Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 mei 2006, 19:15   #1
bartje
Minister-President

Standaard VB toont nog maar eens zijn homofobie aan

Om het volledige artikel te lezen moet je maar kijken op hun website.

http://www.vlaamsbelang.be/index.php?p=0&id=1846

Maar toch graag een citaat:

We mogen aannemen dat de meerderheid van de Vlamingen – en ook heel wat verstandige homoseksuelen die niet meestappen in de dwaasheid – het met hem eens zijn. De wettelijke erkenning van het homohuwelijk is niet meer dan een dwaze politieke stunt. De invoering van het adoptierecht voor homo’s is, om het met de woorden van Bodifée te zeggen, “een onmenselijke leugen” die voorbijgaat aan de menselijke natuur én de belangen van het kind.

Lap daar zijn ze weeral met hun meerderheid van de Vlamingen en dat het een dwaasheid is; die durven nogal zeggen dat het homohuwelijk een dwaasheid is en dat er zelfs homoseksuelen die zijn die daartegen zijn (dat ze voor hun eigen praten hé bende homohaters!!); nuja het is een te meer een bewijs dat het VB het helemaal niet op homo's begrepen heeft en ze liever kwijt is dan rijk; hun stempel als homohatende partij is wat mij betreft eens te meer in de kijker gezet!

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2006, 19:21   #2
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

'Er zijn geen belangrijkere rechten dan die van het kind en die primeren boven die van de vrouw, man...' staat ook in het artikel en hier ga ik mee akkoord.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2006, 19:36   #3
bartje
Minister-President

Standaard

En als je eens ook al de rest zou lezen zoals hun nonsens die ze uitkramen over het huwelijk...
Oud 8 mei 2006, 19:40   #4
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
En als je eens ook al de rest zou lezen zoals hun nonsens die ze uitkramen over het huwelijk...
Ik heb het volledig gelezen en heb geen probleem met het huwelijk vermits dit een prive-zaak is tussen 2 volwassenen. Maar ik vind dat een kind, indien mogelijk, nog het best is met een vader en moeder. Misschien ben ik hierdoor 'ouderwets' voor sommigen maar homofoob kan je me niet noemen.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2006, 19:42   #5
bartje
Minister-President

Standaard

Indd ik noem je zeker niet homofoob en kan je standpunt wel begrijpen maar de manier waarop het VB het allemaal verwoordt tja....
Oud 8 mei 2006, 19:58   #6
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Iedere gezonde, fatsoenlijke partij wijst homoseksualiteit af, omdat het een afwijking betreft. Het huidige regime wil juist die afwijking als de norm maken.

Ik geeft het Vlaams Belang groot gelijk met hun standpunt.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2006, 20:04   #7
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Iedere gezonde, fatsoenlijke partij wijst homoseksualiteit af, omdat het een afwijking betreft.
Kruip jij maar terug in je grot.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2006, 20:16   #8
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedere gezonde, fatsoenlijke partij wijst homoseksualiteit af, omdat het een afwijking betreft. Het huidige regime wil juist die afwijking als de norm maken.

Euhm... homoseksualiteit is toch een eigenschap van één persoon, niet van een partij? Hoe kan een partij een geaardheid "afwijzen"?
Ikzelf heb nooit homoseksualitiet hoeven afwijzen omdat ik volledig hetero ben.

Tot zover de gekheid op een stokje...
Hoe dan ook: als de meerderheid het homohuwelijk goedkeurt, dan is dat zo. Als jullie in een onafhankelijk Vlaanderen denken dat er een andere meerderheid is, kom dan eens dan af met een voorstel tot schrappen van dat huwelijk. Maar ik betwijfel of juliie gelijk gaan hebben...Tot dan: accept it.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 8 mei 2006 om 20:17.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2006, 20:20   #9
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:

Allé daar gaan we weer, het is een afwijking..... kun je dat dan eens te meer eens aantonen?

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
Oud 8 mei 2006, 21:00   #10
Acid
Schepen

Acid's schermafbeelding

Standaard

Noem me conservatief of ouderwets, maar ik had er moeite mee dat men het huwelijk en het adoptierecht, iets wat traditioneel was voorbehouden voor partners van verschillend geslacht, openstelde voor homo's.

Maar het zou onmenselijk zijn om de klok te willen terugdraaien en om hen deze verworven rechten weer af te nemen.

Ik verwacht trouwens dat binnen enkele jaren een groot deel van de europese landen een gelijkschakeling van homo- en heterokoppels zal hebben doorgevoerd. België was er voor één keer vroeg bij, maar een evolutie in die zin is onvermijdelijk. En het heeft totaal geen zin om zich daarin op te winden.

Een welgemeende proficiat en ik wéét dat jullie het beter gaan doen dan sommige hetero-koppels.
Acid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2006, 21:33   #11
bartje
Minister-President

Standaard

Acid ik begrijp je reactie, maar ik denk toch dat er een duidelijk verschil bestaat tussen het huwelijk en de adoptie; tja en traditie, wat is traditie...
Oud 8 mei 2006, 22:14   #12
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Indd ik noem je zeker niet homofoob en kan je standpunt wel begrijpen maar de manier waarop het VB het allemaal verwoordt tja....

Ze citeren Bonifee. En met de kern van het argument ben ik het 100% eens. De belangen van het kind primeren.

En ik ben absoluut niet overtuigd dat bij keuze tussen een liefdevol hetero en homo koppel het in het belang van het kind is om door het homokoppel geadopteerd te worden.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 8 mei 2006 om 22:16.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2006, 07:23   #13
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Acid ik begrijp je reactie, maar ik denk toch dat er een duidelijk verschil bestaat tussen het huwelijk en de adoptie; tja en traditie, wat is traditie...
Traditie is zoals ondermeer "tragische" afschaffing van traditionele gladiatorenspelen, openbare executies, martelen, slavenhandel, kinderarbeid, vrouwenbesnijdenis of één van die andere schitterende gebruiken...
Oud 9 mei 2006, 08:09   #14
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Ondertussen zijn we het al gewoon: gewoon even spuwen op het Vlaams Belang zonder niet de minste inhoudelijke stelling. Ook gaat men stilzwijgend voorbij aan wat Bodifee - toch niet de eerste de beste - heeft geschreven:

Citaat:
“De bewering dat homokoppels een kind alles kunnen bieden wat het voor zijn ontwikkeling en affectieve behoeften nodig heeft, is een flagrante miskenning van de menselijke natuur. Zij kan alleen het product zijn van een ideologie die gelijkheid oplegt aan wat verschillend is en die overal het monster van discriminatie meent te moeten zien.”
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2006, 09:05   #15
vjeeke
Schepen

vjeeke's schermafbeelding

Standaard

Het is toch zeer normaal dat het VB voor de gewone hetero koppels kiest in plaats van homokoppels - een heterokoppel is de hoeksteen van onze samenleving. De voortzetting van ons volk.

Een kind moet namelijk opgroeien in een omgeving waar er een moeder en een vader is en niet waar 2 mannen zijn ook al zijn deze geschikt voor een kind op te voeden. Hierbij sta ik 100% achter de beslissing van het VB.
vjeeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2006, 09:11   #16
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Acid Bekijk bericht
Noem me conservatief of ouderwets, maar ik had er moeite mee dat men het huwelijk en het adoptierecht, iets wat traditioneel was voorbehouden voor partners van verschillend geslacht, openstelde voor homo's.

Maar het zou onmenselijk zijn om de klok te willen terugdraaien en om hen deze verworven rechten weer af te nemen.

Ik verwacht trouwens dat binnen enkele jaren een groot deel van de europese landen een gelijkschakeling van homo- en heterokoppels zal hebben doorgevoerd. België was er voor één keer vroeg bij, maar een evolutie in die zin is onvermijdelijk. En het heeft totaal geen zin om zich daarin op te winden.
Respect voor jou acid. Je gaat het nog ver schoppen met zo een verstandige houding me dunkt.

Citaat:
Een welgemeende proficiat en ik wéét dat jullie het beter gaan doen dan sommige hetero-koppels.
Dat denk ik ook. Straks hebben we binnen 20 jaar beduidend minder criminaliteit en spijbelaars.
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 9 mei 2006 om 09:12.
Oud 9 mei 2006, 09:17   #17
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vjeeke Bekijk bericht
Een kind [SIZE=4]moet[/SIZE] namelijk opgroeien in een omgeving waar er een moeder en een vader is en niet waar 2 mannen zijn ook al zijn deze geschikt voor een kind op te voeden. Hierbij sta ik 100% achter de beslissing van het VB.
In een VB-maatschappij zullen jouw woorden idd wet zijn. Er is echter geen enkele studie die aantoont dat kinderen in een homo-gezin hetzij automatisch homoseksueel worden hetzij crimineel worden hetzij automatisch links stemmen.

Het tegendeel is vaak waar. Zo blijken van alle kinderen die homo-ouders hebben er zelfs wat minder homoseksueel te zijn dan bij louter hetero-koppels. Ze blijkt namelijk ook dat homo-ouders vaak een duidelijker beeld hebben op opvoedingspatronen en soms een sterkere neiging hebben tot rollen- en taakverdeling.

Vergeet niet dat totop vandaag de dag heel veel homoseksuelen reeds een normaal huwelijk hadden en dus kinderen en die na een scheiding ook nog opvoedden zonder welke wet dan ook vroeger. Ik zie niet in waarom de invloed van homoseksuelen plotseling slecht wordt na het opstellen van een paar letters in een wetboekje.

Vergeet ook niet dat homoseksuelen ook 2 vrouwen kunnen zijn. Blijkbaar zijn de conservatievere geesten in dit thema ook vaak milder tegenover vrouwen, wat natuurlijk goed past binnen hun maatschappelijke utopie (vrouwen zorgen voor kinderen). Maar waarom zijn 2 vrouwen niet erg en 2 mannen wel? Hebben de heren hier weer falus-angsten?
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 9 mei 2006 om 09:23.
Oud 9 mei 2006, 09:22   #18
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar toch graag een citaat:

We mogen aannemen dat de meerderheid van de Vlamingen – en ook heel wat verstandige homoseksuelen die niet meestappen in de dwaasheid – het met hem eens zijn. De wettelijke erkenning van het homohuwelijk is niet meer dan een dwaze politieke stunt. De invoering van het adoptierecht voor homo’s is, om het met de woorden van Bodifée te zeggen, “een onmenselijke leugen” die voorbijgaat aan de menselijke natuur én de belangen van het kind.
Wel Bartje, dat "nogal wat verstandige homoseksuelen niet meestappen in de dwaasheid" heeft weinig met homohaat te maken maar is gewoon zo. Ik ken er persoonlijk enkele, waaronder een van mijn beste vrienden (homo, tegenstander van het homohuwelijk en vol afkeer van homo-adoptie). En neen, het is geen VB-stemmer.
Oud 9 mei 2006, 09:25   #19
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Wel Bartje, dat "nogal wat verstandige homoseksuelen niet meestappen in de dwaasheid" heeft weinig met homohaat te maken maar is gewoon zo. Ik ken er persoonlijk enkele, waaronder een van mijn beste vrienden (homo, tegenstander van het homohuwelijk en vol afkeer van homo-adoptie). En neen, het is geen VB-stemmer.
Dat zie ik ook in hoor. Maar is dat doorslaggevend? Net zoals er ook vrouwen tegen vrouwenstemrecht waren he...
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 9 mei 2006 om 09:26.
Oud 9 mei 2006, 09:25   #20
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Het tegendeel is vaak waar. Zo blijken van alle kinderen die homo-ouders hebben er zelfs wat minder homoseksueel te zijn dan bij louter hetero-koppels. Ze blijkt namelijk ook dat homo-ouders vaak een duidelijker beeld hebben op opvoedingspatronen en soms een sterkere neiging hebben tot rollen- en taakverdeling.
Vermelding van een bron of een onderzoek zou dit soort beweringen heel wat geloofwaardiger maken.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be