![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...en/index.shtml
Moeten we nu ook de Belgische driekleur overal gaan weren omwille van zijn antisemitisch karakter?
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als men zich in de tijdsgeest van die periode kan stellen, dat heeft men geen studie nodig om tot dat besluit te komen.
Dan begrijpt men wel het een en het ander (zonder dat daarom goed te keuren; de geschiedenis zit vol van die dingen). Buiten het feit dat het de aktuele Joden een beetje bevestigt in hun slachtofferrol, haalt het allemaal weinig uit. Zo denk ik dat het niets maar dan ook niets bijbrengt aan de huidige problemen in Israël, waar ze (de Joden ginder en de Joden hier) zouden moeten beseffen dat ze binnen enkele jaren dezelfde konklusie gaan moeten trekken tegenover de Palestijnen. En idem dito voor de ekstremistische broeders van de Palestijnen tegenover de slachtoffers van hun terroristen-spellekes. we zijn nog niet aan ons nieuw patatten (zeggen wij in het verkavelingsVlaams dat wij aanhangen)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Ik las het vanmorgen ook in de krant . m'n reactie was en is nog steeds "ja en?" Gans die hetse voor niets
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Die hetse-hoeren toch altijd.
|
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het gaat niet over het feit of dat logisch is maar eerder over het feit dat diezelfde Belgische staat enkele jaren later, tijdens de repressie die heden ten dagen nog steeds voort duurt, honderden mensen heeft laten fusileren en duizenden heeft opgesloten die omwille van hun Vlaamsgezindheid, en zonder daarom het nazi regime te steunen, zijn gaan vechten aan het oostfront of op enige andere wijze de Duitsers hebben geholpen. Diezelfde Belgische staat weigert nog steeds van amnestie te geven voor deze mensen, zelfs niet postuum.
![]() |
#6 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bon: je kent mijn gedacht...ik ben als Vlaams Nationalist tegen amnestie...ik weiger "pardon" van dat krapuul...
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() Op Denemarken na hebben in alle bezette of door Nazi's gedomineerde landen overheden meegewerkt aan de Jodenvervolging. In Denemarken hebben ze de paar duizend joden die er waren de nacht voordat de operatie joden oppakken begon alle joden per boot naar Zweden geëvacueerd. België heeft na Denemarken ook de meeste Joden gered door hen te verbergen, vooral kinderen in weeshuizen.
In Frankrijk werden de Joden in Vichy Frankrijk dat onbezet was ook opgepakt door de franse overheid. De houding van de belgische overheid in oorlogstijd was o.m. ingegeven door de gebeurtenissen tijdens WO I waarbij door de passieve weerstand van de oorlogsoverheid de industrie totaal door de bezetters ontmanteld werd. Dit heeft men succesvol kunnen vermijden - één van de redenen waarom de "economische collaboratie" redelijk aan "witte" represailles na de oorlog is kunnen ontkomen. Natuurlijk ben ik nu de actieve medewerking aan de jodenvervolging niet aan het verdedigen : ik kan me echter omtandigheden voorstellen waarin sommigen een echte "dubbele rol" gespeeld hebben. Er is echter wel een verschil tussen passief meewerken en enthoesiast een zwart uniform aantrekken en medeburgers joodse of andere gaan "verklikken".. Diegenen die effectief "fout" waren zijn inmiddels 80.. om de toestand recht te trekken zouden een paar woorden van spijt volstaan hebben,men verkoos echter om zijn groot gelijk te willen handhaven. Verzoenen zonder verzoening na te streven lijkt me moeilijk.
#9 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Hoe kan je een politicus nu vergelijken met een van toen als het a) niet dezelfde zijn b) de situatie compleet anders is |
|
![]() |
![]() |
#10 |
Administrator
|
![]() Gelieve in deze bestaande discussie verder te gaan.
|
![]() |