Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Bert Schoofs (Vlaams Belang) - 26 februari tot 4 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Bert Schoofs (Vlaams Belang) - 26 februari tot 4 maart Als Limburgs lijsttrekker werd Bert Schoofs op 13 juni 1999 verkozen voor de Kamer van Volksvertegenwoordigers. Op 18 mei 2003 werd hij opnieuw als lijsttrekker voor de Kamer verkozen. Voor de verkiezingen van 10 juni 2007 werd hij door de partijtop opnieuw aangeduid als Limburgs kopman.

Discussietools
Oud 26 februari 2007, 14:43   #1
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard 70 punten programma

Beste Bert

Zoals ik vernomen heb zit je in het bestuur van de Vlaams Belang,welnu mijn vraag is of het Vlaams Belang het 70 punten programma definitief afgevoerd heeft

Dank voor het eventuele antwoord

Duveltje382
Oud 26 februari 2007, 17:25   #2
Bert Schoofs

Bert Schoofs's schermafbeelding

Standaard

Beste,

Het 70-punten programma is weg en komt nooit meer terug.
Bert Schoofs is offline  
Oud 26 februari 2007, 17:34   #3
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Schoofs Bekijk bericht
Beste,

Denk Filip Dewinter er ook zo over?.........
Oud 26 februari 2007, 19:17   #4
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Denk Filip Dewinter er ook zo over?.........
ja, hij heeft dat ook gezegd in allerlei interviews
Oud 26 februari 2007, 19:19   #5
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht

Raar, andere VB'ers hier op het forum zeggen thans vaak genoeg dat het 70-punten plan veilig opgeborgen is voor later.
Oud 26 februari 2007, 19:20   #6
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Raar, andere VB'ers hier op het forum zeggen thans vaak genoeg dat het 70-punten plan veilig opgeborgen is voor later.
Het steekt zelfs in Filip zijn kast.....

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 26 februari 2007 om 19:21.
duveltje382 is offline  
Oud 26 februari 2007, 19:27   #7
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Zeggen is één ding.

Effectief doen wat je zegt is iets anders.
Kim is offline  
Oud 26 februari 2007, 19:28   #8
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

"Dertien jaar geleden schreef ik het 70-puntenprogramma van het Vlaams Blok. Vandaag zou ik eenzelfde plan niet meer kunnen en niet meer willen schrijven. De maatschappelijke context is veranderd. Het is duidelijk dat de begeleide terugkeer van niet-Europese vreemdelingen naar hun land van herkomst niet meer realistisch is. Die passage wordt vervangen door 'aanpassen of terugkeren'. Het 70-puntenprogramma van het Vlaams Blok is voltooid verleden tijd. Het heeft definitief afgedaan", zegt Filip Dewinter.
gva, 06/09/2003

20 jaar lang liepen het belang van het Blok en uw eigen belang als vanzelf parallel. Niemand trok uw rol in twijfel. Nu heet er sleet te zitten op u en op de hardere koers die nog steeds uw voorkeur geniet.

«Dat is volstrekt onjuist. Ik ben mee de architect van de verruiming van onze partij. Niémand bij ons wil een koerscorrectie. Niémand wil terug naar vroeger. Let wel, de bezems en de bokshandschoenen van begin de jaren ’90 waren op dat moment de juiste campagnekeuzes. Net zoals het 70-punten-programma ooit de ideale provocatie was om onszelf stevig op de politieke kaart te zetten. Natuurlijk was dat erover, dat 70-puntenplan. Dat ontken ik niet. Maar het was een middel, geen doel op zich. Als ik al extreem ben, dan is het niet extreem-rechts maar extreem rechtlijnig, maar in mijn aanpak ben ik dan weer extreem soepel. D�*t is de formule-Dewinter. (hln, 21/01/2007)
Oud 26 februari 2007, 19:28   #9
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste,

Waarom zou dit goede programma nooit meer mogen terugkomen ? Is dit uit schrik voor de repressie van het Belgieke regime of is dat omdat jullie gematigder willen zijn ?

Het 70 punten programma ging vnl uit van een terugkeerbeleid, een remigratiebeleid waar ik mij veel beter kon in vinden dan een integratiebeleid waar vele partijen mee afkomen.

Wanneer vreemdelingen goed aangepast zijn kunnen ze hier blijven, dat stelt het integratiebeleid. Wel vele economische vluchtelingen passen zich inderdaad goed aan, mogen zij dan hier ook allemaal blijven ? Ik vind een integratiebeleid is een slecht signaal. Of geldt dat integratiebeleid niet voor nieuwe vreemdelingen ?

Er zijn gewoon veel te veel vreemdelingen, die de culturele en etnische identiteit van Vlaanderen bedreigen. Of zij zich aanpassen of niet speelt helaas geen rol meer. Er zijn er gewoon te veel.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 26 februari 2007 om 19:33.
Max van Dietschland is offline  
Oud 26 februari 2007, 19:28   #10
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Zeggen is één ding.

Effectief doen wat je zegt is iets anders.
het bestaat niet meer, wat kun je nog meer doen??
Oud 26 februari 2007, 19:30   #11
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het bestaat niet meer, wat kun je nog meer doen??
Het bestaat niet meer? Laat me niet lachen, dhr. Dewinter viste het onlangs nog zo snel uit zijn boekenkast toen een journalist erachter vroeg (cf. Vlaamse choc).
Kim is offline  
Oud 26 februari 2007, 19:32   #12
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het bestaat niet meer? Laat me niet lachen, dhr. Dewinter viste het onlangs nog zo snel uit zijn boekenkast toen een journalist erachter vroeg (cf. Vlaamse choc).
HET BESTAAT NIET IN HET PARTIJPROGRAMMA DUS HET IS AFGESCHAFT, FILIP DE WINTER EN ANDERE KOPSTUKKEN ZEGGEN DAT HET IN DIE TIJD PASSTE MAAR DAT ZE ER NU NIET MEER ACHTERSTAAN, IS HET ZO DUIDELIJK?
Oud 26 februari 2007, 19:34   #13
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Waarom zou dit goede programma nooit meer mogen terugkomen ? Is dit uit schrik voor de repressie van het Belgieke regime of is dat omdat jullie gematigder willen zijn ?

Het 70 punten programma ging vnl uit van een terugkeerbeleid, een remigratiebeleid waar ik mij veel beter kon in vinden dan een integratiebeleid waar vele partijen mee afkomen.

Wanneer vreemdelingen goed aangepast zijn kunnen ze hier blijven, dat stelt het integratiebeleid. Wel vele economische vluchtelingen passen zich inderdaad goed aan, mogen zij dan hier ook allemaal blijven ? Ik vind een integratiebeleid is een slecht signaal. Of geldt dat integratiebeleid niet voor nieuwe vreemdelingen ?
Ik bewonder Uw eerlijkheid max4westland ,er bestaan nog eerlijke Vbers
Oud 26 februari 2007, 19:34   #14
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
HET BESTAAT NIET IN HET PARTIJPROGRAMMA DUS HET IS AFGESCHAFT, FILIP DE WINTER EN ANDERE KOPSTUKKEN ZEGGEN DAT HET IN DIE TIJD PASSTE MAAR DAT ZE ER NU NIET MEER ACHTERSTAAN, IS HET ZO DUIDELIJK?
U mag nog zoveel caps gebruiken als u wil, mij naait u geen oren aan.

Voor de goede perceptie is het uit het partijprogramma verdwenen, de vraag is alleen voor hoelang.

Of bent u vergeten wat dhr. Dewinter zei in "Vlaamse choc" toen iemand hem vroeg of het waar was wat Annemans zei?

(Annemans stelde dat het 70-puntenplan volledig verdwenen was. Een oudere man klampte Dewinter aan en vroeg hem of het effectief waar was dat het 70-punten plan verdwenen was. Reactie Dewinter: "neenee, dat is slechts tijdelijk, maak u geen zorgen").

Ofwel lieg je tegen je kiezers ofwel lieg je tegen de rest van de bevolking: u mag zelf kiezen.
Kim is offline  
Oud 26 februari 2007, 19:37   #15
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U mag nog zoveel caps gebruiken als u wil, mij naait u geen oren aan.

Voor de goede perceptie is het uit het partijprogramma verdwenen, de vraag is alleen voor hoelang.

Of bent u vergeten wat dhr. Dewinter zei in "Vlaamse choc" toen iemand hem vroeg of het waar was wat Annemans zei?

(Annemans stelde dat het 70-puntenplan volledig verdwenen was. Een oudere man klampte Dewinter aan en vroeg hem of het effectief waar was dat het 70-punten plan verdwenen was. Reactie Dewinter: "neenee, dat is slechts tijdelijk, maak u geen zorgen").

Ofwel lieg je tegen je kiezers ofwel lieg je tegen de rest van de bevolking: u mag zelf kiezen.
OFWEL LEEST U HET PARTIJPROGRAMMA EN DE INTERVIEWS OFWEL WILT U NOG MAAR EENS HET VB IN EEN SLECHT DAGLICHT STELLEN

en ja hij zei dat (ik heb het ook gezien), maar dat was wss om die kiezer gerust te stellen

en als je daar iets over wil zeggen, begin dan maar eens met ALLE partijen zo te behandelen, VLD is meester in het liegen & bedriegen van zijn kiezers
Oud 26 februari 2007, 19:39   #16
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
OFWEL LEEST U HET PARTIJPROGRAMMA EN DE INTERVIEWS OFWEL WILT U NOG MAAR EENS HET VB IN EEN SLECHT DAGLICHT STELLEN

en ja hij zei dat (ik heb het ook gezien), maar dat was wss om die kiezer gerust te stellen
Dus ofwel beliegt hij zijn kiezers ofwel komt het 70-punten plan terug. Welke wordt het?

Citaat:
en als je daar iets over wil zeggen, begin dan maar eens met ALLE partijen zo te behandelen, VLD is meester in het liegen & bedriegen van zijn kiezers
Oh, we geven kritiek op het VB dus nu moeten we allemaal ook alle andere partijen bekritiseren in een forumsessie met een VB-politicus.
Oud 26 februari 2007, 19:41   #17
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Beste,

inderdaad, dit plan is nostalgie en er moet een nieuw plan komen afgestemd op de politieke realiteit.

Maar de basis van het 70-puntenplan, namelijk de begeleide terugkeer van het overgrote deel der niet-Europese vreemdelingen naar de landen van herkomst blijft de enige mogelijke oplossing voor het Avondland om haar volkeren en culturen te laten overleven. De enige.

Assimilatie en integratie moeten beide verworpen worden.
PAJOT is offline  
Oud 26 februari 2007, 19:41   #18
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Dus ofwel beliegt hij zijn kiezers ofwel komt het 70-punten plan terug. Welke wordt het?

Oh, we geven kritiek op het VB dus nu moeten we allemaal ook alle andere partijen bekritiseren in een forumsessie met een VB-politicus.
nogmaals, geef mij 1 politicus die nog nooit een leugentje zou hebben vertelt..
nogmaals, geef mij de naam van de persoon die in zijn leven nog nooit een leugentje zou hebben vertelt...
ik ben benieuwd

hij had beter uitgelegd dat het programma is afgeschaft en dat het niet meer terugkomt omdat het niet meer realistisch is en voorbij gestreefd is
Oud 26 februari 2007, 19:45   #19
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik bewonder Uw eerlijkheid max4westland ,er bestaan nog eerlijke Vbers
De meeste Vlaams Belangers zijn het ermee eens dat er teveel vreemdelingen zijn en dat we zullen moeten overschakelen naar een remigratiebeleid, doordat de beleidspolitici in het verleden, door de snel-Belg wet, door hun lakse immigratiebeleid teveel vreemdelingen hebben binnengelaten. Behalve dan Jurgen Verstepen, maar die deed niets anders dan officiele partijstandpunten en basisbeginselen van de partij in twijfel trekken, zoals het eigen volk eerst beginsel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man Bekijk bericht
Een "multi-etnisch Vlaanderen" betekent een land waar verschillende grote groepen van diverse afkomst wonen. Dat is voor mij geen optie.Wel is het altijd zo geweest en zal het altijd zo zijn dat naast een overgrote meerderheid van Vlamingen hier ook vreemdelingen verblijven.
Wel hiermee ben ik akkoord !

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 26 februari 2007, 19:49   #20
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
nogmaals, geef mij 1 politicus die nog nooit een leugentje zou hebben vertelt..
nogmaals, geef mij de naam van de persoon die in zijn leven nog nooit een leugentje zou hebben vertelt...
ik ben benieuwd
Nogmaals, het is hier een sessie met een VB-politicus en niet met die van alle andere partijen. Maar blijkbaar mag je al geen VB'er bekritiseren zonder eerst alle andere partijen te bekritiseren, zo ver staat het al met die vrije meningsuiting.

Maar blijkbaar is het VB toch niet het enige alternatief als ze zelf hun kiezers al beliegen.

Citaat:
hij had beter uitgelegd dat het programma is afgeschaft en dat het niet meer terugkomt omdat het niet meer realistisch is en voorbij gestreefd is
Maar dat deed hij niet.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be