![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() als ik op mijn website ontwerpen plaats en ik wil niet dat die zomaar kunnen worden gestolen, hoe kan ik dit het best voorkomen.
ik ben al eens tegengekomen op een site dat de rechtermuisknopfunctie was uitgeschakeld en de afbeelding en/of tekst niet kan worden gekopieerd. hoe doe ik dat? ik gebruik het programma web to date van databecker maar ik kan de website ook beheren vanuit SMART FTP antwoorden zijn zéééééééééér welkom
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Lokaal Raadslid
|
![]() De rechtermuisknop uitschakelen is niet genoeg. Men kan dan gewoon nog op 'print screen' drukken en uw ontwerpen in Paint plakken en opslaan.
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Laat informatie vrij!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Je moet ervan uitgaan dat alles wat op het scherm getoond
kan worden, kan gekopieerd worden. (al is het maar door met een digitale camera een foto te maken van het scherm. ![]() Verder heb je ook nog je cache waarin gewoonlijk alles ingedropt word, een beetje pc-kenner haalt dat allemaal probleemloos boven water. Wat volgens mij de meeste veiligheid biedt zijn "streaming media" en Flash-objecten. Je kan misschien daar eens naar kijken. veel hangt ook af van welk soort "ontwerpen" je juist bedoeld.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
het dient als een kleine extra beveiliging als oplossing voor een probleem. wat ik doe: reclamewerken: zowel drukwerk als beletteringen mijn probleem: iemand komt naar mij toe met een wagenpark en wil hier graag zijn reclame op, ik krijg de vrije hand om de huistijl te implementeren op zijn rollend materieel. ik maak ontwerpen (hoeveelheid hangt af van hoeveel verschillende modellen en merken er zijn) ik stuur jpegs van de beletteringsvoorstellen door naar de klant (per mail of post) het gebeurt dat mensen dan ook bij anderen gaan vragen als ze met mijn ontwerpen aankomen heeft een ander er geen ontwerptijd in te steken, waardoor hij minder moeite moet doen en dus een goedkopere prijs krijgt. ik ben niet alleen de klant kwijt maar ook mijn tijd die ik daar in heb gestoken. dit is een groot probleem. prijzen zijn ontwerpgebonden en dus moet ik ontwerpen kenbaar maken. ik heb al vanalles geprobeerd: jpegs van minder dan 200 dpi 1op1 geen jpegs meer doorsturen per mail maar linken naar mijn website waar ik ze op heb staan(in pagina's die uiteraard niet in de navigatie voorkomen want niemand heeft zaken met het ontwerp buiten de betreffende klant) watermerken erdoor, maar dat verziekt het ontwerp. ik hoef geen waterdichte oplossing maar ik wil het wel niet vanzelfsprekend maken dat ze met ontwerpen kunnen gaan lopen. de beste oplossing lijkt mij de rechtermuisfunctie op te heffen op mijn site zodat ze niet meer zo eenvoudig kunnen gaan kopieren en dergelijke.
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In uw geval: Ontwerp afdrukken en meeting met de klant.
![]() |
#7 |
Schepen
|
![]() De rechtermuisklik-truuk is met nog veel meer zaken te omzeilen. Het is vaak een scriptingtaaltje zoals javascript en daar kan je dus gemakkelijk omheen. Een websucker werkt ook. Dat haalt gans de site binnen.
Wat je probleem is, als ik het goed begrijp, is:de klant heft het ontwerp in zijn bezit, gaat ermee naar een andere ontweper en laat die het werk goedkoper doen. Ik denk dat je je niet moet moemaken met technologische snufjes. Laat je eens adviseren iemand die iets afweet van copyright. Dit valt daar volgens mij volledig onder. Of je het op het web zet of niet. Bel eens met SABAM of zo en laat je doorverwijzen. Soms geve advocaten wel eens gratis advies op bepaalde uren in het gerechtsgebouw. Hoor eens of dat in jouw stad ook zo is. Misschien is je probleem op te lossen met een clausule in het contract met de klant. En natuurlijk nooit ontwerpen doorsturen als je nog geen contract hebt, want dan werk je gratis ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
2-Als men inderdaad niet wil,dat iets wordt gecopieerd,of waar je geen toestemming voor hebt,kan men iets blokkeren... 3-Van dat laatste heb ik geen kaas geëten,maar daar zal wel een slimmere als ik je helpen,hoop ik.Ditwas<wel EEN DRIE DUBBELE VRAAG |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]()
klik op ne foto, er zal een pop-up opspringen (IE). In die pop-up kan je geen rechtermuisklik of dergelijke gebruiken. Ideaal om het te verbergen. Hoe het precies werkt weet ik neit
Laatst gewijzigd door rodeo : 20 mei 2005 om 22:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Maar het wordt moeilijk en ik ben al (eenmalig ofzo) een site tegengekomen waar het me met de beste wil van de wereld niet lukte om op HD te zetten. Laatst gewijzigd door DaBlacky : 20 mei 2005 om 23:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://www.xs4all.nl/~werksman/webme...ightmouse.html Laatst gewijzigd door DaBlacky : 20 mei 2005 om 23:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() mensen jullie zijn allemaal HEEEEEEEL erg bedankt.
ik jullie links gevolgd en heb momenteel 5 dubbelle beveiliging op mijn ontwerpen gezet. ik mis er nog 1 want in netscape heb ik nog een functie over het hoofd gezien. maar mijn vriendin heeft enkel IE en heeft geprobeert mijn ontwerp te downloaden. het is haar niet gelukt. resultaat van jullie hulp kan je vinden op: http://www.dacarreclame.be/ontwerpen/patat.html het wachtwoord is: voorbeeld
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Waarom gemakkelijk,als het ook moeilijk gaat,nietwaar??? Ga éérst naar Sabam,dan moet je al die beveilingen niet zetten,verdorie... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je het selecteert en vervolgens op Ctrl+C drukt is het al opgelost. Gewoon een leeg documentje openen en dan op Ctrl+V drukken ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Makkelijkste van allemaal om te rippen is gewoon op rechtermuisknop en dan eigenschappen en daarna gewoon url van dat copy/paste doen ![]() Laatst gewijzigd door JusticeLover : 22 mei 2005 om 00:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() ![]() 5 dubbele beveiliging? Ik heb er maar 1 ontdekt: uitschakelen van rechtermuisknop. En toen ik JavaScript uitzette, was het al in orde, zoals je ziet aan het resultaat hierboven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |