![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Ik lees volgende krant(en) dagelijks of regelmatig: | |||
Het Laatste Nieuws/De Nieuwe Gazet |
![]() ![]() ![]() |
6 | 26,09% |
Het Nieuwsblad/De Gentenaar |
![]() ![]() ![]() |
7 | 30,43% |
Gazet van Antwerpen |
![]() ![]() ![]() |
7 | 30,43% |
Het Belang van Limburg |
![]() ![]() ![]() |
2 | 8,70% |
De Standaard |
![]() ![]() ![]() |
11 | 47,83% |
Het Volk |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
De Morgen |
![]() ![]() ![]() |
4 | 17,39% |
De Tijd |
![]() ![]() ![]() |
6 | 26,09% |
Metro |
![]() ![]() ![]() |
6 | 26,09% |
Ik informeer me ook via interactieve kranten |
![]() ![]() ![]() |
10 | 43,48% |
Ik lees geen kranten |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,35% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 23. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Ondanks de opkomst van interactieve media blijft men in dit land vasthouden aan de gewoonte een krant te lezen. Op een gemiddelde dag leest één op twee Belgen een krant. In Vlaanderen kent het lezen van de krant een lichte achteruitgang, terwijl in Wallonië deze gewoonte een groei kent.
Voor Vlaanderen staan hieronder de cijfers van de lezers tijdens de twee laatst beschouwde periodes (LLP). Periode 1 behelst de periode september 2005 -september 2006 en periode 2 september 2004-september 2005. Het bereik wordt vermeld als marktaandeel (MA) en geldt voor periode 1. Het Laatste Nieuws/ De Nieuwe Gazet -LLP: 1.060.000 -Periode 1: +1,9% -Periode 2: -1,6% -MA: 11,7% Het Nieuwsblad/ De Gentenaar -LLP: 778.900 -Periode 1: -2,5% -Periode 2: +2,6% -MA: 8,6% De Gazet van Antwerpen -LLP: 441.600 -Periode 1: -9,7% -Periode 2: +1% -MA: 4,9% Het Belang van Limburg -LLP: 400.000 -Periode 1: -4% -Periode 2: +7,5% -MA: 4,4% De Standaard -LLP: 331.400 -Periode 1: +3,7% -Periode2 : + 9,7% -MA: 3,7% Het Volk -LLP: 276.900 -Periode 1: -18,3% -Periode 2: -16,1% -MA: 3,1% De Morgen -LLP: 222.400 -Periode 1: -13,1% -Periode 2: -9,7% -MA: 2,5% * Bron: CIM2006-Press Ik wil met deze topic twee dingen nagaan: a. Hoe ervaren wij, Politics-forummers, de hierboven geschetste evolutie en wat kan de oorzaak ervan zijn? b. Via de peiling nagaan in hoeverre de leesgewoonten van ons, Politics-forummers, overeenstemmen met die van de rest van Vlaanderen.
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain Laatst gewijzigd door La Chunga : 10 februari 2007 om 11:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik koop de Gazet van Antwerpen en lees op de universiteit De Standaard en De Tijd regelmatig.
Het echte is altijd beter dan het toetsenbordbereikbare.
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Laatste Nieuws tijdens men werk en de Gazet van Antwerpen bij men grootmoeder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Cijfers voor De Morgen zijn hoopgevend.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Volgens mij een algemene achteruitgang de laatste jaren.
Volgens sommige journalisten is dat de echte trend. Van waar komen de cijfers? Juist, van de kranten zelf. Mmmmm? Onlangs ook mijn krant opgezegd, zoals een paar kennissen. Ik hoef die troep niet meer. Ken geen mensen die een abonnement gestart hebben. Tussen dit en 10 jaar worden er kranten opgedoekt, mijn gedacht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]()