Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 maart 2007, 10:26   #1
S-K
Partijlid

S-K's schermafbeelding

Standaard Twee Kamerlid Arib in dienst van Marokko

Het donderdag benoemde Tweede Kamerlid kadhija Arib (PVDA) van Marokkaanse afkomst, wordt ervan beschuldigt zitting te hebben in een commissie van de Marokkaanse koning Mohammed VI. De commissie zou advies geven over hoe Marokkanen in het buitenland hun culturele identiteit kunnen bewaken en verstevigen. PVDA-fractievoorzitter Tichelaar ontkent het bericht, waarvan Nova melding had gemaakt.
S-K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 15:37   #2
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S-K Bekijk bericht
Het donderdag benoemde Tweede Kamerlid kadhija Arib (PVDA) van Marokkaanse afkomst, wordt ervan beschuldigt zitting te hebben in een commissie van de Marokkaanse koning Mohammed VI. De commissie zou advies geven over hoe Marokkanen in het buitenland hun culturele identiteit kunnen bewaken en verstevigen. PVDA-fractievoorzitter Tichelaar ontkent het bericht, waarvan Nova melding had gemaakt.
Die samen werking bestaat al, in brussel zijn gelijkaardige commisies om de integratie van allochtonen te devloperen in europa !

Ook bv de kwestie rond het thema terrorisme zijn er gelijkaardige ontmoeteingen tussen allochtoonse vertegenwoordigers maar ook zoals minister onckelincks met de marokkaanse regering ! niets mis dus alleen co-operation tussen de twee landen !
Oud 4 maart 2007, 15:43   #3
S-K
Partijlid

S-K's schermafbeelding

Standaard

Developeren? Man, praat gewoon Nederlands!!

Maar blijkbaar heb je het bericht niet goed gelezen, maar ik geef je een nieuwe kans. lees nogmaals en dan zien we wel verder
Oud 4 maart 2007, 15:46   #4
Lincoln

Standaard

Citaat:
En zitting bijwonen in een commisie is nog altijd geen "lid" zijn van een commisie !

Ps: devloperen is een andere woorde voor evolueren !

Laatst gewijzigd door Lincoln : 4 maart 2007 om 15:50.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 16:48   #5
S-K
Partijlid

S-K's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
En zitting bijwonen in een commisie is nog altijd geen "lid" zijn van een commisie !

Ps: devloperen is een andere woorde voor evolueren !

Zeg dan gewoon EVOLUEREN, slimmerik

Zitting hebben in een commissie dat de integratie en assimilatie van Marokkanen verhindert, is buitengewoon ernstig! Geert Wilders heeft gelijk wat betreft zijn kritiek op dubbele nationaliteiten. Mevrouw Arib is niet loyaal aan Nederland, dat kan ook niet, want Islam en democratie zijn onverenigbaar.

Juist daarom:

RAUSCH MIT ARIB, NICHT GESTERN, ABER HEUTE!!

Laatst gewijzigd door S-K : 4 maart 2007 om 16:49.
Oud 4 maart 2007, 17:11   #6
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S-K Bekijk bericht
Zeg dan gewoon EVOLUEREN, slimmerik

Zitting hebben in een commissie dat de integratie en assimilatie van Marokkanen verhindert, is buitengewoon ernstig! Geert Wilders heeft gelijk wat betreft zijn kritiek op dubbele nationaliteiten. Mevrouw Arib is niet loyaal aan Nederland, dat kan ook niet, want Islam en democratie zijn onverenigbaar.

Juist daarom:

RAUSCH MIT ARIB, NICHT GESTERN, ABER HEUTE!!
Dus ik heb gelijk !
Oud 4 maart 2007, 20:30   #7
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus ik heb gelijk !
Waarschijnlijk wel.

Indien mevrouw Arib op eigen initiatief of op vraag van de marokkaanse regering of de koning aan een dergelijke commissie deelneemt dan is dit ernstig.
Wat deed die dame daar ? Zat zij er om de hoop te vullen als alias-Nederlander of had zij enige inbreng ? Nam zij het woord en wat heeft ze gezegd ? Heeft zij alleen maar moeten luisteren naar de instructies van Rabat ?

Dat de verontruste klokkeluider hier wat meer over vertelt dan kunnen wij ons een menig vormen.
Oud 4 maart 2007, 20:32   #8
Lincoln

Standaard

Citaat:
'Pesten van moslims is nationale sport'

--------------------------------------------------------------------------------

Pesten van moslims is nationale sport

door Sabina Gazic

Geert Wilders moedigt moslims aan om Nederland vrijwillig te verlaten. Waartoe dat leidt kunnen Bosniërs vertellen.
Het lijkt wel een nationale sport te worden: moslims pesten. Wie hen het meest kan kwetsen, smaden en pijn doen krijgt de meeste punten. Politici zoals Wilders en Verdonk zijn de koplopers. Er gaat geen dag voorbij zonder dat we horen wat er niet deugt: niet geïntegreerd, geen Nederlands spreken, slaan van vrouwen, boerka’s. Het rijtje is inmiddels lang.

En het gaat er niet om of dit rijtje klopt of niet. Het gaat om dat pesten. Als op het schoolplein een mager meisje voortdurend een ’spriet’ wordt genoemd en constant wordt uitgelachen, vraag je je ook niet af of het klopt dat dat magere meisje mager is, maar pak je de pesterij aan. Als je dat meisje wilt helpen omdat ze anorexia heeft dan noem je haar niet ’spriet’.

Zo worden onze twee staatssecretarissen Aboutaleb en Albayrak gepest. Ineens is hun tweede nationaliteit een probleem. Volgens Kamerlid Geert Wilders, kunnen ze hun werk niet goed uitoefenen omdat ze twee paspoorten hebben. Dat is natuurlijk niet zo en dat hebben ze bewezen. Maar daar gaat deze discussie niet over. Het probleem dat Wilders met Albayrak en Aboutaleb heeft, is dat ze moslim zijn. En moslims zijn al jaren niet meer in, of ze nou geïntegreerd zijn of niet.

De aanpak van Wilders viel niet onder de categorie ’bespreken’ of ’debatteren’. Er is sprake van bespreken als hij straks in de Kamer een paar vragen aan Aboutaleb en Albayrak stelt over mogelijke loyaliteitsverstrengeling. Dat is een legitieme vraag waarop een bevredigend antwoord moet komen. Maar een motie van wantrouwen indienen voordat je überhaupt een vraag hebt gesteld, is een schoolvoorbeeld van pesterij. Zo geef je aan dat je niet een serieus debat over twee paspoorten wilt, maar alleen wil steken, kwetsen en pesten.

Wilders zei onlangs: ,,Bovendien wil ik moslims aanmoedigen om Nederland vrijwillig te verlaten’’. Waar dat toe leidt heb ik al een keer meegemaakt, in mijn voormalige land Bosnië. Ik ben geboren in Banjaluka. Dat is nu de hoofdstad van het Servisch gedeelte van Bosnië, waar negentig procent Serviërs wonen. Toen, in 1991, bestond de bevolking voor veertig procent uit Serviërs.

Op een gegeven moment zei de leider van een partij dat hij een ’vrijwillige verhuizing’ van de bevolking wenste. Iedereen zweeg. Ze vonden het voorstel zo belachelijk, dat niemand dacht dat daarop een serieus antwoord moest komen. Maar wie zwijgt, stemt toe, zo bleek later. Want het werd nog gekker. In die tijd woonde ik met mijn toenmalige geliefde al drie jaar samen.

Een paar maanden na die uitspraak kwam hij thuis en zei hij dat hij heel veel van me hield, maar dat hij een Serviër was. Het leek hem een goed plan om zo snel mogelijk te trouwen. Zo kon ik ook een Servische worden en daardoor hoefde ik niet – en waarschijnlijk mijn familie ook niet – Banjaluka te verlaten. Hij kon het weten, want hij was cameraman bij de net opgerichte Servische televisie. Zijn directeur en onze boezemvriend had hem dat aangeraden. Ze bedachten zelfs een andere naam voor mij: Sara.

Wat er gebeurde met de mensen die niet een Serviër hadden die veel van hen hield, werd een paar maanden later duidelijk. Het werd niet een vrijwillige, maar een gedwongen verhuizing. De partijleider die vrijwillige verhuizing van 3 miljoen moslims en katholieken voorstelde, heet Radovan Karadzic en wordt nu gezocht door internationaal tribunaal voor oorlogsmisdaden.

Ik ben nooit Sara gaan heten, maar gevlucht naar Nederland om te mogen blijven wie ik ben: Sabina Gazic. Dat is me in Nederland aardig gelukt. Nu heb ik het gevoel dat ik, als ik Nederlandse wil blijven, een andere naam moet nemen. Saskia?

Sabina Gazic is gemeenteraadslid voor de PvdA in Amsterdam.
Oud 4 maart 2007, 20:48   #9
Cyrano
Minister

Standaard

Ik ben nooit Sara gaan heten, maar gevlucht naar Nederland om te mogen blijven wie ik ben: Sabina Gazic. Dat is me in Nederland aardig gelukt. Nu heb ik het gevoel dat ik, als ik Nederlandse wil blijven, een andere naam moet nemen. Saskia?

Sabina Gazic is gemeenteraadslid voor de PvdA in Amsterdam.
[einde quote]

Deze draad gaat over gezagsdragers waar wij niet zeker zijn dat zij loyaal zijn voor het ambt dat zij bekleden.
Zolang zij die twijfel niet wegnemen door woorden en daden op een onomkeerbare wijze dan stelt zich geen probleem meer. Dat zij dat dan ook doen i.p.v. de andere kant uit te kijken.

Waarom is die Sabina Gazic niet naar Istambul gevlucht ?

Laatst gewijzigd door Cyrano : 4 maart 2007 om 20:49.
Cyrano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 21:05   #10
Lincoln

Standaard

Ik denk niet dat de marokkaanse staat in de weg staat voor de integratie van de marokkanen hier, alleen houdt de staat rekening mee voor het behouden van eigen identiteit ,. Eventueel (in geval van) een destabiliteit hier in europa en bij de terugkeer van de allochtonen naar marokko hun integratie in het land van herkomst vlot te kunnen evolueren !

Integratie in een marokkaanse staat houdt in de taal van het land te kunnen spreken !

Laatst gewijzigd door Lincoln : 4 maart 2007 om 21:06.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 21:20   #11
Cyrano
Minister

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat de marokkaanse staat in de weg staat voor de integratie van de marokkanen hier, alleen houdt de staat rekening mee voor het behouden van eigen identiteit ,. Eventueel (in geval van) een destabiliteit hier in europa en bij de terugkeer van de allochtonen naar marokko hun integratie in het land van herkomst vlot te kunnen evolueren !
Integratie in een marokkaanse staat houdt in de taal van het land te kunnen spreken !
Het is niet in het belang van de marokkaanse staat dat haar onderdanen in het buitenland zich integreren. Zij handelt in deze zin.
De marokkaanse emigrant is het grootste exportproduct van dit land. Zo geraken zij van een bevolkingsoverschot af en zenden miljoenen jaarlijks fortuinen terug naar het moederland. De band tusen moederland en de emigrant mag niet verbroken worden anders komt er op termijn geen geld meer.

als voorbeeld : Een marokkaan uit het buitenland kan goedkoper bouwen in Marokko dan een vreemdeling.
De marokkaanse regering heeft een ministerie voor landgenoten in het buitenland, over inmenging gesproken.
Zij moedigen het begraven van emigranten in het moederland aan. De band mag niet gebroken worden !

Deze politiek dient de marokkaanse schatkist en politieke controle van het land.

Laatst gewijzigd door Cyrano : 4 maart 2007 om 21:21.
Oud 6 maart 2007, 00:05   #12
Cyrano
Minister

Standaard

Mevrouw Arib beweerde vandaag op TV dat zij een verrijking voor de nederlands politiek is omdat zij in Marokko meer kan doen voor de marokkaanse vrouw die in Nederland woont. Omdat zij een dubbele nationaliteit heeft kan zij meer dan Verdonck of Bos.

Indien het mogelijk zou zijn de marokkaanse nationaliteit af te werpen dan zou zij dat nog niet doen omdat zij terug naar Marokko wil als de verkeerde mensen het voor het zeggen krijgen in Nederland stelt ze.

Nederland is toch tweede keus. Je moet maar durven voor een kamerlid.
Oud 6 maart 2007, 00:12   #13
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Mevrouw Arib beweerde vandaag op TV dat zij een verrijking voor de nederlands politiek is omdat zij in Marokko meer kan doen voor de marokkaanse vrouw die in Nederland woont. Omdat zij een dubbele nationaliteit heeft kan zij meer dan Verdonck of Bos.

Indien het mogelijk zou zijn de marokkaanse nationaliteit af te werpen dan zou zij dat nog niet doen omdat zij terug naar Marokko wil als de verkeerde mensen het voor het zeggen krijgen in Nederland stelt ze.

Nederland is toch tweede keus. Je moet maar durven voor een kamerlid.
Voila se...en deze problemen hebben wij ook.
Daarom moet de dubbele nationaliteit worden afgeschaft, mensen welke deze weigeren mogen opkrassen met hebben en houden.
Het is de bedoeling dat je je aanpast aan de normen en waarden en de cultuur van een land.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 00:18   #14
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze bedoelt misschien: "eens de sharia in Nederland is geïnstalleerd, ga ik terug naar Marokko".

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 00:45   #15
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ze bedoelt misschien: "eens de sharia in Nederland is geïnstalleerd, ga ik terug naar Marokko".
Nee. Áls Wilders aan de macht komt heb ik nog een plek om naartoe te vluchten''.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 08:37   #16
Cyrano
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Nee. Áls Wilders aan de macht komt heb ik nog een plek om naartoe te vluchten''.
Als nederlands kamerlid behoort zij haar medeburgers te verdedigen in de Kamer en niet vluchten naar Marokko. Voor dergelijke intentionele lafheid moet zij streng berisp worden. Dit zijn de toekomstige collaborateurs.

Laatst gewijzigd door Cyrano : 6 maart 2007 om 08:39.
Oud 6 maart 2007, 09:04   #17
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wel, Lincoln... zoals wel vaker gebeurt, moet je in het leven vaak keuzes maken waar je achteraf niet (of toch zéér moeilijk) op terug kan komen. Als je ervoor kiest om voor jezelf en je gezin (nakomelingen) je toekomst op te bouwen in een ander land, in een andere cultuur... dan doe je dat ofwel van ganser harte, ofwel beter helemaal niet.

Wat je hier komt neuzelen is inderdaad exact de kern van het hele probleem; het is die halfslachtige houding, dat getwijfel, die dubbele standaard die ervoor zorgt dat de Marokkanen in kwestie blijven vastzitten in de onderste sociaal-economische regionen van onze samenleving.

Ooit al eens gehoord van een selffulfilling prophecy? Wel, d�*t is wat allochtonen met de mentaliteit die je hierboven beschrijft momenteel ervaren.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 09:40   #18
Cyrano
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Wel, Lincoln... zoals wel vaker gebeurt, moet je in het leven vaak keuzes maken waar je achteraf niet (of toch zéér moeilijk) op terug kan komen. Als je ervoor kiest om voor jezelf en je gezin (nakomelingen) je toekomst op te bouwen in een ander land, in een andere cultuur... dan doe je dat ofwel van ganser harte, ofwel beter helemaal niet.

Wat je hier komt neuzelen is inderdaad exact de kern van het hele probleem; het is die halfslachtige houding, dat getwijfel, die dubbele standaard die ervoor zorgt dat de Marokkanen in kwestie blijven vastzitten in de onderste sociaal-economische regionen van onze samenleving.

Ooit al eens gehoord van een selffulfilling prophecy? Wel, d�*t is wat allochtonen met de mentaliteit die je hierboven beschrijft momenteel ervaren.
Nu hoor je het eens van een ander.

Spijtig dat er maar 3 man en een paardekop van de allochtone gemeenschap deze analyse zal lezen en begrijpen (?).
Oud 6 maart 2007, 09:59   #19
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Lincoln denkt vast dat emigreren zo'n beetje hetzelfde is als koloniseren.

Ook de kolonisten gingen terug naar huis toen de gekoloniseerde landen hun onafhankelijkheid uitriepen.

Misschien wordt het tijd dat we in Europa ook eens onze onafhankelijkheid gaan uitroepen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 10:17   #20
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Haar uitspraak omtrent het terug weglopen uit Nederland, lijkt mij niet zo gelukkig gekozen.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be