![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]() Het Vlaams Blok blijft groeien... Maar wat zou er gebeuren volgens jullie wanneer het blok in de meerderheid zou zitten? Achten jullie dat realistisch? Implosie of explosie?
Verder blijft het een open vraag wie nu écht wil samenwerken met die rechtse rakkers van het Blok... Pieter De Crem staat alvast alleen zo bleek na de terugfluiting na een debat van het LVSV in Kortrijk. Zijn er andere partijen die bereid zijn samen te werken met het Blok? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() het probleem is dat wanneer de NVA verklaart geen coalitie of kartel met het BLok te willen, de Blokkers direct beginnen schreeuwen dat de NVA'er s maar valse Vlaams-nationalisten zijn en volksverraders zijn. Dit is mij nog eens opgevallen op een debat in Antwerpen, waar toen ook Klop...euh,Rob Verreycken van het VB aanwezig was. Toen begon ik te beseffen waarom de NVA en de CD&V niets willen met die partij, en terecht
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De rechtervleugel van de CD&V en waarschijnlijk ook een deel van de VLD (nu een beetje verdrongen) zullen op het gepaste moment wel meegaan. Let op mijn woorden! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Als het er op aan komt zou ik er niet van verschieten dat de voormannen de SP.A hun "principes" opzij schuiven en met het Vlaams Blok in zee gaan! Het zou niet de eerste keer zijn dat ze zo een zet doen. Als zij in de oppositie terecht komen zoals de CD&V nu dan sluiten ze zelfs een pakt met de duivel om terug aan de macht te komen! Ried maai lips!
![]()
![]() |
#5 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
De vraag blijft echter hoe ondemocratisch het blok wel is, en hoe het zou zijn indien het aan de macht was |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder is op dit moment de linkervleugel van de VLD aan zet, namelijk De Gucht en co. Maar bij de eerste slechte resultaten komt ook hier verandering. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het Blok komt NOOIT in een regering.
Wie wilt er nu samenwerken met een partij - voor wie niets goed is behalve zijzelf - Zelf aan de oorsprong liggen van het cordon sanitaire en daarna dat cordon sanitaire cultiveren voor kiezers te lokken - Geen partijfinanciering willen voor andere Vlaams-nationalisten, die liever partij financiering geven aan FN en ECOLO die minder stemmen halen dan N-VA. Tegen financiële transfers zijn naar Wallonië , maar wel wel voor transfers naar Wallonië via partijfinanciering - Andere partijen (bij voorkeur N-VA) stampen geven onder de gordel - Personen met een mandaat proberen om te kopen (zoals Stevaert doet met AGALEV) - door hun HAAT zaaien , mensen tegen elkaar opzetten - Ledenlijsten ontvreemden van een andere partij, met schending privacy voor gevolg - Postpakketten van het Vlaams parlement misbruiken voor ledenwerving bij andere partijen - Die Brussel willen annexeren door er een muur rond te bouwen en Brussel met tanks te omsingelen en Brussel willen uithongeren - Die mensen als Van Cleemput buiten gooien omdat hij zijn partij wil omvormen tot een Vlaamse partij ipv antivreemdelingen partij. - die zegt alleen in een regering te stappen , die de onafhankelijkheid uitroept, goed wetende dat enkel een stap voor stap naar een Vlaamse staat mogelijk is - enz, enz |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() er is nog steeds een 'kans' hoor.
schaf eerst stemplicht af. hoop dan dat meer dan de helft van de opkomende stemmers VB'ers zijn. en hopla! ik verhuis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
En dat van Brussel uithongeren is niet waar hoor!!! Het Vlaams Blok heeft in zijn geheime programma al treinen en gasflessen besteld die later kunnen dienen om héél de Vlaamse hoofdstad uit te moorden en daarna te deporteren naar wallonië!! ![]() Dus pas maar op dat je niet in Brussel woont!!
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() William schreef :
“En dat van Brussel uithongeren is niet waar hoor!!!” ---------------- Ja William, dat is een uitspraak van uw Blok-vriend Guido Tastenhoye |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik heb in de tijd de vraag gesteld waaraan men kan zien aan het Blok dat ze ondemocratisch zijn. Daar heb ik tot nu nog steeds geen voldoende antwoord gekregen. Wie zegt dat de andere partijen democratisch zijn?Ik heb problemen met het programma van het Blok maar tot op vandaag hebben ze volgens mij nog niets ondemocratisch gedaan. Zolang ze niet aan de macht zijn kunnen ze ook niets ondemocratisch doen. Wanneer ze op dat moment iets ondemocratisch willen doen is het aan de partij(en) die op dat moment ook in de meerderheid zitten om ze dan tegen te werken en dan kan men spreken over een ondemocratische partij. Nu worden ze in de slachtofferrol, door het cordon, geplaatst waardoor ze keer voor keer sterker worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#18 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Net zoals in alle andere partijen zullen er zo wel bijzitten. Maar om nu meteen te gaan zeggen dat heel de cd&v bestaat uit marginalen, dat zou nogal overdreven zijn, niet? Of, zeggen dat heel de kerkgemeenschap bestaat uit pedofielen omdat enkele priesters hun handen niet konden thuis houden. Nog zo'n dooddoener. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Clemens hebt ge daar zo lang moeten voor zoeken om die paar "punten" hier aan te halen...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |