![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
nl.politiek Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep nl.politiek. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() De Partij voor de Vrijheid (PVV) probeerde deze week de PvdA-bewindslieden
Aboutaleb en Albayrak uit het kabinet te houden omdat zij een dubbele nationaliteit hebben. De partij haalde zich de woede van bijna de hele Tweede Kamer op de hals en trok het voorstel uiteindelijk weer in. PVV-leider Geert Wilders, wat heeft u tegen bewindslieden met een dubbele nationaliteit? 'Je moet kiezen voor een land. Als je wilt integreren, kun je niet van twee walletjes eten. Zeker als je een belangrijke, verantwoordelijke functie bekleedt in het landsbestuur, kan het niet zo zijn dat je twee verschillende petten ophebt. 'Stel dat Albayrak als staatssecretaris van Justitie naar Turkije moet om te praten over immigratie of mensenrechten. We hebben in de verkiezingscampagne al gezien hoe lastig het voor haar was om iets te zeggen over de Armeense kwestie. Ze heeft nog steeds niet bevestigd dat de Turken daar in 1915 genocide hebben gepleegd. Er dreigen loyaliteitsconflicten.' U wekt de schijn dat het u er vooral om te doen is deze twee bewindslieden bij voorbaat te beschadigen. 'Nee hoor, wij vinden dat zij echt niet mogen worden benoemd. Dat willen wij zo snel mogelijk in de wet regelen. Waarom mogen we dan niet zeggen dat we het liefst meteen met deze bewindslieden beginnen? 'Dit was het moment om te protesteren. Want als ze straks benoemd zijn, is het te laat.' Gaat het u er niet vooral om dat Aboutaleb en Albayrak moslim zijn? 'Als Ronald Plasterk een Zweed was geweest hadden we ook geprotesteerd. Maar ik vind het inderdaad niet prettig dat er straks twee moslims in het kabinet zitten. Dat heb ik liever niet.' Aboutaleb kan er niks aan doen dat hij ook nog Marokkaan is. Marokko staat het niet toe dat hij die nationaliteit opgeeft. 'Ja, jammer dan. Dat is niet mijn probleem. Dat is het probleem van de Marokkanen. Ik zou tegen Ahmed Aboutaleb willen zeggen: probeer staatssecretaris te worden in Marokko en wijzig daar dan de wet.' Wat is dan uw voorstel aan al die Marokkanen die van u hun nationaliteit moeten opgeven, maar dat niet mogen van hun koning? 'Daaraan is inderdaad niets te doen. Maar daarom stellen wij voor dat vanaf nu niemand meer Nederlander kan worden als de oude nationaliteit niet wordt opgegeven. Dan sterft het probleem vanzelf uit.' De PvdA-europarlementariër Thijs Berman zei vrijdag dat u gebukt gaat onder vreemdelingenhaat. 'Het heeft niets met vreemdelingenhaat te maken. Ik heb mijn argumenten genoemd. Die zijn heel rationeel. Je kunt niet trouw zijn aan twee landen. Iedereen moet 100 procent Nederlander zijn.' Waarom heeft uw fractiegenoot Sietse Fritsma het voorstel uiteindelijk toch geschrapt? 'Fritsma is zwaar geïntimideerd door Tweede Kamervoorzitter Gerdi Verbeet. Hij kreeg gewoon het woord niet meer, en er is met man en macht op hem ingepraat. Hij heeft zijn best gedaan, maar is pas net nieuw in de Kamer. 'Als ik er had gezeten, had ik Verbeet naar de maan laten vliegen voordat ik ook maar één woord aan die motie had gewijzigd.' de volkskrant |
![]() |
#2 |
|
![]() On 17 feb, 10:26, "Heinrich" <[email protected]> wrote:
> De Partij voor de Vrijheid (PVV) probeerde deze week de PvdA-bewindslieden > Aboutaleb en Albayrak uit het kabinet te houden omdat zij een dubbele > nationaliteit hebben. De partij haalde zich de woede van bijna de hele > Tweede Kamer op de hals en trok het voorstel uiteindelijk weer in. > > PVV-leider Geert Wilders, wat heeft u tegen bewindslieden met een dubbele > nationaliteit? > > 'Je moet kiezen voor een land. Als je wilt integreren, kun je niet van twee > walletjes eten. Zeker als je een belangrijke, verantwoordelijke functie > bekleedt in het landsbestuur, kan het niet zo zijn dat je twee verschillende > petten ophebt. > > 'Stel dat Albayrak als staatssecretaris van Justitie naar Turkije moet omte > praten over immigratie of mensenrechten. We hebben in de verkiezingscampagne > al gezien hoe lastig het voor haar was om iets te zeggen over de Armeense > kwestie. Ze heeft nog steeds niet bevestigd dat de Turken daar in 1915 > genocide hebben gepleegd. Er dreigen loyaliteitsconflicten.' > > U wekt de schijn dat het u er vooral om te doen is deze twee bewindslieden > bij voorbaat te beschadigen. > > 'Nee hoor, wij vinden dat zij echt niet mogen worden benoemd. Dat willen wij > zo snel mogelijk in de wet regelen. Waarom mogen we dan niet zeggen dat we > het liefst meteen met deze bewindslieden beginnen? > > 'Dit was het moment om te protesteren. Want als ze straks benoemd zijn, is > het te laat.' > > Gaat het u er niet vooral om dat Aboutaleb en Albayrak moslim zijn? > > 'Als Ronald Plasterk een Zweed was geweest hadden we ook geprotesteerd. Maar > ik vind het inderdaad niet prettig dat er straks twee moslims in het kabinet > zitten. Dat heb ik liever niet.' > > Aboutaleb kan er niks aan doen dat hij ook nog Marokkaan is. Marokko staat > het niet toe dat hij die nationaliteit opgeeft. > > 'Ja, jammer dan. Dat is niet mijn probleem. Dat is het probleem van de > Marokkanen. Ik zou tegen Ahmed Aboutaleb willen zeggen: probeer > staatssecretaris te worden in Marokko en wijzig daar dan de wet.' > > Wat is dan uw voorstel aan al die Marokkanen die van u hun nationaliteit > moeten opgeven, maar dat niet mogen van hun koning? > > 'Daaraan is inderdaad niets te doen. Maar daarom stellen wij voor dat vanaf > nu niemand meer Nederlander kan worden als de oude nationaliteit niet wordt > opgegeven. Dan sterft het probleem vanzelf uit.' > > De PvdA-europarlementariër Thijs Berman zei vrijdag dat u gebukt gaat onder > vreemdelingenhaat. > > 'Het heeft niets met vreemdelingenhaat te maken. Ik heb mijn argumenten > genoemd. Die zijn heel rationeel. Je kunt niet trouw zijn aan twee landen. > Iedereen moet 100 procent Nederlander zijn.' > > Waarom heeft uw fractiegenoot Sietse Fritsma het voorstel uiteindelijk toch > geschrapt? > > 'Fritsma is zwaar geïntimideerd door Tweede Kamervoorzitter Gerdi Verbeet. > Hij kreeg gewoon het woord niet meer, en er is met man en macht op hem > ingepraat. Hij heeft zijn best gedaan, maar is pas net nieuw in de Kamer. > > 'Als ik er had gezeten, had ik Verbeet naar de maan laten vliegen voordatik > ook maar één woord aan die motie had gewijzigd.' > > de volkskrant Wat gebeurt er als deze mensen door hun tweede vaderland opgeroepen worden voor een militaire inzet? |
![]() |
#3 |
|
![]() "Heinrich" <[email protected]> wrote in message news:[email protected]... > De Partij voor de Vrijheid (PVV) probeerde deze week de PvdA-bewindslieden > Aboutaleb en Albayrak uit het kabinet te houden omdat zij een dubbele > nationaliteit hebben. De partij haalde zich de woede van bijna de hele > Tweede Kamer op de hals en trok het voorstel uiteindelijk weer in. > > PVV-leider Geert Wilders, wat heeft u tegen bewindslieden met een dubbele > nationaliteit? > > 'Je moet kiezen voor een land. Als je wilt integreren, kun je niet van twee > walletjes eten. Zeker als je een belangrijke, verantwoordelijke functie > bekleedt in het landsbestuur, kan het niet zo zijn dat je twee verschillende petten ophebt. Je moet niks. Er is vrije keus. > > 'Stel dat Albayrak als staatssecretaris van Justitie naar Turkije moet om te > praten over immigratie of mensenrechten. We hebben in de verkiezingscampagne > al gezien hoe lastig het voor haar was om iets te zeggen over de Armeense > kwestie. Ze heeft nog steeds niet bevestigd dat de Turken daar in 1915 > genocide hebben gepleegd. Er dreigen loyaliteitsconflicten.' > > U wekt de schijn dat het u er vooral om te doen is deze twee bewindslieden > bij voorbaat te beschadigen. > > 'Nee hoor, wij vinden dat zij echt niet mogen worden benoemd. Dat willen wij > zo snel mogelijk in de wet regelen. Waarom mogen we dan niet zeggen dat we > het liefst meteen met deze bewindslieden beginnen? Waarmee Wilders de informele machtsstructuren in Marokko en Turkije weer eens prima steunt en de kansen op democratisering van die landen weg wil doen. A. |
![]() |
#4 |
|
![]() "Anneke.A" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]. .. > > "Heinrich" <[email protected]> wrote in message > news:[email protected]... >> De Partij voor de Vrijheid (PVV) probeerde deze week de >> PvdA-bewindslieden >> Aboutaleb en Albayrak uit het kabinet te houden omdat zij een dubbele >> nationaliteit hebben. De partij haalde zich de woede van bijna de hele >> Tweede Kamer op de hals en trok het voorstel uiteindelijk weer in. >> >> PVV-leider Geert Wilders, wat heeft u tegen bewindslieden met een dubbele >> nationaliteit? >> >> 'Je moet kiezen voor een land. Als je wilt integreren, kun je niet van > twee >> walletjes eten. Zeker als je een belangrijke, verantwoordelijke functie >> bekleedt in het landsbestuur, kan het niet zo zijn dat je twee > verschillende > petten ophebt. > > Je moet niks. Er is vrije keus. > Een vrije keus om niet te kiezen? >> >> 'Stel dat Albayrak als staatssecretaris van Justitie naar Turkije moet om > te >> praten over immigratie of mensenrechten. We hebben in de > verkiezingscampagne >> al gezien hoe lastig het voor haar was om iets te zeggen over de Armeense >> kwestie. Ze heeft nog steeds niet bevestigd dat de Turken daar in 1915 >> genocide hebben gepleegd. Er dreigen loyaliteitsconflicten.' >> >> U wekt de schijn dat het u er vooral om te doen is deze twee >> bewindslieden >> bij voorbaat te beschadigen. >> >> 'Nee hoor, wij vinden dat zij echt niet mogen worden benoemd. Dat willen > wij >> zo snel mogelijk in de wet regelen. Waarom mogen we dan niet zeggen dat >> we >> het liefst meteen met deze bewindslieden beginnen? > > Waarmee Wilders de informele machtsstructuren in Marokko en Turkije weer > eens prima steunt en de kansen op democratisering van die landen weg wil > doen. > Ik kan me niet voorstellen dat dit enige invloed heeft op landen zoals Turkijke of Marokko |
![]() |
#5 |
|
![]() Anneke.A wrote:
> Waarmee Wilders de informele machtsstructuren in Marokko en Turkije > weer eens prima steunt en de kansen op democratisering van die landen > weg wil doen. Maar dan alleen in het waandenkbeeld van appeasing. |
![]() |
#6 |
|
![]() "Heinrich" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > De Partij voor de Vrijheid (PVV) probeerde deze week de PvdA-bewindslieden > Aboutaleb en Albayrak uit het kabinet te houden omdat zij een dubbele > nationaliteit hebben. De partij haalde zich de woede van bijna de hele > Tweede Kamer op de hals en trok het voorstel uiteindelijk weer in. > > PVV-leider Geert Wilders, wat heeft u tegen bewindslieden met een dubbele > nationaliteit? > > 'Je moet kiezen voor een land. Als je wilt integreren, kun je niet van > twee walletjes eten. Zeker als je een belangrijke, verantwoordelijke > functie bekleedt in het landsbestuur, kan het niet zo zijn dat je twee > verschillende petten ophebt. Dan moet die moffenhoer van Tonningen ook het geld teruggeven dat ze van de Nederlandse bevolking (heeft) geroofd, tijdens en na de tweede wereldoorlog. Haar echtgenoot deed dat toch ook en ondanks diens zelfmoord, mag zij als lijkenpikker toch niet meer van het Nederlands geld gebruik maken, vooral niet als ze in België woont. Trouwens, welk nationaliteit heeft die eigenlijk nu? Belgisch, Nederlands, statenloos? |
![]() |
#7 |
|
![]() "Michael de Visser" <[email protected]> wrote in message news:[email protected]... > Anneke.A wrote: > > > Waarmee Wilders de informele machtsstructuren in Marokko en Turkije > > weer eens prima steunt en de kansen op democratisering van die landen > > weg wil doen. > > Maar dan alleen in het waandenkbeeld van appeasing. Alleen al enige discussie daar is voldoende. Er is een schijnbaar vrije pers.Men is monddood op een manier zoals wij dat hier niet hebben. Stille diplomatie is wat anders dan appeasement. A. |
![]() |
#8 |
|
![]() On Sat, 17 Feb 2007 10:26:07 +0100, "Heinrich"
<[email protected]> wrote: >De Partij voor de Vrijheid (PVV) probeerde deze week de PvdA-bewindslieden >Aboutaleb en Albayrak uit het kabinet te houden omdat zij een dubbele >nationaliteit hebben. De partij haalde zich de woede van bijna de hele >Tweede Kamer op de hals en trok het voorstel uiteindelijk weer in. Welk voordeel haalt wilders eruit als mijn dochter haar Nederlanderschap op moet geven? V.G. Ratatosk,Jola -- If you need to e-mail me, replace "don'tbother" with "zedicus" |
![]() |
#9 |
|
![]() Anneke.A wrote:
> "Michael de Visser" <[email protected]> wrote in message > news:[email protected]... >> Anneke.A wrote: >> >>> Waarmee Wilders de informele machtsstructuren in Marokko en Turkije >>> weer eens prima steunt en de kansen op democratisering van die landen >>> weg wil doen. >> Maar dan alleen in het waandenkbeeld van appeasing. > > Alleen al enige discussie daar is voldoende. Er is een schijnbaar vrije > pers.Men is monddood op een manier zoals wij dat hier niet hebben. Stille > diplomatie is wat anders dan appeasement. > > A. > Wat lul je nou? Als je er een te 'spreken' krijgt, probeer je hem direct te besmeur met je eigen westerse propaganda mbt de positie van vrouwen, eerwraak en meer van die wijsvingertjes. Nee. Mensen die geen vragen stellen als ze iets wordt vertelt, en als ze de waarheid recht in de ogen kijken nog vasthouden aan die onzin... die zijn geen zak waard, Anneke. (Ja. Je hebt mij diep teleurgesteld maar ik weiger vooralsnog je in de groep 'GoodHerkauwBoy' te plaatsen... al solliciteer je wat moslims betreft wel naar een voorzitterschap) Ik meen me te herrinneren dat ik het toen 'modder gooien' noemde Zwaar fout natuurlijk. JayJBee "Had oud hollands 'TURF gooien' moeten zijn natuurlijk" |
![]() |
#10 |
|
![]() Jola/ratatosk vroeg:
> >De Partij voor de Vrijheid (PVV) probeerde deze week de PvdA-bewindslieden > >Aboutaleb en Albayrak uit het kabinet te houden omdat zij een dubbele > >nationaliteit hebben. De partij haalde zich de woede van bijna de hele > >Tweede Kamer op de hals en trok het voorstel uiteindelijk weer in. > Welk voordeel haalt wilders eruit als mijn dochter haar > Nederlanderschap op moet geven? Het gaat die Wilders hier natuurlijk om z'n politieke carriere en niet om persoonlijk gewin. De opportunist Wilders rook hier een kans op rel en die kans greep hij aan. Kort voor zijn heengaan heeft Hermann Goering in een interview met de gevangenispsychiater G. M. Gilbert eens gezegd dat je het gepeupel moet aanpraten dat ze aangevallen worden. Maak de meute wijs dat het vaderland in gevaar is en ze zullen probleemloos naar je pijpen dansen. Werkend volgens dit Goeringeske concept tracht Wilders nu de indruk te wekken alsof mensen met een dubbele nationaliteit een soort vijfde colonne vormen; een vijfde colonne die in het geniep samenzweert om het Koninkrijk der Nederlanden te ondermijnen. Het is natuurlijk absurd, maar blijkens de weerklank gaat die "gedachte" erin als zoete koek. Volgelingen op nl.politiek en allerlei andere xenofobe kruideniers zijn in rep & roer en lijken gereed te staan om de wijken te bestormen om elke dubbele-nationaliteiter daar dan eens lekker te gaan lynchen. De eenvoudige waarheid is natuurljk dat mensen met een dubbele nationaliteit gewoon mannen of vrouwen zijn met wortels in twee of meer landen. Zulke mensen zijn er steeds meer. Dat heet globalisatie. Twee nationaliteiten maakt zaken als reizen, erven, werken, etc voor deze mensen een stuk gemakkelijker. Maar bekrompen neonationalisten zien iedere vorm van internationalisering als een gevaar en dat is in wezen alleen maar tragisch. Martin Bier |
![]() |
#11 |
|
![]() On 17 Feb 2007 22:17:52 -0800, "biermartin" <[email protected]>
wrote: >Jola/ratatosk vroeg: > >> >De Partij voor de Vrijheid (PVV) probeerde deze week de PvdA-bewindslieden >> >Aboutaleb en Albayrak uit het kabinet te houden omdat zij een dubbele >> >nationaliteit hebben. De partij haalde zich de woede van bijna de hele >> >Tweede Kamer op de hals en trok het voorstel uiteindelijk weer in. > >> Welk voordeel haalt wilders eruit als mijn dochter haar >> Nederlanderschap op moet geven? > >Het gaat die Wilders hier natuurlijk om z'n politieke carriere en niet >om persoonlijk gewin. De opportunist Wilders rook hier een kans op >rel en die kans greep hij aan. Ten dele waar < knip geruetel over ww2. Ik wouw dat je eens een andere hoby kreeg> > >De eenvoudige waarheid is natuurljk dat mensen met een dubbele >nationaliteit gewoon mannen of vrouwen zijn met wortels in twee of >meer landen. Zulke mensen zijn er steeds meer. Dat heet >globalisatie. Twee nationaliteiten maakt zaken als reizen, erven, >werken, etc voor deze mensen een stuk gemakkelijker. Maar bekrompen >neonationalisten zien iedere vorm van internationalisering als een >gevaar en dat is in wezen alleen maar tragisch. > De waarheid is dat politici van tegenwoordig wetgeving produceren met maar 1 groep in gedachtte. Dat het ook van invloed is op andere groepen lijkt ze volledig te ontgaan. V.G. Ratatosk,Jola -- If you need to e-mail me, replace "don'tbother" with "zedicus" |
![]() |
#12 |
|
![]() "biermartin" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] ups.com... > Jola/ratatosk vroeg: > >> >De Partij voor de Vrijheid (PVV) probeerde deze week de >> >PvdA-bewindslieden >> >Aboutaleb en Albayrak uit het kabinet te houden omdat zij een dubbele >> >nationaliteit hebben. De partij haalde zich de woede van bijna de hele >> >Tweede Kamer op de hals en trok het voorstel uiteindelijk weer in. > >> Welk voordeel haalt wilders eruit als mijn dochter haar >> Nederlanderschap op moet geven? > > Het gaat die Wilders hier natuurlijk om z'n politieke carriere en niet > om persoonlijk gewin. De opportunist Wilders rook hier een kans op > rel en die kans greep hij aan. > > Kort voor zijn heengaan heeft Hermann Goering in een interview met de > gevangenispsychiater G. M. Gilbert eens gezegd dat je het gepeupel > moet aanpraten dat ze aangevallen worden. Maak de meute wijs dat het > vaderland in gevaar is en ze zullen probleemloos naar je pijpen > dansen. Werkend volgens dit Goeringeske concept tracht Wilders nu de > indruk te wekken alsof mensen met een dubbele nationaliteit een soort > vijfde colonne vormen; een vijfde colonne die in het geniep > samenzweert om het Koninkrijk der Nederlanden te ondermijnen. Het is > natuurlijk absurd, maar blijkens de weerklank gaat die "gedachte" erin > als zoete koek. Volgelingen op nl.politiek en allerlei andere > xenofobe kruideniers zijn in rep & roer en lijken gereed te staan om > de wijken te bestormen om elke dubbele-nationaliteiter daar dan eens > lekker te gaan lynchen. > > De eenvoudige waarheid is natuurljk dat mensen met een dubbele > nationaliteit gewoon mannen of vrouwen zijn met wortels in twee of > meer landen. Zulke mensen zijn er steeds meer. Dat heet > globalisatie. Twee nationaliteiten maakt zaken als reizen, erven, > werken, etc voor deze mensen een stuk gemakkelijker. Maar bekrompen > neonationalisten zien iedere vorm van internationalisering als een > gevaar en dat is in wezen alleen maar tragisch. > > Martin Bier > > Hoe zit dat trouwens met vluchtelingen? Houden die ook nog de paspoort van hun land aan, voor als ze weer terug willen reizen, als het er voor hen weer veilig is? Maar natuurlijk is het dan ook weer niet goed van (ultra)rechts als ze hun eigen paspoort wegdoen en de Nederlandse behouden. Dan zijn het weer parasiterende, nietsnuttende, barbaren, die alleen maar hier wonen om Nederland leeg te plunderen. En stel dat een van hen op een dag hier minister wordt... |
![]() |
#13 |
|
![]() "biermartin" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] ups.com... > Het gaat die Wilders hier natuurlijk om z'n politieke carriere Die had hij al bij de VVD en die wilde hem maar wat graag als potentieel stemmentrekker binnen haar gelederen houden. Dus dit argument gaat niet op. Werkend volgens dit Goeringeske concept tracht Wilders nu de > indruk te wekken alsof mensen met een dubbele nationaliteit een soort > vijfde colonne vormen; een vijfde colonne die in het geniep > samenzweert om het Koninkrijk der Nederlanden te ondermijnen. Een grote minderheid binnen je landsgrenzen toelaten die de normen, waarden en cultuur in meer of mindere mate afwijzen van het land waar ze wonen werkt op den duur destabliliserend. En hoe groter de minderheid is des te meer zal ze haar omgeving naar haar hand willen zetten. En hoe groter het cultuur verschil des te groter de kans op problemen. > > Martin Bier > > |
![]() |
#14 |
|
![]() ratatosk schreef:
> >De eenvoudige waarheid is natuurljk dat mensen met een dubbele > >nationaliteit gewoon mannen of vrouwen zijn met wortels in twee of > >meer landen. Zulke mensen zijn er steeds meer. Dat heet > >globalisatie. Twee nationaliteiten maakt zaken als reizen, erven, > >werken, etc voor deze mensen een stuk gemakkelijker. Maar bekrompen > >neonationalisten zien iedere vorm van internationalisering als een > >gevaar en dat is in wezen alleen maar tragisch. > De waarheid is dat politici van tegenwoordig wetgeving produceren met > maar 1 groep in gedachtte. Dat het ook van invloed is op andere > groepen lijkt ze volledig te ontgaan. Niemand heeft er enig voordeel van als mensen met 2 reisdocumenten op zak straks per decreet van openbare functies worden uitgesloten en tot een soort van nieuwe paria's worden gemaakt. Er zijn blijkbaar een miljoen mensen binnen het Koninkrijk der Nederlanden met 2 nationaliteiten. Onder die miljoen bevindt zich zonder twijfel veel talent en veel internationale ervaring. Kortom, juist mensen waarvan je zou willen dat ze openbare functies bekleden. Door deze mensen op de schopstoel te plaatsen en een mengsel van onbenul, xenofobie en waterstofperoxide aan het roer te zetten maak je er uiteindelijk voor iedereen een puinhoop van. Martin Bier |
![]() |
#15 |
|
![]() "Zie maar..." schreef:
> > Het gaat die Wilders hier natuurlijk om z'n politieke carriere > Die had hij al bij de VVD en die wilde hem maar wat graag als potentieel > stemmentrekker binnen haar gelederen houden. Dus dit argument gaat niet op. Toen ie nog bij de VVD zat had niemand van 'm gehoord. Nu staat er in de digitale Telegraaf bijna iedere dag naast een nieuwe stompzinnige kwoot een foto van dat WildersTronie. Maar ik wil best geloven dat ie ook gedeeltelijk uit idealisme z'n eigen partijtje is gestart. Ik stel me voor dat ie op een mooie zomeravond Charlie Chaplins "The Great Dictator" had bekeken. Daarna is ie voor de spiegel gaan staan en werd hij zich bewust van z'n ware bestemming in het leven ... > > Werkend volgens dit Goeringeske concept tracht Wilders nu de > > indruk te wekken alsof mensen met een dubbele nationaliteit een soort > > vijfde colonne vormen; een vijfde colonne die in het geniep > > samenzweert om het Koninkrijk der Nederlanden te ondermijnen. > Een grote minderheid binnen je landsgrenzen toelaten die de normen, waarden > en cultuur in meer of mindere mate afwijzen van het land waar ze wonen werkt > op den duur destabliliserend. En hoe groter de minderheid is des te meer zal > ze haar omgeving naar haar hand willen zetten. En hoe groter het cultuur > verschil des te groter de kans op problemen. Ja, en daar ga jij wat aan doen door iedereen met twee reisdocumenten op zak uit te zonderen en af te zonderen. Wil je ze ook nog verplichten rond te lopen met een VN-vlaggetje op de kleding of zoiets? Ik hoop van harte, ook voor de stabiliteit, dat een meerderheid jouw normen en waarden niet deelt. Martin Bier |
![]() |
#16 |
|
![]() On 18 Feb 2007 21:39:28 -0800, "biermartin" <[email protected]>
wrote: >ratatosk schreef: > >> >De eenvoudige waarheid is natuurljk dat mensen met een dubbele >> >nationaliteit gewoon mannen of vrouwen zijn met wortels in twee of >> >meer landen. Zulke mensen zijn er steeds meer. Dat heet >> >globalisatie. Twee nationaliteiten maakt zaken als reizen, erven, >> >werken, etc voor deze mensen een stuk gemakkelijker. Maar bekrompen >> >neonationalisten zien iedere vorm van internationalisering als een >> >gevaar en dat is in wezen alleen maar tragisch. > >> De waarheid is dat politici van tegenwoordig wetgeving produceren met >> maar 1 groep in gedachtte. Dat het ook van invloed is op andere >> groepen lijkt ze volledig te ontgaan. > >Niemand heeft er enig voordeel van als mensen met 2 reisdocumenten op >zak straks per decreet van openbare functies worden uitgesloten en tot >een soort van nieuwe paria's worden gemaakt. Er zijn blijkbaar een >miljoen mensen binnen het Koninkrijk der Nederlanden met 2 >nationaliteiten. Onder die miljoen bevindt zich zonder twijfel veel >talent en veel internationale ervaring. Kortom, juist mensen waarvan >je zou willen dat ze openbare functies bekleden. Door deze mensen op >de schopstoel te plaatsen en een mengsel van onbenul, xenofobie en >waterstofperoxide aan het roer te zetten maak je er uiteindelijk voor >iedereen een puinhoop van. > >Martin Bier > De dimmies melden zich en masse om het voor hun moslimvriendjes in nederland op te nemen. Zelfs vanuit amerika. Ga daar de boel verkankeren bier en laat ons nederlanders met rust. |
![]() |
#17 |
|
![]() biermartin wrote:
> Niemand heeft er enig voordeel van als mensen met 2 reisdocumenten op > zak straks per decreet van openbare functies worden uitgesloten en tot > een soort van nieuwe paria's worden gemaakt. Er zijn blijkbaar een > miljoen mensen binnen het Koninkrijk der Nederlanden met 2 > nationaliteiten. Onder die miljoen bevindt zich zonder twijfel veel > talent en veel internationale ervaring. Kortom, juist mensen waarvan > je zou willen dat ze openbare functies bekleden. Door deze mensen op > de schopstoel te plaatsen en een mengsel van onbenul, xenofobie en > waterstofperoxide aan het roer te zetten maak je er uiteindelijk voor > iedereen een puinhoop van. > > Martin Bier Kijk maar eens naar de VS: je kunt als niet in de VS geboren persoon daar niet president worden, met of zonder paspoort. Zou de governator een kans gemaakt hebben op zijn functie als hij een Noord-Koreaans en een Oostenrijks paspoort heeft, naast zijn Amerikaanse? F |
![]() |
#18 |
|
![]() "biermartin" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] oups.com... > "Zie maar..." schreef: > >> > Het gaat die Wilders hier natuurlijk om z'n politieke carriere > >> Die had hij al bij de VVD en die wilde hem maar wat graag als potentieel >> stemmentrekker binnen haar gelederen houden. Dus dit argument gaat niet >> op. > > Toen ie nog bij de VVD zat had niemand van 'm gehoord. Onzin. Men heeft hevig geprobeerd om hem binnen boord te houden. Juist omdat ie vanwege zijn stellingname tijdens zijn VVD lidmaatschap een forse stemmen trekker in wording was. Achteraf bleek dat ze dat bij de VVD goed haden gezien. >> > Werkend volgens dit Goeringeske concept tracht Wilders nu de >> > indruk te wekken alsof mensen met een dubbele nationaliteit een soort >> > vijfde colonne vormen; een vijfde colonne die in het geniep >> > samenzweert om het Koninkrijk der Nederlanden te ondermijnen. > >> Een grote minderheid binnen je landsgrenzen toelaten die de normen, >> waarden >> en cultuur in meer of mindere mate afwijzen van het land waar ze wonen >> werkt >> op den duur destabliliserend. En hoe groter de minderheid is des te meer >> zal >> ze haar omgeving naar haar hand willen zetten. En hoe groter het cultuur >> verschil des te groter de kans op problemen. > > Ja, en daar ga jij wat aan doen door iedereen met twee reisdocumenten > op zak uit te zonderen en af te zonderen. Het lijkt me zeer verstandig om mensen waarvan niet duidelijk is waar hun loyaliteit ligt uit te zonderen van bepaalde functies. Daar hoeven ze nog niet eens 2 paspoorten voor te hebben. Dat daar wat voor te zeggen valt geeft de kwestie Abdul Khan wel aan. Zijn loyaliteit lag niet bij de Nederlandse wetenschap maar bij zijn islamitische Pakistaanse vriendjes die hij nu een atoom heeft bezorgt. > Ik hoop van harte, ook voor de stabiliteit, dat een meerderheid jouw > normen en waarden niet deelt. Tot de bom valt. > > Martin Bier > > |
![]() |
#19 |
|
![]() Fred schreef:
> Kijk maar eens naar de VS: je kunt als niet in de VS geboren persoon > daar niet president worden, met of zonder paspoort. > > Zou de governator een kans gemaakt hebben op zijn functie als hij een > Noord-Koreaans en een Oostenrijks paspoort heeft, naast zijn Amerikaanse? Ik zie dat jij & anderen in deze nieuwsgroep laaien van enthousiasme voor de "'s Neerlands bloed aan 's Neerlands roer"-gedachte. In Amerika, zo verdriet het mij je mede te delen, bestaat deze gedachte niet of nauwelijks. Het is hier namelijk vooral een immigrantenland. Sterker nog, er heerst in der VS momenteel groot enthousiasme voor een presidentskandidaat met de naam Barak Hussain Obama. Het waar dat het grondwettelijk is bepaald dat de president op VS- bodem geboren moet zijn. Dit is de enige functie waarvoor een dergelijke eis bestaat. Er gaan steeds meer stemmen op om deze nogal vreemde regel overboord te gooien. Het enige wat je er vandaag de dag mee bereikt is dat succesvolle gouverneurs als Schwarzenegger en Jennifer Granholm (van de staat Michigan, geboren en getogen in Canada) de weg tot het presidentschap wordt belemmerd. In de dagen dat Arnie Amerikaan werd was de regel dat je als West- Europeaan dan automatisch je oorsponkelijke nationaliteit verliest. Omdat de VS met zo ongeveer alle West Europese landen overeenkomsten had en omdat alle betrokken landen inzage in elkaars databases hadden, was dat gemakelijk uit te voeren en na te checken. Tegenwoordig zijn de mogelijkheden tot dubbele nationaliteit verruimt. Zo kun je sinds 2003 als Nederlander, wanneer je met een Amerikaanse bent getrouwd, Amerikaan worden en je Nederlanderschap daarbij behouden. Martin Bier |
![]() |
#20 |
|
![]() "Zie maar..." wrote:
> Het lijkt me zeer verstandig om mensen waarvan niet duidelijk is waar hun > loyaliteit ligt uit te zonderen van bepaalde functies. Daar hoeven ze nog > niet eens 2 paspoorten voor te hebben. Dat gescherm hier met het vage begrip "loyalitiet" is weinig anders de atavistische stompzinnigheid van lieden die stamverbanden belangrijker achten dan goed beleid. Neem bijvoorbeeld een Minister van Onderwijs. Zo'n knakker dient gewoon met zo weinig mogelijk geld ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk kinderen zoveel mogelijk nuttige zaken leren. Dat zijn heel eenvoudige en heel meetbare criteria en het behoren de enige criteria te zijn voor de beoordeling van de taakuitvoering zo'n minister. Z'n paspoort(en), z'n huidskleur, de kerk die ie wel of niet bezoekt, met wie ie sex heeft etc. behoren er verder niet toe te doen. Martin Bier |