![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan mij goed inbeelden dat mensen die stempelen angst hebben om naar werk gestuurd te worden,wat doen we aan deze angsten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() [
Citaat:
Maar duveltje, mijn gedachten zijn geen obsessies zoals bij jou. Wees blij indeplaats als je een werkloze ontmoet die geen angst heeft om werkloos te blijven... Laatst gewijzigd door eno2 : 22 februari 2007 om 17:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Moeilijk, en het wordt uiteraard door de geroutineerde werkers gruwelijk onderschat. Het zou een interessant experiment zijn om de plezanteriken die hier wat cynisch komen doen over je bedenkingen eens 'voor onbepaalde tijd' op non-actief te zetten. Voor onbepaalde tijd, want �*ls er een tijdshorizon aan kleeft, dan wordt het weer 'vakantie' (aftellen, weetjewel?). Ik durf wedden dat je jezelf niet meer herkent na pakweg 6 maanden werkloosheidskuur... Conclusie: zélfs al betaalt het niet bijster veel meer dan een werkloosheidsuitkering doe je er toch goed aan om desondanks toch aan de slag te blijven, want hoe langer de inactiviteit (gedwongen inactiviteit wil je die uitkering behouden), des te moeilijker krijg je het persoonlijk om uit die werkloosheidsval te klauteren. Op termijn zit er helemaal geen toekomst in dat 'statuut'; de stemmen om de uitkeringen in de tijd te beperken klinken steeds luider en krijgen steeds meer bijval én... het pensioen mag voor jongelui nog wel de 'ver-van-mijn-bed' -show lijken, geloof me gerust: naarmate je ouder wordt, begint de tijd sneller te vliegen dan je lief is. Just my 2 cents...
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() @ Cynicus
Als er een belasting zou bestaan op het publiceren van onzinnig lange woordgedrochten, dan was je nu allang straatarm en aangewezen op je gemeenschapsdingesetcetera... Er zijn trouwens al genoeg van die tewerkstellingsprojectjes en nepstatuutjes; zo revolutionair is het nu ook weer niet.
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als ge plots een aanval van werklust krijgt, ga dan in een hoekje zitten en wacht tot hij over is.
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Of speel met een timmersetje.
Of belangerijk doen met een ouwe agenda van papa... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Werk kan ook genieten zijn hé,men moet enkel het juiste werk vinden...
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 24 februari 2007 om 09:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() en welke sneltrein moet ik nemen om ander werk te vinden?
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een veralgemening naar iedereen die een tijdlang werkloos is, zal zeker zijn voordelen hebben. Maar inderdaad, niet een stelsel met zo'n lange naam; je kan al evengoed een naam bedenken die uit drie bladzijden bestaat (dan kan je nog meer nuances leggen ...). ps: vergeet ook niet dat niet nepstatuten een gedeeltelijk antwoord waren op de misbruiken van het heilige maar toch zoveel misbruikte overheidsstatuut. Ik heb eens een sollicitatiegesprek moeten afnemen en een van de sollicitanten had nog nooit gewerkt, zelfs al was hij bijna 40 jaar oud. Eerst zijn kindje groot gebracht, dan zijn ouders ziek en daarvoor gezorgd enzovoorts. Ik wou die man nog een kans geven, doch we waren met vijf en de stemming was drie tegen en twee voor. De motivering van die drie tegenstemmers was dat die man best eerst maar via vb. interim arbeid zou bewijzen dat hij terug een normaal levens- èn arbeidsritme aankon. Na een jaartje mocht hij dan eens terugkomen. Want als wij er een tijdlang ons Latijn (centen en moeite) insteken, en het loopt dan toch slecht af, dan zou het des te spijtiger geweest zijn voor de kandidaat die we dan toch aangenomen hebben.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() als kansarme ben ik niet geschoold laat staan dat ik mij zou herscholen dan in wie ik ben en niet in wie ik zou moeten zijn volgens het bedrijfscultuur samenleving toestand,snap het?
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
We moeten het hele baasjespantheon dringend eens in de psychoanalyse doen, zodat ze van die voor de arbeidsmarkt nefaste complexen, verstoppingen en remmingen eens en voorgoed afgeholpen worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat een geschoold politieker zou je daarmee kunnen worden! Laatst gewijzigd door eno2 : 24 februari 2007 om 14:21. |
|
![]() |
![]() |