![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Bert Schoofs (Vlaams Belang) - 26 februari tot 4 maart Als Limburgs lijsttrekker werd Bert Schoofs op 13 juni 1999 verkozen voor de Kamer van Volksvertegenwoordigers. Op 18 mei 2003 werd hij opnieuw als lijsttrekker voor de Kamer verkozen. Voor de verkiezingen van 10 juni 2007 werd hij door de partijtop opnieuw aangeduid als Limburgs kopman. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste Bert
Zoals ik vernomen heb zit je in het bestuur van de Vlaams Belang,welnu mijn vraag is of het Vlaams Belang het 70 punten programma definitief afgevoerd heeft Dank voor het eventuele antwoord Duveltje382
#2 |
|
![]() Beste,
Het 70-punten programma is weg en komt nooit meer terug. |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denk Filip Dewinter er ook zo over?.........
#4 |
Staatssecretaris
|
![]() ja, hij heeft dat ook gezegd in allerlei interviews
|
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Raar, andere VB'ers hier op het forum zeggen thans vaak genoeg dat het 70-punten plan veilig opgeborgen is voor later.
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het steekt zelfs in Filip zijn kast.....
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 26 februari 2007 om 19:21. |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeggen is één ding.
Effectief doen wat je zegt is iets anders.
#8 |
Staatssecretaris
|
![]() "Dertien jaar geleden schreef ik het 70-puntenprogramma van het Vlaams Blok. Vandaag zou ik eenzelfde plan niet meer kunnen en niet meer willen schrijven. De maatschappelijke context is veranderd. Het is duidelijk dat de begeleide terugkeer van niet-Europese vreemdelingen naar hun land van herkomst niet meer realistisch is. Die passage wordt vervangen door 'aanpassen of terugkeren'. Het 70-puntenprogramma van het Vlaams Blok is voltooid verleden tijd. Het heeft definitief afgedaan", zegt Filip Dewinter.
gva, 06/09/2003 20 jaar lang liepen het belang van het Blok en uw eigen belang als vanzelf parallel. Niemand trok uw rol in twijfel. Nu heet er sleet te zitten op u en op de hardere koers die nog steeds uw voorkeur geniet. «Dat is volstrekt onjuist. Ik ben mee de architect van de verruiming van onze partij. Niémand bij ons wil een koerscorrectie. Niémand wil terug naar vroeger. Let wel, de bezems en de bokshandschoenen van begin de jaren ’90 waren op dat moment de juiste campagnekeuzes. Net zoals het 70-punten-programma ooit de ideale provocatie was om onszelf stevig op de politieke kaart te zetten. Natuurlijk was dat erover, dat 70-puntenplan. Dat ontken ik niet. Maar het was een middel, geen doel op zich. Als ik al extreem ben, dan is het niet extreem-rechts maar extreem rechtlijnig, maar in mijn aanpak ben ik dan weer extreem soepel. D�*t is de formule-Dewinter. (hln, 21/01/2007) |
![]() |
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het 70 punten programma ging vnl uit van een terugkeerbeleid, een remigratiebeleid waar ik mij veel beter kon in vinden dan een integratiebeleid waar vele partijen mee afkomen. Wanneer vreemdelingen goed aangepast zijn kunnen ze hier blijven, dat stelt het integratiebeleid. Wel vele economische vluchtelingen passen zich inderdaad goed aan, mogen zij dan hier ook allemaal blijven ? Ik vind een integratiebeleid is een slecht signaal. Of geldt dat integratiebeleid niet voor nieuwe vreemdelingen ? Er zijn gewoon veel te veel vreemdelingen, die de culturele en etnische identiteit van Vlaanderen bedreigen. Of zij zich aanpassen of niet speelt helaas geen rol meer. Er zijn er gewoon te veel. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 26 februari 2007 om 19:33. |
|
![]() |
![]() |
#10 |
Staatssecretaris
|
![]() het bestaat niet meer, wat kun je nog meer doen??
|
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het bestaat niet meer? Laat me niet lachen, dhr. Dewinter viste het onlangs nog zo snel uit zijn boekenkast toen een journalist erachter vroeg (cf. Vlaamse choc).
#12 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de goede perceptie is het uit het partijprogramma verdwenen, de vraag is alleen voor hoelang. Of bent u vergeten wat dhr. Dewinter zei in "Vlaamse choc" toen iemand hem vroeg of het waar was wat Annemans zei? (Annemans stelde dat het 70-puntenplan volledig verdwenen was. Een oudere man klampte Dewinter aan en vroeg hem of het effectief waar was dat het 70-punten plan verdwenen was. Reactie Dewinter: "neenee, dat is slechts tijdelijk, maak u geen zorgen"). Ofwel lieg je tegen je kiezers ofwel lieg je tegen de rest van de bevolking: u mag zelf kiezen.
![]() |
#15 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
en ja hij zei dat (ik heb het ook gezien), maar dat was wss om die kiezer gerust te stellen en als je daar iets over wil zeggen, begin dan maar eens met ALLE partijen zo te behandelen, VLD is meester in het liegen & bedriegen van zijn kiezers |
|
![]() |
![]() |
#16 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar de basis van het 70-puntenplan, namelijk de begeleide terugkeer van het overgrote deel der niet-Europese vreemdelingen naar de landen van herkomst blijft de enige mogelijke oplossing voor het Avondland om haar volkeren en culturen te laten overleven. De enige. Assimilatie en integratie moeten beide verworpen worden. |
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
nogmaals, geef mij de naam van de persoon die in zijn leven nog nooit een leugentje zou hebben vertelt... ik ben benieuwd ![]() hij had beter uitgelegd dat het programma is afgeschaft en dat het niet meer terugkomt omdat het niet meer realistisch is en voorbij gestreefd is |
|
![]() |
![]() |
#19 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#20 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar blijkbaar is het VB toch niet het enige alternatief als ze zelf hun kiezers al beliegen. Citaat: