Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 februari 2007, 18:59   #1
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard Belgische agenten bang voor kleine groepjes Marokkanen

Zou het mischien beter zijn als de Belgische politie Turken in dienst zou nemen? Bekijk dit filmpje maar:

http://www.youtube.com/watch?v=mqbEu7bkLAQ
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2007, 19:12   #2
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Zou het mischien beter zijn als de Belgische politie Turken in dienst zou nemen? Bekijk dit filmpje maar:

Hebben ze die dan al niet in dient
Mooi filmpje trouwens

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 20 februari 2007 om 19:13.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2007, 19:14   #3
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Hebben ze die dan al niet in dient
Mooi filmpje trouwens
Inderdaad een leuk filmpje. Ik moest er hard om lachen.
Oud 20 februari 2007, 19:21   #4
another brick
Gouverneur

another brick's schermafbeelding

Standaard

Leuk, misschien 'schopt' hij het nog tot Rode Duivel ook.
Onderhoudend filmpje.

Laatst gewijzigd door another brick : 20 februari 2007 om 19:22.
another brick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2007, 19:30   #5
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zou het niet beter zijn dat de Belgische politie dit ook mag doen zonder vervolgd te worden?

Leuk filmke wel
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 10:49   #6
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another brick Bekijk bericht
Leuk, misschien 'schopt' hij het nog tot Rode Duivel ook.
Onderhoudend filmpje.
Fout. Tot Bruine Duivel.

Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 21 februari 2007 om 10:50.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 18:35   #7
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
Fout. Tot Bruine Duivel.
Volgens mij is die agent gewoon blank.
Oud 21 februari 2007, 18:50   #8
tuningfreak
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Volgens mij is die agent gewoon blank.
nee dan had die een klacht voor rascisme aan zijn broek
tuningfreak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2007, 00:54   #9
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard Belgische politie bang van kleine groepjes Marokkanen

Citaat:

Niks nieuws, was in de jaren '80 ook al zo in Antwerpen!
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 00:16   #10
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ze kunne ook Litouwse skinheads in dient nemen bij de Belgische Politie Laats een videootje van gezien op YouTube! Indrukwekkend.Heuse fakkeloptochten door de stad van duizenden skinheads.Niet 3 man en en paardekop zoals hier: Duizenden! Een paar onder hen zullen beslist niet nee zeggen voor een vaste job in België.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 10:27   #11
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Als ik het goed begrijp pleiten jullie voor een autoritaire politiemacht met verregaande vrijheden voor wat betreft het gebruik van geweld.

Dat is niet min. Het gaat in tegen de fundamenten van onze rechtsstaat, die het gebruik van fysiek geweld door de overheid alleen toestaat als er geen andere optie meer is, en alleen in strikt noodzakelijke mate.

Misschien lijkt voor sommigen hier het beeld van een stoere gevreesde politiemacht een aantrekkelijke oplossing voor criminaliteit. Dat criminelen worden afgeschrikt door een schrikbewind zal wel waar zijn. Als je weet dat de kans erin zit dat je wordt gefolterd door de politie als je een GSM pikt (zie kandidaat Euro-lidstaat Turkije), dan zal je wel twee keer nadenken. Maar is dat het soort van samenleving dat we willen creëren? Macht corrumpeert, dat is in het verleden al menig keer aangetoond. Geef de politie volledige vrijheid op het gebruik van geweld en grootschalige misbruiken zullen het gevolg zijn. Niet alleen zullen zieke elementen in de politiemacht hun gewelddadige fantasieën botvieren op criminelen (want die hebben in dat geval toch geen rechten meer), maar ze zullen zich ook vergrijpen aan burgers die niets misdaan hebben.

Dus, als jullie er niets op tegen hebben om met een continue angst voor de politie te moeten leven, en als het risico om lukraak van de straat te worden geplukt voor een hardhandige ondervraging voor jullie een aanvaardbaar vooruitzicht is, dan kan ik jullie alleen maar aanraden om naar een land te verhuizen waar dit soort regime in voegen is. Hier in België zie ik het nog niet zo snel terug te komen, tenzij het VB ons bij de volgende verkiezingen compleet verrast.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 10:29   #12
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Jaja, en dan in't geniep met vrouw en dochter naar een strandvakantie in Casablanca gaan eh, we kennen dat!
Oud 24 februari 2007, 00:47   #13
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Als ik het goed begrijp pleiten jullie voor een autoritaire politiemacht met verregaande vrijheden voor wat betreft het gebruik van geweld.

