Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 februari 2007, 16:14   #1
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard Eigen douche voor Britse moslimscholier

De Engelse Moslimraad wil dat er in scholen aparte douches worden gebouwd voor islamitische schoolkinderen. De moslimleerlingen moeten verder eigen kleedruimtes krijgen, vindt de raad. Verder staan aparte klassen voor alléén jongens of meisjes en gebedsruimtes op het wensenlijstje van de Moslimraad. Bovendien moet islamitische jongens op scholen worden toegestaan een baard te laten groeien.

In Groot-Brittannië is boos gereageerd op de voorstellen. De vereniging van schoolhoofden noemt de voorstellen ''totaal onwerkbaar''.

Volgens de moslimraad, die zegt 400.000 islamitische leerlingen te vertegenwoordigen, staan veel scholen niet open voor ''redelijke verzoeken'' van islamitische ouders. ''Moslimkinderen worden te vaak gedwongen zich aan te passen'', zo zegt de raad vandaag in de Britse krant Daily Mail.

Bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/5...er.html?p=10,1

------------------------------------

Is zo'n moslimraad nu gemaakt om seperatisme te kweken van de gaststaat of is zo'n raad bedoeld om meer samenhorigheid tussen bevolkingsgroepen te creëren ? Zielige apen zijn zo'n gasten in mijn ogen, die er alles aan doen om mensen van elkaar te laten onderscheiden .. en dat onder het mom van een geloof.
Oud 22 februari 2007, 16:16   #2
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde

Lao Tzu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
De Engelse Moslimraad wil dat er in scholen aparte douches worden gebouwd voor islamitische schoolkinderen. De moslimleerlingen moeten verder eigen kleedruimtes krijgen, vindt de raad. Verder staan aparte klassen voor alléén jongens of meisjes en gebedsruimtes op het wensenlijstje van de Moslimraad. Bovendien moet islamitische jongens op scholen worden toegestaan een baard te laten groeien.

In Groot-Brittannië is boos gereageerd op de voorstellen. De vereniging van schoolhoofden noemt de voorstellen ''totaal onwerkbaar''.

Volgens de moslimraad, die zegt 400.000 islamitische leerlingen te vertegenwoordigen, staan veel scholen niet open voor ''redelijke verzoeken'' van islamitische ouders. ''Moslimkinderen worden te vaak gedwongen zich aan te passen'', zo zegt de raad vandaag in de Britse krant Daily Mail.

Bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/5...er.html?p=10,1

------------------------------------

Is zo'n moslimraad nu gemaakt om seperatisme te kweken van de gaststaat of is zo'n raad bedoeld om meer samenhorigheid tussen bevolkingsgroepen te creëren ? Zielige apen zijn zo'n gasten in mijn ogen, die er alles aan doen om mensen van elkaar te laten onderscheiden .. en dat onder het mom van een geloof.
De nieuwe apartheid is geboren! Lang leve de apartheid.
Oud 22 februari 2007, 16:27   #3
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Tja, de spaarvarkentjes op affiches zijn al her en der door de banken vervangen door konijntjes wegens "offensive to muslims" en in Antwerpen worden alle scholen nu verplicht halal maaltijden te eten tijdens uitstapjes. De reden hiervoor is dat de moslimkindjes anders van hun ouders niet meemogen. Heel wat ouders protesteerden hiertegen, maar het zal niks uithalen. Zwembaden worden apart afgehuurd, etc...De moslims weigeren zich aan te passen en te doen zoals de rest?

Dan veranderen we toch de regels?

Neen, apartheid zal het niet worden, de autochtoon moet zich maar aanpassen, en als ie dat weigert, zal er vroeg laat een trein in de lucht vliegen, zoals de verijdelde aanslagen in Duitsland bewijzen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 22 februari 2007 om 16:30.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2007, 16:39   #4
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde

Lao Tzu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Tja, de spaarvarkentjes op affiches zijn al her en der door de banken vervangen door konijntjes wegens "offensive to muslims" en in Antwerpen worden alle scholen nu verplicht halal maaltijden te eten tijdens uitstapjes. De reden hiervoor is dat de moslimkindjes anders van hun ouders niet meemogen. Heel wat ouders protesteerden hiertegen, maar het zal niks uithalen. Zwembaden worden apart afgehuurd, etc...De moslims weigeren zich aan te passen en te doen zoals de rest?

Dan veranderen we toch de regels?

Neen, apartheid zal het niet worden, de autochtoon moet zich maar aanpassen, en als ie dat weigert, zal er vroeg laat een trein in de lucht vliegen, zoals de verijdelde aanslagen in Duitsland bewijzen.
Hoe lang nog? Mensen krijgen terecht schrik!
Oud 22 februari 2007, 16:48   #5
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Tja, de spaarvarkentjes op affiches zijn al her en der door de banken vervangen door konijntjes wegens "offensive to muslims" en in Antwerpen worden alle scholen nu verplicht halal maaltijden te eten tijdens uitstapjes. .
dikke zever van jou en dat is reeds lang ontkracht.
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 22 februari 2007 om 16:54.
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2007, 16:52   #6
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
hier ben ik het mee eens. een minimum van integratie en samenhorigheid en bereidheid daartoe is noodzakelijk ! en dat bekom je zeker niet door zoiets als aparte douches te gaan eisen. join the club here in the west OR Leave !
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
Oud 22 februari 2007, 16:52   #7
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Ha. Ze willen zoveel. De Kerk wil niet dat homo's trouwen. Om maar iets te zeggen.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2007, 16:53   #8
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
dikke zever en dat is reeds lang ontkracht.
Uitsluitend dank zij het protest van de autochtone bevolking.

Maar onze regeerders zullen niet opgeven: binnenkort komen ze weer met een nieuw omgekeerd integratie-voorstel op de proppen.
Oud 22 februari 2007, 16:55   #9
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Uitsluitend dank zij het protest van de autochtone bevolking.

wederom dikke zever ! het is nooit zo geweest
Oud 22 februari 2007, 16:59   #10
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wederom dikke zever ! het is nooit zo geweest
Haha, heeft het ministerie van waarheid die omzendbrief van Voorhamme al uit de dossiers gewist?

Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Ministry_of_Truth

Laatst gewijzigd door baarle : 22 februari 2007 om 17:00.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2007, 17:44   #11
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dikke zever van jou en dat is reeds lang ontkracht.
Hoe?
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2007, 18:15   #12
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Ik zou voorstellen dat ze hun eigen scholen oprichten maar dan zouden ze pedagogisch nog een grotere achterstand hebben en slechts een job als imam kunnen vinden.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2007, 18:36   #13
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Ik zou voorstellen dat ze hun eigen scholen oprichten maar dan zouden ze pedagogisch nog een grotere achterstand hebben en slechts een job als imam kunnen vinden.
Iedereen mag onderwijs organiseren, zolang ze de eindtermen maar halen, toch?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2007, 19:11   #14
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Dat is mogelijk zolang ze de eindtermen halen hé. Het niveau moet bij afgestudeerden namelijk hetzelfde zijn. Maar ik betwijfel of dat de integratie bevorderd, eigenlijk vrees ik dat er dan nog een grotere ongelijkheid komt en je op den duur compleet naast elkaar levende groepen hebt die helemaal niet meer communiceren (met alle reeds gekende frustraties tot gevolg) dat kan dus niet de bedoeling zijn.

Laatst gewijzigd door Bierke : 22 februari 2007 om 19:12.
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be