Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2002, 12:06   #1
VLD in hart en nieren
Vreemdeling

Standaard

VLD zal met een gerust hart naar de verkiezingen kunnen gaan er is trouwens al een heleboel veranderd en herbekeken.
Laten we eerlijk zijn, dankzij de VLD kunnen de belastingen omlaag...
Dankzij de VLD zijn we van Sabena vanaf, een bedrijf dat al 100 jaar verlies lijdt dat de belastingbetaler veel geld kost en dat de CD&V steeds heeft toegedekt, dat heeft de VLD durven opentrekken en durven stopzetten in het belang van de belastingbetaler.
De VLD heeft ook de open debat cultuur geintroduceerd wat inhoudt dat we nu perfect op de hoogte zijn van bepaalde dossiers en van de lonen van hooggeplaatste ambtenaren, iets wat onder leiding van de CD&V ondenkbaar zou zijn.
De VLD heeft afgelopen congres nog maar eens zijn Vlaamse gehalte onderschreven en wil in de toekomst nog meer bevoegdheden voor Vlaanderen, dit kan wel alleen met de hulp van de kiezer...
De VLD kan zelfs in een economische crisis het beleid blijven voeren, hoe dikwijls is er niet gezegd dat er vroegtijdige verkiezingen zouden komen? Nee nee VLD doet de rit uit en met glans!
En dat uiteraard in samenwerking met SP.a en Agalev. Nu alleen proberen om de volgende keer van Agalev vanaf te geraken.
VLD in hart en nieren is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2002, 12:22   #2
Bolter
Gouverneur

Standaard

Een gerust hart ???
Geloof er niet veel van....
Bereidt U maar voor op een hartaanval ...

En , mijn mening, jullie zijn NIET goed bezig.
Ik ga me hier niet verder argumenteren.
Iedereen zal en kan voor zich zeker wel uitmaken wat er allemaal mis loopt.

Hoogmoed komt voor de val....
Bolter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2002, 12:43   #3
merel
Gouverneur

merel's schermafbeelding

Standaard

En wat met het getouwtrek tussen VLD en agalev?
Een geluk dat de sp.a er op momenten was, of het werd pas een debacle.

Maar voor de rest, okido, paars mag blijven (liefst zonder groen).

Of zou er een waardig links alternatief komen dat met de sp.a kan regeren?
merel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2002, 12:45   #4
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VLD in hart en nieren
VLD zal met een gerust hart naar de verkiezingen kunnen gaan er is trouwens al een heleboel veranderd en herbekeken.
Vooral wat henzelf goed uitkwam is "herbekeken" maar er is bitter weinig "veranderd" van wat het kiesvee aan het hart lag.

Citaat:
Laten we eerlijk zijn, dankzij de VLD kunnen de belastingen omlaag...
Daarom krijg ik steeds hogere belastingen te betalen zeker?

Citaat:
Dankzij de VLD zijn we van Sabena vanaf, een bedrijf dat al 100 jaar verlies lijdt dat de belastingbetaler veel geld kost en dat de CD&V steeds heeft toegedekt, dat heeft de VLD durven opentrekken en durven stopzetten in het belang van de belastingbetaler.
Als het aan de VLD gelegen had was dat Sabenapotje nog altijd toegestopt gebleven. Ze kregen het met geen geweld nog langer dicht! Oefende de VLD trouwens ook al niet meermaals mee de macht uit de laatste 100 jaar?

Citaat:
De VLD heeft ook de open debat cultuur geintroduceerd wat inhoudt dat we nu perfect op de hoogte zijn van bepaalde dossiers en van de lonen van hooggeplaatste ambtenaren, iets wat onder leiding van de CD&V ondenkbaar zou zijn.
We waren daar vroeger niet van op de hoogte bedoel je?
En nu? Krijgen de nieuwste politiek benoemde "topambtenaren" nu opeens minder, of is het NOG meer?

Citaat:
De VLD heeft afgelopen congres nog maar eens zijn Vlaamse gehalte onderschreven en wil in de toekomst nog meer bevoegdheden voor Vlaanderen, dit kan wel alleen met de hulp van de kiezer...
Zoals ze ons de vorige keer liggen hadden zeker... De "hulp" van de kiezer hebben ze enkel nodig om hen van de macht te verzekeren maar wat er aan waarheid schuilt in wat er op congressen of in burgermanifesten gezegd wordt hebben we al voldoende ondervonden.

Citaat:
De VLD kan zelfs in een economische crisis het beleid blijven voeren, hoe dikwijls is er niet gezegd dat er vroegtijdige verkiezingen zouden komen? Nee nee VLD doet de rit uit en met glans!
De rit doen ze uit. De schande zou te zwaar geweest zijn om te dragen moest dat niet "gelukt" zijn en een nieuwe oppositiekuur nog zwaarder. Laat dus dat "met glans" liever weg als je je niet belachelijk wilt maken.

Citaat:
En dat uiteraard in samenwerking met SP.a en Agalev. Nu alleen proberen om de volgende keer van Agalev vanaf te geraken.
Nogal een ondankbare houding voor de samenwerking met, uiteraard, met Agalev.

Ook voor een nick gekozen, Bartje?
Oud 22 november 2002, 12:47   #5
datri
Gouverneur

Stuur een bericht via Instant Messenger naar datri
Standaard

Met een gerust hart naar de verkiezingen??? Al veel verwezenlijkt????
't is hoe je het bekijkt, maar naar mijn mening hebben ze enkel hun kiezers en de burgers bedrogen, en hebben ze meer schrik dan je denkt.
ik hoop trouwens dat ze een serieuze opdoffer krijgen, samen met de andere regeringspartijen, want die bakken er evenmin iets van!
Oud 22 november 2002, 12:57   #6
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Allemaal flauwe kul. Vlaanderen moet minder bevoegdheden krijgen en Belgie dient op termijn unitair te worden. De verdeeldheid daarover binnen de VLD was nog nooit zo groot dan nu.
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2002, 13:46   #7
VLD in hart en nieren
Vreemdeling

Standaard

Laten we even duidelijk zijn het is absurd om hier te komen zeggen dat de federale belasting bij u omhoog zou zijn gegaan want dan bent ge de enige in heel vlaanderen van wie de belastingen omhoog zijn gegaan op federaal vlak, de gemeentebelasting kan gestegen zijn bij u ja maar dan ben ik er 100% van overtuigd dat in uw gemeente of stad niet de VLD aan de macht is of alleszins niet de voltallige meerderheid bezit.

En wat Sabena betreft inderdaad de VLD heeft nog mee deelgenomen aan de macht maar de partij die het voor het zeggen had en die de grootste druk kon uitoefenen was de CD&V himself, nu VLD eindelijk de kans heeft gekregen van de kiezer om zich te bewijzen is dat onmiddellijk opgelost.

En nu plots gaat ge zeggen dat ze de rit moesten uitdoen anders zou de schande te groot zijn, laat ik wel duidelijk zijn dat we enkele malen bijna een crisis hebben uitgelokt denken we maar aan het migrantenstemrecht dat we niet wilden... Dat bewijst nog maar eens dat we niet die machtsgeile partij zijn die hun mond houd om toch maar te blijven zetelen.

En we zijn blij met de paarsgroene regering alleen hopen dat het in de toekomst gewoon een paarse regering of misschien zelfs een blauwe zal zijn!

En wat betreft de uitspraak tegen een forum of een onderzoek, ik vind dat een zeer lage opmerking tenslotte in dit forum kunnen we onszelf vergewissen van de ongezouten mening van velen.

Vriendelijke groeten.
Oud 22 november 2002, 13:48   #8
VLD in hart en nieren
Vreemdeling

Standaard

[quote="merel"]En wat met het getouwtrek tussen VLD en agalev?
Een geluk dat de sp.a er op momenten was, of het werd pas een debacle.

Maar voor de rest, okido, paars mag blijven (liefst zonder groen).

Ik vind uw stelling zeer correct en we durven dat ook toegeven dat we blij zijn met de huidige coalitie al zouden we inderdaad liever Agalev zien gaan...
Oud 22 november 2002, 13:57   #9
Kristof
Vreemdeling

Kristof's schermafbeelding

Standaard

Paarsgroen wordt nooit herverkozen. Maak u daar geen illusies over. Monstercoalities zorgen voor geen strak en efficient beleid, maar een wanordelijk geheel. Dit bewijst de huidige legislatuur. Nu wordt alle schuld op Agalev gestoken, maar wie heeft ze mee in de regering gelaten? Juist ja. Als je rechtse programma punten hebt (waardoor je ook de verkiezingen hebt mee gewonnen) dan ga je die zeker verwezenlijken door groen-links mee te laten besturen. Na drie jaar valt hun euro. Goed bezig !
Kristof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2002, 14:04   #10
VLD in hart en nieren
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof
Paarsgroen wordt nooit herverkozen. Maak u daar geen illusies over. Monstercoalities zorgen voor geen strak en efficient beleid, maar een wanordelijk geheel. Dit bewijst de huidige legislatuur. Nu wordt alle schuld op Agalev gestoken, maar wie heeft ze mee in de regering gelaten? Juist ja. Als je rechtse programma punten hebt (waardoor je ook de verkiezingen hebt mee gewonnen) dan ga je die zeker verwezenlijken door groen-links mee te laten besturen. Na drie jaar valt hun euro. Goed bezig !
Kristof de prijzen zullen worden uitgedeeld aan het einde van de rit en we zullen dan wel zien hoe sterk we eigenlijk wel zijn.
Oud 22 november 2002, 14:06   #11
Bolter
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Laten we even duidelijk zijn het is absurd om hier te komen zeggen dat de federale belasting bij u omhoog zou zijn gegaan want dan bent ge de enige in heel vlaanderen van wie de belastingen omhoog zijn gegaan op federaal vlak, de gemeentebelasting kan gestegen zijn bij u ja maar dan ben ik er 100% van overtuigd dat in uw gemeente of stad niet de VLD aan de macht is of alleszins niet de voltallige meerderheid bezit.

Vriendelijke groeten.
Ik zou hierbij graag hebben dat ge uw 100% overtuiging dringend terug inslikt !!

Kom maar eens naar Zonhoven....
Voltallige VLD meerderheid...

Kadastraal inkomen van 1000 naar 1500 ....
Personenbelasting van 6 naar 8%..

Kom dat hier maar eens uitleggen aan de burger !!
Bolter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2002, 14:08   #12
VLD in hart en nieren
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolter
Citaat:

Vriendelijke groeten.
Ik zou hierbij graag hebben dat ge uw 100% overtuiging dringend terug inslikt !!

Kom maar eens naar Zonhoven....
Voltallige VLD meerderheid...

Kadastraal inkomen van 1000 naar 1500 ....
Personenbelasting van 6 naar 8%..

Kom dat hier maar eens uitleggen aan de burger !!
Dat zullen we dan eens dringend moeten gaan bekijken inderdaad, en zolang ik dan inderdaad geen uitsluitsel heb dan trek ik mijn 100% terug, mijn excuses hiervoor ik laat u nog wel iets weten in verband met dit onderwerp!
Oud 22 november 2002, 14:17   #13
datri
Gouverneur

Stuur een bericht via Instant Messenger naar datri
Standaard

Citaat:
de prijzen zullen worden uitgedeeld aan het einde van de rit en we zullen dan wel zien hoe sterk we eigenlijk wel zijn.
we zullen zien, en hopelijk trapt de burger er geen tweede keer in......
Oud 22 november 2002, 14:19   #14
Kristof
Vreemdeling

Kristof's schermafbeelding

Standaard

Pretenderen dat alles is veranderd, maar als je het verder gaat onderzoeken, blijft het tegenstelde waar te zijn. De belastingen zijn verhoogd, dat is de realiteit! Maar een verhoging van de belastingen vind ik niet zo erg, als er een degelijk beleid wordt gevoerd. Daar wringt het schoentje. Alle VLD kiezers zijn in de maling genomen, en dit zal zich wel vertalen op de komende verkiezingen. Althans, ik hoop het toch. Anders hebben de nederlanders voor één keer gelijk als ze clichématig over de belg praten.
Kristof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2002, 15:50   #15
Leo Delcroix
Burger

Standaard

Dierbare VLD-adepten,

Ik zal u eventjes wakkerschudden.
In 66 van de 77 gemeentes waar VLD bestuurt zonder die lastige CD&V, werden de belastingen serieus verhoogd. En voor volgend jaar kondigt zich hetzelfde aan!
Nu is ook in Sin-Martens-Latem, je weet wel de belastingarme gemeente bij uitstek, voor de bijl gegaan. Volgend jaar gaan ze daar 2% omhoog.
De VLD is voor mij het gezicht van de leugen en de hypocrisie geworden.
Je wil nog een bewijs?
Kijk naar het stoere VLD-verhaal als het over Vlaamse zelfstandigheid gaat en wat ze effectief uit de brand slepen in de regering. 't is nogal magertjes, vind je niet?

Voor al degenen die dat nog niet doorhebben; schaam u!
Leo Delcroix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2002, 16:00   #16
VLD in hart en nieren
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leo Delcroix
Dierbare VLD-adepten,

In 66 van de 77 gemeentes waar VLD bestuurt zonder die lastige CD&V, werden de belastingen serieus verhoogd. En voor volgend jaar kondigt zich hetzelfde aan!
Nu is ook in Sin-Martens-Latem, je weet wel de belastingarme gemeente bij uitstek, voor de bijl gegaan. Volgend jaar gaan ze daar 2% omhoog.
Je wil nog een bewijs?
Kijk naar het stoere VLD-verhaal als het over Vlaamse zelfstandigheid gaat en wat ze effectief uit de brand slepen in de regering. 't is nogal magertjes, vind je niet?

Meneer Delcroix,

Mag ik u er even aan herinneren dat het meer Vlaamse gehalte dat de VLD nastreeft steeds strand op ongenoegen bij de groenen en eerst en vooral al word weggelachen door onze goede vrienden van de PS met Elio DiRupo op kop, laat dus niet uitschijnen alsof de VLD hier de oorzaak van is. En dat de belastingen toch omhoog moeten is een teken dat men negen van de tien gewoon de miserie van de CD&V moet opkuisen en dat dat blijkbaar moeilijker gaat dan verwacht, we wisten dat het erg was met de miserie die we geerfd hebben maar zo erg,...
Ik ben ervan overtuigd dat we na de volgende gemeenteraadsverkiezingen een andere koers zullen kunnen gaan volgen en dat we de smerige potjes van de CD&V eindelijk zullen hebben geopend en opgelost, op naar een betere beschaving met andere woorden dankzij de VLD.
Ook wil iedereen meer veiligheid, meer politie, meer loon, minder lang werken, meer pensioen, meer sociale zekerheid en dat zou de overheid allemaal moeten financieren in een internationale economische crisis dus het is maar niet meer dan normaal dat in sommige gemeenten de lasten verhoogd moeten worden om te voldoen aan de eisen van de burger die toch meer en meer eisen begint gaan stellen en wat zijn volledig recht is...
Oud 22 november 2002, 16:04   #17
Leo Delcroix
Burger

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leo Delcroix
Dierbare VLD-adepten,

Je wil nog een bewijs?

Meneer Delcroix,

Mag ik u er even aan herinneren dat het meer Vlaamse gehalte dat de VLD nastreeft steeds strand op ongenoegen bij de groenen en eerst en vooral al word weggelachen door onze goede vrienden van de PS met Elio DiRupo op kop, laat dus niet uitschijnen alsof de VLD hier de oorzaak van is. En dat de belastingen toch omhoog moeten is een teken dat men negen van de tien gewoon de miserie van de CD&V moet opkuisen en dat dat blijkbaar moeilijker gaat dan verwacht, we wisten dat het erg was met de miserie die we geerfd hebben maar zo erg,...
Ik ben ervan overtuigd dat we na de volgende gemeenteraadsverkiezingen een andere koers zullen kunnen gaan volgen en dat we de smerige potjes van de CD&V eindelijk zullen hebben geopend en opgelost, op naar een betere beschaving met andere woorden dankzij de VLD.
Ook wil iedereen meer veiligheid, meer politie, meer loon, minder lang werken, meer pensioen, meer sociale zekerheid en dat zou de overheid allemaal moeten financieren in een internationale economische crisis dus het is maar niet meer dan normaal dat in sommige gemeenten de lasten verhoogd moeten worden om te voldoen aan de eisen van de burger die toch meer en meer eisen begint gaan stellen en wat zijn volledig recht is...
Dierbare VLD-gebrainwashte,

U komt zowaar iet of wat zielig over. De VLD heeft nog maar weinig potjes opengedaan, integendeel zou ik zeggen.
Een voorbeeldje?
Gisteren in de Kamer; er is ruzie in de regering over nachtvluchten en VLD is bang haar standpunt door te drukken. Leterme vraagt dat er eindelijk een regeringsstandpunt komt, maar VLD weigert het debat aan te gaan en weigert een standpunt uit te spreken.
Van lafheid gesproken!
Leo Delcroix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2002, 16:15   #18
merel
Gouverneur

merel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leo Delcroix schreef:
Dierbare VLD-adepten,

Je wil nog een bewijs?

In onze gemeente is de CD&V al jaren de partij met een absolute meeerderheid. Bij ons zijn de grondlasten met maar liefst 30% gestegen, is de personebelasting van 1250 naar 1750 opcentimen, en zijn de huisvuilzakken meer dan verdrievoudigd in prijs (25 euro voor een pak).
Maar nu komt de schok, zonder de meerinkomsten van deze verhogingen is het geschatte overschot dit jaar 2 miljoen. En dan nog beweren ze dat het nodig is?
Oud 22 november 2002, 20:56   #19
bartje
Minister-President

Standaard

De VLD is in mijn gemeente al sinds 1989 in de meerderheid en sinds 1995 hebben we de volstrekte meerderheid. Verkiezing per verkiezing zijn we vooruit gegaan en we behoren nu tot een van de sterkste afdelingen van gans België.

Ook de belastingen zijn sinds 1989 niet meer verhoogd en werden systematisch afgebouwd. In 1989 toen de toenmalige CVP naar de oppositiebanken verwezen werd was de schuldenberg hier gewoon enorm. Maar onze leuze was geen belastingen verhogen, wel er is altijd woord gehouden. Dit noem ik pas een goed en efficiënt bestuur. Meer nog het is zelfs zo ver dat de oppositie hier bij de begroting niet altijd tegenstemt maar zich meestal onthoudt of zelfs in bepaalde gevallen mee voorstemt.
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2002, 21:37   #20
merel
Gouverneur

merel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meer nog het is zelfs zo ver dat de oppositie hier bij de begroting niet altijd tegenstemt maar zich meestal onthoudt of zelfs in bepaalde gevallen mee voorstemt.
En gelukkig maar zeker, ik vind het schrijnend dat in de hedendaagse politiek nog plaatsen bestaan waar de oppositie zomaar tegenstemt en onthoud, omdat ze oppositie zijn. Er zijn heel wat peintere manieren om oppositie te voeren.
En het omgekeerde geldt ook, meerderheden die punten van de oppositie wegstemmen omdat ze van de oppositie komen, sorry maar dat vind ik zeer zielig.
Wat goed is, is goed, en daarmee basta!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be