![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Bert Schoofs (Vlaams Belang) - 26 februari tot 4 maart Als Limburgs lijsttrekker werd Bert Schoofs op 13 juni 1999 verkozen voor de Kamer van Volksvertegenwoordigers. Op 18 mei 2003 werd hij opnieuw als lijsttrekker voor de Kamer verkozen. Voor de verkiezingen van 10 juni 2007 werd hij door de partijtop opnieuw aangeduid als Limburgs kopman. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Dit persbericht vond ik in De Tijd, vlak na de laatste verkiezingen.
Hoe verklaart u de achteruitgang van het VB? En hoe verklaart u dat deze achteruitgang het sterkste is in uw Limburg? Citaat:
Laatst gewijzigd door Mac Don : 26 februari 2007 om 11:50. |
|
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Foute perceptie. Het artikel vergelijkt gemeenteraadsverkiezingen met die voor het Vlaams Parlement. Bij verschillende soorten verkiezingen is er altijd een ander stemgedrag en spelen er andere factoren mee (bv plaatselijke thema's, bekende lokale kandidaten...)
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 26 februari 2007 om 12:13. |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ik had die opmerking wel verwacht.
Als je trouwens het artikel goed leest, begrijp je waarom die vergelijking net wél kan. Maar als je graag wilt vasthangen aan je opmerking, dan ben je ook overtuigd dat de sossen erop vooruit zijn gegaan, terwijl dat in de realiteit ook niet helemaal juist is... |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Wat een achterlijke vergelijking ... je moet appelen met appelen vergelijken en dan zie je de sterkste vooruitgang ooit, ook en vooral in limburg!$
het is werkelijk ontstellend hoe de linkiwinkies proberen een partij die haar aantal gemeenteraadsleden evrdubbeld heeft en ook haar aantal provincieraadsleden met 33% zag stijgen voor te stellen als verliezers. Als het Vb nog zo een paar keer veliest dan zittene r enkel nog Vb'ers ind e gemeente EN de provincieraden. Maar ja als we geen enkele argumenten meer hebben dan moeten we maar teruggrijpen naar van de pot gerukte vergelijkingen. |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er is wel een verschil tussen een percentje of twee op een resultaat van 15% als op een resultaat van 24%.
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Beste,
Het argument van de vergelijking van de appelen en de citroenen is -m.i. terecht- al aangehaald door anderen. Als politicus wil ik de moeilijke discussie echter niet uit de weg gaan. Mijn verklaring voor de zogezegde "achteruitgang" (hoewel ik elke verkiezing op die manier wil "achteruitgaan" ![]() Deze lijsten waren echter vaak verre van volledig, meer nog dan in de rest van Vlaanderen, zodat de Limburgse kiezers relatief meer buren, vrienden en verwanten op de lijst van de traditionele partijen hebben gevonden. Tot slot nog dit: mijn doel was stijgen van 44 naar 70 raadsleden, zonder daar een percentage kiezers op te plakken (o.a. destijds zo door mij verklaard op TV Limburg). Het zijn er 99 geworden... |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Uw partij ziet de bui anders al hangen, het feit dat ze haar doel op 18% stelt is veelzeggend.
![]() |
#10 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Steenbok,
Er zijn nog zo figuren binnen het VB Limburg op te noemen. Denk maar aan die kerel in Dilsen Stokkem (die ligt eruit, maar is wel verkozen en al geraakt), enkel frisse skinheadkerels/vechterbaasjes van As of onze vriend uit Genk, die niet beter wist dan een minderjarige op te steuken om valse verklaringen af te leggen bij de flikken. VB Limburg komt zo wel in aanmerking voor de diversiteitsprijs van politieke partijen. ![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Tegenwoordig moet het Belang ruim winnen als er nog van winnen mag worden gesproken! In Antwerpen gaan ze een half % vooruit maar er wordt al gesproken van een gigantische nederlaag, dan is het maar vrij logisch dat ze een lage limiet leggen!
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 27 februari 2007 om 16:05. |
|
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() De komende verkiezingen worden inderdaad niet de makkelijkste. Is het zo onverstandig om de ambitie waar nodig bij te stellen? Onze tegenstanders verwijten ons dit blijkbaar. Politiek is ook tactiek, en op dat vlak heeft men ons nog niet al te vaak op fouten kunnen betrappen, tot spijt van wie't benijdt. Maar onfeilbaar zijn we uiteraard niet. Het geeft te kennen dat het oordeel van sommigen over het Vlaams Belang elke zin voor rationaliteit heeft verloren en louter gebaseerd is op ressentiment. Nu MOETEN we van hen zelfs zeggen dat we een torenhoge score MOETEN halen op 10 juni. Terloops, wat zegt men bij de andere partijen? Al prognoses gehoord behalve die van het Vlaams Belang? Ook nu scheppen wij als eerste, en mogelijk als enige, tenminste duidelijkheid over het te behalen doel.
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Niemand heeft gezegd dat u hoog moet scoren. Ik vind het gewoon eigenaardig dat velen in hun handen wrijven omdat ze ten opzichte van de gemeenteraadsverkiezingen zijn gegroeid en zo hun verhaal voorspellen over 'de groei' van het Belang. Terwijl aan de andere kant de partij de lat lager legt. Wat het idee van de groei natuurlijk tegenspreekt.
![]() |
#15 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vreemd dat juist de partij die de meeste ervaring als slachtoffer van vooroordelen claimt, toch zelf gretig blijft verdergaan met de eigen vooroordelen. Maar dat zal wel tactisch zijn zeker... |
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar ik hoop dat je even consequent bij een ook de federale resultaten met elkaar zal vergelijken ipv het resultaat met de zelf opgelegde lat te vergelijken om zo een eventueel verlies proberen om te keren.
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk meer dan ze bij de volgende zullen halen en als dat zo is, dan is dat dus verlies.
![]() |
#20 |
|
![]() |
![]() |