![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() Ik heb toeristen gehoord die deze plaatsnaam gebruikten.
Wat is dat? |
![]() |
#2 |
|
![]() "Johan Viroux" <[email protected]> wrote in message
news:[email protected]... > Ik heb toeristen gehoord die deze plaatsnaam gebruikten. > Wat is dat? > Borgerhout intra muros wordt door Behangers bij wijze van misplaatste spot ook wel 'Borgerokko' genoemd, verwijzend naar het relatief grote aantal inwoners van buitenlandse, vooral Marokkaanse afkomst. Sommige, op bepol actieve xenofobe idioten schromen daarbij niet het perfide scheldwoord 'makaken' te gebruiken,- dat deze halfgeletterden meestal foutief spellen als 'makakken'. u. |
![]() |
#3 |
|
![]() "uncle" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > "Johan Viroux" <[email protected]> wrote in message > news:[email protected]... > >> Ik heb toeristen gehoord die deze plaatsnaam gebruikten. >> Wat is dat? >> > > Borgerhout intra muros wordt door Behangers bij wijze van misplaatste spot > ook wel 'Borgerokko' genoemd, verwijzend naar het relatief grote aantal > inwoners van buitenlandse, vooral Marokkaanse afkomst. Sommige, op bepol > actieve xenofobe idioten schromen daarbij niet het perfide scheldwoord > 'makaken' te gebruiken,- dat deze halfgeletterden meestal foutief spellen > als 'makakken'. Foutje onkeltje, makaken zijn apen, makakken dat zijn die beruchte inwoners van Borgerokko. http://nl.wikipedia.org/wiki/Japanse_makaak http://www.zattevrienden.be/sfw/nege..._bruin_krapuul -- Ghingis Khan http://www.lotuschild.org/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#4 |
|
![]() "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Foutje onkeltje, makaken zijn apen, makakken dat zijn > die beruchte inwoners van Borgerokko. > > Ghingis Khan Schaakmat :-)) hedwig |
![]() |
#5 |
|
![]() Ghingis Khan wrote:
[knip] >> Borgerhout intra muros wordt door Behangers bij wijze van misplaatste >> spot ook wel 'Borgerokko' genoemd, verwijzend naar het relatief grote >> aantal inwoners van buitenlandse, vooral Marokkaanse afkomst. Sommige, op >> bepol actieve xenofobe idioten schromen daarbij niet het perfide >> scheldwoord 'makaken' te gebruiken,- dat deze halfgeletterden meestal >> foutief spellen als 'makakken'. > > Foutje onkeltje, makaken zijn apen, makakken dat zijn > die beruchte inwoners van Borgerokko. Of Antwaarps voor 'mag ik kakken'. > http://nl.wikipedia.org/wiki/Japanse_makaak > http://www.zattevrienden.be/sfw/nege..._bruin_krapuul > |
![]() |
#6 |
|
![]() "hedwig" <hed.eem@scarlet(puntje)be> wrote in message
news:[email protected]. .. > > Schaakmat > Ben jij ene dezer nitwits die oerwoudgeluiden slaken op de voetbalvelden? u. |
![]() |
#7 |
|
![]() uncle schreef:
> "Johan Viroux" <[email protected]> wrote in message > news:[email protected]... > >> Ik heb toeristen gehoord die deze plaatsnaam gebruikten. >> Wat is dat? >> > > Borgerhout intra muros wordt door Behangers bij wijze van misplaatste spot > ook wel 'Borgerokko' genoemd, verwijzend naar het relatief grote aantal > inwoners van buitenlandse, vooral Marokkaanse afkomst. Sommige, op bepol > actieve xenofobe idioten schromen daarbij niet het perfide scheldwoord > 'makaken' te gebruiken,- dat deze halfgeletterden meestal foutief spellen > als 'makakken'. > u. De eerlijkheid gebiedt ook te vermelden dat De Strangers die term gebruiken in hun liedje over Borgerokko. ;-) |
![]() |
#8 |
|
![]() uncle schreef:
> "Leo B." <[email protected]> wrote in message > news:[email protected]... >> De eerlijkheid gebiedt ook te vermelden dat De Strangers die term >> gebruiken in hun liedje over Borgerokko. ;-) >> > > So what? Hebben deze Antwaerpsche primitieven ooit entwat anders > voortgebracht dan regionale epigone kitsch? > Geef mij maar The Stranglers. > u. > > De gustibus et coloribus non disputandum est... |
![]() |
#9 |
|
![]() "Leo B." <[email protected]> wrote in message
news:[email protected]... > > De eerlijkheid gebiedt ook te vermelden dat De Strangers die term > gebruiken in hun liedje over Borgerokko. ;-) > So what? Hebben deze Antwaerpsche primitieven ooit entwat anders voortgebracht dan regionale epigone kitsch? Geef mij maar The Stranglers. u. |
![]() |
#10 |
|
![]() "Leo B." <[email protected]> wrote in message
news:[email protected]... > > De gustibus et coloribus non disputandum est... > Het eeuwige flauwe excuus, beste Leo (mooie ouwerwetse naam overigens): er is objectief meetbare goeie en slechte smaak; de jouwe is vooralsnog enigszins twijfelachtig. u. |
![]() |
#11 |
|
![]() On 27 jan, 16:37, "Ghingis Khan" <[email protected]> wrote:
[ makaak - makaken = makak - makakken ] Uitlegt klopt als een bus. Het woord "makak" komt eigenlijk van de Vlaamse kolonisten in Vlaams-Congo, die daar de negers mee bedoelden, in een denigrerende betekenis. Overigens heb ik "makak" nog nooit horen gebruiken tegen Turken, en zeker niet tegen niet-islamitische migranten. Het is een term die uitsluitende gebruikt wordt t.a.v. Marokanen. Misschien omdat Turken zich veel beter integreren, of omdat zowel Marokaan als makak met "ma" begint. En geloof je nonkelje niet Ghingis, van taal heeft al even weinig begrepen als van muziek. mvg, H.M. |
![]() |
#12 |
|
![]() <[email protected]> wrote in message
news:[email protected] ups.com... > > Uitleg klopt als een bus. > Onvergeeflijke (hoewel) contaminatie van 'dat klopt' en 'dat sluit als een bus'. Onthoud dit, goedevriend: wie zijn taal verzorgt, oogt geloofwaardiger. u. |
![]() |
#13 |
|
![]() Op Sat, 27 Jan 2007 20:08:10 +0100, schreef uncle:
> <[email protected]> wrote in message > news:[email protected] ups.com... >> >> Uitleg klopt als een bus. >> > > Onvergeeflijke (hoewel) contaminatie van 'dat klopt' en 'dat sluit als een > bus'. > Onthoud dit, goedevriend: wie zijn taal verzorgt, oogt geloofwaardiger. > u. Sommige uitzonderingen bevestigen de regel. |
![]() |
#14 |
|
![]() <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] ups.com... > On 27 jan, 16:37, "Ghingis Khan" <[email protected]> wrote: > > [ makaak - makaken = makak - makakken ] > > Uitlegt klopt als een bus. Het woord "makak" komt eigenlijk van de > Vlaamse kolonisten in Vlaams-Congo, die daar de negers mee bedoelden, > in een denigrerende betekenis. Overigens heb ik "makak" nog nooit > horen gebruiken tegen Turken, en zeker niet tegen niet-islamitische > migranten. Het is een term die uitsluitende gebruikt wordt t.a.v. > Marokanen. Misschien omdat Turken zich veel beter integreren, of omdat > zowel Marokaan als makak met "ma" begint. > > En geloof je nonkelje niet Ghingis, van taal heeft al even weinig > begrepen als van muziek. > > mvg, H.M. stel je van de integratie van de Turken toch niet teveel voor,die blijven hangen in hun gemeenschap waardoor ze een serieuze taalachterstand hebben Mijn buurman is een Turk en heeft die problemen,zijn kinderen echter spreken goed frans(in een vlaamse gemeente komen wonen) Soms komt hij hulp vragen om papieren te vertalen en nu volgt hij lessen Nederlands bij de VDAB -------------------------------------------------------------------------------- Mijn Postvak In wordt beschermd door SPAMfighter 199 spam-mails zijn er tot op heden geblokkeerd. Download de gratis SPAMfighter vandaag nog! |
![]() |
#15 |
|
![]() "uncle" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > <[email protected]> wrote in message > news:[email protected] ups.com... >> >> Uitleg klopt als een bus. >> > > Onvergeeflijke (hoewel) contaminatie van 'dat klopt' en 'dat sluit als een > bus'. > Onthoud dit, goedevriend: wie zijn taal verzorgt, oogt geloofwaardiger. > u. > > Vanaf het moment dat onze politiekers zijn gaan bepalen hoe wij moeten schrijven en niet mensen die er verstand van hebben, trek ik mij daar niets meer van aan. Ik schrijf zoals ik het denk en wil. Alteid somder vaute. Gust. |
![]() |
#16 |
|
![]() On Sat, 27 Jan 2007 15:24:08 +0100, "Johan Viroux"
<[email protected]> wrote: >Ik heb toeristen gehoord die deze plaatsnaam gebruikten. > >Wat is dat? > Vroeger heel lang geleden voor de fusie, noemde men dit Borgerhout. ======================================== directe democratie http://www.referendumplatform.nl/ een rook en CO melder kan uw leven redden http://www.brandwonden.be/index.php/...ookmelders/nl/ |
![]() |
#17 |
|
![]() >Borgerhout intra muros wordt door Behangers bij wijze van misplaatste spot
>ook wel 'Borgerokko' genoemd, verwijzend naar het relatief grote aantal >inwoners van buitenlandse, vooral Marokkaanse afkomst. Sommige, op bepol >actieve xenofobe idioten schromen daarbij niet het perfide scheldwoord >'makaken' te gebruiken,- dat deze halfgeletterden meestal foutief spellen >als 'makakken'. >u. De schrijvers van het tijdschrit Klasse zijn dus ook halfgeletterd ??? http://www.klasse.be/archieven/archi...etail&nr=12427 Het is gewoon een feit dat makaken apen zijn en dat het woord makakken meestal in de racistische context gebruikt wordt. -- :: -- |
![]() |
#18 |
|
![]() "uncle" <[email protected]> wrote in message
news:[email protected]... > > Onthoud dit goed, bestejongen: in dezen heeft den Dikken *altijd* gelijk. > En dit nog. Meen je echt dat den Dikken zoude tegemoetkomen aan de Vlaemsche halfgeletterde racistjes - zegmaar Behangers - die op onze voetbalvelden oerwoudkreten slaken en het over 'makakken' hebben? Vergeet het! |
![]() |
#19 |
|
![]() "Frank --::-- " <invalid.invalid@invalid> wrote in message
news:[email protected]... > > De schrijvers van het tijdschrit Klasse zijn dus ook halfgeletterd ??? > Het is gewoon een feit dat makaken apen zijn en dat het woord makakken > meestal in de racistische context gebruikt wordt. > Onthoud dit goed, bestejongen: in dezen heeft den Dikken *altijd* gelijk. makaak ma·kaak /makak/, /mAkak/ de (m.); makaken (1926-1950) <Port. macaco, een Angolees woord dat in Brazilië terechtkwam 1·geslacht uit de familie der langstaartapen (Macaca) 2·(minachtend, beledigend) gebezigd als scheldwoord voor of ter aanduiding van een persoon met een donkere huidkleur u. |
![]() |
#20 |
|
![]() uncle schreef:
> "Leo B." <[email protected]> wrote in message > news:[email protected]... >> De gustibus et coloribus non disputandum est... >> > > Het eeuwige flauwe excuus, beste Leo (mooie ouwerwetse naam overigens): er > is objectief meetbare goeie en slechte smaak; de jouwe is vooralsnog > enigszins twijfelachtig. > u. Moet ik nu echt reageren op iemand die denkt dat de meridiaan van goede smaak door zijn gat loopt? |