Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 maart 2007, 16:11   #1
ericdesm
Banneling

Standaard Discriminatie van moslims : zij mogen niet weigeren blindegeleidehonden mee te nemen

Natuurlijk is blindegeleidehonden weigeren pas echt discriminatie. Maar ongetwijfeld gaat iedereen hier blijven de moslims verdedigen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door article
“Our stance is first come, first served,” said airport director Steve Wareham. “The message is if you want to drive a taxicab at Minneapolis-St. Paul International Airport, you will serve all customers.”
Many cabbies disagreed, saying that the proposal denies them the right to freely practice their religion. “This is discrimination,” proclaimed Ahmed Shine, a taxi driver for seven years.
Abdifatah Abdi, who said he was speaking for an association of cabdrivers, said the commissioners “will be judged on your decision.” [Veiled threat, anyone? —ed.]
“You are deciding the livelihood of 600 drivers and their families,” Abdi said. “Say no to discrimination. Say yes to justice for the weak.
600 moslimfamilies verliezen hun brood als de luchthaven niet tegen blinden discrimineert.

Noteer dat moslim zijn een keuze is, een keuze voor (ondermeer massamoord), maar blind zijn, en dus zo'n hond nodig hebben, helemaal geen keuze is van het individu, maar bittere (zeer bittere) noodzaak.

Integratie ?

http://www.startribune.com/462/story/1029753.html

Laatst gewijzigd door ericdesm : 1 maart 2007 om 16:13.
ericdesm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 16:45   #2
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

In Amsterdam is daar een tijd geleden ook eens boel over geweest toen een moslimtaxi een blinde met geleide hond weigerde. De politie moest eraan te pas komen om de man toch een veilige taxirit te regelen.
Heeft op www.faithfreedom.org in een topic gestaan.
Zal eens zien of die nog te vinden is. (al lang geleden, vorig jaar een keer).
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 17:37   #3
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Geplaatst: Di Jun 13, 2006 1:22 pm Onderwerp: Taxichauffeurs vervoeren geen 'onreine' blindengeleidehond Blind en geleidehond: dan geen taxi
Bron: AT5.nl

12-6-2006 Taxichauffeurs op het Centraal Station weigeren blinden en slechtzienden met een blindengeleidehond mee te nemen.

Maikel Bader wilde zondag met zijn hond in een taxi stappen maar de islamitische chauffeur weigerde hem de toegang. Volgens Bader was dat vanwege zijn hond, een dier dat veel Marokkanen als onrein zouden beschouwen.

De 19-jarige slechtziende liet het er niet bij zitten. Toch moest de politie eraan te pas komen om een taxichauffeur zover te krijgen dat hij de jongen en de hond wilde vervoeren. AT5 Nieuws probeerde maandag vergeefs een reactie van een taxichauffeur los te krijgen.

Bekijk ook de reportage via: www.at5.nl/video_player.asp?newsid=18331

Dis bericht dat indertijd op faithfreedom.org stond.
Staat bij topic Islam in nieuws onder titel: Taxichauffeur vervoeren....
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 18:08   #4
ericdesm
Banneling

Standaard

Alle, en geen mededeling van Uh-Huh of lincoln waarom dit on-islamitisch is. En de andere apologeten vinden dit duidelijk tolerant.

Vreemd toch he. Alle van de twee massamoordena... sorry ... moslims kan ik het begrijpen. Dit is nog het minst erge dat ze prediken. Maar de rest doet duidelijk liever hun ogen toe. Visjnu bijvoorbeeld is wel erg stil.
Oud 2 maart 2007, 07:48   #5
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericdesm Bekijk bericht
Maar ongetwijfeld gaat iedereen hier blijven de moslims verdedigen.
Citaat:
En de andere apologeten vinden dit duidelijk tolerant.
Citaat:
Maar de rest doet duidelijk liever hun ogen toe.
Op wat baseer jij je eigenlijk om deze stellingen te poneren? Er zit amper 2 uur tussen je opeenvolgende posts!

Nooit bij stilgestaan dat niet iedereen 24/24 op dit forum aanwezig is? Te moeilijk om te snappen?
Oud 2 maart 2007, 07:58   #6
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ongetwijfeld gaat iedereen hier blijven de moslims verdedigen.
Iemand die een geloof en/of religieuze regeltjes inroept om discriminatie te kunnen rechtvaardigen dient op staande voet ontslagen te worden. Religie is ondergeschikt aan het seculiere.

Nu goed?

Zo, ga gerust je gang om triomfantelijk nog wat meer debiliteiten te verkondigen. Ik hou je niet tegen.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 2 maart 2007 om 08:02.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 09:38   #7
ericdesm
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Iemand die een geloof en/of religieuze regeltjes inroept om discriminatie te kunnen rechtvaardigen dient op staande voet ontslagen te worden. Religie is ondergeschikt aan het seculiere.

Nu goed?

Zo, ga gerust je gang om triomfantelijk nog wat meer debiliteiten te verkondigen. Ik hou je niet tegen.
Dus jij zou moslims ontslaan omdat ze moslims zijn ?

Laatst gewijzigd door ericdesm : 2 maart 2007 om 09:38.
Oud 2 maart 2007, 09:46   #8
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus jij zou moslims ontslaan omdat ze moslims zijn ?
Nee, je ontslaat msolims oa als ze door hun overtuigd moslim-zijn hun werk niet goed kunnen uitvoeren. Als je als Taxichauffeur geen blinden kan vervoeren, dan heb je een serieus probleem.
Oud 2 maart 2007, 11:08   #9
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vreemd toch he. Alle van de twee massamoordena... sorry ... moslims kan ik het begrijpen. Dit is nog het minst erge dat ze prediken. Maar de rest doet duidelijk liever hun ogen toe. Visjnu bijvoorbeeld is wel erg stil.
Ik denk niet dat iemand die hier eigenlijk gebanned is omdat hij de forum regels niet respecteerde mij moet bekritizeren hoe, waar en wanneer ik post op dit forum. Ik vind het trouwens vrij onbeschoft om mij zomaar te betrekken in een discussie zonder dat ik er iets mee te maken had.

Vorige keer toen je me kwam bedelen voor een post heb ik je trouwens reeds geantwoord dat ik hier niet altijd actief kan zijn omdat ik moet werken.

Dit terzijde, als expert in mijn post gedrag zou je moeten weten dat mijn mening altijd zo geweest is dat als iemand wegens religieuze of ideologische redenen niet in staat is om een job naar behoren uit te oefenen, die ook geen recht heeft op die job. Ik sluit me dan ook volledig aan met de posts van Esperanza en Brandaan.
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 23:42   #10
ericdesm
Banneling

Standaard

Dus jij wilt een verbod voor moslims om taxichauffeur te zijn ? Of lees ik dat weer verkeerd ?
Oud 3 maart 2007, 01:39   #11
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alle, en geen mededeling van Uh-Huh of lincoln waarom dit on-islamitisch is. En de andere apologeten vinden dit duidelijk tolerant.
?

Denk jij nu echt dat ik �*lles lees of kan lezen wat mensen schrijven op dit forum?
Citaat:
Oei, nu noem je mij ook al een massamoordenaar omdat ik een moslim ben. M.a.w. je hebt dus geen rationele argumenten om mij een massamoordenaar te noemen. Zoiets noemt men laster en eerroof.

Ontopic: Ja, ik vind dit belachelijk en on-islamitisch. Dus ik vraag mij af op welke "islamitische" regel(s) die taxichauffeurs zich baseren om die mensen te weigeren.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 01:42   #12
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Ontopic: Ja, ik vind dit belachelijk en on-islamitisch. Dus ik vraag mij af op welke "islamitische" regel(s) die taxichauffeurs zich baseren om die mensen te weigeren.
"Volgens Bader was dat vanwege zijn hond, een dier dat veel Marokkanen als onrein zouden beschouwen."
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 01:51   #13
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
"Volgens Bader was dat vanwege zijn hond, een dier dat veel Marokkanen als onrein zouden beschouwen."
Onrein beschouwen omwille van culturele tradities e.d., is niet hetzelfde als beweren dat dat ook "islamitisch" is.

Wanneer gaan die mensen nu eens ophouden met religie als excuus te gebruiken om hun geweten te sussen...

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 3 maart 2007 om 01:52.
Oud 3 maart 2007, 10:31   #14
ericdesm
Banneling

Standaard

Uh-Huh : als jij mij zegt dat jij de koran niet volgt, of toch minstens verschillende hoofdstukken (om te beginnen 8, 9 en 33) als volkomen tegen elke moraliteit, en dus zeker niet van God afkomstig, beschouwd dan veranderd de zaak helemaal

En ook verschillende aspecten van de pedofiele profeet zijn leven als volkomen immoreel beschouwd.

Dan ben je natuurlijk geen moslim. Maarja. Een mens moet nu eenmaal keuzes maken in het leven.

Moslim zijn is namelijk een keuze. Een keuze om de inhoud van de koran tegen de moraliteit in te volgen. Zo zegt mij elke islam site. En de koran vraagt, klaar en duidelijk, om massamoord.

Dus wat ben jij : een massamoordenaar of een ex-moslim ? of misschien een moslim die de koran niet volgt ? Of wil je beweren dat er niet om geweld gevraagd wordt in de koran ? Vertel het mij. Ik ben benieuwd. Ik zou niet liever doen dan hierover van mening veranderen.

Maar je moet wel een samenhangend argument maken daarvoor. Als je de islam als niet-gewelddadig wilt verdedigen, leg dan aub ook uit waarom jij het beter weet dan alle 4 de tafseer scholen, en vrijwel alle hedendaagse scholen.

Ow en honden worden als "onrein" beschouwd ... omdat de pedofiele profeet dat vond. Niet om een andere reden.

Mag ik je ook eens vragen, hoe denk jij erover ?

Ben jij voor de discriminatie van blinden of voor de "discriminatie" van de pedofiele massamoordenaar volgelingen ? Vertel het mij eens.

Laatst gewijzigd door ericdesm : 3 maart 2007 om 10:33.
Oud 3 maart 2007, 13:38   #15
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Tomccp=dycore=ericdesm ???
Oud 3 maart 2007, 14:41   #16
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moslim zijn is namelijk een keuze. Een keuze om de inhoud van de koran tegen de moraliteit in te volgen. Zo zegt mij elke islam site. En de koran vraagt, klaar en duidelijk, om massamoord.
Huh? Moslim zijn een keuze? Ik dacht dat iedereen geboren op deze wereld moslim is?
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 15:26   #17
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus wat ben jij : een massamoordenaar of een ex-moslim ? of misschien een moslim die de koran niet volgt ? Of wil je beweren dat er niet om geweld gevraagd wordt in de koran ? Vertel het mij. Ik ben benieuwd. Ik zou niet liever doen dan hierover van mening veranderen.
Ik ben een moslim omdat ik geloof in:
1. de éénheid van God
2. de profeten
3. de boeken
4. de engelen
5. de dag des oordeels
6. de voorbeschikking (= +/- dat dingen op een bepaalde manier gebeuren omdat God het zo wil...)
Citaat:
Maar je moet wel een samenhangend argument maken daarvoor. Als je de islam als niet-gewelddadig wilt verdedigen, leg dan aub ook uit waarom jij het beter weet dan alle 4 de tafseer scholen, en vrijwel alle hedendaagse scholen.

Ow en honden worden als "onrein" beschouwd ... omdat de pedofiele profeet dat vond. Niet om een andere reden.
Waarom zou ik onder de indruk moeten zijn van onkritische salafistische of wahhabitishe tafseerscholen? Ze hanteren een simplistisch redeneervermogen: de profeet deed het zo volgens de hadiths en daarom moeten wij, zijn volgelingen, het ook zo doen. Ze kijken niet naar de reden(en) van de profeet, m.a.w. alles wat de profeet deed moet blindelings gevolgd worden. En dat is vanzelfsprekend niet correct.

Bijvoorbeeld: de profeet droeg zijn kleding op een manier waarbij zijn enkels altijd zichtbaar waren.
--> Tafseerschool: onze enkels moeten altijd zichtbaar zijn omdat de profeet het ook deed en zo houden we de "soennah" van de profeet in stand.

Maar is dit wel correct? De reden van de profeet om dat te doen was het feit dat iemand die zijn enkels bedekte, 1400 jaar geleden in de maatschappij van de profeet, werd beschouwd als een persoon die aan het opscheppen was met zijn rijkdom, bezit en status.

Nu, in onze maatschappij bestaat zoiets niet (meer), dus zou het nogal dom zijn om de profeet blindelings te volgen. En ik ben er zeker van dat er voor "de onreine hond" eenzelfde uitleg kan worden gegeven. (Ik zal het nogeens navragen.)

P.S. Ik antwoord niet op pb's waarin ik al voor monster wordt uitgemaakt nog voordat ik een woord heb geschreven.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 3 maart 2007 om 15:26.
Oud 3 maart 2007, 15:50   #18
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Het is een feite om u een breuk te lachen: de moslimhaters van dit forum die altijd maar weer de Koran fundamentalistischer interpreteren dan de moslims.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 15:53   #19
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Het is een feite om u een breuk te lachen: de moslimhaters van dit forum die altijd maar weer de Koran fundamentalistischer interpreteren dan de moslims.

Als u, net als ik, moslims kent die oprecht vriendelijk en verdraagzaam zijn, dan is dat geen verdienste van de islam, maar een verdienste van die mensen in weerwil van de islam. Zij zijn goede mensen, maar slechte moslims. Men kan niet ernstig volhouden dat de Koran tot verdraagzaamheid oproept. Ik vind dat een pijnlijke vaststelling, om dat ik me de talrijke moslims voor de geest haal die een geïdealizeerd beeld van Mohammed en de Koran hebben, en die uit hun eigen verdraagzame ingesteldheid afleiden dat de islam "bijgevolg" een verdraagzame doktrine moet zijn. Voor hen is de kennismaking met de werkelijke inhoud van Mohammeds boodschap een pijnlijk ontwaken.

Koenraad Elst

http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel2.html

Laatst gewijzigd door smiley : 3 maart 2007 om 15:58.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 16:01   #20
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht

Als u, net als ik, moslims kent die oprecht vriendelijk en verdraagzaam zijn, dan is dat geen verdienste van de islam, maar een verdienste van die mensen in weerwil van de islam. Zij zijn goede mensen, maar slechte moslims. Men kan niet ernstig volhouden dat de Koran tot verdraagzaamheid oproept. Ik vind dat een pijnlijke vaststelling, om dat ik me de talrijke moslims voor de geest haal die een geïdealizeerd beeld van Mohammed en de Koran hebben, en die uit hun eigen verdraagzame ingesteldheid afleiden dat de islam "bijgevolg" een verdraagzame doktrine moet zijn. Voor hen is de kennismaking met de werkelijke inhoud van Mohammeds boodschap een pijnlijk ontwaken.

Koenraad Elst

http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel2.html

Dank u om mijn vaststelling te illustreren met dit citaat van een moslimhater.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be