Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 januari 2007, 18:59   #1
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard Vredelievende islam

Citaat:
Elsevier
Moskee: Amsterdamse cabaretier mag gedood

Een woordvoerder van de As soenah moskee in Amsterdam vindt dat cabaretier en rechtenstudent Ewout Jansen mag worden gedood vanwege de grappen die hij over de islam maakt.

Ewout Jansen
Dat meldt Folia, het weekblad van de Universiteit van Amsterdam. Het blad sprak met de woordvoerder van de in het stadsdeel Westerpark gelegen moskee over de 23-jarige cabaretier.

Grappen
Aanleiding voor het gesprek zijn enkele grappen die Jansen in zijn voorstelling over de islam maakt. Die komen hem regelmatig op boze reacties van moslims uit het publiek te staan, zo vertelde hij eerder in een interview met Campus-tv. Folia wilde van de moskee weten hoe die over Jansens grappen denkt.

Desgevraagd zegt de woordvoerder van de moskee tegen Folia dat de cabaretier vanwege zijn grappen over moslims ‘geslagen of doodgemaakt’ mag worden. 'Een moslim moét reageren (als iemand grappen maakt over de islam). Hij moet zeggen: "Stop met die flauwekul." Een radicale moslim kan hem slaan, of doodmaken.'

Op de vraag of hij dat goedkeurt, antwoordt de man: 'Ja. Als hij te ver gaat, mag dat. Hij mag hem afmaken. Je mag de islam niet beledigen.' Als de rechter niet ingrijpt, moet een moslim het recht in eigen hand nemen, zo vindt de man. Hij voegt daar nog een vergelijking met de vermoorde filmmaker Theo van Gogh aan toe. 'Die is verschillende keren bedreigd. Maar daar trok hij zich niets van aan.'
@ Edina, Laya, Hydra, Uh-huh, Lincoln, Ozzy en de rest van de poco-meute.

Kan iemand van jullie de JUISTE koran interpretatie eens gaan uitleggen aan die imam misschien?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2007, 19:13   #2
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Werk aan de winkel! Deze heeft ook de verkeerde interpretatie:

Citaat:
Mohammed is springlevend

De Profeet Mohammed had maar liefst negen vrouwen tegelijk. Hij trouwde er dertien. De jongste met wie hij in het jaar 622 trouwde was Aisha die toen zes jaar oud was en enkele jaren daarna op haar negende door Mohammed werd ontmaagd. Trouwen met een zesjarige en seks hebben met een negenjarige is natuurlijk in alle tijden voorbehouden aan ultieme viezeriken.

Volgens de 8e-eeuwse historicus Muhammed Ibn Ishaq Ibn Yassar was de Profeet Mohammed betrokken bij maar liefst 27 agressieve en bloedige oorlogen. Hij liet 700 Joden tegelijk onthoofden en had slaven te over. Alle valse heroïek ten spijt was Mohammed dus een perverse man en agressieve warlord, zijn Koran een gewelddadig boek en de zuivere Islam tot op de dag van vandaag een toonbeeld van expansionisme en intolerantie, met een latente potentie tot het veroorzaken van een volgende wereldoorlog.

De Profeet Mohammed stierf in het jaar 632 in Medina op 63-jarige leeftijd. Maar dat was niet het einde. Mohammed en zijn Islam is nog steeds springlevend. 1.3 miljard mensen op deze aardbol zijn moslim. En ook de strijd gaat door. Het islamo-fascisme groeit gestaag en ook in Nederland zien we net als elders in het Westen een verdere radicalisering van groepen moslims, of ze nu van Marokkaanse of Turkse afkomst zijn. Neem Samir A. en Mohammed B. maar als voorbeeld, die volgens henzelf de ware moslims zijn. Of vandaag nog, de Imam van de Assoenna Moskee in Amsterdam die een cabaretier dood wil hebben wegens zijn grappen over de Islam! De tsunami van islamisering vormt een directe bedreiging van het voortbestaan van de wereld zoals wij die kennen en is het begin van het einde van westerse normen en waarden als vrijheid, gelijkheid, tolerantie en scheiding van kerk en staat die ons terecht zo dierbaar zijn.

Het is geen kwestie van eeuwen dat het Eurabia van de Britse schrijfster Bat Ye’or werkelijkheid wordt. En voor wie een realistische beschrijving lezen wil van het ware gezicht van de barbaarse Profeet Mohammed is het (inmiddels in Pakistan verboden) recent uitgekomen boek van Robert Spencer – “The truth about Muhammad” - een absolute must.

De vraag die rest is waarom het Westen nog steeds verblind is door een haast suicidale politieke correctheid? Waarom bepalen naïeve cultuurrelativisten die niet durven zeggen dat de islamitische cultuur slechter is dan onze eigen op de christelijk-joodse en humanistische waarden gebaseerde Westerse cultuur, nog steeds de politieke agenda? Waarom proberen linkse quasi-intellectuele journalisten van kranten zoals het NRC in een naargeestige heksenjacht een eerlijke politieke partij als de mijne, die de feiten benoemt en oplossingen aandraagt, constant in een extreem-rechtse hoek te drukken?

Omdat het bange dhimmi's zijn die de waarheid niet onder ogen durven te zien. Omdat men bang is te erkennen dat de zuivere Islam en haar radicaliserende en in omvang als kool groeiende volgelingen een directe bedreiging vormen voor de het Westen, Europa en Nederland. Omdat het onder ogen zien van deze waarheid tot vergaande maatregelen zou leiden, als een onmiddellijke immigratiestop voor moslims en een dito inspanning voor hun spoedige remigratie.

De Europese en Nederlandse politiek is laf. De islam zal bij een continuering van het huidige wanbeleid het Westen overwinnen en overheersen. Maar dat gebeurt niet zolang ik hier ook maar iets voor het zeggen heb!

Geert Wilders

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 23 januari 2007, 19:46   #3
Banneling

Standaard

Nog meer werk aan de winkel voor de poco's. Edina gaat als het ware deur aan deur moeten gaan in de verrijkte wijken om de correcte interpretatie uit te leggen ....

Citaat:
Enkele moslim-homo's aan het woord :

Tahir uit Pakistan : "De islam is strikt: homoseksualiteit is een zware zonde. Er wordt niet openlijk over gesproken."

Hij kwam uiteindelijk in België terecht. “Er ging een nieuwe wereld voor me open.” Aanvankelijk vond Tahir opvang binnen de Pakistaanse gemeenschap, maar toen zijn landgenoten lucht kregen van Tahirs homoseksualiteit, wilden ze niets meer met hem te maken hebben. Tahir houdt zich nu afzijdig van de andere Pakistani. “Ze hebben me te veel doen lijden.” Hij beschouwt zich ook geen moslim meer. “De islam verdraagt geen homoseksuelen. En ik wil mijn eigen leven leiden.”

Damla (24) is een jonge Vlaamse van Turkse origine. Ze is in België geboren en groeide op tot een geïntegreerde, hooggeschoolde vrouw. Ze woont in een Vlaamse gemeente met een relatief grote Turkse gemeenschap.
“Mijn ouders hebben ons heel liberaal opgevoed”, vertelt Damla, die een jongere zus en broer heeft. “Wij vasten niet en ik heb nooit een hoofddoek moeten dragen. We hebben gestudeerd, we mogen uitgaan, ze trekken zich weinig aan van wat de andere Turkse families daarover denken. Maar homoseksualiteit is zelfs voor hen onbespreekbaar.”

“De sociale controle is heel groot. Ik moet de hele tijd op mijn hoede zijn. Ik kan zelfs aan mijn allochtone collega’s, progressieve mensen, niet vertellen dat ik holebi ben.” (Dat zijn dan de mensen die Edina omschrijft als de vreedzame, "gematigde" moslimgemeenschap die zo respectvol zijn voor andermans overtuigingen)

“Laatst zei ze (haar moeder) me dat als ik te ver ging, ze me niet meer als haar dochter beschouwde. (Waarschijnlijk de islamitische versie van de hartelijke dochter-moeder relatie ...)
http://www.gaybelgium.be/content/EEy...OYNtyzkJ.shtml
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2007, 21:31   #4
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Die individuele moslims in het zuiden van Thailand schijnen Edina ook niet te begrijpen.

Edinaaaa?????? Interpreteer het even voor hen wil je?

Citaat:
Moslims onthoofden boeddhist

Bron: Fok!

Moslimextremisten hebben in het zuiden van Thailand een boeddhistische man onthoofd. In een verklaring die zij achterlieten bij het hoofd kondigden zij aan meer boeddhisten te doden als die het land niet verlaten.

Boeddhisten worden door de extremistische moslims in het zuiden van Thailand gezien als collaborateurs van de regering. De drie zuidelijke provincies van Thailand zijn overwegend islamitisch. Moslimradicalen uit die gebieden eisen onafhankelijkheid van Thailand.

In de afgelopen jaren hebben extremistische moslims in Thailand al 1900 moorden gepleegd. Behalve de onthoofde man werden er gisteren nog drie andere boeddhisten door moslims vermoord.
Waar halen ze het toch zou je zeggen nietwaar?

Oud 23 januari 2007, 21:37   #5
tomcpp
Banneling

Standaard

Dat is natuurlijk allemaal de schuld van die verkeerde interpretaties. Wel verbazingwekkend dat Christenen veel beter kunnen lezen.
tomcpp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2007, 21:37   #6
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Die individuele moslims in het zuiden van Thailand schijnen Edina ook niet te begrijpen.

Edinaaaa?????? Interpreteer het even voor hen wil je?

Waar halen ze het toch zou je zeggen nietwaar?
Je hebt gelijk, circe. Fundamentalistische moslims zijn niet goed de praten. Ze moeten gestrafd worden. Want dat wou je toch aantonen, hè ? Iets anders bewijs je hier niet mee.
Ik moet zeggen, de naam ozzy bevalt me wel
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2007, 21:39   #7
Ozymandias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomcpp Bekijk bericht
Dat is natuurlijk allemaal de schuld van die verkeerde interpretaties. Wel verbazingwekkend dat Christenen veel beter kunnen lezen.
De schuld van de fundamentalistische interpretatie. Niemand heeft gezegd de "verkeerde", of dat dit een gevolg zou zijn van niet goed kunnen lezen...
Ik dacht dat het christendom niet te vergelijken was met de islam?
Oud 23 januari 2007, 21:40   #8
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
De schuld van de fundamentalistische interpretatie. ?
Nee hoor, gewoon de letterlijke lezing van de koran. Meer niet.
Oud 23 januari 2007, 21:41   #9
tomcpp
Banneling

Standaard

Wacht even he ... Edina heeft mij al uitgelegd wat dat is "fundamentalistische moslims" ... dat zijn moslims die de koran volgen. Alle moslims die volgen wat er staat.
Oud 23 januari 2007, 21:41   #10
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Je hebt gelijk, circe. Fundamentalistische moslims zijn niet goed de praten. Ze moeten gestrafd worden. Want dat wou je toch aantonen, hè ? Iets anders bewijs je hier niet mee.
Ik moet zeggen, de naam ozzy bevalt me wel
Ik wil helemaal niet aantonen dat "ze moeten gestraft worden".

Ze worden niet gestraft, want ze volgen het boek van Allah.

Maar ze interpreteren het fout natuurlijk, daarvoor moeten jij en Edina het hen eerst even gaan uitleggen.
D�*t is wat ik wil aantonen.

Er staat nu eenmaal dat ze de ongelovigen hun hoofden moeten afkappen, maar die stoemeriken denken dan ze dat ook zo moeten interpreteren!

Gaan leg hen misschien eens uit dat ze dit enkel mogen doen n�* de Ramadan?

Oeps.... hebben ze gedaan, de ramadan is voorbij.

Dan kan Edina hen misschien gaan uitleggen dat die verzen bedoelen dat ze samen een kopje thee moeten gaan drinken. Dat is burgemeester Cohen van Amsterdam nu ook aan het uitleggen aan die imam die de cabaretier even wou laten ombrengen.

Koekje derbij? (staat dat ook in het vers van "en sla hun hoofden eraf?" of is dat iets te ver geïnterpreteerd?).

Raar dat Edina zich niet laat zien nu we haar zo nodig hebben hé?

Misschien zit ze al op schoot bij die imam in Amsterdam? of is ze cake aan het bakken:

neem 400gr. afgesneden hoofden, voeg er een litertje bloed bij en laat bakken in de hel.

Misschien helpt het wel?

Laatst gewijzigd door circe : 23 januari 2007 om 21:47.
Oud 23 januari 2007, 21:52   #11
Banneling

Standaard

Citaat:
Raar dat Edina zich niet laat zien nu we haar zo nodig hebben hé?
Ik denk dat ze de omvang van haar herinterpreteringsmissie ingeschat heeft en de wanhoop nabij is : ze weet niet waar eerst te beginnen.

Of misschien is ze al haar posts gaan herlezen waar ze het had over "de" Vlaming, "de" Amerikanen, de loonkloof bij "de" (niet-bestaande) vrouwen, "de" neo-nazi's, "de" kapitalisten, ...
Oud 23 januari 2007, 21:59   #12
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Zeg! online, een beetje begrip voor een medeposter hoor!
weet je wel hoeveel werk het is om al die onnodige lidwoorden te verwijderen uit haar posten?

Je hebt hier geen "search & replace" functie hé. Laten we haar maar rustig verderwerken.
En maak zelf geen fouten meer in het (pardon) - sommige maar niet alle vervolg.

Oud 23 januari 2007, 22:10   #13
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeg! online, een beetje begrip voor een medeposter hoor!
weet je wel hoeveel werk het is om al die onnodige lidwoorden te verwijderen uit haar posten?

Je hebt hier geen "search & replace" functie hé. Laten we haar maar rustig verderwerken.
En maak zelf geen fouten meer in het (pardon) - sommige maar niet alle vervolg.
OK Circe, in het sommige maar niet alle vervolg laat ik Edina rustig sommige maar niet alle lidwoorden kuisen in sommige maar niet alle statements waarin ze een loopje neemt met "sommige maar niet alle" waarheid die ze in sommige maar niet alle draden van dit subforum poogt te verkopen.
Oud 24 januari 2007, 06:33   #14
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
OK Circe, in het sommige maar niet alle vervolg laat ik Edina rustig sommige maar niet alle lidwoorden kuisen in sommige maar niet alle statements waarin ze een loopje neemt met "sommige maar niet alle" waarheid die ze in sommige maar niet alle draden van dit subforum poogt te verkopen.
Dat is nu niet eerlijk. Straks ga ik noch denken dat jullie haar niet serieus vinden
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2007, 08:08   #15
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
@ Edina, Laya, Hydra, Uh-huh, Lincoln, Ozzy en de rest van de poco-meute.

Kan iemand van jullie de JUISTE koran interpretatie eens gaan uitleggen aan die imam misschien?
Wat wil je nu bewijzen Circe? Denk jij nu echt dat alle moslims hier achter staan? Denk je nu echt dat iemand uit jouw 'poco' rijtje dit gaat goedkeuren? Ik heb er geen enkel probleem mee dat deze dingen hier aangehaald worden maar die mensen gebruiken islaam voor macht, niet elke moslim denkt er zo over. Dus post deze dingen zoveel je wil, het zijn onmenselijke en barbaarse handelingen onder het mom van Islam maar veroordeel daarvoor elke moslim niet.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2007, 08:27   #16
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Religieuze fanaten oppakken en vervolgens uitwijzen of colloceren. Zonder pardon.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=77041

Laatst gewijzigd door Esperanza : 24 januari 2007 om 08:28.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2007, 08:31   #17
tomcpp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Wat wil je nu bewijzen Circe? Denk jij nu echt dat alle moslims hier achter staan? Denk je nu echt dat iemand uit jouw 'poco' rijtje dit gaat goedkeuren? Ik heb er geen enkel probleem mee dat deze dingen hier aangehaald worden maar die mensen gebruiken islaam voor macht, niet elke moslim denkt er zo over. Dus post deze dingen zoveel je wil, het zijn onmenselijke en barbaarse handelingen onder het mom van Islam maar veroordeel daarvoor elke moslim niet.
Zoals Uh-Huh, die wel degelijk achter het geweld van de cartoon crisis staat demonstreert, staan ook gematigde moslims achter geweld in veel gevallen.

De meest populaire punten waarover massaal moslims geweld goedkeuren zijn
-> verlaten van islam (zeker voor vrouwen)
-> beledigen van profeet of islam

En uiteraard, om zacht uit te drukken, kan dat niet.
Oud 24 januari 2007, 08:51   #18
Ozymandias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Nee hoor, gewoon de letterlijke lezing van de koran. Meer niet.
Dit is by far de domste reply die ik Online al heb zien maken. Ik schreef: het is de schuld van de fundamentalistische interpretatie. Krijg ik dit te lezen.

Sorry, ik wil het graag tot argumenten beperken, maar dit slaat werkelijk als een l*l op een drumstel.

Online. Een letterlijke lezing van een Heilige Schrift is altijd de fundamentalistische interpretatie ervan.
Oud 24 januari 2007, 08:53   #19
Ozymandias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik wil helemaal niet aantonen dat "ze moeten gestraft worden".

Ze worden niet gestraft, want ze volgen het boek van Allah.

Misschien helpt het wel?
Ze moeten niet gestraft worden ? Nu kan ik niet meer volgen. Het is niet omdat ze het boek van Allah volgen dat ze geen wetten meer moeten naleven. Ze moeten wel gestraft worden.

Het gaat hier inderdaad om een fundamentalistische interpretatie, en moslimfundamentalisme is niet goed te praten. Dat zeg ik al de hele tijd. Maar daarmee kan je niet aantonen dat de islam niet goed te praten is. Het kind met het badwater, of zo. Gezonde nuancering, of zo.
Oud 24 januari 2007, 08:57   #20
tomcpp
Banneling

Standaard

"De fundamentalistische interpretatie" is, zoals je zelf al toegeeft ... wat er letterlijk staat, in die boeken. Kinderverkrachting, slavenhandel en massamoord inclusief.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be