Dat is niet min. Het gaat in tegen de fundamenten van onze rechtsstaat, die het gebruik van fysiek geweld door de overheid alleen toestaat als er geen andere optie meer is, en alleen in strikt noodzakelijke mate.

Misschien lijkt voor sommigen hier het beeld van een stoere gevreesde politiemacht een aantrekkelijke oplossing voor criminaliteit. Dat criminelen worden afgeschrikt door een schrikbewind zal wel waar zijn. Als je weet dat de kans erin zit dat je wordt gefolterd door de politie als je een GSM pikt (zie kandidaat Euro-lidstaat Turkije), dan zal je wel twee keer nadenken. Maar is dat het soort van samenleving dat we willen creëren? Macht corrumpeert, dat is in het verleden al menig keer aangetoond. Geef de politie volledige vrijheid op het gebruik van geweld en grootschalige misbruiken zullen het gevolg zijn. Niet alleen zullen zieke elementen in de politiemacht hun gewelddadige fantasieën botvieren op criminelen (want die hebben in dat geval toch geen rechten meer), maar ze zullen zich ook vergrijpen aan burgers die niets misdaan hebben.

Dus, als jullie er niets op tegen hebben om met een continue angst voor de politie te moeten leven, en als het risico om lukraak van de straat te worden geplukt voor een hardhandige ondervraging voor jullie een aanvaardbaar vooruitzicht is, dan kan ik jullie alleen maar aanraden om naar een land te verhuizen waar dit soort regime in voegen is. Hier in België zie ik het nog niet zo snel terug te komen, tenzij het VB ons bij de volgende verkiezingen compleet verrast.
hola hola, niet zo snel Doki.Geen haar op mijn hoofd dat achter een politiestaat vraagt.Maar wel een ander soort politiemacht als degenen die schrik hebben voor bendes jonge allochtonen.Het is trouwens niet zozeer de politie zelf die moet vervangen worden, dan wel degenen die boven hun staan.Die hun gewoon beletten degelijk hun werk te doen.En folteren, dat is voor mij geen onderdeel van een politieagent zijn werk.
Oud 25 februari 2007, 09:45   #14
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
hola hola, niet zo snel Doki.Geen haar op mijn hoofd dat achter een politiestaat vraagt.Maar wel een ander soort politiemacht als degenen die schrik hebben voor bendes jonge allochtonen.
Ik ga volledig akkoord met de stelling dat de politie geen tekenen van terughoudendheid of vrees mag vertonen tegenover criminele elementen. Je had dat fenomeen ook in de VS tijdens de drooglegging : de maffia was er zo machtig dat geen enkele politieagent nog durfde optreden. Dat is een gevaarlijke situatie.

Citaat:
Het is trouwens niet zozeer de politie zelf die moet vervangen worden, dan wel degenen die boven hun staan.Die hun gewoon beletten degelijk hun werk te doen.En folteren, dat is voor mij geen onderdeel van een politieagent zijn werk.
Aan de ene kant ben je tegen foltering (daar ben ik blij om), maar je gelooft blijkbaar wel in een "andere" politieke (?) leiding van de politiemacht. Ik veronderstel een leiding die hen meer slagkracht geeft en meer vrijheden? Hoe rijm je dat dan met het tegengaan van misbruiken? Waar trek je de grens?

Ik ben persoonlijk ook geneigd te denken dat in wijken waar er echt accute problemen zijn met wetteloosheid (die wijken zijn hier in België gelukkig zeldzaam in vergelijking met Frankrijk bijvoorbeeld), een repressieve aanpak in eerste instantie vereist is. Maar ik wil die gespierde aanpak dan wel meteen gekoppeld zien aan een reeks structurele preventieve maatregelen, zoals aangepaste alternatieve straffen voor de gearresteerden, buurtwerking, enz. De staat mag volgens mij stevig optreden wanneer dat nodig is, maar alleen als dat kadert in een totaalplan dat ook een opbouwend luik heeft.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 17:48   #15
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Ik ga volledig akkoord met de stelling dat de politie geen tekenen van terughoudendheid of vrees mag vertonen tegenover criminele elementen. Je had dat fenomeen ook in de VS tijdens de drooglegging : de maffia was er zo machtig dat geen enkele politieagent nog durfde optreden. Dat is een gevaarlijke situatie.

Aan de ene kant ben je tegen foltering (daar ben ik blij om), maar je gelooft blijkbaar wel in een "andere" politieke (?) leiding van de politiemacht. Ik veronderstel een leiding die hen meer slagkracht geeft en meer vrijheden? Hoe rijm je dat dan met het tegengaan van misbruiken? Waar trek je de grens?

Ik ben persoonlijk ook geneigd te denken dat in wijken waar er echt accute problemen zijn met wetteloosheid (die wijken zijn hier in België gelukkig zeldzaam in vergelijking met Frankrijk bijvoorbeeld), een repressieve aanpak in eerste instantie vereist is. Maar ik wil die gespierde aanpak dan wel meteen gekoppeld zien aan een reeks structurele preventieve maatregelen, zoals aangepaste alternatieve straffen voor de gearresteerden, buurtwerking, enz. De staat mag volgens mij stevig optreden wanneer dat nodig is, maar alleen als dat kadert in een totaalplan dat ook een opbouwend luik heeft.
ik trek de grens als volgt: als politieagenten aangevallen worden, mogen ze terugslagen, zonder er angst voor te hebben van "racisme" of "brutaliteiten" beschuldigt te worden, geschorst te worden, hun job kwijt te raken en mischien zelf in de bak te belanden...Folteren, dat is iets helemaal anders: mensen vastbinden en dan pijnigen.Zoiets vind ik een agent onwaardig.En dat heeft niets te maken met hardhandig optreden tegen onverbeterlijke recidivisten die denken dat ze alles mogen doen, zonder straf, of gevaar voor hun persoontje.
Frankrijk ken ik zeer goed, de "banlieus" waar je zoveel over hoort, dat is de nabije toekomst van België, met de nadruk op "nabije", als er niet opgetreden word.
Oud 25 februari 2007, 17:57   #16
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hola hola, niet zo snel Doki.Geen haar op mijn hoofd dat achter een politiestaat vraagt.Maar wel een ander soort politiemacht als degenen die schrik hebben voor bendes jonge allochtonen.Het is trouwens niet zozeer de politie zelf die moet vervangen worden, dan wel degenen die boven hun staan.Die hun gewoon beletten degelijk hun werk te doen.En folteren, dat is voor mij geen onderdeel van een politieagent zijn werk.
Politiestaat moet het niet worden, maar ze mogen wel veel harder optreden.
Ook het dragen van wapens door privé personen in het openbaar zou moeten kunnen (wel geen verborgen wapendracht).
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 17:42   #17
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

fascisten houden nu eenmaal van de "klop en een schop" techniek

ik ben blij dat het Vlaams Belang nog steeds niet mee bestuurd, hun ideeen over dictatoriale/onderdrukkende bewinden (servië, israel nu, ..) hebben de hoofdstukken van de partij meer dan eenmaal de lucht ingeprezen.

Laatst gewijzigd door Tamam : 1 maart 2007 om 17:42.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 18:07   #18
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sarah Bekijk bericht
fascisten houden nu eenmaal van de "klop en een schop" techniek

ik ben blij dat het Vlaams Belang nog steeds niet mee bestuurd, hun ideeen over dictatoriale/onderdrukkende bewinden (servië, israel nu, ..) hebben de hoofdstukken van de partij meer dan eenmaal de lucht ingeprezen.
wapendracht zou wel toegelaten moeten zijn...Wat kan je nu op je ééntje met je blote handen als er 5 of 6 ruige schurken u omsingelen, om u af te ranselen,en te beroven, mischien zelfs verkrachten sarah?
Oud 1 maart 2007, 18:28   #19
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

kijk naar amerika en wat een miserie ze met die wapendracht hebben, tot op de scholen toe.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 18:30   #20
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sarah Bekijk bericht
kijk naar amerika en wat een miserie ze met die wapendracht hebben, tot op de scholen toe.

Kijk naar Zwitserland waar iedereen die in het leger is geweest een full-auto oorlogswapen mee naar huis krijgt
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be