Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: hem ik gelijk of hem ik gelijk ?
Ja Tegendradigaard heeft altijd gelijk 4 13,79%
Ja ik zijn het ook kotsbeu dat gezever rond dat cordon 11 37,93%
Neen het cordon sanitaire is louter bezorgdheid voor de wereldproblemen en is broodnodig voor het in stand houden van de wereld. 7 24,14%
Kuste golle allemaal mijn kloten en gij eerst Tegendradigaard 7 24,14%
Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 20 januari 2004, 15:59   #1
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

't is weer van dadde. De gazetten staan der bol van. De radio kwettert er den helen tijd over. Den tv flikkert dat het niet meer schoon is.

Het is er weer. De stemmenmachine van het Vlaams Blok draait op volle toeren.
Iedere partij wast om ter witste zijn handen in de onschuld.
Iedere partij wijst met een besculdigende vinger naar de andere. Hij is begonnen. Neeje gij zijt begonne. Neen den die heeft het eerst gedaan.

En wat is weeral de inzet van al de commotie ? Het cordon sanitaire.

Het cordon sanitaire. Dat is het grootste probleem waar de gewone burger zich dagelijks mee bezig houdt.
Het is dom om te denken dat de burger wakker zou liggen van hoe verdien ik mijnen boterham. Het zou dom zijn van te denken dat de burger wakker ligt van hoe veilig het op de weg is. Het zou onnozel zijn om te denken dat mensen wakker liggen van de veiligheid in het algemeen. Het zou dom zijn van te denken dat de burger wakker ligt van de falingen, de enorme staatsschuld die we met zijn allen torsen. Neen verdomme mensen, daar denkt de burger niet aan.

Het grote probleem voor jan met de pet en zijn lisa is toch wel : HET CORDON SANITAIRE. Alle mensen die ik zie klampen mij dadelijk aan met de vraag die op elkeen zijn lippen brandt : er zijn toch weer geen mensen die het cordon sanitaire willen doorbreken he ?
De ogen vol angst stellen de mensen mij deze vraag. Wie gaat de volgende zijn ?

Ik zal nog meer zeggen, zoals beloofd. Vergeet Kyoto en de opwarming van de aarde, vergeet het kappen van het regenwoud, vergeet de Co2 uitstoot. Dat zijn futiliteiten voor de wereld. Van Lapland tot Zuid Afrika, van Japan tot de Westkust van de VS telt maar 1 vraag : wie doorbreekt het cordon sanitaire. Alle nieuwszenders van CNN, BBC World vullen dagelijks tientallen uren met deze voor de wereld heel belangrijke vraag : wie in godsnaam doorbreekt het cordon sanitaire. En vooral kunnen we die snoodaards even niet vlug aan het kruis nagelen ?

tot zover het sarcasme, alhoewel.

Weet ge heren cordon opbouwers of afbrekers : het zal Jan met de pet en zijn Lisa worst wezen uw gevecht om het geslacht van de engelen.
De mensen vragen van hun politiekers andere dingen dan uw belachelijke achterhoedegevechten om iets waar de burger nooit om gevraagd hebben.

Het is gewoon een bewijs dat de grote politieke heren geen bal met de burger inzitten. het cordon is een speelgoedje uitgevonden in politieke middens om de goeden van de slechten te kunnen scheiden. En dat speelgoedje vinden de grote politieke heren zoooooooo belangrijk. Ze kennen niets anders meer. Alles draait om HUN cordon.

Politiek rond de mensen ??? Watblief Steve ? Das alleen vlak voor de verkiezingen he. Daarna is het politiek rond het cordon, politiek rond jullie speelgoedje.

En in jullie drang naar het cordon vergeten jullie 1 ding. Ach 't is maar een klein detail en zulke grote verstandige mensen kunnen niet aan alles denken. Namelijk dat het gewoon niet helpt en contra productief is.

Iedere aanval van politieke correctheid rond het cordon sanitaire brengt gewoon meer stemmen op voor het Vlaams Blok.
Ten eerste omdat de mensen door beginnen hebben dat het cordon sanitaire een soort van politieke zelfbevrediging is voor groooooote politiekers. Want van jullie openlijke masturbatienummertjes laten alleen maar zien, dat jullie niet bezig zijn met de problemen van de mensen.
En wat doen de mensen dan groooote politieke lichten ? Juist ze wenden zich tot diegenen die langs de andere kant staan. Het Vlaams Blok.

Ten tweede kiezen mensen in dit land en zeker in Vlaanderen altijd partij voor de underdog en 'vervolgden'. Wij Vlamingen hebben daar een lange traditie in. Het Vlaams Blok profiteert dus weeral van het cordon sanitaire.

Acht weet ge grote politiekers, loop maar verder verblind door (eigenbelang of haat - 't is mij niet altijd duidelijk wat nu de bovenhand haalt af en toe) met uwen kop tegen de muur. Doe maar verder, maar kom niet janken als op ne mooie zomeravond de stemmen worden geteld. (allez 'k mag toch hopen dat het schoon weer zal zijn in juni zeker ?)
Kom dan niet zeggen : wir haben es nicht gewusst.

Legt maar al wat zakdoekskes klaar voor als het zover is. Ge zult ze nodig hebben. En dan zult ge weer verklaringen zoeken in alle mogelijke hoeken en kanten. Maar de hand in eigen boezem steken zal er weer niet bij zijn.

Ach doe maar voort, maar kom niet zagen of klagen nadien.

Als ne gewone burger zoals ik het inzie, dan geldt geen excuus voor zelfverklaarde politieke geniekes.

Sloapel salu heren politiekers, ge zijt de stamp onder olle kloten zelfs niet waard.

Hoeveel verkiezingen nog eer ge wakker wordt ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2004, 16:04   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Tegendradige.

Wat is het verschil tussen een VB politieker, en een willekeurige andere?

De VB'er heeft zijn zakken nog niet kunnen vullen op dezelfde schaal.

Dat cordon is er niet om een ondemocratische partij van de macht te houden, maar om een bende potentiële meegraaiers de toegang tot de jackpot te ontzeggen.
Oud 20 januari 2004, 16:06   #3
Tegendradigaard

Standaard

Kent er iemand ne kraker die even tijd heeft. Ik had optie 4 gekozen natuurlijk en bij het kussen van mijn eigen kloten heb ik mij in een positie gemanouvreerd waarinik niet meer los kom. Ik zit nogal redelijk voorovergebogen.

Maar mijne lever voelt wel beter aan. Nu mijne rug nog.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 20 januari 2004, 16:06   #4
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

13 juni zoveelste zwarte zondag en dit keer zal het goed prijs zijn
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2004, 16:06   #5
De Knut
Minister

De Knut's schermafbeelding

Standaard

Optie vier. Zeker weten.
De Knut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2004, 16:07   #6
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

tegendradigaard.. drink een Palm en blijft kalm

Er is maar één goede stem op 13 juni 2004

VLAAMS BLOK
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2004, 16:08   #7
Tegendradigaard

Standaard

inderdaad Maddox, maar om het bericht wat binnen de perken te houden heb ik mij beperkt tot enkele zaken.

Hetgeen gij aanhaalt bevestigt trouwens mijn stelling. Het gaat hem alleen maar om politiek eigenbelang.

en het belang van de burger ??? Watte ???? burger ????? onnozelaar !!
hahahahaha

nee 't is er nog nie helemaal af van die lever.

Oud 20 januari 2004, 16:09   #8
Anarcho
Burger

Anarcho's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Anarcho Stuur een bericht via Yahoo naar Anarcho
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
tegendradigaard.. drink een Palm en blijft kalm

VLAAMS BLOK
sopraan, alt, bas of bariton?
Oud 20 januari 2004, 16:13   #9
Trajanus
Banneling

Trajanus's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Trajanus
Standaard

om tegendradig te zijn heb ik optie 1 aangevinkt, waarmee ik dus eigenlijk wil zeggen dat het me niet aan de reet zal roesten, waarvoor hartelijk dank!
Trajanus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2004, 16:14   #10
Tegendradigaard

Standaard

Weet ge trouwens dat telkens als ik zo van die discussies hoor rond dar cordon sanitaire ik af en toe zo de kriebels krijg dat ik soms goesting krijg uit tegendradigheid om op het Vlaams Blok te stemmen ?

Wiste nie he. Als ze zo voort doen met hun zever dan krijgen ze mij nog ooit zo ver.
Mijn stem is toch nog nooit naar grote partijen gegaan. 'k hem altijd de kleinste partij gesteund op de kieslijst. 'k onthou zelfs meestal de naam nie omdat ik toch geen een partij vertrouw.
En daar hem ik gelijk, weeral.

Wadist leven simpel als ge altijd gelijk hebt.

Dus hou op met dat gelul en met dat cordon gezever of ge krijgt mij nog zo zot gezeverd dat ik op het Vlaams Blok stem.
Knoopt het in olle oren !

'k hem mijn portie cordon gehad voor dees jaar en 't is pas januari.
Bende zeikers.

Oud 20 januari 2004, 16:16   #11
Anarcho
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Weet ge trouwens dat telkens als ik zo van die discussies hoor rond dar cordon sanitaire ik af en toe zo de kriebels krijg dat ik soms goesting krijg uit tegendradigheid om op het Vlaams Blok te stemmen ?

Wiste nie he. Als ze zo voort doen met hun zever dan krijgen ze mij nog ooit zo ver.
Mijn stem is toch nog nooit naar grote partijen gegaan. 'k hem altijd de kleinste partij gesteund op de kieslijst. 'k onthou zelfs meestal de naam nie omdat ik toch geen een partij vertrouw.
En daar hem ik gelijk, weeral.

Wadist leven simpel als ge altijd gelijk hebt.

Dus hou op met dat gelul en met dat cordon gezever of ge krijgt mij nog zo zot gezeverd dat ik op het Vlaams Blok stem.
Knoopt het in olle oren !

'k hem mijn portie cordon gehad voor dees jaar en 't is pas januari.
Bende zeikers.
als je nog steeds vast zit, zelf niet beginnen zeiken, het zou wel eens een onaangename douche kunnen worden
Oud 20 januari 2004, 16:17   #12
Tegendradigaard

Standaard

Die zeikers dat sloeg dus vooral op de politieke minkunkels �* la De Gucht, Stevaert, Leterme, Geyssels, en andere Di Pupo's.

da was nie tegen olle. 't is moar da ge het wet.

Oud 20 januari 2004, 16:19   #13
Tegendradigaard

Standaard

'k hem gelost ondertussen. euh ik bedoel ik zijn gelost. Die rug bedoel ik he. Anders was het maar nat geweest.

Oud 20 januari 2004, 16:23   #14
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

En in juni kunnen er maar 2 dingen gebeuren:

1. Het blok gaat vooruit. "Ziet ge, het cordon is meer dan ooit nodig!"
2. Het Blok stagneert of gaat achteruit (fat chance...) "Ziet ge, het cordon werkt toch!"

Die nep-democraatjes komen mij de strot uit...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2004, 16:30   #15
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Distel

Citaat:
Ik weet dat het niet alleen bij jou is.
Dat ze België maar schrappen van de lijst van democratische landen.(die eigenlijk belachelijk kort is)
We mogen kiezen tussen verspillers,zakkenvullers ,demagogen en wannabe's. Echt democratisch, de verkiezingen worden immers geregeld achter de schermen, en de winnaar is diegene die de meeste steekpenningen uit kan delen, of de meeste beschadigende info heeft verzameld.
(Nederland heeft nu zo'n feestje aan de gang, een wethouder die als getrouwd man gechanteerd word/werd wegens bordeelbezoek)
Oud 20 januari 2004, 16:45   #16
Anarcho
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Distel

Citaat:
Ik weet dat het niet alleen bij jou is.
Dat ze België maar schrappen van de lijst van democratische landen.(die eigenlijk belachelijk kort is)
We mogen kiezen tussen verspillers,zakkenvullers ,demagogen en wannabe's. Echt democratisch, de verkiezingen worden immers geregeld achter de schermen, en de winnaar is diegene die de meeste steekpenningen uit kan delen, of de meeste beschadigende info heeft verzameld.
(Nederland heeft nu zo'n feestje aan de gang, een wethouder die als getrouwd man gechanteerd word/werd wegens bordeelbezoek)

morgen in een peiling de N-VA tien procent, en ze halen tien procent bij de verkieizingen

onze democratie verandert de spelregels, wel dan moet je de spelregels maar beheersen
Oud 20 januari 2004, 17:56   #17
ydde
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut
Optie vier. Zeker weten.
Jannet!
Oud 20 januari 2004, 19:14   #18
12 sec. of numarx
Provinciaal Statenlid

12 sec. of numarx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
VLAAMS BLOK
Hebben we nog iets buiten slogans?
Oud 20 januari 2004, 19:20   #19
Véronique
Schepen

Véronique's schermafbeelding

Standaard

Als er soms iets op uw lever ligt, 1 adres
http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=9290

Ik heb het ook geprobeerd, het lucht echt eens op
Véronique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be