![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Bert Schoofs (Vlaams Belang) - 26 februari tot 4 maart Als Limburgs lijsttrekker werd Bert Schoofs op 13 juni 1999 verkozen voor de Kamer van Volksvertegenwoordigers. Op 18 mei 2003 werd hij opnieuw als lijsttrekker voor de Kamer verkozen. Voor de verkiezingen van 10 juni 2007 werd hij door de partijtop opnieuw aangeduid als Limburgs kopman. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() Geachte,
Wanneer u 1 van onderstaande punten zou kunnen realiseren, welk is het dan & waarom? -de creatie van een onafhankelijk vlaanderen -de invoering van een immigratiestop -het vormen van een correct, maar harder criminaliteit/justitie beleid -de integratie van allochtonen verstrengen, bv: verplichte cursussen, afschaffen hoofddoek,... -mag u zelf kiezen mvg |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Het onafhankelijke Vlaanderen: al het overige zal dan snel volgen, reken maar!
|
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Met Brussel of zonder Brussel?
Met Nederland of zonder Nederland? Denkt u dat een meerderheid van de Belgen of "Vlamingen" dat ook wil of is dat niet belangrijk voor u? |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Eerst Vlaanderen onafhankelijk, dan Brussel behouden, dan meer toenadering tot Nederland lijkt me logisch...
|
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() En als Brussel bij Frankrijk gaat? Zal u dat goed doen?
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Versta me niet verkeerd, ik zou ook liever zien dat Vlaanderen onafhankelijk wordt maar ik heb toch veel schrik voor de prijs die we daar voor moeten betalen. |
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het over realistische politieke maatregelen. Unilateraal de onafhankelijkheid uitroepen is iets wat NOOIT zal gebeuren. Ik vraag me trouwens af hoe Europa zou reageren op Vlaanderen in dat hypothetisch geval.
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
we zitten min of meer in een doodlopend straatje: u zit opgeborgen in het cordon en u kan niet realiseren waar ik en anderen voor zijn: ander vreemdelingenbeleid en onafhankelijk Vlaanderen (in hoofdzaak). Waarschijnlijk zit u ongeveer aan uw kiesplafond. Kan u niet om een aantal mensen (kiezers) over de streep te trekken stellen dat VB ontbonden wordt zodra Vlaanderen onafhankelijk is ? Een soort contract dus waarbij de vlaamse kiezer tot 1 minuut (kieshokje) vlaamse moed gevraagd wordt , dit in tegenstelling tot 176 jaar bange vlaamse politici. Het vlaams belang zou ophouden te bestaan bij vlaamse onafhankelijkheid. Het zou eens een andere benadering van de situatie zijn en u kan bij elke verkiezing uw oproep hernieuwen. Want de nieuwe verkiezingen en de daarop volgende regering zal eens te meer veel vlamingen teleur stellen in de trant van te weinig, te laat,.. Laatst gewijzigd door boerenverstand : 28 februari 2007 om 16:05. |
|
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Wat de onafhankelijkheid van Vlaanderen betreft: gezien de huidige context en de historische evolutie zal het er ooit sowieso van komen.
Vlaams Belang is louter een middel, een katalysator zo u wil, in die politieke ontwikkeling. Ik verwijs bijv. naar wat Moureaux en Spaak zeer recent in hun (contra-)manifest stellen. De namen van mijn collega-partijbestuursleden Annemans en Dewinter worden er zowaar in vernoemd. De VB-katalysatorfunctie verdwijnt inderdaad van zodra de onafhankelijkheid een feit is. Of de partij dan blijft voortbestaan zal mij een zorg wezen. Belangrijker is dat er een politieke formatie de traditionele waarden, het recht op veiligheid, de inperking van de immigratie, de assimilatie van vreemdelingen en natuurlijk ook het zelfbeschikkingsrecht van Vlaanderen tegen een al te grote invloed van Europa zal blijven verdedigen. Wat er dan met Brussel moet gebeuren, daar vertolken wij een duidelijke visie over, maar dit is momenteel van ondergeschikte orde. In elk geval is de huidige situatie de meest schadelijke, waarbij Wallo-Brux via de Belgische constructie Brussel blijft naar zijn hand zetten... Sancties, dreigementen? Niet nodig denk ik. Indien Brussel rationeel kiest, dan kiest het voor Vlaanderen, dat dan inderdaad maar moet onderhandelen met Wallonië (en de Europese Instellingen allicht). |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik dacht u voor vrije meningsuiting was als VB'er zijnde? Ik hoor er hier zeggen dat hakenkruizen niet verboden moeten worden omdat in India dat ook gebruikt wordt en omdat dat ook Stalinistische tekens verboden moeten worden. Allicht zal u er dan ook niets op tegen hebben dat mensen Vlaams-nationalistische symoblen dragen, toch? Maar een hoofddoek dat mag dan weer niet? Mijn vraag is bij deze ook gericht aan de heer Schoofs.
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat zijn de actiepunten van het Vlaams Belang inzake het verkrijgen van Brussel na de onafhankelijkheid? Want hier lijkt het erop dat jullie gewoon denken dat Brussel vanzelf in Vlaamse handen valt.
|
![]() |
![]() |
#14 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() En waarom wel niet dan? Heeft u een glazen bol?
|
![]() |
![]() |
#15 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Brussel zou in Waalse handen ten onder gaan aan een economische crisis. Brussel zal inderdaad zelf kiezen voor het economisch sterker en gezonder Vlaanderen.
Laatst gewijzigd door Lao Tzu : 28 februari 2007 om 16:26. |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Afwachten zou ik zeggen. Het beste voor Vlaanderen zou zijn dat Di Rupo premier wordt, zijn dictatoriale machtsgeilheid uitbreid naar gans België en dan zal in Vlaanderen de meerderheid zijn stem wél gebruiken om een einde te maken aan deze wanstaat.
|
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus omdat u denkt dat Brussel voor Vlaanderen kiest is het ok om passief toe te kijken, terwijl de Waaltjes de rode loper uitrollen?
|
![]() |
![]() |
#19 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Trouwens ik kijk zeker niet passief toe. |
|
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben ook voor Vlaamse onafhankelijkheid, maar zelf heb ik geen idee hoe dit te realiseren op een weldoordachte manier. En nee, op de baricades springen en unilateraal de onafhankelijkheid uitroepen en daarna wel zien wat er op ons afkomt, is voor mij niet de definitie van een goed doordacht plan! Ofwel gebeurt het op een deftige manier, ofwel gebeurt het voor mijn part niet. |
|
![]() |