![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() zie onder:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Met het niet opkomen van het Liberaal Appel en het verraad van de VLD inzake het migrantenstemrecht had de centrum-rechtse kiezer nog 2 keuzes: het Cd&V-NV.A-kartel of het Vlaams Blok. Hoewel het kartel zich wat méér rechtser probeert te positioneren met slogans als de "gezinswaarden" en "tegen Drugs" wordt de de politieke lijn binnen de Cd&V nog steeds gedicteerd door het linkse ACW van Jan Renders. Ik geloof er niet in dat indien de CD&V de verkiezingen wint deze automatisch de VLD als coalitiepartner zullen kiezen desondanks hun programmapunten dichter bij elkaar staan. Het resultaat is dat weeral eens de linkse SP.A verzekerd zal zijn van regeringsdeelname dus dan blijft er voor de centrum-rechtse kiezer maar 1 alternatief over....het Vlaams Blok. Voor vélé centrum-rechtse kiezers is dit absoluut niet met volle overgave maar ze laten ons geen keus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Burger
|
![]() Jammer, maar volgens mij grotendeels waar.
Ik ga waarschijnlijk echter WEL op CD&V stemmen, hoewel ik bij de federale verkiezingen op het Vlaams Blok stemde. Het feit dat het Vlaamse verkiezingen zijn speelt hier wel in mee. Zo is onderwijs een Vlaamse bevoegdheid, en ik ben, als een product van het vrij onderwijs, het geknoei van Vanderpoorten grondig beu ![]() Overigens denk ik dat CD&V eerder met de SP.a gaat regeren dan met de VLD als ze de verkiezingen winnen, in de oude rooms-rode sfeer. Nu nog Stevaert verdrijven bij de SP.a ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Met Vlaams-nationale groet Koen Vermant |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het ACV heeft de macht en trekt aan de touwtjes... Leterme slaat met armen en benen
SPa heeft het begrepen en stuurt Mia de Europese wei in... MAAR het zal allemaal niet baten ![]() ![]() ![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ideaal! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of geloof je dat de CD&V dit gedaan heeft voor de mooie ogen Van Frieda Brepoels?
![]() |
![]() |
#10 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ongeacht de verkiezingsuitslag vind ik het drama vooral dat de door en door corrupte PS sowieso aan de macht gaat blijven. (tenzij België barst natuurlijk
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Er is één ding waar de CVP altijd over gewaakt heeft: waterdichte regeerakkoorden. Een stunt zoals het "loslaten van het migrantenstemrecht" zoals de VLD-verraders hebben gedaan, zou onder de "oude" CVP ondenkbaar geweest zijn. D�*n liever "100 dagen" onderhandelen... maar géén wisselmeerderheden. Naar mijn aanvoelen heeft de CVP de sossen ook altijd beter in toom weten houden dan de machtsgeile VLD... Ik denk wel dat de CD&V die stijl nu niet zal veranderen en d�*t hebben we vandaag nodig: beleid en geen "open debatdinges". Honderd keer liever een snauw van Dehaene dan de wekelijkse mooipraterij van die VLD-slappelingen die nu de dienst uitmaken.
![]() |
#14 |
Burger
|
![]() Ik ga voor de eerste keer eens blanco stemmen.
Voor de VLD stem ik deze keer niet omdat het migrantenstemrecht me heel zwaar op de maag ligt. Op het Vlaams Blok ook niet want die vind ik te conservatief in een aantal levensbeschouwelijke thema's. Ook geen CD&V omdat ik die altijd als een religieuse partij bekijk. Blanco dus,vind het ook stom,maar ben politiek thuisloos...
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In 5 jaar rechtzetten wat onder CVP-bestuur decennialang verknoeid werd is de VLD niet gelukt, ook al omdat ze tijdens haar regeerperiode slechts 1 jaar economische hoogconjunctuur kende. Het pastoorachtig gekweel over gezinswaarden zal het economisch tij evenwel niet doen keren. De CD& V zal moeten afwerken wat de VLD begonnen is : het afbouwen van de sociale lasten om een bedrijfsvriendelijk klimaat te creëren en de catastrofale werkloosheidsscijfers in te tomen. En als goede 'christenen' de Heer ter hulp bidden om een einde aan de economische recessie te maken ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Met Vlaams-nationale groet Koen Vermant |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En ja, ik beoordeel Guykes beleid aan het verkiezingsresultaat van het Vlaams Blok, d�*t had hij toch zelf voorgesteld niet? ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |