Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 6 maart 2007, 10:08   #1
ericdesm
Banneling

Standaard Familiedrama nijvel

Ik zou hier graag eens over discussieren. Waar kan best daarover een thread geopend worden ? Gezien de situatie, en het duidelijke verband met de "positie van de moslimvrouw" heb ik zo de indruk dat het hier best kan.

Laatst gewijzigd door ericdesm : 6 maart 2007 om 10:08.
ericdesm is offline  
Oud 6 maart 2007, 11:56   #2
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericdesm Bekijk bericht
Ik zou hier graag eens over discussieren. Waar kan best daarover een thread geopend worden ? Gezien de situatie, en het duidelijke verband met de "positie van de moslimvrouw" heb ik zo de indruk dat het hier best kan.
Ik kan daarover kort zijn. Familiedrama's, zoals we er de laatste jaren mee geconfronteerd worden, spelen zich - en de feiten bewijzen dat ontegensprekelijk - over alle sociale, culturele en religieuze grenzen heen.

Je verband met "de positie van de moslimvrouw" is compleet uit de lucht gegrepen. Zomin als er een verband bestond met de advocatenpraktijk van Hein Diependale en zijn echtgenote bvb...

Zoveelste zielige poging tot bashing, Eric?
ElFlamencoLoco is offline  
Oud 6 maart 2007, 11:57   #3
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Bestaat al een draad over in Maatsch. Diiscussies, waar dergelijk topic thuishoort.
drosophila is offline  
Oud 6 maart 2007, 12:37   #4
Laya
Minister

Standaard

Duidelijk verband? Hoe bedoel je? Weet jij weer meer dan andere mensen? De discussie nog steeds niet gevonden tomccp? Ik vroeg me al af waarom je je daar nog niet bent komen uitleven

Weet je wat ik raar vind? Hier praat je van 'de positie van de moslimvrouw' en toen je dacht dat ik moslima was kwam je me in mijn privé uitmaken voor monster omdat ik een rot-ideologie zou aanhangen.

Tommeke bezorgd om de positie van de moslimvrouw... laat mij niet lachen.
Laya is offline  
Oud 6 maart 2007, 12:54   #5
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tommeke bezorgd om de positie van de moslimvrouw... laat mij niet lachen.
ik zie nergens een post van Tommeke staan, jij wel dan?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 6 maart 2007, 13:30   #6
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ericdesm = tomccp

Had je dat nu echt nog niet door, Circe?
Edina is offline  
Oud 6 maart 2007, 13:37   #7
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
ze zijn gewoon dezelfde, weet ik omdat 'den eric' mij ook al komen uitdagen is in mijn privé

idd edina

Laatst gewijzigd door Laya : 6 maart 2007 om 13:39.
Laya is offline  
Oud 6 maart 2007, 13:45   #8
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
ze zijn gewoon dezelfde, weet ik omdat 'den eric' mij ook al komen uitdagen is in mijn privé

idd edina
ericdesm heeft ook dezelfde vervelende gewoonte om discussies per pb verder te willen zetten en is dan nog zo dom om te ondertekenen met tom

Laatst gewijzigd door Edina : 6 maart 2007 om 13:46.
Edina is offline  
Oud 6 maart 2007, 13:45   #9
Anna List
Banneling

Standaard

werd tomccp geband ? ik zie die niet op de ledenlijst ... normaal worden dubbelnicks van gebanden toch ook geband ?!
Anna List is offline  
Oud 6 maart 2007, 14:02   #10
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Ik kan daarover kort zijn. Familiedrama's, zoals we er de laatste jaren mee geconfronteerd worden, spelen zich - en de feiten bewijzen dat ontegensprekelijk - over alle sociale, culturele en religieuze grenzen heen.

Je verband met "de positie van de moslimvrouw" is compleet uit de lucht gegrepen. Zomin als er een verband bestond met de advocatenpraktijk van Hein Diependale en zijn echtgenote bvb...
Helaas is dit zo.

Laatst gewijzigd door system : 6 maart 2007 om 14:03.
system is offline  
Oud 6 maart 2007, 14:08   #11
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Helaas is dit zo.
Wat weet jij dat anderen niet weten, dat je zo zeker bent van het feit dat de positie van de moeder als moslimvrouw die constant onder de knoet werd gehouden door de inwonende peetvader van haar kinderen, terwijl de echtgenoot niet enkel een maandje op verlof ging naar Marokko, maar tevens "voor zijn job" telkens maanden van huis was (of bij zeijn tweede vrouw woonde misschien)?

Hoe weet jij dat de oudste dochter die verplicht was geworden om een hoofddoek te dragen en dit niet wenste evenmin een probleem had met de islamitische leefwijze waartoe ze gedwongen werden?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 6 maart 2007, 14:45   #12
ericdesm
Banneling

Standaard

Waarom ik dit denk ? Neem even de feiten onder ogen, en ik weet dat ik hier serieuze fouten zou kunnen maken, maar ... ik heb geen zin om te doen alsof ik blind ben.

De vrouw was geen moslim, de man wel, tenminste ... voor haar misdaad :
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/default.asp?art={A7671DCC-F823-4958-8D69-54A5696B13F6}

http://www.gva.be/nieuws/inc/gerelateerd_bericht.asp?art={33F9B2C8-8835-4645-B9B3-8E2B9DFBC3E1}

Noteer het tijdstip van het drama. Een paar uur voor de man terug zou komen, gebeurt het drama, woensdag na 12h en voor 18h, met andere woorden NADAT het school uit is en VOOR normale mensen van hun werk af zijn, en ook ongeveer 2 uur voor de verwachte landing van het vliegtuig. Tweede observatie over het tijdstip : vlak voordat haar man thuis kwam. Echt uren ervoor.

De daad was goed voorbereid, uitgedacht, en uitgevoerd met slechts 1 miniem probleempje, dat de vrouw ook "goed" opgelost heeft. De kinderen konden niets zien, de kamers waren goed gekozen, de volgorde waarin ze de kinderen ombracht ... Dit was geen toeval, dit was geen woedeaanval, dit was geen domme fout, geen wanhoopsdaad.

Dit was een daad die dagen op voorhand gepland, geanalyseerd en strategisch verantwoord uitgevoerd werd. Het is NIET simpel om in Belgie 5 mensen te vermoorden in je eigen huis zonder de hele buurt op stelten te zetten. Echt niet.

De man heeft de vrouw nog steeds niet gezien en *hups* alles gebeurd islamitisch. Ondertussen zijn de kinderen naar marokko verscheept, waar de man geen familie heeft, en niet met de intentie ze naar algerije te brengen. De enige reden die ik kan bedenken is dat de vader zijn kinderen niet op een katholieke begraafplaats wilt.

Nu is ze volgens de man wel een moslim:
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...bron=hlnMatrix
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door het laatste nieuws
... De kinderen groeiden op in een gemengd Marokaans-Belgisch huwelijk en de vrouw, een onderwijzeres, had zich tot de islam bekeerd. Haar echtgenoot en vader van de vijf kinderen, Bouchaïb Moqadem, was niet thuis toen het drama gebeurde.
De kinderen werden als moslims begraven :
http://www.brusselnieuws.be/site/rub...sID=1173094393

hoewel de kinderen zelf zich met hand en tand verzetten tegen hun vader die eistte dat ze moslim werden :
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leID=G2L1943QF
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nieuwsblad
De speurders weten wel dat de oudste dochter, Yasmine, na de kerstvakantie plots op school was verschenen met een hoofddoek, waar ze volgens leerkrachten niet blij mee was. Twee weken later zou het meisje haar hoofddoek trouwens weer afgegooid hebben, wat binnen het gezin tot spanningen geleid kan hebben die de moeder nog wanhopiger hebben gemaakt.
De vrouw wou de kinderen beschermen, zegt een buurvrouw, door ze te vermoorden :
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/default.asp?art={470174E1-4E23-4D27-8EBA-72201BA2D76C}
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gazet van antwerpen
“Bouchaid Mokadem was de tweede man van Geneviève en de vader van Mehdi, de jongste,” zegt vriendin Marie-Jo. “Het ging al langer slecht tussen het koppel. Onlangs is hij nog eens thuis geweest. Het heeft er toen bovenarms opgezeten. Hij wilde zijn zoontje meenemen naar Algerije. Maar haar kinderen waren haar heilig. Zoiets zou Geneviève nooit hebben laten gebeuren. Misschien heeft ze gedacht ‘nog liever allemaal sterven dan één van de kinderen te moeten afgeven’,” zegt een andere vriendin.
De man was misschien op vakantie, maar hij had wel bewaking achtergelaten :
http://standaard.be/Artikel/Detail.a...MF06032007_003
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door standaard
gevangenis. Geneviève Lhermitte is nog steeds erg vermoeid en herhaalt dat ze zich verstikt voelde door de peetoom van de kinderen, een arts die bij de familie in Nijvel inwoonde.
Het moge duidelijk zijn dat het motief van de vrouw op zoek was naar een manier om haar kinderen uit handen van die man te halen. Zij zag geen andere optie dan deze mee te nemen in de dood.

En nu ontkend de vrouw. De media zwijgt over de druk die er in het gezin was, en, hoewel sterk ontkend in het begin door vele mensen, inclusief buren, familie, en klasgenootjes is het "een modelgezin". Juist ja. Zie ook hierboven.

Het probleem in deze zaak was terreur tegen de vrouw en de kinderen. Niets anders.

In, nu ontoegankelijke, artikels van de standaard was er spraken dat de dochters gedwongen werden een sluier te dragen, hoewel ze dit niet wilden, en dat de vader de tuin erg hoog en illegaal ommuurd had "zodat ze rustig konden spelen". Ik ben op zoek, maar ik vind geen bron om dat verder te bevestigen.

Laatst gewijzigd door ericdesm : 6 maart 2007 om 15:00. Reden: poging het artikel binnen de breedte te passen
ericdesm is offline  
Oud 6 maart 2007, 15:06   #13
ElFlamencoLoco
Minister

Standaard

Eric,

Diezelfde buren die voorheen de term "modelgezin" in de mond namen, en niet in het minst onraad roken...

... diezelfde buren waren er naderhand als de kippen bij om te wijzen op de hoge tuinmuur, het moslimgeloof enz...

Typisch menselijk: wie getuige is van een spectaculair feit - hoe erger, hoe beter - geeft gevolg aan zijn eigen drang om belangrijk te zijn. Het zou niet de eerste getuige zijn die meent "prestige" te ontlenen aan andermans miserie, en die ten dien einde de werkelijkheid nog een beetje aandikt...

En het aandikken in dit geval is dat men in de eerste plaats de islam als debet stelt, terwijl dit in zoveel andere gevallen - nl. wanneer er géén moslims betrokken partij zijn - gewoon wordt erkend als zijnde "echtelijke problemen".

Wat de oorzaak ook moge zijn van echtelijke problemen, ik heb stellig de indruk dat men kwestie die oorzaken nogal eens selectief blind en doof blijkt. Een man wiens gezinsleven lijdt onder zijn overdreven religieuze ingesteldheid is noch meer, noch minder tragisch dan een man wiens gezinsleven gebukt gaat onder zijn carrièrezucht, zijn drankzucht... of zelfs gewoon zijn karakterstoornis. (En uiteraard geldt hetzelfde voor de vrouw.)
Oud 6 maart 2007, 15:12   #14
Laya
Minister

Standaard

Tom, in je post staat zowel 'haar echtgenoot en vader van de 5 kinderen' als dat enkel de jongste van hem zou zijn... wat is het nu eigenlijk?

Laatst gewijzigd door Laya : 6 maart 2007 om 15:13.
Laya is offline  
Oud 6 maart 2007, 15:13   #15
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat weet jij dat anderen niet weten, dat je zo zeker bent van het feit dat de positie van de moeder als moslimvrouw die constant onder de knoet werd gehouden door de inwonende peetvader van haar kinderen, terwijl de echtgenoot niet enkel een maandje op verlof ging naar Marokko, maar tevens "voor zijn job" telkens maanden van huis was (of bij zeijn tweede vrouw woonde misschien)?

Hoe weet jij dat de oudste dochter die verplicht was geworden om een hoofddoek te dragen en dit niet wenste evenmin een probleem had met de islamitische leefwijze waartoe ze gedwongen werden?
Dat weet ik niet natuurlijk. En ik spreek me niet uit over dit geval omdat ik de achterliggende feiten niet ken. Ik had het in mijn reactie over het feit dat schrijnende familidrama's in alle delen van het land voorkomen en in families van alle gezindheden, religieuze en niet-godsdienstige milieu 's. Blijkbaar een teken des tijds spijtig genoeg. In dit specifiek geval zullen we moeten wachten op informatie om te weten wat er aan de hand is geweest, voorzover we dat ooit zullen (mogen) weten. Ik weet het in ieder geval niet en jij ook niet. Niemand van het grote publiek weet het tot nu toe.

Laatst gewijzigd door system : 6 maart 2007 om 15:16.
system is offline  
Oud 6 maart 2007, 15:14   #16
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat de oorzaak ook moge zijn van echtelijke problemen, ik heb stellig de indruk dat men kwestie die oorzaken nogal eens selectief blind en doof blijkt. Een man wiens gezinsleven lijdt onder zijn overdreven religieuze ingesteldheid is noch meer, noch minder tragisch dan een man wiens gezinsleven gebukt gaat onder zijn carrièrezucht, zijn drankzucht... of zelfs gewoon zijn karakterstoornis. (En uiteraard geldt hetzelfde voor de vrouw.)
U bent wel grappig. Eerst stelt U dat men ineens selectief blind en doof is, omdat men het probleem bij de islamitische overtuiging legt, en dan beweer je kurkdroog dat het exact dezelfde problemen zijn?

Alleen mag je niet de vinger op de wonde leggen als het aan de islam ligt? Niemand gaat er nl. van uit dat de man een alcoholieker zou geweest zijn, maar d�*t hadden we vast wel mogen zeggen zeker?

circe is offline  
Oud 6 maart 2007, 15:16   #17
ericdesm
Banneling

Standaard

Inderdaad dat dacht ik. Sommige artikels zeggen dat enkel de jongste van Bouchaib is, anderen zeggen dat ze enkel met die man ging sinds haar middelbaar. Op dit punt verschillen ze inderdaad. Aan de namen kan je wel zien dat haar vorige man duidelijk ook een moslim was.

Kranten doen hun huiswerk niet, maar dat weet ik al langer.
ericdesm is offline  
Oud 6 maart 2007, 15:20   #18
ericdesm
Banneling

Standaard

Ow tussen haakjes, over de vernoemde dwang tot hoofddoek :

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leID=G2L1943QF

De speurders weten wel dat de oudste dochter, Yasmine, na de kerstvakantie plots op school was verschenen met een hoofddoek, waar ze volgens leerkrachten niet blij mee was. Twee weken later zou het meisje haar hoofddoek trouwens weer afgegooid hebben, wat binnen het gezin tot spanningen geleid kan hebben die de moeder nog wanhopiger hebben gemaakt.

Dus dat is ook weer bevestigd feit.

En mocht iemand eraan twijfelen. Als je ook maar 1 stukje gegevens hebt dat NIET van de man komt dat duidelijk aantoond dat dit onzin is, zeg het dan. Alsjeblieft. Dit is veel te vreselijk om de basis van een discussie te zijn. Maar het is wel gebeurd. Hoewel ik dit niet wil op de islam steken, wil ik de elementen die in die richting wijzen niet ontkennen.

En ondertussen ligt een meisje dat stellig de hoofddoek weigerde in een islamitisch graf in marokko, dus de islam moet niet klagen. De terreur heeft gewerkt.
ericdesm is offline  
Oud 6 maart 2007, 15:25   #19
ElFlamencoLoco
Minister

Standaard

Citaat:
Alleen mag je niet de vinger op de wonde leggen als het aan de islam ligt? Niemand gaat er nl. van uit dat de man een alcoholieker zou geweest zijn, maar d�*t hadden we vast wel mogen zeggen zeker?
Dat is niet mijn punt, Circe.

Steeds opnieuw stel ik vast hoe mensen zelden stilstaan bij de dieperliggende oorzaak, behalve wanneer de islam in het gedrang is. Dan wil men ineens alles tot aan de onderste steen blootleggen.

Nu heb ik daar absoluut niets op tegen. Alleen zag ik dan graag dat dit ook met andere diepliggende oorzaken (bvb. carrièrezucht) gebeurde.

Alleen waren indertijd maar weinig mensen echt geïnteresseerd in de dieperliggende oorzaak achter het drama met de advocaat Hein Diependale en zijn vrouw, onder het argument (al dan niet terecht, daarover is discussie mogelijk) dat wij geen uitstaans hebben met 's mans privézaken...

... terwijl we, nu het kennelijk moslims betreft, ons er alles aan laten gelegen om de ramptoerist uit te hangen. Nu telt het argument dat het onze zaken niet zijn kennelijk niet.
Oud 6 maart 2007, 15:28   #20
ericdesm
Banneling

Standaard

Kijk he, het zijn "onze", als in iedereen, zijn zaken van zodra het de wet overtreed. Mocht iemand het over mij willen weten, ik heb dingen gestolen. Niet echt groot, gewoon voor de kick.

Laatst gewijzigd door ericdesm : 6 maart 2007 om 15:29.
ericdesm is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be