Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juni 2004, 19:08   #1
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

uit de GvA:
23/06 Assisen Tongeren: 30, 28 en 25 jaar cel voor roofmoord

De Tongerse assisenjury heeft Mohamed Oumarir (23), Mustafa Ait Mehdi (23) en Zacharia Stitou (24), allen uit Houthalen-Helchteren, woensdagnamiddag wegens roofmoord op René Trippaers (66) veroordeeld tot respectievelijk 30, 28 en 25 jaar opsluiting.

De feiten speelden zich af in de nacht van 11 op 12 december 2000. Het echtpaar Trippaers-Paesen werd in hun woning in Houthalen-Helchteren met geweld beroofd van geld, juwelen, hun Cadillac en een jacht- en seinwapen. René Trippaers kreeg bij de homejacking verscheidene slagen toegediend en stierf tengevolge van een geweerschot en de slagen met een bijl die hij op zijn hoofd kreeg toegediend.

Bij de bepaling van de strafmaat werd rekening gehouden met de kansarme jeugd en het milieu van Oumarir, Ait Mehdi en Stitou, het "extreem en nodeloos geweld ten aanzien van weerloze slachtoffers", hun gevaarlijke ingesteldheid en totaal gebrek aan normbesef.

Stitou kreeg de lichtste straf van de drie omdat hij volgens het Hof als enige van de drie aan het onderzoek meewerkte en blijk gaf van schuldinzicht. Stitou is ook begonnen is met het vergoeden van de burgerlijke partij.

Omdat er voor incidenten werd gevreesd, werden extra politiemanschappen ingezet om een oogje in het zeil te houden in en rond het gerechtsgebouw.
-einde artikel-
Waarom werd er hier voor incidenten gevreesd? Ik zie toch ook niet dat pedofielen in Aarlen incidenten zouden uitlokken. Bij andere veroordelingen schijnt dat dus wel mogelijk. Nu zullen de rechters, zoals gewoonlijk, misschien ook extra moeten beschermd worden. Iets at in Brussel al gemeengoed geworden is: "wij weten waar je vrouw werkt", "wij weten waar je kinderen naar school gaan" zijn normale uitdrukkingen bij sommige veroordelingen
tabufferkwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2004, 19:15   #2
Black Girlke
Banneling

Black Girlke's schermafbeelding

Standaard

Racist vonnis, is duidelijk klassejustise
Black Girlke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2004, 19:31   #3
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tabufferkwa
uit de GvA:
23/06 Assisen Tongeren: 30, 28 en 25 jaar cel voor roofmoord

Omdat er voor incidenten werd gevreesd, werden extra politiemanschappen ingezet om een oogje in het zeil te houden in en rond het gerechtsgebouw.
-einde artikel-
Waarom werd er hier voor incidenten gevreesd? Ik zie toch ook niet dat pedofielen in Aarlen incidenten zouden uitlokken. Bij andere veroordelingen schijnt dat dus wel mogelijk. Nu zullen de rechters, zoals gewoonlijk, misschien ook extra moeten beschermd worden. Iets at in Brussel al gemeengoed geworden is: "wij weten waar je vrouw werkt", "wij weten waar je kinderen naar school gaan" zijn normale uitdrukkingen bij sommige veroordelingen
Eenvoudige verklaring. Je hebt dit bericht uit de rechts-conservatieve krant de GvA geplukt.

Wist je dat op de persen van Uitgeverij De Vlijt, de eigenaar van de GvA, tijdens de bezetting de SS-man uitgaf, dat was het orgaan van de Algemeene SS-Vlaanderen.

Ook twee voormalige hoofdredacteurs van de GvA zoals Paul Belien (echtgenoot van A. Colen) en Volksvertegenwoordiger Guido Tastenhoye zitten nu bij het Vlaams Blok.

