Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Claude Marinower (VLD) - 22 tot 28 januari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Claude Marinower (VLD) - 22 tot 28 januari °4/12/1954, Advocaat en Volksvertegenwoordiger voor de VLD sinds 2003, zetelt onder meer in de Commissie Justitie.

Discussietools
Oud 23 januari 2007, 18:42   #1
Eva123
Partijlid

Standaard Is politiek een hondenstiel?

Beste mijnheer Marinower,

Enkele maanden geleden kwam uw collega Hermans in het nieuws omdat ze gezegd had dat de job van politicus een hondenstiel is. Is het een beetje te doen? Ik kan mij voorstellen dat men uit bijzonder hout gesneden moet zijn om dat vak vol te houden. De politicus wordt ook als die 'andere' gezien, waar mensen alles op projecteren wat ze van zichzelf niet kunnen aanvaarden. Constant wordt je op de vingers gekeken door honderdduizenden mensen die hun 'dossierkennis' van de televisie of de kranten hebben, en alles beter denken te weten. Je moet kunnen leven met journalisten die wit zeggen als jij zwart hebt gezegd, en omgekeerd. Genuanceerd wordt al helemaal niet geaccepteerd, wegens slecht voor de verkoop. Dat je als man op je 50ste riskeert van afgeschreven te worden, mocht Jaak Gabriëls ondervinden, en dan mag u van geluk spreken dat u geen vrouw bent, want dan moet je een babe zijn, of zangeres zoals Margriet Hermans. De harde les bij de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen voor Hugo Vancampenhout was dat tafelspringen belangrijker is dan hard werken. En ik kan zo nog een tijdje doorgaan. Hoe houdt u het vol?
Eva123 is offline  
Oud 24 januari 2007, 10:06   #2
Eva123
Partijlid

Standaard

.......

Laatst gewijzigd door Eva123 : 24 januari 2007 om 10:07.
Eva123 is offline  
Oud 26 januari 2007, 19:27   #3
Claude Marinower

Claude Marinower's schermafbeelding

Standaard

Ook voor politici zijn er dagen dat het zwaarder is dan anders. Er bestaan geen wondermiddelen voor politici, net zoals er geen bestaan voor de andere beroepscategoriën.

Wellicht draagt de combinatie met het andere deel van mijn beroepsactiviteit als advocaat, om de ene dag het ene de andere dag het andere draaglijker te maken.
Claude Marinower is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be