![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() VIVE LE ROI
De welbekende Belgische manifestenman heeft het opnieuw gehaald! Wat een strateeg, eerst de dioxine crisis die de CD&V letterlijk en figuurlijk doet verzuipen en nu dit. En er is geen weg terug voor CD&V die zijn NVA wagon verder overal zal moeten meesleuren… Niet te geloven om premier te kunnen blijven is onze Guy plotseling een “Royalist” geworden. Geen sprake meer van separatisme en a.u.b. een zachte staathervorming zodanig dat kameraad “Elio” niet kwaad wordt. Paars is voor de drie mousketiers de prioriteit om aan de macht te blijven. Deze zet is veel beter dan de toevoeging van “open” aan de partijnaam, het gaat enorm veel opbrengen. Het zal de man een groot aantal stemmen opleveren en de open partij redden. Yves Leterme heeft zijn kans gehad om de NVA wagon los te laten, maar heeft het niet gedaan. Nochtans heeft Jean-Marie goed geholpen… Adios Yves, misschien tot de volgende legislatuur 201… Vive la Belgiek! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Eigenlijk wel schitterend dat u er zomaar in slaagt de verkiezingsuitslag te voorspellen! Er wacht u een briljante toekomst als partijadviseur!! Sterker nog: aangezien u meteen de verkiezingsuitslag voorspeld heeft, zijn verkiezingen niet meer nodig! Houzee! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ligt het IQ op dit forum nu werkelijk op kleuterniveau?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Of slaag ik er gewoon in steeds maar de dwaaste topics eruit te kiezen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Burger
|
![]() Raspoutin: het wordt allen tegen één. Alle partijen tegen het Vlaams belang en al de rest is propagandapraat
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Maar goed, ontoppic dus: Mischien kan de ts zijn zijn post een beetje verduidelijken want het onderwerp is een nogal complex ondebouwd voor de gemiddelde forumganger vrees ik ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Partijlid
|
![]() Uw posts waren de eerste keer al vrij duidelijk u hoeft niet in herhaling te vallen.
( en dat geld ook voor uw domweg schelden, dat verduidelijkte namelijk ook het e.e.a. ![]() [\edit] aangepast wegens moeilijk te interpreteren voor sommigen Laatst gewijzigd door postbus24 : 13 februari 2007 om 18:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
van kerels die nog geen werkwoord kunnen vervoegen heb ik geen lessen te krijgen inzake intelligentie. Laatst gewijzigd door MaXiMuS : 13 februari 2007 om 18:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat ik bedoel is dat Belgen die Koningsgezind zijn niet goed meer wisten voor wie stemmen.
Vroeger voor de komst van de kartels was dat niet het geval. Vandaag heeft de “open VLD” zijn kartelpartner opgegeten en is dus volkomen vrij in al zijn bewegingen. Niet dat het met “ Vivant” een probleem ging zijn omdat deze niet bijzonder communautaire scherp was opgesteld. Voor Sp-a en CD&V ligt het met hun kartelpartners anders. Men kon de laatste tijd al vaststellen dat “spirit” de campagne op dat gebied misschien rustiger ging aanpakken. Naar mijn mening minder radicaler dan “NV-A op gebied van separatisme. Dus zal het er van afhangen in hoeverre de CD&V en SP-A deze trouwe “royalisten” gaat kunnen aanspreken om voor hen te stemmen. Ik ben ervan overtuigd dat de “Koningsgezinden” alleen maar zullen stemmen op een partij die duidelijk het paleis en zijn inwoners gaat steunen. Hoeveel stemmen dat deze groep Vlamingen&Belgen juist vertegenwoordigd heb ik beste maximus niet in mijn glazen bol kunnen zien? Maar wie weet misschien nemen zij…nog eens contact op met mij. Ik hou de forumbezoekers in iedere geval op de hoogte van elke verdere verschijning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Vreemdeling
|
![]() Ik kijk met groeiend plezier naar de hopeloze pogingen van de VLD om niet te verzuipen in de eigen bullshit. Als je ziet hoe Verhofstadt van mening veranderd als het goed uitkomt, begin je je soms af te vragen of hij ermee aan het lachen is. Zo van: "Het is toch al verloren, laten we voor we ons voor we ons voorgoed terugtrekken in Toscane nog eens even amuseren met een goeie grap".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat jouwe critallen bol beter werkt dan de mijne en dat het Toscane wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Lokaal Raadslid
|
![]() CD&V zit gevangen tussen de N-VA en Paars en zal tijdens heel de campagne deze evenwichtsoefening mogen blijven doen. Mah veel maakt het toch niet uit ... Paars heeft CD&V nodig en dan hebben we ook terug symmetrische regeringen.
Tripartite hier ... tripartite ginder ... en Dedecker die vanuit de oppositie de rest van de liberalen stelsmatig zal binnenhalen omwille van het ongelooflijk compromissenbeleid ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Met JMDD wil niemand in zee gaan, dat is toch wel duidelijk geworden? Niemand wil hem op het VB na die hem een kans willen geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() Trouwens met genoeg zetels werden zelf de groenen opgepikt ... al wens ik het de Lijst Dedecker niet toe hetzelfde lot te ondergaan. Doodgeregeerd worden is vrij simpel voor een kleine partij. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Cordon Sanitair & kiesdrempel, remember ![]() Paars-Oranje is nog te rechtvaardigen ook, het zou de Vlaamse regering weerspiegelen. Maar kom, paars alleen is ook mogelijk als de CD&V-NVA toch ietsje te fel afgestrafd zouden worden voor hun België-naloperij(CDV) & verraad van DeDecker/Kiezersbedrog (NVA).
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wie taalfouten en vooral dt-fouten pleegt, is ofwel (te) vlug, (te) slordig, misschien een beetje "ziek" (disleksie en aanverwanten) of misschien ook een beetje dom. Wie anderen op taalfouten wijst, is arrogant en hooghartig. Toont aan dat hij eigenlijk niet wil diskuteren, alleen maar gelijk halen. Maar on topik: Open Verafstoot stunt inderdaad door met luide stem te zeggen dat hij niet separatist is. Maar ondertussen zwijgt hij zedig over hoe hij zijn demokratische opvatting in overeenstemming brengt met geboorterecht en monarchie. In feite is zijn stunt alleen maar het trachten neer te halen van zijn rivaal, namelijk de tandem cd en v/NVA. Hij, en anderen, benoemt die tandem "separatistisch". Maar dat is die tandem niet. Enkel het gedeelte NVA is separatistisch (spijtig genoeg). Voor de rest is deze topik inderdaad gestart als een "voorspelling", met een hoog wishfull-thinking gehalte. Ik hou niet van die dingen. Tenzij ze dienen als introduktie van 't een of van 't ander diskussiepunt. Zo mag men wel zeggen dat de liberale vleugel erg versnipperd is geraakt: bovenop ultra vlaams blok rechtse toestanden, komt er nu nog eens de afscheuring van brulkikker-opperman en zijn Antwerpse kleine broer. Zo kan men ook zeggen dat het no-nonsens-imago van goed bestuur en weinig gekwak van Lesperme wel degelijk aanslaagt in de peilingen. Zo kan men ook zeggen dat een aantal jonge-tijger-ministers hun buik vol hebben van de blokkeringen van de PS op federaal vlak; reden waarom ze afgezakt zijn naar het Vlaams nivo, reden waarom ze heel wat minder aversie hebben (en vooral geen schrik hebben van ..) om eens een grondige staatshervorming aan te vatten. Maar van al die waarnemingen, wat zal de kiezer ertoe leiden om zus of om zo te stemmen: ik weet het niet, ik kan enkel wishfull denken ... maar daar heeft niemand iets aan. (en ondertussen weet ge het toch maar)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |