![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In de Kamercommissie Binnenlandse Zaken werd hedenochtend plots beslist het wetsvoorstel Bourgeois inzake 'de zelffinanciering' aanstaande vrijdag te stemmen. Hierdoor is het zoveelste bewijs geleverd van de combine waaraan de N-VA-top deelneemt.
Vorig jaar zagen niet weinig waarnemers in het plotse afbreken van de kartelgesprekken tussen CD&V en N-VA en de gelijktijdige aankondiging van het opnieuw financieren van de eenmansfractie van de heer Bourgeois een duidelijke combine. Deze indruk werd nog versterkt toen de heer Eerdekens in oktober amendementen indiende om de N-VA opnieuw – en retroactief! - partijfinanciering te gunnen (de amendementen 9 en 11 van Eerdekens bleken trouwens exacte kopieën van het wetsvoorstel Bourgeois met dezelfde strekking). Dat de meerderheid nu bij monde van kamerleden André Frédéric (PS) en Willy Cortois (VLD) de spoedbehandeling doordrukt van het voorstel Bourgeois en er een uitzonderlijke zitting op vrijdag voor over heeft, vormt het ultieme bewijs. We blijven er dus bij dat de koppige einzelgänger Bourgeois de rol van nuttige idioot blijft spelen: hij kan tienduizenden Vlaamsgezinde kiezers achter zijn banier(tje) blijven verzamelen, alwaar ze evenwel volstrekt ongevaarlijk zijn voor de huidige meerderheid. Door de uitgestoken hand van eerst het Vlaams Blok en later de CD&V te weigeren, mislopen deze tienduizenden stemmen en verkleint de kans om paars in Vlaanderen van de troon te stoten. In het licht van het anti-Vlaams beleid van paars(groen) is dit een zeer zware verantwoordelijkheid van Bourgeois. Samen met de operettevertoning van vandaag in het Vlaams Parlement, is deze combine bovendien dramatisch voor de geloofwaardigheid van de politiek bij de Vlaamse burger. Filip De Man Volksvertegenwoordiger |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Nog eentje bij op de lijst van anti-NVA topics gepost door de o zo constructieve VB-sympathisanten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Schepen
|
![]() Post jij eigenlijk nog iets anders dan anti-N-VA topics?
Ik wist niet dat er N-VA-watchers bestonden, ik dacht dat het privilege daarvan uitsluiten voor VB was. Eigenlijk wel leuk dat je zo begaan bent met N-VA dat je daar toch heel wat tijd insteekt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Als 2 partijen willen werken aan een beter Vlaanderen is dat dan echt nodig dat Vlaams Blok N-VA constant afbreekt? is dat rechtvaardig? Of is het gewoon omdat jullie het cordon niet kunnen verkroppen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() PS. Hoeveel kost een aandeel NVA dit moment?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementslid
|
![]() Yeps, hoezeer ik ook sympathiseer met de nv-a, hier heeft dhr. Bourgeois zich laten omkopen...........kijk naar de kamercomissie over de kiesomschrijvingen. NV-a loopt er echt de VLD achterna.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Of is het een nieuwe sport geworden dat je een andere visie moet hebben op iets gewoon omdat geen N-VA'er is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Beste juffrouw, ik twijfel geen moment aan uw goede bedoelingen en ben er van overtuigd dat uw veel weet over dobbermans, maar uw kennis over de Vlaamse kwestie laat nog veel te wensen over! Trouwens het is hierboven geen aanval maar eerder een verdediging tg een zgn Vlaams nationale partij die meewerkt met de anti-vlaamse partijen om ons te vernietigen! Wat vindt u daar van! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Je kan me nu toch niet gaan wijsmaken dat jullie schrik beginnen krijgen dat N-VA zogezegd subsidies zou kunnen krijgen om jullie ondergang te kunnen ondertekenen? Ik dacht dat jullie zo zelfingenomen zelfzeker waren??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik heb heel wat sympathiën voor de N-VA. Ten tijde van de Lambermontcrisis stond ik mee met oa Storme tegen Bert en consoorten
te protesteren. Maar de laatste tijd moet ik zeggen dat de N-VA me steeds meer teleur stelt. Niet door het werk dat geleverd wordt (want dat behoort tot het beste oppositiewerk dat ik al gezien heb) maar door te weinig van zich te laten horen en teveel met de meerderheid mee te doen. Ik vrees dat 'het veilig stellen' van de positie die de N-VA nu bekleedt eerder het omgekeerde effect zal hebben. En op die manier de meerderheid in de hand werkt door inderdaad 200.000 kiezers nauwelijks 1 stem te geven. Ik ken de interne keuken zeker niet maar zou niet rouwig geweest zijn om een kartel met Het Vlaams Blok.
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
![]() Citaat:
Ik vraag u dus een reactie op de PM van Filip De Man! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik vind dat jullie nogal redelijk snel hoog van de toren blazen, van een mug een olifant maken, F. De Man maakt conclusies die er niet zijn, en haalt onbeschoft (weeral) uit naar N-VA, dit is mijn mening maar hé. Die teksten die hij schrijft zijn enkel bedoeld om N-VA in een slecht daglicht te plaatsen in de hoop dat er meer N-VA'ers zouden overlopen. Ik noem dat een stok in het hoenderhok gooien |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |