Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2007, 18:42   #1
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard wijze woorden van BRUNO VALKENIERS

BRUNO VALKENIERS OVER VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID EN MULTICULTURALISME

Geen cordon in economische kringen

“Ik ben gevraagd. Ik loop al dertig jaar voorop in de Vlaamse Beweging. Ook als bedrijfsleider kan ik een meerwaarde bieden. Ik breng mijn netwerk in. Mijn overstap heeft geen enkele deur in de maritieme wereld gesloten. Niemand beschouwt mij als een renegaat, pestlijder of mestkever…”

Racisme is geen zaak van Vlaams Belang

“De mediahetze rond Hans Van Themsche heeft bij mij de doorslag gegeven. De reacties op zijn moordpartij waren zo overtrokken, zo degoutant. Dat had toch niets met Vlaams Belang te maken? Van Themsche was een losgeslagen jongen. Dit kon iedereen overkomen. Hij pleegde racistische moorden, maar er was wel een blank kindje bij. Dat zoiets onze mensen wordt verweten, joeg me de gordijnen in. Racisme is geen zaak van Vlaams Belang.”

Heibel binnen de partij? Of opgeklopte mediaheisa?

“Het was niet normaal dat de discussie over het mogelijke lijsttrekkerschap van Jean-Marie Dedecker de media haalde. Maar het hoeft geen drama te zijn. Het bewijst dat onze partij democratisch is. Het was géén kwestie van clans, noch van ambities (zoals de media suggereerden, nvdr). Daar moest ik toch goed om lachen.”

Is het Vlaams Belang gedoemd tot machteloosheid?

“Van nature uit ben ik een rebel. Rebellen gedijen goed in de oppositie. Vroeg of laat zal het Vlaams Belang worden gevraagd om tot een regering toe te treden. Ik heb daarmee geen enkele moeite.”

“Iemand moet toch in de oppositie zitten? Dat is gezond voor de politiek.”

Het cordon is slechte zaak voor de democratie

“Door het cordon sanitaire en de sterkte van het Vlaams Belang schuift tegenwoordig iedereen naar het midden op. De (politieke) ‘vergrijzing’ van de maatschappij is totaal: alle politieke partijen lijken op elkaar.”

Ligt het vreemdelingenstandpunt van Vlaams Belang dan niet aan de basis van het cordon? poogt Bart Brinkman tevergeefs…

“Hoeveel politici en journalisten hebben zich de jongste tien jaar de moeite getroost om ons programma te lezen? Ik denk dat sommige politici (en journalisten, nvdr) bewust – uit strategische redenen – of onbewust – uit dommigheid – onze standpunten verdraaien.”

Het alibi van het Belgische establishment

“Het cordon is slechts een alibi. De partijen zijn bang voor Vlaams Belang als revolutionaire partij? Ze willen aan de macht blijven om de eigen belangen te dienen. Zo overheerst steeds de minderheid: de PS tegen een Vlaamse meerderheid in België, centrumlinks tegenover een Vlaamse rechtse meerderheid.”

Vakbonden en ziekenfondsen bedriegen hun leden

“Als vakbonden en ziekenfondsen écht bekommerd waren om het welzijn van hun leden, dan zouden ze het eens zijn met de vernietiging van de vastgeroeste Belgische structuren.”

Integratiewil en migratiestop

“We moeten mensen die zich niet willen inburgeren de vraag blijven stellen of ze hier wel thuishoren. We hebben nood aan een absolute migratiestop.”

Multiculturele samenleving is mislukt

“Ik geloof niet in een multiculturele samenleving. Multicultuur leidt alleen tot subcultuur. Migranten moeten zich aanpassen. Ze moeten onze taal spreken en onze waarden en normen overnemen. Ze moeten Vlaming zijn onder de Vlamingen. Wat ze vervolgens thuis doen, is hun zaak.”

De zaak-Van Bellingen

“Freddy Willocks, de (SP.A-) burgemeester van Sint-Niklaas, buit op een degoutante manier dat verhaal uit. Als mensen uit racistische motieven weigeren om door een zwarte schepen te worden getrouwd, dan is dat dom. Maar dreigen met de santenkraam van het CGKR is dat nog veel meer. Wie zegt dat het om racisme gaat?”

“Mensen hebben het recht om een schepen te weigeren. Trouwens, als een gekleurd paar een blanke schepen afslaat, spreken we dan ook van racisme?”

Paars heeft van het afwijkende de norm gemaakt…

“Ik ben een praktiserend katholiek. Daarom hoeft u me nog niet in het kamp van Alexandra Colen te zetten. Ik ben blij dat de partij (Vlaams Belang) ook ethisch beginselvast is.”

“Met zijn wetgeving voor homoseksuelen heeft paars de ‘abnorm’ gelijkgeschakeld met de norm. Het zijn allemaal mensen, en ik heb met hen geen probleem, maar ik deel enkele van hun normen niet.”

Van Volksunie tot N-VA: een probleem van geloofwaardigheid

“De Volksunie heeft altijd haar basis verloochend om erbij te kunnen zijn. En de N-VA wil de onafhankelijkheid van Vlaanderen stap voor stap bewerkstelligen. Daar geloof ik niet in. De prijs is veel te hoog. Bovendien hebben al die staatshervormingen er een rommeltje van gemaakt.”

Vlaamse onafhankelijkheid: het is niet moeilijk

“Met de nieuwe echtscheidingswet spreken we tegenwoordig al na drie maanden van een ontwrichte situatie. Vijf minuten van politieke moed in het Vlaams Parlement zijn voldoende: de docufictie van de RTBf in het echt. Het is niet grondwettelijk maar wel legitiem.”

“Ook kunnen alle Vlaamse partijen bij de volgende formatie het been stijf houden en weigeren een regering te vormen. Het zal geen zes maanden duren alvorens het land is gesplitst. Een onderhandeling van gemeenschap tot gemeenschap kan tenslotte ook.”

En wat met Brussel?

“We kunnen Brussel gewoon laten vallen. Vroeg of laat komt de stad wel bedelen aan de poort…”

“De stad kan ook bestuurd worden door Vlamingen, Franstaligen, Brusselaars en Europa. Brussel kan een taalkundig statuut krijgen binnen Vlaanderen. Economisch hoort de stad bij Vlaanderen.”

‘Ook in Vlaanderen is er geen meerderheid voor onafhankelijkheid’…

“Dat is waar. Een meerderheid van de Vlamingen is ook gekant tegen belastingen.”

“Toegegeven, slechts een derde van de Vlamingen pleit voor onafhankelijkheid. Een derde is tegen. Een derde weet het niet. Maar ik ben ervan overtuigd dat dat laatste derde deel veel makkelijker te overtuigen valt in de richting van Vlaamse onafhankelijkheid.”

Di Rupo en het koningshuis rollen de rode loper uit voor een Vlaamse staat

“Dankzij de fratsen van het koningshuis en de corruptie bij de PS werd de onafhankelijkheidsgedachte de jongste jaren slapend rijk.”

Stop dwaze onderlinge vetes tussen Vlaams Belang en N-VA

“Ik heb vrienden bij de N-VA. Het is niet omdat wij in verschillende partijen actief zijn dat we elkaars vijanden zijn. Als Vlaamsnationalist mogen we ons niet van vijand vergissen.”

Bruno Valkeniers in De Standaard, 05.02.07
Oud 5 februari 2007, 19:09   #2
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht

“Ik heb vrienden bij de N-VA. Het is niet omdat wij in verschillende partijen actief zijn dat we elkaars vijanden zijn. Als Vlaamsnationalist mogen we ons niet van vijand vergissen.”

Zeer goed artikel dat ik reeds gelezen had. Bruno Valkeniers is een grote aanwinst voor het VB. Vooral zijn laatste opmerking zou door iedere nationalist moeten ingekaderd worden. Al zal niet iedereen ze delen..
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 20:10   #3
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Zeer goed artikel dat ik reeds gelezen had. Bruno Valkeniers is een grote aanwinst voor het VB. Vooral zijn laatste opmerking zou door iedere nationalist moeten ingekaderd worden. Al zal niet iedereen ze delen..
idd niet, zeker wanneer sommige partijen p een N-VA vlag staan te plassen in het Vlaams parlement.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 20:11   #4
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

er moet meer samengevochten worden tegen de hatelijke vld & de achterlijke spa
Oud 5 februari 2007, 20:20   #5
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

"De NSV! zijn geen koorknapen. Ik neem geen afstand van dat ocassioneel straatgeweld."

En u, deryz, vindt dit een goede politicus? U bent toch tegen de radikalen, tegen de "extremisten", etc...? U beseft toch ook dat dit één van de eerste NSV!'ers was die u nu zo bejubelt?

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 20:26   #6
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
"De NSV! zijn geen koorknapen. Ik neem geen afstand van dat ocassioneel straatgeweld."

En u, deryz, vindt dit een goede politicus? U bent toch tegen de radikalen, tegen de "extremisten", etc...? U beseft toch ook dat dit één van de eerste NSV!'ers was die u nu zo bejubelt?
nee daar weet ik niets van en ik weet niet wanneer hij dat gezegd zou hebben...
Oud 5 februari 2007, 20:36   #7
dwaalspoor
Vreemdeling

dwaalspoor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ken u partij en lees het interview.
dwaalspoor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 21:00   #8
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dwaalspoor Bekijk bericht
ken u partij en lees het interview.
ik heb geen abonnement zodus kan ik het artikel niet lezen
Oud 5 februari 2007, 21:28   #9
Metternich

Standaard

Citaat:
In de eerste en tweede kolom van het interview.
Citaat:
ik heb geen abonnement zodus kan ik het artikel niet lezen
Maar toch neemt u zonder kritiek citaten over...

Laatst gewijzigd door Metternich : 5 februari 2007 om 21:29.
Oud 5 februari 2007, 21:30   #10
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
In de eerste en tweede kolom van het interview.Maar toch neemt u zonder kritiek citaten over...
dat komt van de site van vlaams belang, het enige wat ik gelezen heb. sinds wanneer is het verplicht kritiek te geven?
Oud 5 februari 2007, 21:32   #11
Metternich

Standaard

Citaat:
dat komt van de site van vlaams belang, het enige wat ik gelezen heb. sinds wanneer is het verplicht kritiek te geven?
Ik heb het niet over kritiek geven, ik heb het over kritisch lezen en kritisch denken. Die laatste twee zou elke mens verplicht moeten doen (op een paar basisdingen na zoals "Gij zult niet doden". Dat soort dingen zijn dingen je moet aannemen, maar partijteksten zijn dat zeker niet.).

Oud 5 februari 2007, 22:24   #12
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
“De mediahetze rond Hans Van Themsche heeft bij mij de doorslag gegeven. De reacties op zijn moordpartij waren zo overtrokken, zo degoutant. Dat had toch niets met Vlaams Belang te maken?
Zijn familie heeft niets met het VB te maken, toeval dat net hij racist was
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 21:30   #13
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
idd niet, zeker wanneer sommige partijen p een N-VA vlag staan te plassen in het Vlaams parlement.
Giserke, is d�*t nu je antwoord op Bruno V.?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 21:44   #14
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Giserke, is d�*t nu je antwoord op Bruno V.?
neen, op de hypocrisie die sommigen verspreiden onder het mum van eensgezindheid.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 21:58   #15
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Citaat:
Vooral zijn laatste opmerking zou door iedere nationalist moeten ingekaderd worden. Al zal niet iedereen ze delen..
Oud 7 februari 2007, 14:21   #16
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Valkeniers is een fascistische ex-straatvechter, net als Dewinter en Rob Verreyken Klop...

Als dat het soort verruimers is dat het VB binnenhaalt denk ik dat Morel gelijk heeft wanneer ze zegt dat Dewinter terug voor de harde lijn wil gaan.
Oud 7 februari 2007, 14:27   #17
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men is inderdaad verplicht geen kritiek te leveren.
Oud 7 februari 2007, 14:39   #18
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Valkeniers is een fascistische ex-straatvechter, net als Dewinter en Rob Verreyken Klop...

Als dat het soort verruimers is dat het VB binnenhaalt denk ik dat Morel gelijk heeft wanneer ze zegt dat Dewinter terug voor de harde lijn wil gaan.
Valkeniers over migranten : "Ze moeten Vlaming zijn onder de Vlamingen. Wat ze vervolgens thuis doen, is hun zaak.”

Is dat nu de harde lijn waar jij fascisme opplakt, Jonas ?!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2007, 15:01   #19
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Geen cordon in economische kringen

“Ik ben gevraagd. Ik loop al dertig jaar voorop in de Vlaamse Beweging. Ook als bedrijfsleider kan ik een meerwaarde bieden. Ik breng mijn netwerk in. Mijn overstap heeft geen enkele deur in de maritieme wereld gesloten. Niemand beschouwt mij als een renegaat, pestlijder of mestkever…”

Racisme is geen zaak van Vlaams Belang

“De mediahetze rond Hans Van Themsche heeft bij mij de doorslag gegeven. De reacties op zijn moordpartij waren zo overtrokken, zo degoutant. Dat had toch niets met Vlaams Belang te maken? Van Themsche was een losgeslagen jongen. Dit kon iedereen overkomen. Hij pleegde racistische moorden, maar er was wel een blank kindje bij. Dat zoiets onze mensen wordt verweten, joeg me de gordijnen in. Racisme is geen zaak van Vlaams Belang.”

Heibel binnen de partij? Of opgeklopte mediaheisa?

“Het was niet normaal dat de discussie over het mogelijke lijsttrekkerschap van Jean-Marie Dedecker de media haalde. Maar het hoeft geen drama te zijn. Het bewijst dat onze partij democratisch is. Het was géén kwestie van clans, noch van ambities (zoals de media suggereerden, nvdr). Daar moest ik toch goed om lachen.”

Is het Vlaams Belang gedoemd tot machteloosheid?

“Van nature uit ben ik een rebel. Rebellen gedijen goed in de oppositie. Vroeg of laat zal het Vlaams Belang worden gevraagd om tot een regering toe te treden. Ik heb daarmee geen enkele moeite.”

“Iemand moet toch in de oppositie zitten? Dat is gezond voor de politiek.”

Het cordon is slechte zaak voor de democratie

“Door het cordon sanitaire en de sterkte van het Vlaams Belang schuift tegenwoordig iedereen naar het midden op. De (politieke) ‘vergrijzing’ van de maatschappij is totaal: alle politieke partijen lijken op elkaar.”

Ligt het vreemdelingenstandpunt van Vlaams Belang dan niet aan de basis van het cordon? poogt Bart Brinkman tevergeefs…

“Hoeveel politici en journalisten hebben zich de jongste tien jaar de moeite getroost om ons programma te lezen? Ik denk dat sommige politici (en journalisten, nvdr) bewust – uit strategische redenen – of onbewust – uit dommigheid – onze standpunten verdraaien.”

Het alibi van het Belgische establishment

“Het cordon is slechts een alibi. De partijen zijn bang voor Vlaams Belang als revolutionaire partij? Ze willen aan de macht blijven om de eigen belangen te dienen. Zo overheerst steeds de minderheid: de PS tegen een Vlaamse meerderheid in België, centrumlinks tegenover een Vlaamse rechtse meerderheid.”

Vakbonden en ziekenfondsen bedriegen hun leden

“Als vakbonden en ziekenfondsen écht bekommerd waren om het welzijn van hun leden, dan zouden ze het eens zijn met de vernietiging van de vastgeroeste Belgische structuren.”

Integratiewil en migratiestop

“We moeten mensen die zich niet willen inburgeren de vraag blijven stellen of ze hier wel thuishoren. We hebben nood aan een absolute migratiestop.”

Multiculturele samenleving is mislukt

“Ik geloof niet in een multiculturele samenleving. Multicultuur leidt alleen tot subcultuur. Migranten moeten zich aanpassen. Ze moeten onze taal spreken en onze waarden en normen overnemen. Ze moeten Vlaming zijn onder de Vlamingen. Wat ze vervolgens thuis doen, is hun zaak.”

De zaak-Van Bellingen

“Freddy Willocks, de (SP.A-) burgemeester van Sint-Niklaas, buit op een degoutante manier dat verhaal uit. Als mensen uit racistische motieven weigeren om door een zwarte schepen te worden getrouwd, dan is dat dom. Maar dreigen met de santenkraam van het CGKR is dat nog veel meer. Wie zegt dat het om racisme gaat?”

“Mensen hebben het recht om een schepen te weigeren. Trouwens, als een gekleurd paar een blanke schepen afslaat, spreken we dan ook van racisme?”

Paars heeft van het afwijkende de norm gemaakt…

“Ik ben een praktiserend katholiek. Daarom hoeft u me nog niet in het kamp van Alexandra Colen te zetten. Ik ben blij dat de partij (Vlaams Belang) ook ethisch beginselvast is.”

“Met zijn wetgeving voor homoseksuelen heeft paars de ‘abnorm’ gelijkgeschakeld met de norm. Het zijn allemaal mensen, en ik heb met hen geen probleem, maar ik deel enkele van hun normen niet.”

Van Volksunie tot N-VA: een probleem van geloofwaardigheid

“De Volksunie heeft altijd haar basis verloochend om erbij te kunnen zijn. En de N-VA wil de onafhankelijkheid van Vlaanderen stap voor stap bewerkstelligen. Daar geloof ik niet in. De prijs is veel te hoog. Bovendien hebben al die staatshervormingen er een rommeltje van gemaakt.”

Vlaamse onafhankelijkheid: het is niet moeilijk

“Met de nieuwe echtscheidingswet spreken we tegenwoordig al na drie maanden van een ontwrichte situatie. Vijf minuten van politieke moed in het Vlaams Parlement zijn voldoende: de docufictie van de RTBf in het echt. Het is niet grondwettelijk maar wel legitiem.”

“Ook kunnen alle Vlaamse partijen bij de volgende formatie het been stijf houden en weigeren een regering te vormen. Het zal geen zes maanden duren alvorens het land is gesplitst. Een onderhandeling van gemeenschap tot gemeenschap kan tenslotte ook.”

En wat met Brussel?

“We kunnen Brussel gewoon laten vallen. Vroeg of laat komt de stad wel bedelen aan de poort…”

“De stad kan ook bestuurd worden door Vlamingen, Franstaligen, Brusselaars en Europa. Brussel kan een taalkundig statuut krijgen binnen Vlaanderen. Economisch hoort de stad bij Vlaanderen.”

‘Ook in Vlaanderen is er geen meerderheid voor onafhankelijkheid’…

“Dat is waar. Een meerderheid van de Vlamingen is ook gekant tegen belastingen.”

“Toegegeven, slechts een derde van de Vlamingen pleit voor onafhankelijkheid. Een derde is tegen. Een derde weet het niet. Maar ik ben ervan overtuigd dat dat laatste derde deel veel makkelijker te overtuigen valt in de richting van Vlaamse onafhankelijkheid.”

Di Rupo en het koningshuis rollen de rode loper uit voor een Vlaamse staat

“Dankzij de fratsen van het koningshuis en de corruptie bij de PS werd de onafhankelijkheidsgedachte de jongste jaren slapend rijk.”

In 1302 zou dit een modern discours geweest zijn. Helaas voor Valckeniers zijn we in 2007.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2007, 15:23   #20
Metternich

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Men is inderdaad verplicht geen kritiek te leveren.
Ook blind of een slechte verstaander zeker?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be