Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 februari 2007, 18:29   #1
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard Orval ingehouden als straf voor separatisme?

In de forumsessie met Cedric Vloemans (Unie) noemt de genaamde Joost als één van de nadelen van Vlaamse onafhankelijkheid:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt Bekijk bericht
- Geen Chimay meer voor de Vlaamse dorstige kelen
Kijk, is dat nu toeval of niet? Ik bedoel, dat Joost het over het inhouden van Chimay heeft als straf voor de Vlaamse separatistische neigingen?

Want mijn onderzoek wijst uit dat ondertussen wel degelijk zo'n strafboycot bezig is, maar niet met Chimay. Tot nu toe kocht ik mijn bak Orval in mijn plaatselijke Colruyt-filiaal. Twee weken geleden waren er plots geen Orval-bakken meer, en kon je enkel nog losse flesjes krijgen. U kan zich mijn paniek voorstellen. Volgens de Colruyt-manager zouden de paters van Orval de vraag niet meer kunnen volgen, en konden ze dus niet genoeg meer leveren aan Colruyt!

Vermits mijn cultureel erfgoed, vast én vloeibaar, me zeer nauw aan het hart ligt heb ik het daar niet bij gelaten en ben ik op onderzoek gegaan. Zo stootte ik op geruchten in kringen van Belgicisten en PS-ers, dat er een geheim plan zou bestaan om de Vlamingen op de knieën te krijgen door geen Orval meer te leveren boven de taalgrens. De strafboycot zou duren tot Yves Leterme in het Vlaams parlement zou verklaren dat hij de onafhankelijke Vlaamse staat voorgoed afblaast en de transfers optrekt van 15 tot 30 miljard euro.

Beangstigend! Ze deinzen echt voor niets terug...

Kijk, ik weet wanneer de tegenstander gewonnen heeft. Ik stel voor om op de voorwaarden in te gaan, zodat de Walen ons terug onze portie Orval willen leveren.

Laatst gewijzigd door baarle : 24 februari 2007 om 18:34.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 18:41   #2
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Ge zult zelf moeten brouwen!

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 18:45   #3
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Hun eigen economie nog dieper de put induwen door de dorstige meer-drinkende Vlaming hun bier weigeren te geven

Eens zien hoelang dat gaat duren
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 18:52   #4
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Bierkenners (echte, orangisten vallen daar niet onder) weten dat bier wordt gebrouwen met het plaatselijke grondwater. De verglobalizeerde Ambev-Anheuser toestanden .. daar wil ik het niet over hebben. Maar de aan zeer strenge normen gebonden trappistenbieren dat is andere koek ! Michael Jackson deed Orval absoluut geen plezier met het tot "Beste bier ter wereld" uit te roepen : de gevolgen zijn inderdaad schrijnend : het maximaal mogelijke is bereikt ! Ik doe dan ook een oproep aan de ware trappist-liefhebber : drink Uw plaatselijke trappist en ga de andere op de brouwplaats of zo dicht mogelijk bij de brouwplaats drinken ! (Binnen een 6tal weken zit ik met mijn kinderen en kleinkinderen bezuiden de "taalgrens" van belgische kazen en Orval
te genieten).

....

Goeie Sloveense wijn kan je hier ook niet vinden, die moet je in =Slovenië
gaan proeven - de EU Esperantovereniging houdt dit jaar zijn kongres in Maribor , zodoende...
Oud 24 februari 2007, 19:07   #5
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En niet te vergeten dat we in geval van recidivisme geen propere, gezonde boslucht uit Wallonië meer zullen aangevoerd krijgen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 19:35   #6
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Geeft niet, zuiderse wind is mijn ding toch niet
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 20:49   #7
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Michael Jackson deed Orval absoluut geen plezier met het tot "Beste bier ter wereld" uit te roepen : de gevolgen zijn inderdaad schrijnend : het maximaal mogelijke is bereikt !
Correctie: Michael Jackson riep - volledig onterecht - niet Orval uit tot beste bier ter wereld, maar wel de trappist van Westvleteren, een bier waarvan er nog veel minder is dan van Orval. Ik neem aan dat hier corruptie in het spel is, vergeten we toch niet dat Vleteren in de buurt ligt van Ieper, de fief van dhr... Leterme (die er dan ook als de kippen bij was om dit succes mediagewijs te verzilveren).

Citaat:
Ik doe dan ook een oproep aan de ware trappist-liefhebber : drink Uw plaatselijke trappist en ga de andere op de brouwplaats of zo dicht mogelijk bij de brouwplaats drinken !
Er is nog een andere mogelijkheid, en de zwaarwichtigheid van de zaak die ons hier bezig houdt gebiedt ze te overwegen: Wallonië koloniseren. Ik kan me voorstellen dat Vlaanderen zijn meerderheid in dit land eindelijk ten volle laat gelden, teneinde van Orval en omgeving een soort vrijstaat te maken. Persoonlijk zou ik niet nalaten de abdij plus bossen en weiden in een straal van 15 km errond met militaire middelen te vrijwaren.

Ik ben zeker dat we hiervoor kunnen rekenen op Belgicistische steun, en verwacht terzake dan ook een initiatief van ons aller Superstaaf.

Laatst gewijzigd door baarle : 24 februari 2007 om 20:50.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 21:12   #8
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

De Orval zal nog des te beter smaken, eens hij een erkend smokkelwaar is.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 21:17   #9
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Wanneer we het imperialisme van de VS bevechten, zal gesmokkelde Budweiser nog altijd verschrikkelijke bocht blijven.
Oud 25 februari 2007, 10:45   #10
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
*is volop bezig met het opstarten van een eigen zwarte markt*

Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 11:07   #11
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard Wanhopige Vlaamse separatiste smacht naar haar Orval

Oud 25 februari 2007, 11:15   #12
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
*is volop bezig met het opstarten van een eigen zwarte markt*

Niet nodig. Wij zijn volop bezig met het creëren van een vijfde kolonne in Orval en omstreken. Op ons teken zullen ze de macht overnemen en de Democratische Vrijstaat Orval oprichten.

Oud 25 februari 2007, 18:25   #13
1handclapping
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Correctie: Michael Jackson riep - volledig onterecht - niet Orval uit tot beste bier ter wereld, maar wel de trappist van Westvleteren, een bier waarvan er nog veel minder is dan van Orval. Ik neem aan dat hier corruptie in het spel is, vergeten we toch niet dat Vleteren in de buurt ligt van Ieper, de fief van dhr... Leterme (die er dan ook als de kippen bij was om dit succes mediagewijs te verzilveren).

Er is nog een andere mogelijkheid, en de zwaarwichtigheid van de zaak die ons hier bezig houdt gebiedt ze te overwegen: Wallonië koloniseren. Ik kan me voorstellen dat Vlaanderen zijn meerderheid in dit land eindelijk ten volle laat gelden, teneinde van Orval en omgeving een soort vrijstaat te maken. Persoonlijk zou ik niet nalaten de abdij plus bossen en weiden in een straal van 15 km errond met militaire middelen te vrijwaren.

Ik ben zeker dat we hiervoor kunnen rekenen op Belgicistische steun, en verwacht terzake dan ook een initiatief van ons aller Superstaaf.

Dit ontmaskert mijn ware manipulatieve aard : Flaminganten en belgicisten : één strijd ! We zouden de langdurige en ouder franstalige werklozen kunnen verplichten zich tot de trapistenorde te bekeren ten einde desnoods op naburige plaatsen grondwater aan te boren (ten koste van Spa Reine, chaudfontaine of hoe die verachterlijke drankjes ook mogen heten) ten einde al het Waalse pure grondwater om te zetten in heerlijke trappistenbieren. De transferten zouden onmiddelijk opdrogen
en we zouden die multinationals als Ambev-Anheuser een serieuze veeg uit de pan geven.
Oud 25 februari 2007, 18:30   #14
1handclapping
Europees Commissaris

Standaard

PS : Westvleteren is "het beste bier ter wereld " geworden één of twee jaren na Orval. Ze zijn aan elkaar gewaagd, in Hasselt kon ik van "Duivel" proeven een sterk bier op basis van lambik, niet te versmaden. "Moeder overste" is ook een kandidaat "beste Bier". Aan de hand van de bierlandkaart blijkt dat de "typisch Brusselse soorten" weliswaar meestal in Vlaanderen gebrouwen worden, ondanks het feit dat de "Brusselse Ecologie" voor dit schuimend nat hoogst noodzakelijk is.

Laatst gewijzigd door 1handclapping : 25 februari 2007 om 18:30.
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 19:03   #15
Voodoo Child
Parlementsvoorzitter

Voodoo Child's schermafbeelding

Standaard

Donkere Gouden Carolus is toch mijn persoonlijke favoriet
Voodoo Child is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 19:31   #16
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voodoo Child Bekijk bericht
Is mij wat te zoet.

Geef mij maar een goeie geuze! Daarom dat het Brussels Gewest niet mag uitbreiden: we zouden onze Pajotse bieren kunnen verliezen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 19:38   #17
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Mechelen onafhankelijk! Nu!
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 19:50   #18
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik hou het op Kasteelbier.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 20:33   #19
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht

Allemaal niet nodig en veel te omslachtig. Ik heb het trouwens niet zo begrepen op terminologie als "koloniseren", "vrijstaat", "militaire middelen" enz... Doet me aan het blanke Zuid-Afrika denken.
En op Superstaaf zou ik in deze zeker niet rekenen. Waarom denk je dat hij van dit forum verdwenen is? Omdat hij het op dit eigenste ogenblik voor het zeggen heeft bij Orval, meer nog, door zijn eigen stevig gebruik ligt hij mee aan de oorzaak van de huidige schaarste én boycot.

Ik zal je een gouden tip geven om de zaak op te lossen. Je richt de "Barl's International Transport Comp" op. Je begint héél bescheiden met een paar vrachtwagens met koeling, voorzien van Engelse nummerplaten. De maatschappelijke zetel vestig je in een belastingparadijs. Vermomd met snor en bolhoed sluit je in je beste Engels een exclusiviteitscontract af met Orval voor verdeling in Groot-Brittanië en ex-colonies. Je zal na een paar maanden je ogen niet geloven. Je lading slijt je in Vlaanderen aan groot-warenhuizen en partikulieren, en dit aan een scherpe prijs. In nog geen jaar heb je het leeuwenaandeel van de markt in handen. Je kan ook een klapke gaan doen met Yves L., kwestie van die transfers, die je daardoor kan vermijden. Zo is iedereen tevreden, Baarle rijk en beroemd, Vlaanderen ontsnapt aan een nationale ramp. Wat wil je nog méér?

Geen dank.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 20:38   #20
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ik hou het op Kasteelbier.
Aha!
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be