![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() België nummer één ... inzake belastingdruk op lonen
Een nieuwe studie, gisteren gepubliceerd door de OESO, toont aan dat België de nummer één is in de wereld op het vlak van belastingdruk op werknemers. Maar liefst 54,2% van de totale loonkost gaat naar de belastingen [grafiek - XLS - PDF]. Eenvoudig gezegd: als de gemiddelde Belg 45,8 euro netto wil verdienen, dan kost dat zijn werkgever 100 euro. En dat ziet die werknemer niet op zijn loonfiche, omdat de werkgeversbijdrage voor de RSZ niet verrekend zit in het bruto-loon, maar daar nog eens bovenop komt. [hat tip: Leon Volders] ![]()
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even ruimte bieden aan een dikke hoera voor IJsland, Groot-Brittannië, Canada, Spanje, Turkije, Polen en Tsjechië!
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alles is relatief. Was het niet IJsland dat vorig jaar zowat failliet was?
![]() |
#4 |
Partijlid
|
![]() Maar Belgie staat wel op negende plaats in een lijst van belastingsparadijzen.
Dus zo slecht is het hier ook weer niet voor sommige ![]() http://www.demorgen.be/dm/nl/997/Omb...radijzen.dhtml
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is nacht en lombasiaanse hersentjes koken over. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zitten dan ook, samen met de meerderheid van derdewereldlanden, op de verkeerde plaats op de as.
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Polen zit nu ook niet precies op goud en turkije ook niet. Canada, die kunnen daarvoor natuurlijk genoeg ruimte bieden...je kan altijd de bossen intreken als de criminele belastingen op je loon te hoog worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() Wel aan denken dat prijzen in Groot-Brittannië doorgaans hoger liggen dan hier, en dat in Polen de lonen een stuk lager liggen. In de voormalige Oostbloklanden liggen bv. de energieprijzen inderdaad lager, maar voor een een tv of babyvoeding zal je ginder ongeveer hetzelfde moeten betalen als hier. En de huurprijzen in Warschau zijn vergelijkbaar met die in Brussel, of zelfs hoger. Over de huurprijzen in Groot-Brittanië zullen het wel maar niet hebben...
Rock 'n' roll is the only religion that will never let you down. Laatst gewijzigd door Johan217 : 23 november 2009 om 12:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() en wat gebeurt er met die belastingen ? daarmee betalen ze :
asielparadijzen provinciebesturen waar geen leven in zit arrondissementscommissarissen waar ik nog nooit had van gehoord 13 betuurders bij de nationale kloterij enz |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Parlementslid
|
![]() Het gaat hier niet slecht. Gaat het slecht met jou? Spreek dan voor jezelf.
![]() |
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En de werkende bevolking zag dat het goed was en bedankte de profiterende politiekers door hen haar stem te schenken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat ze schrik hebben van anders een overdreven dure boete te moeten betalen.
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sommigen vinden het hier niet slecht.
Een vertrekkende economie, een desolaat winkel landschap, een hoge werkloosheid, overdreven huur en hypotheekpachten, overdreven taksen op bv auto's en zo in het algemeen een beetje. Woekerverzekeringen om gezondheidszorg nog aanvaardbaar te houden, 1 op de 2 huishoudens die onder hun rekening staan bij de banken. Rekeningen die niet meer kunnen betaald worden, record aantal schuldbemiddeling, enfin eindeloos... Maar sommigen vinden het hier niet slecht nee. Dit terwijl zo ongeveer iedereen die werkt meer dan de helft van zijn karig loon mag afgeven aan de royals. Slaafjes. En stel u nu eens voor dat het hier goed zou zijn ?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 24 november 2009 om 18:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Schepen
|
![]() Er zijn 2 redenen waarom de Vlamingen zo massaal zelfmoord plegen:
1: (en de bijzonderste!) De Vlaming heeft zijn geloof opgegeven en heeft geen houvast meer. 2: De Vlaming wordt helemaal leeggezogen. Werken, werken en afdragen!!! Daarvoor zijn ze maar goed. En de politiekers maar hun zakken vullen. Met het geld van de simpele hardwerkende Vlaming! Je zou voor minder depressief worden. Ik zeg soms tegen mijn kleinkinderen: jongens, je moet nooit met kinderen beginnen! Dat is zot, deze wereld is veel te rot. Je mag dat hen, en jezelf dat niet aandoen. Ik zit soms te piekeren over de toekomst van mijn kleinkinderen. Die gastjes zijn in een rotte wereld terechtgekomen, die alleen nog maar rotter zal worden. Ze zullen nog moeten knokken, die arme dutskes!! Ik en mijn man hebben dan ook al jaren een spaarrekening voor onze 2 kleinkinderen. Wanneer wij sterven zullen zij een heel schone frank erven, waar ze al veel mee zullen kunnen doen!
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Jaja,ik heb genoeg en tirer votre plan heel solidair,t'is daar dat de wereld aan ten onder gaat!
![]() |
#18 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() De reden waarom het hier niet zo goed gaat is omdat we met veel te veel mensen zijn.
Er lopen hier een derde zoveel mensen in België rond als in heel Canada dat immens veel groter is. En nog vinden er velen dat ze maar moeten blijven binnen gelaten worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() Dat zien we graag
![]()