![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Wie herinnert zich niet het geschenk -op vlak van electriciteitsverbruik - dat we met zijn allen zouden krijgen ?
Nog zo'n 40 dagen slapen en dan was het zover. Zaterdag en zondag vollen bak licht wassen , drogen enz. De verkiezingen zijn amper achter de rug en het is weer van dat. ![]() Marcske-de-witte- ridder en Freya-met-de-hippe bottekes hebben de verbruikers weer eens met een dode mus blij gemaakt. Weekendtarief stroom is maat voor niets BRUSSEL - De elektriciteitsleveranciers gaan de voordelen van het goedkope weekendtarief van de klanten afnemen door het weektarief te verhogen. Daarmee is het weekendtarief van minister van Energie Verwilghen een maat voor niets, zo schrijven Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen dinsdag. Iedereen die over een tweevoudige elektriciteitsmeter beschikt, geniet vanaf 1 januari 2007 het hele weekend lang het nachttarief. Eén op de drie Vlaamse gezinnen verkeert in deze situatie. De elektriteitsleveranciers spreken van een eenzijdig opgelegde maatregel die hen 100 miljoen euro per jaar kost. Electrabel, Nuon, Luminus en Essent beslisten om voor mensen met een tweevoudige elektriciteitsmeter de tarieven met vijf tot vijftien procent op te trekken. Precies genoeg om de financiële meevaller die minister Verwilghen (VLD) de consument had voorgespiegeld, ongedaan te maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht dat de liberalisering goed was voor de mensen Stevaert?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Staatssecretaris
|
![]() Tja ik herinner mij niets van geschenken door politici beloofd als de begroting kunstmatig wordt aangedikt (om nog te zwijgen van een minister van begroting die liegt en blijt) om goed te scoren op Europees vlak en zich een commissiepost te laten verzekeren.
Een politicus zou 's moeten leren het ganse verhaal te vertellen en er 's van uit te gaan dat mensen niet dom zijn (of althans degenen die nooit voor Stevaert gestemd hebben). |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Oei en Luxemburg heeft al de hoogste tarieven ( weinig bevolkt) dus nog een schepje bovenop!!Interlux moet de investeringen recupereren en minder klanten wil zeggen duurdere elektriciteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet goed waarover jullie hier zitten zeveren en zagen.
Bij mij staat zo'n dubbele meter voor dag/nachttarief, en ik vind dat de nachttarief onvoldoende gebruikt wordt. Want het is natuurlijk niet zo plezant om 's avonds laat nog een was in te steken enzovoorts ... Na nieuwjaar zal ik gans de zaterdag en gans de zondag aan nachttarief kunnen boeren in mijn huishouden. Dat komt goed overeen met ons leefpatroon. Mijn komfort verhoogt dus, en dus ben ik kontent. Zoveel uren meer mogelijkheid aan nachttarief ... dat zal mij wel goedkoper uitkomen. Al verwacht ik daar nu geen honderden euro's van. Maar dat moet ook helemaal niet. Dus nogmaals: den deze is kontent. En voor al die ekonomisten op dit forum: wat deze beslissing te maken heeft met de liberalisering van de markt, ik zou het niet weten. Dezelfde beslissing was perfekt mogelijk toen er nog maar één speler (de overheid) elentriek mocht maken en/of importeren in ons land. Maar ja, zageventen en klagers horen zichzelf nu eenmaal graag bezig ... ps: wat ik wel onthoud uit de politieke poespas over dit spellement: aan: steve stunt heeft dit drie vier jaar geleden aangekondigd; Vlaanderen wou het onmiddellijk beslissen, doch de Walen lukker erin om dit zo lang uit te stellen en twee: Verwilgen de simpele intelligente had niet de politieke moed om te zeggen dat het een initiatief van Stevaert betrof: met zijn prutswoorden van familiale besparingen wou hij alleen maar zichzelf in een gunstig politiek zonnetje zetten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Liberalisering betekent dat een staatsbedrijf dat vroeger een beetje aan banden werd gelegd door de overheid, nu enorme winsten mag beginnen maken... op onze kap.
Mijnheer de Schoofzak is natuurlijk perfect gelukkig dat hij het zwembad van de CEO van Elektrabel mee mag financieren. ________________________________ Je kunt het kapitalisme verdedigen, maar geloof nooit 1 seconde dat het kapitalisme u zal verdedigen. De Openbaringen, 6333 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hoeveel miljarden kostte Sabena? Hoeveel de NMBS? En wie betaalt dat?
Le drame de notre temps, c'est que les gens bêtes pensent. Laatst gewijzigd door Basy Lys : 24 november 2006 om 21:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() energie zou genationaliseerd moeten worden ipv geliberaliseerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Als ik goed lees verandert het tarief voor mensen die geen dubbel tariefmeter hebben niet. Of begrijp ik het weer verkeerd?
Kritiek op politieke correctheid is vandaag politiek correct. Laatst gewijzigd door uwagan : 24 november 2006 om 22:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Burgemeester
|
![]() Begrijp eigenlijk niet hoe energie duur kan zijn...Met kernreactoren die voortdurend en langdurig energie leveren?
Het enige dat geld kost is wat personeel en onderhoud van het net. Het zal eerder een cash cow zijn voor de regering en camaraderie in de 'monde-entreprise' ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De beslissing om het nachttarief uit te breiden tot gans het weekend, ging gepaard met één voorwaarde: de eventuele kompensatie van het verlies voor de producenten mocht enkel en alleen op het dagtarief van de dubbelmeters. Voor mensen met één enkele tariefmeter, verandert er dus niets. Behalve dit: ze kunnen beter nog eens laten berekenen of het niet de moeite loont om een dubbele meter te laten plaatsen. Nog iets: het is wel degelijk ekonomisch verantwoord om de lage tarief te voorzien gedurende het ganse weekend. Al de fabrieken die niet doorwerken in het weekend, maken dat er veel minder vraag is naar elentriek. Waardoor de producenten zich kunnen beperken tot het doen draaien van de zuinigste elektriciteitscentrales.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want als je gelijk zou hebben: dat moeten we de autoindustrie nationaliseren, want ik moet dik geld neertellen voor de bazen van die fabrieken. En jij zou graag hebben dat die autos goedkoper worden, dus de autofabrieken geleid door ... ambtenaren. Wel merci, ik rijd niet zo graag met een Lada of met een Volga. Wie een beetje uit zijn doppen kijkt, heeft gezien wat er gebeurd is met de liberalisering van de oude PTT/RTT. In alle landen rondom ons had bijna ieder huisgezin een looptelefoon en een fax. Hier bij ons niet. Dat kon niet. Je mocht alleen spullen gebruiken die je kon huren bij dat staatsbedrijf. Het mankeerde nog dat ze zouden gezegd hebben dat je alleen met gagarandeerd veilige kamions en auto's op de autosnelwegen mocht ... dus alleen maar met kamions en auto's van het minsterie van verkeer, met een ambtenaar-chauffeur. Op voorhand aan te vragen natuurlijk en alles te betalen door ....
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt mensen die zagen als er niet verandert; je hebt mensen die zagen als er wel iets verandert; je hebt mensen die zagen als er wel èn als er niets verandert. Zageventen hangen mijn kloten uit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Een zak blijf een zak al is het een schoofzak... Of moet ik dat ook in het vet zetten soms?
Kritiek op politieke correctheid is vandaag politiek correct. Laatst gewijzigd door uwagan : 26 november 2006 om 00:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft er iemand al zicht op de veranderingen sedert de invoering van die regeling? Ik overweeg immers de oude meter te vervangen door een dubbele, maar heb nog zo wat vragen over de rendabiliteit ervan.
|
![]() |
![]() |