![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 | |
|
Banneling
|
Plots keert Geert, die er vroeger een enorme bewondering voor had, zich af van de DDR...
Links is meestal ook slinks... Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Schepen
|
Bwa, ik heb in zijn interview in de zevende dag alleen maar kunnen opmaken dat hij voor de val van de muur de drang had om naar de DDR te reizen. Dat is geen politieke daad, maar een nieuwsgierige daad, die overigens volledig in de lijn ligt van zijn voorliefde voor de Duitse cultuur en literatuur (zijn vader was dan ook een vertrouweling binnen de WESTduitse politieke wereld). De enige positieve uitlating over de DDR die uit zijn mond valt op te tekenen gaat over de lage werkloosheid, voor de rest verwerpt hij het totalitaire karakter van dat regime.
Alles proberen aan te grijpen om op bepaalde politieke stromingen in te kunnen kappen is een duidelijk teken van zwakte. "Links is slinks"... Van Istendael is een schrijver met een genuanceerde blik op politiek en geschiedenis, maar sommigen willen alles zwart/wit voorstellen omdat de grijswaarden van de échte realiteit de domheid van hun lege slogans zou blootleggen. |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En steek nu uw kop maar terug in het mullige zand... |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Schepen
|
Citaat:
Mijn kop steek ik liever niet in mullig zand, integendeel, vertel mij wat meer over de levenswandel van Van Istendael en waarom u deze thread dan juist bent begonnen. |
|
|
|
|