![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Hugo Coveliers (VLOTT) - 29 januari tot 4 februari Senator, Antwerpenaar, liberaal. Behaalde de diploma’s van doctor in de rechten en licentiaat criminologie aan de Rijksuniversiteit te Gent. Is advocaat aan de Antwerpse balie. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Hallo Hugo Coveliers.
Ik heb begrepen dat u ook achter het Forza Flandria idee staat, tezamen met andere mandatarissen en partijen. Ik begrijp het hele gedoe over die uitvoering niet. Kartel, open lijst, ... . Waarom zo ingewikkeld? Forzia Flandria kan een soort label of keurmerk zijn: De partijen en kartels blijven onafhankelijk van elkaar bestaan, maar de kiezer weet dan dat die partijen of mandadarissen elkaar niet gaan tegenwerken en elkaar ondersteunen bij gemeenschappelijke standpunten, wetsvoorstellen, amendementen, ... Daarvoor moet het cordon niet eens sneuvelen en er moet geen coaltitie of geen regering komen. Van de partijen of mandatarissen die dan dat "keurmerk" gebuiken, weten de kiezers onmiddelijk dat die mensen of partijen ook achter het Forza Flandria idee staan. Een simpele "stempel" of label op de verkiezingsaffiche volstaat. Politici zoals u of JM Dededecker, Mark Demesmacker, Pieter de Crem kunnen dat dan "verkopen" aan het kiezerspubliek. Als het Vlaams Belang zich dan iets meer op de achtergrond zou houden, zou het mandatarissen van partijen waar de samenwerking met het VB gevoelig ligt, gemakkelijker maken. Maar ik ben geen politicus en het is maar een ideetje. Groetjes |
![]() |