![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Zijn mannen in een relatie gewelddadiger ? | |||
| Ja |
|
8 | 38,10% |
| Nee |
|
5 | 23,81% |
| Ongeveer evenveel als vrouwen |
|
8 | 38,10% |
| Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Parlementslid
|
Even een vraag , zijn volgens jullie mannen of vrouwen degenen die het eerste geweld zullen gebruiken in een relatie ?
Zijn mannen gewelddadiger in een relatie ? Ik had een paar interessante studies gelezen, en kwam uit bij volgende sites ; http://www.debunker.com/patriarchy.html http://www.csulb.edu/~mfiebert/assault.htm |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Europees Commissaris
|
Bedoel je enkel lichamelijk geweld of valt psychisch geweld daar ook onder?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Parlementslid
|
Enkel over lichamelijk geweld, de resultaten van de onderzoeken daarover zijn al opmerkelijk genoeg
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Geweld in een relatie?
Als beide partners instemmen in een pakje slaag, of een potje egoverpletteren, dan is het een relatie. Maar als 1 van beide partners(of meer in een anderssoortige relatie) er niet mee instemt, is het geen relatie maar dwang. En naar ik meen, iets wat niet echt mag binnen een partnerschap.
|
|
|
#5 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
als ik mij niet gedraag (maar dan moet ik al ver gaan
) krijg ik een lap rond mijn oren van mijn vrouw ik zou dus zeggen : de dames zijn geweldadiger
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Lokaal Raadslid
|
Ik meen te durven zeggen dat mannen sneller naar geweld grijpen dan vrouwen omdat ze verbaal minder sterk zijn. Vrouwen zullen in een discussie mannen met al hun sluwe verbale trucjes de mond proberen te snoeren, totdat de man zich dus verbaal niet meer kan redden en op een andere manier de discussie probeert te beïndigen.
|
|
|
#7 |
|
Parlementslid
|
Volgens al de onderzoeken is het dus meestal de vrouw die het eerst overgaat tot lichamelijk geweld, in tegenstelling tot wat iedereen denkt.
Ook zijn het meestal vrouwen die kinderen vermoorden. Vrouwen zullen wel sneller de politie bellen bij lichamelijk geweld , in tegenstelling tot mannen, die zich klaarblijkelijk een beetje schamen om mishandeld te worden door vrouwen. Ook nog iets leuks, vrouwen plegen 52 % van de moorden op echtgenoten, maar worden maar in 41 % veroordeeld. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
had ik het niet gedacht..
Niet alleen zijn vrouwen gewelddadiger, ze voeren ook nog eens constant een psychologische oorlog tegen de mannen Aan de haard!
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Parlementslid
|
Ik was er ook serieus verbaasd over.
Per ongeluk via het googlen op zo een website gekomen, zo een obscuur ding waar een "oorlog tegen de feministen" wordt gevoerd, maar zo toch op een paar studies gestoten. Interessant, vooral de beeldvorming in de media van de vrouw als slachtoffer en de man als agressor. |
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Beweren dat vrouwen agressiever zijn dan mannen is gewoonweg absurd, ik ben nog nooit lichamelijk bedreigd geweest door vrouwen. Mannen aan de andere kant roepen al snel dreigementen als je ze vastzet in een discussie.
|
|
|
|
#14 | ||
|
Parlementslid
|
Citaat:
PS Mensen gedragen zich thuis tov hun partner vaak anders dan tegenover de rest van de wereld. |
||
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Het feit blijft wel dat de rede dat mannen soms minder agressief doen tegen vrouwen is dat het hen werd ingepeperd sinds de geboorte dat je een vrouw niet mag slaan. Globaal gezien zijn mannen inherent agressiever hoor.
|
|
|
|
#16 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Europees Commissaris
|
beste bewijs is de reactie als dit op straat gebeurd.
een vrouw slaat een man op straat (hij zal het wel verdiend hebben) een man slaat een vrouw op straat (schande) |
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
|
|
|
|
#19 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Als de vrouw het aftrapt(liefst met de kinderen) is het van"daar zal ze wel haar redenen voor gehad hebben". |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Burger
|
Vrouwen voeren inderdaad psychologischer oorlog dan mannen. Ik geloof dat mannen eerder zeggen wat er op ons hart ligt, terwijl vrouwen meer beredeneerd te werk gaan. Je ziet dat ook bij de verhouding tussen vriendinnnen... Maar je kunt niet veralgemenen natuurlijk...
|
|
|
|