Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2004, 18:23   #1
Woutertje
Banneling

Standaard

zie onder:
Woutertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 18:25   #2
Woutertje
Banneling

Standaard

Met het niet opkomen van het Liberaal Appel en het verraad van de VLD inzake het migrantenstemrecht had de centrum-rechtse kiezer nog 2 keuzes: het Cd&V-NV.A-kartel of het Vlaams Blok. Hoewel het kartel zich wat méér rechtser probeert te positioneren met slogans als de "gezinswaarden" en "tegen Drugs" wordt de de politieke lijn binnen de Cd&V nog steeds gedicteerd door het linkse ACW van Jan Renders. Ik geloof er niet in dat indien de CD&V de verkiezingen wint deze automatisch de VLD als coalitiepartner zullen kiezen desondanks hun programmapunten dichter bij elkaar staan. Het resultaat is dat weeral eens de linkse SP.A verzekerd zal zijn van regeringsdeelname dus dan blijft er voor de centrum-rechtse kiezer maar 1 alternatief over....het Vlaams Blok. Voor vélé centrum-rechtse kiezers is dit absoluut niet met volle overgave maar ze laten ons geen keus.
Woutertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 18:27   #3
Maxime_Penen
Burger

Maxime_Penen's schermafbeelding

Standaard

Jammer, maar volgens mij grotendeels waar.

Ik ga waarschijnlijk echter WEL op CD&V stemmen, hoewel ik bij de federale verkiezingen op het Vlaams Blok stemde. Het feit dat het Vlaamse verkiezingen zijn speelt hier wel in mee. Zo is onderwijs een Vlaamse bevoegdheid, en ik ben, als een product van het vrij onderwijs, het geknoei van Vanderpoorten grondig beu

Overigens denk ik dat CD&V eerder met de SP.a gaat regeren dan met de VLD als ze de verkiezingen winnen, in de oude rooms-rode sfeer. Nu nog Stevaert verdrijven bij de SP.a
Maxime_Penen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 18:57   #4
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime_Penen

Ik ga waarschijnlijk echter WEL op CD&V stemmen, hoewel ik bij de federale verkiezingen op het Vlaams Blok stemde. Het feit dat het Vlaamse verkiezingen zijn speelt hier wel in mee. Zo is onderwijs een Vlaamse bevoegdheid, en ik ben, als een product van het vrij onderwijs, het geknoei van Vanderpoorten grondig beu :D

Overigens denk ik dat CD&V eerder met de SP.a gaat regeren dan met de VLD als ze de verkiezingen winnen, in de oude rooms-rode sfeer. Nu nog Stevaert verdrijven bij de SP.a :p
De keuze van de centrum-rechtse of volwassen rechtse kiezer is nog nooit zo gemakkelijk geweest als vandaag. Er is vandaag nog maar één volwaardig alternatief ter rechterzijde, nl. het Vlaams Blok. CD&V is een partij die men moeilijk centrum-rechts kan noemen, aangezien zij zich steeds in het centrum heeft gepositioneerd, ondermeer onder druk van de brede linkervleugel. De VLD heeft aan rechtse geloofwaardigheid ingeboet door links te regeren, het vreemdelingenstemrecht te gedogen, een omstreden euthanasiewet goed te keuren, én die misdadige snel-Belgwet door de strot van de Vlamingen te rammen. Om het nog niet eens te hebben over de véél te soepele drugwetgeving inzake het gebruik van 'softdrugs'.

Met Vlaams-nationale groet

Koen Vermant
KVE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 19:25   #5
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

het ACV heeft de macht en trekt aan de touwtjes... Leterme slaat met armen en benen

SPa heeft het begrepen en stuurt Mia de Europese wei in...

MAAR het zal allemaal niet baten
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 19:43   #6
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
het ACV heeft de macht en trekt aan de touwtjes...

Ideaal!
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 20:09   #7
Eugene
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KVE
Citaat:

Ik ga waarschijnlijk echter WEL op CD&V stemmen, hoewel ik bij de federale verkiezingen op het Vlaams Blok stemde. Het feit dat het Vlaamse verkiezingen zijn speelt hier wel in mee. Zo is onderwijs een Vlaamse bevoegdheid, en ik ben, als een product van het vrij onderwijs, het geknoei van Vanderpoorten grondig beu

Overigens denk ik dat CD&V eerder met de SP.a gaat regeren dan met de VLD als ze de verkiezingen winnen, in de oude rooms-rode sfeer. Nu nog Stevaert verdrijven bij de SP.a
De keuze van de centrum-rechtse of volwassen rechtse kiezer is nog nooit zo gemakkelijk geweest als vandaag. Er is vandaag nog maar één volwaardig alternatief ter rechterzijde, nl. het Vlaams Blok. CD&V is een partij die men moeilijk centrum-rechts kan noemen, aangezien zij zich steeds in het centrum heeft gepositioneerd, ondermeer onder druk van de brede linkervleugel. De VLD heeft aan rechtse geloofwaardigheid ingeboet door links te regeren, het vreemdelingenstemrecht te gedogen, een omstreden euthanasiewet goed te keuren, én die misdadige snel-Belgwet door de strot van de Vlamingen te rammen. Om het nog niet eens te hebben over de véél te soepele drugwetgeving inzake het gebruik van 'softdrugs'.

Koen Vermant
Vlaams Blok??? never again...liever nog een tijdje onder Belgie dan een Vlaams sociaal kerkhof onder het ultra-liberale vb!!!
Oud 9 maart 2004, 20:10   #8
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het ACV heeft de macht en trekt aan de touwtjes... Leterme slaat met armen en benen
Zijn we vergeten dat het kartel met de N-VA door hen helemaal niet gewenst was?
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 20:25   #9
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Citaat:
Er zijn er nog die het niet wilden maar er moet en zal terug aan de macht gekomen worden.

Of geloof je dat de CD&V dit gedaan heeft voor de mooie ogen Van Frieda Brepoels?
Oud 9 maart 2004, 20:27   #10
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KVE
Citaat:

Koen Vermant
CD&V is inderdaad absoluut geen rechtse partij. Ik ben de extreem-linkse fatima woef nog steeds niet vergeten. Zij was steeds een boegbeeld van de CVP en ze ligt aan de basis van het extreem-linkse vreemdelingenbeleid waarvan we nu nog steeds de nefaste gevolgen dragen. Ook Mark Eyskens die zogezegd tot de rechtervleugel behoort, is voorstander van het migrantenstemrecht. CD&V is dan ook absoluut te mijden.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 20:29   #11
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:

Er zijn er nog die het niet wilden maar er moet en zal terug aan de macht gekomen worden.

Of geloof je dat de CD&V dit gedaan heeft voor de mooie ogen Van Frieda Brepoels?
Ik begrijp niet wat dat met het ACW te maken heeft, maar wat is er eigenlijk zo fout aan het terug aan de macht proberen te komen? Dat is toch de meest directe weg om je programma te realiseren?
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
Oud 9 maart 2004, 20:33   #12
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ongeacht de verkiezingsuitslag vind ik het drama vooral dat de door en door corrupte PS sowieso aan de macht gaat blijven. (tenzij België barst natuurlijk )
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 21:00   #13
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Er is één ding waar de CVP altijd over gewaakt heeft: waterdichte regeerakkoorden. Een stunt zoals het "loslaten van het migrantenstemrecht" zoals de VLD-verraders hebben gedaan, zou onder de "oude" CVP ondenkbaar geweest zijn. D�*n liever "100 dagen" onderhandelen... maar géén wisselmeerderheden. Naar mijn aanvoelen heeft de CVP de sossen ook altijd beter in toom weten houden dan de machtsgeile VLD... Ik denk wel dat de CD&V die stijl nu niet zal veranderen en d�*t hebben we vandaag nodig: beleid en geen "open debatdinges". Honderd keer liever een snauw van Dehaene dan de wekelijkse mooipraterij van die VLD-slappelingen die nu de dienst uitmaken.
Oud 9 maart 2004, 21:13   #14
Ebbe
Burger

Ebbe's schermafbeelding

Standaard

Ik ga voor de eerste keer eens blanco stemmen.
Voor de VLD stem ik deze keer niet omdat het migrantenstemrecht me heel zwaar op de maag ligt.
Op het Vlaams Blok ook niet want die vind ik te conservatief in een aantal levensbeschouwelijke thema's.
Ook geen CD&V omdat ik die altijd als een religieuse partij bekijk.
Blanco dus,vind het ook stom,maar ben politiek thuisloos...
Oud 9 maart 2004, 21:16   #15
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ebbe
Voor de VLD stem ik deze keer niet omdat het migrantenstemrecht me heel zwaar op de maag ligt.
Is er eigenlijk nog iemand die volgens de federale logica denkt? Met andere woorden: het zijn verkiezingen voor het Vlaams en Europees parlement, dus het migrantenstemrecht heeft hier niks mee te maken.
Oud 9 maart 2004, 21:23   #16
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
Er is één ding waar de CVP altijd over gewaakt heeft: waterdichte regeerakkoorden. Een stunt zoals het "loslaten van het migrantenstemrecht" zoals de VLD-verraders hebben gedaan, zou onder de "oude" CVP ondenkbaar geweest zijn. D�*n liever "100 dagen" onderhandelen... maar géén wisselmeerderheden. Naar mijn aanvoelen heeft de CVP de sossen ook altijd beter in toom weten houden dan de machtsgeile VLD... Ik denk wel dat de CD&V die stijl nu niet zal veranderen en d�*t hebben we vandaag nodig: beleid en geen "open debatdinges". Honderd keer liever een snauw van Dehaene dan de wekelijkse mooipraterij van die VLD-slappelingen die nu de dienst uitmaken.
Als er één ding is waardoor de CVP zich steeds gekenmerkt heeft in de laatste decennia dan is het door haar machtsgeilheid, wolligheid en haar zwierig meedraaien naar elke politieke windrichting, zolang haar macht (en diens vertakkingen - lees 'postjes' in ruil voor een partijkaart - in alle geledingen van de maatschappij ) maar geconsolideerd werd. Een beleid voeren kwam steeds op de 2de plaats. Als we met een immense overheidsschuld zitten, 'danken' we dit in eerste plaats aan de CVP, die het nooit de moeite heeft gevonden de PS in te tomen.
In 5 jaar rechtzetten wat onder CVP-bestuur decennialang verknoeid werd is de VLD niet gelukt, ook al omdat ze tijdens haar regeerperiode slechts 1 jaar economische hoogconjunctuur kende. Het pastoorachtig gekweel over gezinswaarden zal het economisch tij evenwel niet doen keren. De CD& V zal moeten afwerken wat de VLD begonnen is : het afbouwen van de sociale lasten om een bedrijfsvriendelijk klimaat te creëren en de catastrofale werkloosheidsscijfers in te tomen. En als goede 'christenen' de Heer ter hulp bidden om een einde aan de economische recessie te maken
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 21:26   #17
de Vexille
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Is er eigenlijk nog iemand die volgens de federale logica denkt? Met andere woorden: het zijn verkiezingen voor het Vlaams en Europees parlement, dus het migrantenstemrecht heeft hier niks mee te maken.
Die stelling gaat misschien wel op voor gemeenteraadsverkiezingen, maar niet voor het Vlaamse / Europese niveau... Hier betalen de partijen de prijs voor hun algemeen wanbeleid. Het gekonkel van "paars" met z'n compleet mislukte "open debatdinges" moet nu maar eens ophouden! Er is dringend nood aan het herstellen van het "beleid"; hoe dat verpakt wordt is van veel minder belang. En ja, het migrantenstemrecht zal zijn tol eisen... Volkomen terecht, want het zijn dezelfde sukkels die nu de lijsten bevolken.
Oud 9 maart 2004, 21:28   #18
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Het gaat inderdaad om deelstaatverkiezingen, laten we dat zeker benadrukken. De leden van het Vlaams Parlement worden rechtstreeks verkozen. Maar één ding mag men toch niet vergeten, het vreemdelingenstemrecht speelt in de hoofden van de mensen mee. Te meer, omdat hun njet in deze volledig werd doorgespoeld door de zichzelfverklaarde democraten. Verenigd links, aangevoerd door de Franstaligen heeft geen gehoor willen geven aan een overgrote meerderheid. En het lijkt mij dan ook logisch dat dit bij de keuze van de kiezer in zéér grote mate meespeelt. Een afstraffing voor de gevestigde machtspartijen lijkt in de maak.

Koen Vermant
KVE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 21:29   #19
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Citaat:
Nieuwe vlag maken : VLAANDEREN TEGEN KIESBEDROG
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 21:31   #20
de Vexille
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanne
Als er één ding is waardoor de CVP zich steeds gekenmerkt heeft in de laatste decennia dan is het door haar machtsgeilheid, wolligheid en haar zwierig meedraaien naar elke politieke windrichting, zolang haar macht (en diens vertakkingen - lees 'postjes' in ruil voor een partijkaart - in alle geledingen van de maatschappij ) maar geconsolideerd werd. Een beleid voeren kwam steeds op de 2de plaats. Als we met een immense overheidsschuld zitten, 'danken' we dit in eerste plaats aan de CVP, die het nooit de moeite heeft gevonden de PS in te tomen.
In 5 jaar rechtzetten wat onder CVP-bestuur decennialang verknoeid werd is de VLD niet gelukt, ook al omdat ze tijdens haar regeerperiode slechts 1 jaar economische hoogconjunctuur kende. Het pastoorachtig gekweel over gezinswaarden zal het economisch tij evenwel niet doen keren. De CD& V zal moeten afwerken wat de VLD begonnen is : het afbouwen van de sociale lasten om een bedrijfsvriendelijk klimaat te creëren en de catastrofale werkloosheidsscijfers in te tomen. En als goede 'christenen' de Heer ter hulp bidden om een einde aan de economische recessie te maken
We hebben jaren de broeksriem aangehaald onder de regeringen-Dehaene én de overheidsfinanciën gesaneerd. Wat heeft paars gedaan? Cadeau's uitgedeeld, uitgegeven, truukskes uitgehaald met een fictief zilverfonds en uiteindelijk een speculatieve fiscale amnestie laten inschrijven om de boeken te laten kloppen... En hopla... we kunnen weer opnieuw beginnen! Ik vraag me af hoeveel jobs de lastenverlagingen onder paars al hebben opgeleverd...

En ja, ik beoordeel Guykes beleid aan het verkiezingsresultaat van het Vlaams Blok, d�*t had hij toch zelf voorgesteld niet?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be