![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben geinteresseerd in de Islam, maar heb toch een vraagje wat mij bezighoudt! Waarom zijn moslimmannen steeds bezig over de rechten en plichten van moslima's? En als moslimmannen toch de Koran van buiten kennen waarom hoor je hen nooit spreken over de rechten en plichten van de moslimmannen ook tegenover moslima's?
Het zou verstandig zijn als het voor hun ook eens duidelijk wordt verteld wat hun rechten en plichten zijn..? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
plichten en rechten van de man: De man moet voor zijn vrouw en kindjes zorgen : "onderdak, eten, drinken en kleren, .." ==> de man moet dus hard werken. Volgens de Islam moet de vrouw drie taken doen voor haar man. - zichzelf opmaken - de deur van huis niet uit zonder zijn toestemming - niemand mag haar huis binnen in zijn afwezigheid. En al de rest optioneel (maw ze moet niet) Nou, wat is de vraag? groetjes Yahya
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 29 januari 2007 om 20:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door nubian : 29 januari 2007 om 20:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door nubian : 29 januari 2007 om 20:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Salamo alaikom (vrede zij met u = islamitische groet) Ja de plichten en rechten van de man en de vrouwen staan in de koran en sunnah. groetjes Yahya
![]() |
![]() |
#6 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
geen gelijkheid maar wel rechtvaardigheid.. de man moet waarschijnlijk harder werken .. en de vrouw moet de mannen in firma's niet concurreren maar lekker thuis blijven en kindjes opvoeden ... vind je dat niet goed? waarom? groetjes Yahya
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 29 januari 2007 om 20:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() Yahya,
Ik hoop dat je het Nubian en Deryz niet kwalijk neemt dat zij in dat aspect van de islam niet hun diepste zieleroerselen horen echoën. Ik hoop dat je het ook mij niet kwalijk neemt, maar ik hoor de echo evenmin. Uit mijn diepste ik borrelt het besef op dat man en vrouw gelijkwaardig zijn. Van enige onderdanigheid vanwege de ene jegens de andere kan geen sprake zijn. Van verschillende verantwoordelijkheid volgens mij wél, want mannen en vrouwen zijn, hoewel gelijkwaardig, niet gelijk: elk van hen heeft eigen vaardigheden, naast eigen beperkingen. En samen vullen ze mekaar perfect aan. Dit besef hoor ik echoën in o.a. volgende bijbelverzen:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Maar in de ahadith wel .. zoals zich opmaken voor haar man, niet naar buiten gaan zonder zijn toestemming, .. maar of die ahadith echt authentiek zijn ben ik niet zeker. dus wat is uw vraag?
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Komaan laten we eerlijk zijn, waarom zijn moslimmannen steeds bezig over de plichten van een moslimaen niet over de rechten van een moslima? Ik hoor steeds een moslima moet, een moslima mag niet. Want met alle respect..... het zijn de moslima's die de moslimmannen erop wijzen dat moslima's ook hun rechten hebben.
Laatst gewijzigd door nubian : 29 januari 2007 om 20:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De koran is vol met plichten van de mannen, maar ik vind geen enkel plicht van de vrouwen in de koran maar gewoon een paar ahadiths die eigenlijk niet echt authentiek zijn. conclusie: de vrouw is gelukkiger! groetjes Yahya
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Waarom worden de meeste vrouwen dan hierin gedwongen, als ze dan toch geen plichten heeft? En waarom komt vrouwenmishandeling veel voor in de meeste moslimlanden. Of mogen de meeste moslima's nog niet eens hun huis verlaten. Enkele jaren geleden mochten vrouwen voor de eerste keer gaan stemmen in Saudi Arabie. neen, mijn beste ik ga niet akkoord met uw conclusie dat een vrouw in de islam gelukkiger is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
ik ben een man en ik mag niet bijvoorbeeld naar stad gaan zonder een doel, dus de vrou mag ook niet zomaar gaan rondlopen. Als de man afwezig is, dan mag ze bijvoorbeeld naar winkel, wsserij ofzo gaan. Citaat:
Citaat:
en huis verlaten? is dat goed of slecht? en waarom? kijk eens naar de gevolgen van overspel plegen, verkrachtingen, scheidingen, ... Maar je moet dat niet begrijpen, er is een knopje dat je moet aanschakelen en denken volgens de normen en waarden van de islam in plaats van iets anders als je dat echt wilt begrijpen. Citaat:
stemmen ?? is er iets zoals stemmen in de islam? kijk, in de islam mag geen enkel mens zijn kandidaat stellen om verkozen te worden. maar een verantwoordelijke moet door de moslims gekozen worden. Een man mag niet stemmen volgens de islam en dus de vrouw ook! Citaat:
![]() groetjes Yahya
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat staat inderdaad niet in de koran, maar de vrouw moet toch ook plichten hebben dus in de hadiths gaan kijken en ik heb 1 hadith waarin dat terug is gekomen. Of die hadith echt authentiek is dat weet ik niet. dus, astaghfiroe Allah De Profeet (saw) zei: "Het geloof is advies geven". Maar ik vind het GOED, als de vrouw naar haar man luistert en zonder zijn toestemming naar buiten gaan. Rustig en geen probelem want vrouwen die veel uitgaan geven meer geld uit !! ![]() groetjes Yahya
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 29 januari 2007 om 21:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Laat ons even wat quoten van de koran :
4:24 een man mag het huwelijk van zijn vrouwelijke dienstboden verbreken 4:25 ... en er zelf mee trouwen, al wordt wel verwacht dat hij eerst probeert een vrije vrouw te vinden 4:34 Mannen zijn de baas over vrouwen. Vrouwen dienen te luisteren. Deze relatie mag door de man afgedwongen worden, door er niet mee te praten, ze op te sluiten, en door ze te slaan 4:128 Als een vrouw haar man vreest, dan dient ze met hem een akkoord te sluiten. De vrouw mag niet scheiden zonder akkoord van haar man. 4:129 Mannen mogen verschillende vrouwen hebben, ze moeten niet eerlijk zijn tussen hun verschillende vrouwen, doch ze dienen geen enkele compleet te negeren En laat ons even maar niet naar de hadith gaan kijken. Daar staan pas echt erge dingen in. Laatst gewijzigd door tomcpp : 29 januari 2007 om 21:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
- Als moslims niet mogen stemmen waarom doen ze het dan - Maw als een moslima haar huis verlaat om naar de winkel te gaan of iets anders ,dat zou zij gaan overspel plegen ![]() -Hoeveel moslima's zitten niet in een vluchthuis uit vrees vermoord te worden omdat zij voor haar rechten opkomt -U zou ervan verschieten hoeveel moslima's in een depressie zitten door die zogezegde verplichtingen, geloof me ik ken er persoonlijk die aan een zijde draadje hangen. - Kun jij mij eens uitleggen waarom er steeds meer moslima's erom beslissen om met een wersterling te trouwen? Laatst gewijzigd door nubian : 29 januari 2007 om 21:30. |
|
![]() |
![]() |