Mijn advies: Zoek volgende keer naar een objectievere berichtgeving.
Oud 23 juni 2004, 19:47   #4
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Piano, sleur er voor één keer het Blok niet bij.

Ik kende deze mensen persoonlijk. De vrouw baatte haar hele leven het 'Babypaleis' uit in de Pastoor Pacqeylaan in Heusden-Zolder. Ook ik was er vaste klant.

Het echtpaar woonde nog niet lang in de 'rustig gelegen' villa waar ze heel hun leven voor hadden gewerkt en waar het een gelukkige oude dag hoopte te kunnen beleven.
De 'Meulenberg' ligt echter vlakbij die villa. En voor degenen bij wie er nog geen lichtje gaat branden, dat is het gedeelte van Houthalen-Helchteren waar de buschafeurs van de Lijn niet langer willen doorrijden.

Inplaats van de arme, kansarme crimineeltjes van daarginder te verdedigen tegen de smeerlappen van het Vlaams Blok zou je beter één keer aan de vrouw denken die moest aanzien hoe haar man meedogenloos werd afgemaakt en wiens leven voorgoed naar de knoppen werd geholpen door jouw geliefde knuffelallochtoontjes.
Oud 23 juni 2004, 19:48   #5
rainman
Provinciaal Statenlid

rainman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Wat is dan volgens jou een objectieve krant in Vlaanderen?
rainman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2004, 19:54   #6
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rainman
Citaat:
FEIT is dat daar een man op wrede wijze werd vermoord door drie Marokkanen en in bijzijn van zijn vrouw!
FEIT is dat de Meulenberg bekend staat als een buurt waar je beter wegblijft en
FEIT is dat heel goed geweten is waarom.

Nochtans staan de Limburgers erom bekend dat ze zich bijzonder goed hebben aangepast aan de vele allochtonen die er wonen.
Oud 23 juni 2004, 19:57   #7
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:
Die bestaat niet. Ik geloof ook niet in objectiviteit. Als je 'de waarheid' wilt weten, of tenminste iets dat die zo dicht mogelijk benadert, zal je helaas verplicht zijn een hele rits kranten en journaals door te nemen en dan nog. Vele van die kranten putten hun berichten uit verschillende agentschappen, Reuters, Belga enz. en...... en bakken er dan hun eigen broodje van.

Als je tien mensen laat getuigen over iets wat gebeurd is en waar ze zelf bij aanwezig waren, krijg je nog altijd verschillende getuigenissen die elkaar dikwijls tegenspreken.

In elk geval, ik wens je nog veel succes toe met je zoektocht naar de objectieve waarheid
Oud 23 juni 2004, 20:00   #8
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Inplaats van de arme, kansarme crimineeltjes van daarginder te verdedigen
Waar lees jij ergens dat ik die drie bandieten heb verdedigd? Ben je weer aan de drugs ofzo?
Oud 23 juni 2004, 20:05   #9
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Inplaats van de arme, kansarme crimineeltjes van daarginder te verdedigen
Waar lees jij ergens dat ik die drie bandieten heb verdedigd? Ben je weer aan de drugs ofzo?
Heb je niks anders dan je er met een beschuldiging uit proberen te draaien?
Ik zit aan GEEN ENKELE drug! NOOIT gerookt of gedronken of wat dan ook!

Maar het gaat over Marokkaanse moordenaars dus MOET een Blokker, of een 'Blokkrant', het ontgelden. Of ontken je dat?

Nou, dat is voor mij PRECIES HETZELFDE als die roofmoordenaars in bescherming nemen.

Jij hebt het nog altijd niet door maar het is JOUW houding waardoor een pak mensen naar het Blok gedreven worden!
Oud 23 juni 2004, 20:06   #10
thePiano

Standaard

Citaat:
Jij hebt het nog altijd niet door maar het is JOUW houding waardoor een pak mensen naar het Blok gedreven worden!
Waarover klaag je dan?
Oud 23 juni 2004, 20:12   #11
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Waarover klaag je dan?
JIJ bent degene die het klagen en zeuren niet kan laten, Piano!
JIJ moet er persé te pas en te onpas het Blok bijsleuren.

Zelfs als je er het meest onmenselijke gedrag mee tentoonspreidt.
Jij hebt maar één doel meer in je rotleven: je Blokfobie koesteren.

Nooit van mijn leven ben ik zo een arme, beklagenswaardige drommel als jij tegengekomen.
Oud 23 juni 2004, 20:23   #12
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:

Waarover klaag je dan?
Nooit van mijn leven ben ik zo een arme, beklagenswaardige drommel als jij tegengekomen.
Je bent weer off topic aan 't gaan KnuppelBlokske. Je bent namelijk vergeten waarover deze topic gaat: over objectieve berichtgeving door de kranten.

Vandaar dat ik zei: lees zoveel mogelijk kranten en niet enkel en alleen wat hoofdredacteur Roger Van Houtte en Co in de Frut schrijven.
Oud 23 juni 2004, 20:27   #13
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Die bestaat niet. Ik geloof ook niet in objectiviteit. Als je 'de waarheid' wilt weten, of tenminste iets dat die zo dicht mogelijk benadert, zal je helaas verplicht zijn een hele rits kranten en journaals door te nemen en dan nog. Vele van die kranten putten hun berichten uit verschillende agentschappen, Reuters, Belga enz. en...... en bakken er dan hun eigen broodje van.

Als je tien mensen laat getuigen over iets wat gebeurd is en waar ze zelf bij aanwezig waren, krijg je nog altijd verschillende getuigenissen die elkaar dikwijls tegenspreken.

In elk geval, ik wens je nog veel succes toe met je zoektocht naar de objectieve waarheid
Godverdommese sm**rl*p!

Ik woonde daar nog geen drie kilometer vandaan en kénde die mensen al tientallen jaren. Iedereen weet wat die vrouw heeft meegemaakt. Iedereen weet ook dat de meeste Marokkanen die zich daar in hun ghetto hebben verenigd en je levend vierendelen als je hen wat durft (terug) doen.

Was JIJ het trouwens niet die vond dat een gerechtelijke uitspraak ernstig moet genomen worden? Of is er voor jou een reden om deze keer selectief te zijn in je oordeel?
Oud 23 juni 2004, 20:29   #14
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Je bent weer off topic aan 't gaan KnuppelBlokske. Je bent namelijk vergeten waarover deze topic gaat: over objectieve berichtgeving door de kranten.

Vandaar dat ik zei: lees zoveel mogelijk kranten en niet enkel en alleen wat hoofdredacteur Roger Van Houtte en Co in de Frut schrijven.
Ik heb GEEN ENKELE krant nodig om te weten wat daar gebeurde, Piano.
Ik heb er ook geen enkele nodig om te weten hoe het in die buurt gesteld is.
Ik heb er namelijk meer dan een halve eeuw gewoond!
Oud 23 juni 2004, 20:30   #15
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Piano, ik weet niet wat je snuift,slikt of spuit, maar tegen je paranoïa werkt het echt niet.

Het eerste bericht ging over 3 roofmoordenaars, waarvan er één een trekje menselijkheid toond.En de straf die ze gekregen hebben.
Dit samen met de vrees voor incidenten. Waarvan in het verleden al genoeg is gebleken.

De toon van het artikel is vrij neutraal , en heeft totaal niks met het blok, nazisme, nationalisme of racisme te maken.

Niks te zanniken over objectiviteit van kranten. Een krant is zo objectief als je zelf wil, en heeft niks meer te maken met de ideologie van enkelen van de oprichters.Als je echt onobjective verslaggeving wil, de morgen, humo of blik zijn dan aanraders.
Oud 23 juni 2004, 20:31   #16
rainman
Provinciaal Statenlid

rainman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Piano,

Ik ben er me zeer van bewust dat er geen echte objectiviteit bestaat in de media. Mijn vorige vraag was eigenlijk sarcastisch bedoeld. Volgende keer zal ik er een groen bolletje naastzetten zodat het duidelijk is.

Toch een vraagje op onderstaande uitspraak.
Citaat:
Eenvoudige verklaring. Je hebt dit bericht uit de rechts-conservatieve krant de GvA geplukt.
Heb jij misschien via een ander kanaal iets vernomen ivm deze zaak? Iets dat aantoont dat dit specifiek artikel van GvA overdreven is?
rainman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2004, 20:33   #17
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Piano, ik weet niet wat je snuift,slikt of spuit, maar tegen je paranoïa werkt het echt niet.

Het eerste bericht ging over 3 roofmoordenaars, waarvan er één een trekje menselijkheid toond.En de straf die ze gekregen hebben.
Dit samen met de vrees voor incidenten. Waarvan in het verleden al genoeg is gebleken.

De toon van het artikel is vrij neutraal , en heeft totaal niks met het blok, nazisme, nationalisme of racisme te maken.

Niks te zanniken over objectiviteit van kranten. Een krant is zo objectief als je zelf wil, en heeft niks meer te maken met de ideologie van enkelen van de oprichters.Als je echt onobjective verslaggeving wil, de morgen, humo of blik zijn dan aanraders.
Kom je me nu vertellen dat jouw mening over de berichtgeving 'objectief' te noemen is, na al wat ik van je heb gelezen op dit forum?

Ps Knuppel: rustig blijven straks stijgt Uwe suiker weer te hoog
Oud 23 juni 2004, 20:34   #18
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
[size=6]vrees voor incidenten bij rechtspraak[/size]
Dit is de titel van dit onderwerp, Piano.
JIJ maakt er een ander van.
Oud 23 juni 2004, 20:35   #19
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:
Piano,

Ik ben er me zeer van bewust dat er geen echte objectiviteit bestaat in de media. Mijn vorige vraag was eigenlijk sarcastisch bedoeld. Volgende keer zal ik er een groen bolletje naastzetten zodat het duidelijk is.

Toch een vraagje op onderstaande uitspraak.
Citaat:
Heb jij misschien via een ander kanaal iets vernomen ivm deze zaak? Iets dat aantoont dat dit specifiek artikel van GvA overdreven is?
Haha ROTFL

Als ik nu uit De Morgen ga citeren, gaat iedereen hier uit de bol

Ps: zijn er werkelijk incidenten geweest of was het weer slaap voor de vaak?
Oud 23 juni 2004, 20:38   #20
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Misschien moet je de titel van de topic eens herlezen en niet denken dat het is wat jij er wil van maken.
De GvA online is meestal gewoon een verslag van persberichten. Ik spreek me niet uit over de papierkrant die ik niet lees. Tot hiertoe heb ik nooit iets in de online versie gevonden dat niet strookt met de werkelijkheid en meestal ook op andere plaatsen te lezen was.

Het gaat hier over de vrees die het gerecht heeft als criminele allochtonen berecht worden. In Brussel is het reeds zo erg dat die criminelen (niet de normale allochtoon!) met hun bende in de rechtzaal komen en daar reeds dreigend optreden tegen de rechters. Soms lukt het en worden ze onterecht vrijgesproken. Toen iemand hierboven schreef "racistische rechtspraak" dan geldt het meestal over de Belgen die zwaardere straffen krijgen omdat zij niet aan chantage doen tegenover de rechters en zijn familie.

Hetzelfde gebeurt met politieagenten en het zijn
- de politiekers die er niets aan doen die mensen naar het Blok stuern
- de negationisten zoals jezelf die dat effcet nog eens verhogen.

So stay on topic, of maak er een nieuw zoals "verwrongen berichtgeving in de GvA" over hetzelfde onderwerp
tabufferkwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be