Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2007, 09:30   #1
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard Moslims keren zich massaal van hun godsdienst.

En worden meestal christen.

Om het uur worden 667 moslims christen , elke dag 16000 moslims worden christen en elk jaar bekeren 6 miljoen moslims zich tot het christendom.
Nog al een cijfers, niet? Maar ze komen uit de mond van een moslim geestelijke.
In het engels , ik kon het spijtig genoeg niet in het nederlands vinden:

http://www.faithfreedom.org/oped/sina31103.htm

Zoals te verwachten is deze site in islamlanden geblokkeerd , wat weer typisch is voor islam.

Ik denk dat mensen liefst een godsdienst hebben die geen haat predikt tegen anderen, en dat maakt het verschil.
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 13:42   #2
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
En worden meestal christen.

Om het uur worden 667 moslims christen , elke dag 16000 moslims worden christen en elk jaar bekeren 6 miljoen moslims zich tot het christendom.
Nog al een cijfers, niet? Maar ze komen uit de mond van een moslim geestelijke.
In het engels , ik kon het spijtig genoeg niet in het nederlands vinden:

http://www.faithfreedom.org/oped/sina31103.htm

Zoals te verwachten is deze site in islamlanden geblokkeerd , wat weer typisch is voor islam.

Ik denk dat mensen liefst een godsdienst hebben die geen haat predikt tegen anderen, en dat maakt het verschil.
Ik zie het al, BY: ali sina , Dat zal weer waar zijn als het uit de mond van onze "mos-lim" uitkomt !
Oud 3 maart 2007, 14:32   #3
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Sorry Argusx43, maar faithfreedom.org is niet echt wat je noemt een betrouwbare site. Het zijn nl. ex-moslims die je er aan het woord hoort. En hoewel ik geen ogenblik twijfel aan hun oprechtheid, blijft het een erg eenzijdige benadering.

Wat als we morgen alle mensen aan het woord laten op een website die we bvb. antikatholiek.org noemen, lui die de Kerk afgevallen zijn omdat ze trauma's overhielden aan de ouderlijke verplichting van hun jeugd om par force 's zondags naar de mis te gaan?

Er zijn zo nogal wat mensen die om die reden de Kerk verlieten hebben: vrij veel zelfs. Of het beeld dat zij van de Kerk schetsen met hoe de Kerk hier en nu functioneert is maar zeer de vraag.

Bvb. Hirsi Ali zag zichzelf op den duur geïsoleerd, omdat zij zich in haar anti-islamhouding vooral liet leiden door haar persoonlijke trauma t.g.v. haar verminking (besnijdenis) op jeugdige leeftijd in haar land van herkomst: Somalië. Saillant detail: vrouwenbesnijdenis is niet echt een islamthema, en zelfs in de islamwereld een eerder marginaal fenomeen.

Daarmee heb ik nergens gesteld dat Hirsi Ali niet oprecht zou geweest zijn. Maar tussen "oprechtheid" en "betrouwbaarheid" ligt soms nog een breed interpretatiegebied...
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 14:39   #4
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Ik vergat het nog: Ali Sina, die faithfreedom opgezet heeft, is (als ik me niet vergis) afkomstig uit Iran. Zijn trauma's, die tot zijn apostase leidden, zijn dan zeker wel te herleiden tot zijn negatieve contacten met het twaalver sji'isme zoals dat in Iran doorgaans bedreven wordt...

... maar ze staan geenszins model voor de liberale soennitische stromingen in grote delen van West-Afrika bijvoorbeeld, die doorgaans nog een stevige dosis pre-islamitisch erfgoed bewaren, tot op de dag van vandaag, en doorgaans geen belemmering vormen voor de belijders ervan zich te integreren in een Europees land.

En ze staan zelfs geen model voor het Saoedische wahabisme (ook een soenni-stroming) dat in mijn ogen nog tien keer abjecter is dan het Iraanse sji'isme.

Dan zwijg ik nog over de islam in Indonesië, de Maghreb, Turkije, en laat ik de alevieten even voor wat ze zijn. Al was het maar omdat niet iedereen het er eens over is of dat wel moslims zijn. (Uiteraard zeggen ze zelf van wél.)
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 18:57   #5
Argusx43
Minister

Standaard

Niet overtuigd?

Kijk hier nog eens naar dan.

In Rusland:
http://www.interfax-religion.com/?act=news&div=513

Een vertaling van het interview op Aljazeera:
http://www.formermuslims.com/forum/viewtopic.php?t=972

In de UK:
http://www.timesonline.co.uk./articl...470584,00.html

In Iran:
http://www.IAM-online.net/Press_rele...e_FINAL.doc%20

Over heel de wereld
http://www.youtharise.com/index.php?...icle&artid=994

Ik kan zo nog verder gaan....

Laatst gewijzigd door Argusx43 : 3 maart 2007 om 19:00.
Oud 3 maart 2007, 19:05   #6
Neptunus
Gouverneur

Standaard ex-moslims vergaderen op geheime plaats

In Antwerpen vergaderen ex-moslims regelmatig op een GEHEIME plaats, UIT VREES VOOR REPRESSAILLES, zich afkeren van de islam is namelijk verboden en daarop staat volgens de koran de doodstraf.

Wat hoger vermelde tekst betreft, wellicht zijn het gewoon leugens om moslims te radicaliseren en om te ruien tegen christenen.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 22:23   #7
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Ik vergat het nog: Ali Sina, die faithfreedom opgezet heeft, is (als ik me niet vergis) afkomstig uit Iran. Zijn trauma's, die tot zijn apostase leidden, zijn dan zeker wel te herleiden tot zijn negatieve contacten met het twaalver sji'isme zoals dat in Iran doorgaans bedreven wordt...

... maar ze staan geenszins model voor de liberale soennitische stromingen in grote delen van West-Afrika bijvoorbeeld, die doorgaans nog een stevige dosis pre-islamitisch erfgoed bewaren, tot op de dag van vandaag, en doorgaans geen belemmering vormen voor de belijders ervan zich te integreren in een Europees land.

En ze staan zelfs geen model voor het Saoedische wahabisme (ook een soenni-stroming) dat in mijn ogen nog tien keer abjecter is dan het Iraanse sji'isme.

Dan zwijg ik nog over de islam in Indonesië, de Maghreb, Turkije, en laat ik de alevieten even voor wat ze zijn. Al was het maar omdat niet iedereen het er eens over is of dat wel moslims zijn. (Uiteraard zeggen ze zelf van wél.)
Dutch.faithfreedom.org is niet opgericht door ali sina maar door Dutch. Het is juist wel belangrijk de andere kant van de islam te horen (van ex-moslims) omdat je die kant door de islampromotors (door islamieten geschreven boeken en opgerichte websites) en (vooral linkse) islamapologeten anders niet zult leren kennen.

Laatst gewijzigd door smiley : 3 maart 2007 om 22:25.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 22:54   #8
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Sorry Argusx43, maar faithfreedom.org is niet echt wat je noemt een betrouwbare site. Het zijn nl. ex-moslims die je er aan het woord hoort. En hoewel ik geen ogenblik twijfel aan hun oprechtheid, blijft het een erg eenzijdige benadering.
Dutch.faithfreedom.org is, in tegenstelling tot de overal gecensureerde islamitische websites (het door de overheid gesteunde en op islamitische wijze gecensureerde kifkif forum inkluis) juist wel een betrouwbare site. En wat je daar hoort is helemaal niet eenzijdig, iedereen kan er (in tegenstelling tot de gecensureerde islamitische sites) zijn mening komen uiten, zoals dit hier op politics.be ook kan.

Laatst gewijzigd door smiley : 3 maart 2007 om 22:59.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 23:27   #9
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

6 miljoen per jaar volgens die site. En ze zijn met 1,1 miljard geschat, hoeveel jaar rest ons dan nog voordat ze uitgeroeid zijn!
Een goeie 183 jaar dus, spijtig ik zal het niet meer kunnen meemaken!

Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 3 maart 2007 om 23:27.
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 09:24   #10
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
6 miljoen per jaar volgens die site. En ze zijn met 1,1 miljard geschat, hoeveel jaar rest ons dan nog voordat ze uitgeroeid zijn!
Een goeie 183 jaar dus, spijtig ik zal het niet meer kunnen meemaken!
Tjah, en dan is er nog geen rekening gehouden met Christenen die hun bekeren tot de moslim...
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 15:26   #11
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Dutch.faithfreedom.org is niet opgericht door ali sina maar door Dutch. Het is juist wel belangrijk de andere kant van de islam te horen (van ex-moslims) omdat je die kant door de islampromotors (door islamieten geschreven boeken en opgerichte websites) en (vooral linkse) islamapologeten anders niet zult leren kennen.
Wie is dutch ?? u ??
Oud 4 maart 2007, 16:47   #12
Argusx43
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Tjah, en dan is er nog geen rekening gehouden met Christenen die hun bekeren tot de moslim...
Dat zullen er niet te veel zijn, tenzij onder dwang van een moslimmaatschappij. Dat is het verschil met moslims die christen worden, daar is heel wat moed voor nodig.
Oud 4 maart 2007, 17:04   #13
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Dat zullen er niet te veel zijn, tenzij onder dwang van een moslimmaatschappij. Dat is het verschil met moslims die christen worden, daar is heel wat moed voor nodig.
Ook dat hoort bij bekeren tot de moslim eh Je hoort het toch overal: autochtonen die met een moslim trouwen worden meestal zelf ook moslim?
Oud 5 maart 2007, 01:48   #14
Zonlicht
Lokaal Raadslid

Zonlicht's schermafbeelding

Standaard

Die islam-kerel die er aan het woord is zegt ook:
What happened is that in the days of Emperor Hela Silasi who used to force Muslims to bow to the Christian, and if he refused then he was whipped 45 lashes and jailed between 2 and 5 years. In the year 1948, a massacre occurred at the hands of the Amharic tribes; the Amharic being Christians and collaborators, who continued to slaughter Muslims for 7 months and perform the most horrific acts imaginable. For example they deprived them from the most basic human rights, to the point that they mutilated the male Muslim’s reproductive organs so that no more Muslim children would be born. Ethiopia was rewarded after all these horrific acts; rewarded by being made the head quarters of the African Unity League.

Exact wat islamhaters op dit forum maar al te graag zouden aanhalen, moesten de rollen omgekeerd zijn geweest, tenminste.
Zonlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 09:25   #15
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Zonlicht.
Exact wat islamhaters op dit forum maar al te graag zouden aanhalen, moesten de rollen omgekeerd zijn geweest, tenminste.
[/quote]

Je moet eens vragen aan Kopten in Egypte wie wie haat. En je moet ook eens vragen aan iemand die het islamitisch geloof wil verlaten of reeds verlaten heeft wie de haters zijn.

Ik denk dat de meeste mensen in ons land het geloof van om het even wie respecteren. Alleen onze gebruiken moeten ook gerespecteerd worden. Wie hier komt wonen past zich aan. Je moet hem/haar de tijd geven om zich aan te passen natuurlijk. En deze vraag -of noem het een eis- heeft niets te maken met haat tegen een geloof of met extreem rechts. Integendeel zelfs. Mij zul je toch niet op een extreme partij zien stemmen alhoewel ik vind dat men de gebruiken moet overnemen van dit land wanneer men beslist heeft zijn verdere leven hier te blijven wonen.

Laatst gewijzigd door system : 5 maart 2007 om 09:38.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 19:05   #16
Zonlicht
Lokaal Raadslid

Zonlicht's schermafbeelding

Standaard

Maar wat zijn nu eigenlijk 'onze' gebruiken???
's morgens, 's middags en 's avonds eten? 's avonds gaan slapen, kinderen naar school sturen? Pissen en kakken in een WC en afval in de vuilbak doen? Doen ze.
Onze taal spreken? Doen ze ook. Gaan werken? Doen ze ook (allez, meestal, en door gelijkekansenbeleid kan de grotere werkeloosheid bij allochtonen worden opgelost).

Laatst gewijzigd door Zonlicht : 5 maart 2007 om 19:06.
Zonlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 19:12   #17
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zonlicht Bekijk bericht
Maar wat zijn nu eigenlijk 'onze' gebruiken???
's morgens, 's middags en 's avonds eten? 's avonds gaan slapen, kinderen naar school sturen? Pissen en kakken in een WC en afval in de vuilbak doen? Doen ze.
Onze taal spreken? Doen ze ook. Gaan werken? Doen ze ook (allez, meestal, en door gelijkekansenbeleid kan de grotere werkeloosheid bij allochtonen worden opgelost).
Wij kennen bijvoorbeeld het gebruik van het dragen van de burka niet en willen het ook niet kennen omdat vrouwonvriendelijk is, meer nog, het is een schandalige behandeling van de vrouw. Sommige moslims kennen dat gebruik wel. Nu de meeste moslima dragen hier geen burka, maar moesten zij dat hier toch willen doen dat is dat tegen onze gebruiken. In Maaseik hebben sommige moslim families dit geprobeerd. Deze 'kledingdracht' werd verboden door de gemeente. Bij sommige moslims is er de besnijdenis van meisjes. Dat is tegen onze gebruiken. Tot 2 uur op straat lawaai te maken op een zwoele zomerdag tijdens de werkweek is misschien een mediterrane gewoonte. Onze gebruiken zeggen dat je ongeveer vanaf 22 uur stil moet zijn op straat omdat de mensen 's anderendaags moeten werken en dus moeten kunnen slapen, enz, enz.

Laatst gewijzigd door system : 5 maart 2007 om 19:37.
Oud 5 maart 2007, 19:37   #18
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Ook dat hoort bij bekeren tot de moslim eh Je hoort het toch overal: autochtonen die met een moslim trouwen worden meestal zelf ook moslim?
Yep, en eens de relatie afspringt gooien ze hun 'kap' over de haag, straffe moslima's
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 20:19   #19
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Wij kennen bijvoorbeeld het gebruik van het dragen van de burka niet en willen het ook niet kennen omdat vrouwonvriendelijk is, meer nog, het is een schandalige behandeling van de vrouw. Sommige moslims kennen dat gebruik wel. Nu de meeste moslima dragen hier geen burka, maar moesten zij dat hier toch willen doen dat is dat tegen onze gebruiken. In Maaseik hebben sommige moslim families dit geprobeerd. Deze 'kledingdracht' werd verboden door de gemeente. Bij sommige moslims is er de besnijdenis van meisjes. Dat is tegen onze gebruiken. Tot 2 uur op straat lawaai te maken op een zwoele zomerdag tijdens de werkweek is misschien een mediterrane gewoonte. Onze gebruiken zeggen dat je ongeveer vanaf 22 uur stil moet zijn op straat omdat de mensen 's anderendaags moeten werken en dus moeten kunnen slapen, enz, enz.
Om alle misverstanden te voorkomen: vele moslims doen hun best om te integreren. Dit alles moet zijn tijd hebben. Alleen, na de 4de generatie moet je wel ongeveer geïntegreerd zijn. En als je dat bent, kan de burka natuurlijk niet. Die kan so wie so niet.

Laatst gewijzigd door system : 5 maart 2007 om 20:20.
Oud 5 maart 2007, 20:34   #20
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Yep, en eens de relatie afspringt gooien ze hun 'kap' over de haag, straffe moslima's
Het bewijs dat het gedwongen word
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be