![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Terwijl de heksenjacht op werklozen onverminderd blijft doorgaan, heeft de regering een nieuwe fiscale amnestieregeling uitgewerkt. Wanneer volgend jaar de effecten aan toonder verdwijnen, kunnen mensen onbezorgd hun daarin belegde zwart geld op de rekening storten. Een cadeautje waar ook de banken wel bij varen natuurlijk. Het is dus eens te meer duidelijk waar de prioriteiten van de regering liggen. De "hardwerkende bruger" mag rustig verder frauderen. En daarmee schiet het afschaffen van de effecten aan toonder zijn doel volledig voorbij. Laatst gewijzigd door Edina : 19 februari 2007 om 10:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Dat noemt men het recht van de sterkste.
Eens zien wat onze liberalen hiervan vinden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
een mens zou voor minder foefelen. Mijn schoonmoeder mag enkele duizenden euro's gaan betalen, zie op een nalatenschap, die persoon had al betaald voor haar, man, maar nu mag er nog eens op betaald worden... schoonmoeder heeft er de laatste jaren, elke week minstens 1 dag /week onbezoldigd voor gezorgd, weer heel wa kosten bespaard voor 't ocmw etc... maar ze mag dus als beloning nog eens goe betalen ook... heel rechtvaardig ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
2. De regeling omtrent aandelen aan toonder die ingaat per 01/01/2008 geldt enkel voor nieuwe aandelen; bestaande aandelen aan toonder die uitgegeven zijn vòòr bekendmaking van deze wet (23/12/2005) moeten geregulariseerd worden tegen 31/12/2013, aandelen aan toonder die na deze bekendmaking zijn uitgegeven tegen 31/12/2012. Voldoende tijd om 'na te denken'. 3. De aandelen aan toonder van kmo's (niet-beursgenoteerd) worden niet automatisch omgezet. 4. Verder is die wet niet van toepassing op obligaties die door Belgische ondernemingen in het buitenland worden uitgegeven (ook nog op andere zaken, maar dit is de belangrijkste uitzondering). 5. Het wegvallen betekent geenszins dat de handmatige overdracht van aandelen aan toonder eindigt. Belastingsvrije technieken om de overdracht van aandelen op naam te realiseren werden gedurende de laatste twee jaren uitgewerkt of bestonden al. 6. Deze wet zorgt ervoor dat we opnieuw een competitief nadeel weggooien. De aandelen aan toonder waren niet enkel voor binnenlandse risicokapitaalverschaffers interessant, maar ook voor buitenlandse risicokapitaalverschaffers. Veel buitenlanders investeerden nog in België omwille van de aandelen aan toonder.
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain Laatst gewijzigd door La Chunga : 19 februari 2007 om 12:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() Zwart geld is zwart geld. Dat moet bestraft worden.
Wat inderdaad niet kan is het zwaar belasten van erfgelden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die mens heeft er al belasting op betaald als hij het verdiend heeft, dan mag zijn vrouw nog eens betalen, als ze het zogezegd krijgt, ... terwijl het al haar hele leven van haar geweest is... ze moeten dat afschaffen, erfenisrechten, in elk geval toch binnen de eerste graad (Ouders kinderen, kinderen ouders, echtgenoten / samenwonenden... ) en voor verdere graden zou je kunnen zeggen dat er wel een tax moet betaald worden, maar hou dat dan op bv, 5 % met een maximum bedrag van bv, 5000 euro, het is schandalig dat de staat op zijn dode burgers nog eens geld wil verdienen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
(en ik heb hoe dan ook geen enkel bezwaar tegen erfenisrechten) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zwart geld houd uw economie ook mee gezond, het wordt gebruikt om te consumeren, ... ban het zwart geld en heel uw industrie van luxegoederen, reisjes, horeca etc, stort in mekaar, ... het wordt nog leuk als die idiooten hun goestingske kompleet doordrijven... Zwart geld wordt inderdaad ook gebruikt om te investeren, ... maar ja als de staat met alles gaat lopen om in het zuidelijke landsgedeelte te gaan verbrassen, moete wel nen hele stomme kloot zijn, om nog veel geld in den belziek te steken... uiteindelijk moete er iet aan verdienen hé, en met die communistische rotzakken, die het voor het ogenblik voor het zeggen hebben... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat de mensen al genoeg betalen, en dat het dan ook normaal is, dat ze foefelen, om toch nog iets over te houden... Als de staat niet toekomt met hetgeen ze stelen van hun werkende burgers, dan moeten ze maar bezuinigen, ipv nog meer te gaan pieken, van de mensen die ervoor gewerkt hebben. Het enige dat u met uw "fiscale maatregelen" gaat bereiken is dat diegene met veel zwart geld u nog harder in 't zak gaan zetten... ik heb daar al genoeg discusies over gevoerd met een paar mensen die het kunnen weten, zelfstandigen en mensen uit het bankwezen, en die lachen de staat gewoon in hun gezicht uit. het zijn alleen weer de kleine garnalen die ze met hun pietjen hebben. ik ken gasten die ondertussen al 5 jaar bezig zijn hun zwarte jiejiepen weg te werken, en dat zijn er met nog nie echt de big money... maar dat zijn wel mensen die alle dagen fakken voor hun boterham, en die op t einde van de rit iets willen overhouden... Als ge 12 uur per dag werkt, dan wilt ge wel dat het in uw eigen zak gaat, ipv die van de fiscus die er een paar nutteloze projecten mee gaat financieren... De echte grote jongens gaan naar accountants om exact hetzelfde te doen, anderen foefelen wat met aangiftes op aftrekposten, nog anderen "investeren" het geld, ... of nog beter, als ge de staat echt wilt kloten, gaat het naar het buitenland, weg geld uit belgische economie... en dat is dan nog in velge gevallen wit geld,... en wat dat betreft, ... zou je dan nog beter eens een andere doelgroep gaan viseren, ... maar die heeft natuurlijk een CGKR om zich te laten verdedigen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Ik zal even verduidelijken: Als je wil dat goederen die je per auto met een 'porte-bagage' vervoert ongeschonden op hun bestemming komen, zorg er dan voor dat die goederen degelijk zijn vastgesjord. Dat bespaart je iemand te moeten betalen die achter je auto aanloopt om al hetgeen eraf dondert op te rapen en mee te sleuren. Logisch niet? Citaat:
Jawel. Denk er even over na. Dat je het niet echt snapt? Lees nog eens mijn paragraaf waarop je reageerde met: "En dan?"
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het zoveelste teken dat bijdragen aan de maatschappij via arbeid uitgemolken wordt door de leidende klasse die er tegelijkertijd voor zorgt dan hun vriendjes die met geld spelen nog meer kunnen verdienen zonder een wezenlijke bijdrage aan de maatschappij te leveren.
mensen zonder geld worden opgejaagd, die met geld worden vertroeteld. Laatst gewijzigd door the_dude : 19 februari 2007 om 13:26. Reden: foutje |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 19 februari 2007 om 13:38. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Becijfer eens hoeveel geld er maandelijks naar Turkije, Marokko, Nigeria etc geexporteerd wordt, ... geld dat wij verdiend hebben en dat als steun wordt uitgekeerd... en valt dan niet op uw gat, dat is wit geld dat wordt geëxporteerd en nooit meer in de belgische economie geïnvesteerd wordt, geld dat we dus zowiezo kwijt zijn... Als je over zwart geld, kapitaalsvlucht etc wilt klappen moet ge wel veel verder denken dan het gewoon onozele percentageke aan belastingen dat er ontlopen wordt... geld dat terug geinvesteerd wordt in den belziek, is zowiezo goed, ook al is daar iets minder belasting op betaald, het genereerd weer geld, op een of andere manier, door BTW te betalen, door investering, door belasting op interesten, of hoe dan ook, maar het brengt op een of andere manier toch geld op voor de staat. Als de staat nu gaat aanmoedigen om dat geld op een bank op de kaaimaneilanden te gaan zetten, ... ja dan mag ik echt wel twijfelen over de verstandelijke vermogens van ons politiekers... Maar het is waar, de gewone arbeider/bediende wordt gestroopt terwijl er een aantal anderen handig gebruik maken van hun situatie als zelfstandige / ondernemer... Maar wat houd u tegen ook zelfstandige / ondernemer te worden, ? Ik zal eerlijk zijn, mocht ik zelfstandige zijn ik ging ook alle legeale middelen gebruiken om rap rijk te worden zonder al te veel te doen... ah nee zeker ? Maar het is nochtans makkelijk op te lossen hé, zowel de wierewar aan regels als het ontmoedigen van fiscale fraude... FLAT TAX is het antwoord gekoppeld aan een goeie regeling voor mensen met een lager inkomen... en een cel fraudebestrijders... Maar dat is niet ingewikkeld genoeg voor de sossen natuurlijk, dan kunnen ze zelf moeilijker foefelen en moeten ze de helft van hun kiezers uit de financietoren gooien... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |