![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() nee bedankt
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Akkoord, maar in dit land is alles mogelijk, hé?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Burger
|
![]() Als hij premier wordt, mogen we dan nog naar Oostenrijk of niet??
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Van mij mag hij...laat de Vlamingen maar onder de waalse dictatuur leven.
Dan zullen er wel wat meer oogjes open gaan bij de Vlamingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Burger
|
![]() In de grondwet staat dat er evenveel Vlaamse als franstalige ministers moeten zijn op de eerste minister na. Gezien de verhouding 60/40 Vl/F is het dan toch maar logisch dat de eerste minister een Vlaming moet zijn
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar : Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Laat hem maar bij zijn maitresse in Kongo gaan wonen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Michel lijkt me een vd meest bekwame Waalse politici
Ik vond hem redelijk ok als minster van buitenlandse zaken Maar een Waalse premier zal bij de vlamingen wel moeilijk liggen, ookal is hij bekwaam. Maar als er een Waalse premier zou komen, dan lijkt me het Di Rupo te worden |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Een Waalse premier zou hoe dan ook een goede zaak zijn. Gedaan met de Vlaamse hoogmoed en arrogantie. Meer dan 30 jaar Vlaams eersteministerschap is ook ietwat buiten verhouding, vind ik. Alsof alleen Vlaanderen capabele figuren zou hebben om het land te leiden.
Of Michel de beste kandidaat is, weet ik niet. Ik ben geen liberaal, maar hij zou voor mij acceptabeler zijn dan andermaal Verhofstadt of een sprong in het ongewisse met de maar wat aanmodderende Reynders. Waarom er zoveel verzet bestaat tegenover DiRupo is mij al helemaal een raadsel: zelfs als je hem als een tegenstander ziet - of beter nog: juist wanneer je dat doet - kun je zijn premierschap zien als een manier om hem te 'neutraliseren'. Persoonlijk mag ik die man wel: zijn Nederlands blaast me niet van de sokken, maar de man heeft zich opgewerkt van eenvoudige migrantenzoon tot doctor in de scheikunde en toppoliticus in Wallonië. Hij heeft alle smeerlapperij ten aanzien van zijn persoon overleefd (de kwestie-Trusgnach), neemt (te) veel hooi op zijn vork, weet zijn schip (de PS) drijvende te houden waar het onder minder stuurmanskunst allang was gezonken, is een uitstekend onderhandelaar (tot ergernis van de andere kant van de tafel) en een innemende, charmante persoonlijkheid. En nog een janet ook, wat nog een aardige primeur oplevert voor ons land (twijfels over Angela Merkel terzijde latend). |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 6 februari 2007 om 11:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Ik hoop van wel. Dat pest alle mensen met zo'n typische "mening".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus jij vindt dat de Vlamingen arrogantie uitstralen? Zijn ze dat ook wanneer ze eisen dat de grondwettelijke indeling van kieskringen gerespecteerd wordt, taalwetten in Brussel nageleefd worden, aan anderstaligen belééfd vragen om in Vlaanderen Nederlands te leren of van Wallonië al éven belééfd vragen of het niet mogelijk zou zijn om er voor te zorgen dat Vlaanderen niet elk jaar 12 miljard euro in een bodemloze put moet storten? Of is dat teveel gevraagd en zijn zulke redelijke en logische zaken dan misschien hallucinant?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Die zijn kandidatuur is toch een grap,not?
Het hoogst gehalte cholesterol van Belgie |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() [QUOTEDi Rupo is gewoon een zeer bekwame politicus. En is het niet belangrijk dat die gewoon aan het hoofd staan ?][/quote]
Jahahahahahahahaaaaaaaaaa,jij ziet die graag hé ![]() Literke olie nodig ![]() Laatst gewijzigd door Gargamel : 6 februari 2007 om 14:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat je Di Rupo onderschat. Hij zou als Premier wel eens heel anders kunnen zijn als PS voorzitter....en daar gaat je droom over het uiteenvallen van Belgie dmv Di Rupo als premier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jahahahahahahahaaaaaaaaaa,jij ziet die graag hé ![]() Literke olie nodig ![]() Ik heb nu eenmaal liever een wetenschapper aan het hoofd van het land dan een advocaat of jurist. |
|
![]() |
![]() |