![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik vraag me af of CAP niet beter pas in 2009 opkomt, zo kan de CAP werken aan een programma en kaders, 2007 is in elk geval te vroeg om op te komen, omdat de pers en de media CAP geen aandacht geven, daarom denk ik dat het beter is voor CAP nog 2 jaar geduld te hebben en dan pas op te komen.
Bijkomend voordeel is dat de druk op de PVDA gelegd wordt om te scoren, omdat er dan in 2007 maar 1 klein-linkse partij opkomt. Wat vinden de CAP-ers van mijn stelling??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Lijkt mij heel verstandig: 2007 is gewoon te vroeg voor CAP vanwege nog geen georganiseerde basis van enige betekenis, geen financiele middelen,... maar dat zal misschien op 03/02/07 wel blijken. Als nu in 2007 CAP en PvdA opkomen, zit PvdA ongetwijfeld wel in de beste positie maar halen ze allicht geen van beiden een zetel. Ze doen dan elkaar concurrentie aan, niet het VB of de neo-liberale politiek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Niemand gaat dit jaar een parlementszetel halen. Ook de PVDA niet.
Ik denk dat het geen kwaad kan om deel te nemen als CAP. Je kan er effectief mensen mee aan het werk zetten en jezelf wat ik de kijker werken bij mensen die het nog niet kennen. Zo'n verkiezing kan je ook als groep dichter bij elkaar brengen. Enfin, je kan er weinig mee verliezen in het geval van CAP denk ik. Al denk ik nog altijd dat de CAP op langere termijn geen succes gaat hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk dat men eens goed moet nadenken over wat men nu precies wil bereiken. CAP en Dedecker zijn nl. 2 fenomenen die aangeven dat er een groeiende middenpuntvliedende polarisatie aan de gang is : een verharding van tegengestelde visies ipv. een dialoog.
![]() |
#5 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mocht geld het criterea zijn dan zijn verkiezingen veruit de goedkoopste vorm van publiciteit. Het stemformulier is de enigste "folder" met uw naam op die in heel het land gratis wordt verspreid.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bovendien is het een testcase om er wat vuur achter te steken; verkiezingen zetten druk zodat er productiever gewerkt moet worden. Anderzijds zou ik helemaal geen voorspellingen willen doen bij deze verkiezingen; volgens mij worden het de meest onvoorspelbare in jaren... Het VB zit met interne twisten rond postjesjagerij wegens gebrek aan groei, Groen wordt de nek omgewrongen door SPa. De VLD krijgt een afscheuring, etc... Trouwens, je moet opletten van te stellen dat Links geen zetels zal halen; zeker naar het brede publiek toe - anders wordt het een self-fulfilling profecy, meer nog dan het aan andere factoren ligt.
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Soms heb ik de indruk dat heel wat PVDA'ers reageren over de nutteloosheid is van verkiezingsdeelname van CAP uit eigenbelang; omdat ze daarmee denken zo alleen aan de linkerzijde te staan. Maar qua logica zou dat vrij stom zijn. Als CAP niet zou opkomen zou LSP wel alleen opkomen, net zoals ze de laatste jaren deed; en daarbij wil ik nog eens opmerken dat het resultaat van LSP alleen bij de vorige nationale verkiezingen nu ook niet zoveel slechter was dan dat van de PVDA. en ondertussen moet je ook rekenen dat het aantal militantn bijna verdubbeld is. Ik vond en vind dat soort minachtende reacties uit die hoek dus op zijn minst ongepast. Klein-links moet het in een verkiezingscampagnes trouwens absoluut niet van naam hebben, noch van media-aandacht, noch de grootte maar van militantenwerk en enthousiasme van de militanten. En sommigen vergeten wel eens dat voor revolutionairen het burgerlijk democratisch proces helemaal geen doel op zich is. Voor CAP kan het een doel zijn; voor LSP en (de oude) PVDA zou het dat helemaal niet mogen zijn.
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar er is een alternatief nodig voor de liberale partijen. Vandaag zijn veel mensen gedegouteerd door de liberale politiek van de SP.a en stemmen dan maar op VB als enige alternatief. Hoe klein CAP ook zou mogen wezen, het is nodig dat er een links alternatief komt. Iedere stem die we kunnen afnemen van de SP.a, is een goeie zaak.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Als CAP een slecht resultaat haalt, dan ligt het daarna op zijn gat. Beter een ernstig initiatief voorbereiden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Staatssecretaris
|
![]() Denk ook dat men beter nog enkele jaren wacht... desnoods nog langer dan in 2009
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En intussen moeten de mensen blijven voor het VB te stemmen?!
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het aan sommigen hier ligt dan wachten we wellicht tot het einde ter tijden en dan nog is er geen enkele garantie dat het dan een electoraal succes wordt. Als mensen garantie willen dan moeten ze in de verzekeringen stappen en niet in de politiek. De reactie van de leden van CAP na de verkiezingen is afhankelijk van het resultaat en van de verwachtingen en van de doelstellingen.
Mijn vraag aan diegenen die stellen dat CAP beter niet zou opkomen. Op wie moeten we dan stemmen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Vlaams Belang achteruit dringen betekent jaren werken in wijken en bedrijven. CAP zal stemmen lokken van zij die anders LSP, PVDA, Groen en SPA stemmen. De grote discussie is volgens mij: hoe het vlaams belang terugdringen. CAP zal dat absoluut niet doen, want te weinig ingeplant in de werkende klasse. CAP wordt gedragen door LSP (voor 2/3de). En we weten uit wat LSP bestaat: scholieren, studenten en ex-studenten die denken dat ze invloed hebben op de arbeiders. LSP had met de laatste verkiezingen zo'n 3000 stemmen, dat is niks, nul, zero invloed op de werkende klasse. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat soort yuppie-volk ben ik bij CAP toch nog niet tegengekomen. En ten tweede. Iedere stem die weggekaapt wordt bij SP.a is sowieso een goeie zaak.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
De middenstander stemt niet voor SPA. Citaat:
Dus kom ik terug op mijn stelling: CAP zal geen stemmen weghalen van Vlaams Belang. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Vreemdeling
|
![]() Veel zal afhangen van hoeveel generatiepacten we moeten slikken en welke antwoorden dat CAP daarop te bieden heeft .
Laatst gewijzigd door Talisien : 2 februari 2007 om 04:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |