Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2007, 13:16   #1
NSV!-Brussel
Vreemdeling

Standaard 450 Deelnemers betogen waardig ! Elio Di Rupo op NSV!-betoging !

Elio Di Rupo op NSV!-betoging !
450 Deelnemers betogen waardig !

Eenmaal per academiejaar organiseren de zes afdelingen van de Nationalistische Studentenvereniging (NSV!) hun gemeenschappelijke, nationale betoging. We komen dan met enkele honderden sympathisanten in een studentenstad samen om op niet mis te verstane wijze uit te komen voor ons standpunt omtrent een actuele kwestie. Als Vlaamse Bewegers voeren we onvermoeibaar actie tegen de Belgische wanstaat, en als volksnationalisten waken we alert over de integriteit van de ruimere Europese cultuurgemeenschap. Zo kwamen we in het verleden bijvoorbeeld op straat tegen de toetreding van Turkije tot de Europese Unie, tegen de onverantwoorde Bologna-akkoorden, en tegen de tragikomische viering van “175 jaar België”.

Gisteren, 8 maart, vertrok de optocht “Halt aan de PS-staat: Vlaanderen onafhankelijk!” om 20u aan de Stadswaag in Antwerpen. 450 Vlaamse studenten en sympathisanten namen hieraan deel. Met deze optocht wou de NSV! de Vlaamse bevolking, en uiteraard de studentengemeenschap in het bijzonder, attent maken op het belang van de verkiezingen van juni 2007.

Tijdens de optocht vonden enkele tegenstanders het nodig om de deelnemers te bekogelen met eieren, water, uitwerpselen, blikjes, … In de Prinsstraat werden de deelnemers zelfs met enkele glazen (flesjes) bekogeld.

De optocht werd om 21u15 afgesloten met een toespraak gebracht door niemand minder dan Elio Di Rupo (een imitator). Om 21u30 werd de bijeenkomst ontbonden. Tijdens de optocht werd er 1 persoon opgepakt.

De NSV! dankt de 450 aanwezige Vlaamse studenten en sympathisanten die met hun aanwezigheid op een waardige manier een duidelijk en krachtig signaal naar onze Vlaamse politici hebben gestuurd.
NSV!-Brussel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 15:13   #2
An VdS
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NSV!-Brussel Bekijk bericht
Elio Di Rupo op NSV!-betoging !

450 Deelnemers betogen waardig !

Eenmaal per academiejaar organiseren de zes afdelingen van de Nationalistische Studentenvereniging (NSV!) hun gemeenschappelijke, nationale betoging. We komen dan met enkele honderden sympathisanten in een studentenstad samen om op niet mis te verstane wijze uit te komen voor ons standpunt omtrent een actuele kwestie. Als Vlaamse Bewegers voeren we onvermoeibaar actie tegen de Belgische wanstaat, en als volksnationalisten waken we alert over de integriteit van de ruimere Europese cultuurgemeenschap. Zo kwamen we in het verleden bijvoorbeeld op straat tegen de toetreding van Turkije tot de Europese Unie, tegen de onverantwoorde Bologna-akkoorden, en tegen de tragikomische viering van “175 jaar België”.

Gisteren, 8 maart, vertrok de optocht “Halt aan de PS-staat: Vlaanderen onafhankelijk!” om 20u aan de Stadswaag in Antwerpen. 450 Vlaamse studenten en sympathisanten namen hieraan deel. Met deze optocht wou de NSV! de Vlaamse bevolking, en uiteraard de studentengemeenschap in het bijzonder, attent maken op het belang van de verkiezingen van juni 2007.

Tijdens de optocht vonden enkele tegenstanders het nodig om de deelnemers te bekogelen met eieren, water, uitwerpselen, blikjes, … In de Prinsstraat werden de deelnemers zelfs met enkele glazen (flesjes) bekogeld.

De optocht werd om 21u15 afgesloten met een toespraak gebracht door niemand minder dan Elio Di Rupo (een imitator). Om 21u30 werd de bijeenkomst ontbonden. Tijdens de optocht werd er 1 persoon opgepakt.

De NSV! dankt de 450 aanwezige Vlaamse studenten en sympathisanten die met hun aanwezigheid op een waardige manier een duidelijk en krachtig signaal naar onze Vlaamse politici hebben gestuurd.
Ik vond de toespraak van Elio wat te lang, maar voor de rest een zeer goede betoging en kan ik bovenstaande alleen maar bevestigen.

Laatst gewijzigd door An VdS : 9 maart 2007 om 15:13.
An VdS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 15:15   #3
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Betoogden waardig, ga dat op een ander vertellen.

Als bron vind ik de kranten toch nog iets objectiever dan iemand met de naam NSV Brussel.

Laatst gewijzigd door Kay_ : 9 maart 2007 om 15:16.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 15:25   #4
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Betoogden waardig, ga dat op een ander vertellen.

Als bron vind ik de kranten toch nog iets objectiever dan iemand met de naam NSV Brussel.
Mensenleif toch.De kranten zijn tegen het vb en dan kom jij af dat deze wel objectief zouden zijn,lol.Tis hier echt omte gieren wat een mens hier allemaal moet lezen.Zo kunnen we nog eens lachen.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 15:35   #5
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Mensenleif toch.De kranten zijn tegen het vb en dan kom jij af dat deze wel objectief zouden zijn,lol.Tis hier echt omte gieren wat een mens hier allemaal moet lezen.Zo kunnen we nog eens lachen.

Nee, wat ik om te lachen vind is dat jij denkt dat alle kranten tegen het VB zijn.
Kritiek op partijen dat mag, maar o wee als het over VB gaat want dan zijn het anti-VB kranten.
Oud 9 maart 2007, 15:56   #6
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, wat ik om te lachen vind is dat jij denkt dat alle kranten tegen het VB zijn.
Kritiek op partijen dat mag, maar o wee als het over VB gaat want dan zijn het anti-VB kranten.

Jij ziet steeds spoken.Waar heb ik gezegd dat en let goed op ALLE kranten tegen het vb zouden zijn?(Wat trouwens niet klopt).
Oud 9 maart 2007, 15:58   #7
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jij ziet steeds spoken.Waar heb ik gezegd dat en let goed op ALLE kranten tegen het vb zouden zijn?(Wat trouwens niet klopt).
Je schreef.

"De kranten zijn tegen het VB"

Dan moet je maar schrijven "enkele kranten" maar door "de kranten" geef je te blijken dat alle kranten tegen het VB zouden zijn.

Hetzelfde geldt als ik zou zeggen, de VB-stemmers....
Oud 9 maart 2007, 16:00   #8
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Je schreef.

Dan moet je maar schrijven "enkele kranten" maar door "de kranten" geef je te blijken dat alle kranten tegen het VB zouden zijn.

Ik heb dus idd nergens gezegd dat "alle" kranten tegen het vb zouden zijn,dus ik weet genoeg,al de rest intresseert mij niet.Kan ik eraan doen dat linksen steeds opnieuw niet begrijpend kunnen lezen.
Oud 9 maart 2007, 16:02   #9
An VdS
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Je schreef.

Lieve kay-gell,

Ik was er gisterenavond bij. Tijdens de betoging heb ik gezien dat er 1 persoon werd opgepakt omdat hij een deur probeerde in te trappen. Ik heb deze middag naar het VTM-nieuws gekeken en ook daar zei men dat het over een afgescheurde groep ging en dus niet over de betoging van NSV. Herbekijk hier.
Oud 9 maart 2007, 16:05   #10
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb dus idd nergens gezegd dat "alle" kranten tegen het vb zouden zijn,dus ik weet genoeg,al de rest intresseert mij niet.Kan ik eraan doen dat linksen steeds opnieuw niet begrijpend kunnen lezen.
Hier is wat je letterlijk schreef

Citaat:
De kranten zijn tegen het VB....

Je zegt dus de kranten, niet een aantal kranten of Krant X. Maar de kranten en dan ga je andere mensen verwijten dat ze niet begrijpend kunnen lezen.
Oud 9 maart 2007, 16:07   #11
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An VdS Bekijk bericht
Lieve kay-gell,

Gelieve mij zo niet aan te spreken.

Citaat:
Ik was er gisterenavond bij. Tijdens de betoging heb ik gezien dat er 1 persoon werd opgepakt omdat hij een deur probeerde in te trappen.
Dus je bent al geen objectieve bron aangezien je al met de NSV meestapre

Citaat:
Ik heb deze middag naar het VTM-nieuws gekeken en ook daar zei men dat het over een afgescheurde groep ging en dus niet over de betoging van NSV. Herbekijk hier
Een afgescheurde groep van de NSV betogers, het blijven NSV'ers of sympathisanten dus.
Oud 9 maart 2007, 16:10   #12
An VdS
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Gelieve mij zo niet aan te spreken.

Dus je bent al geen objectieve bron aangezien je al met de NSV meestapre

Een afgescheurde groep van de NSV betogers, het blijven NSV'ers of sympathisanten dus.
Niet-lieve kay-gell,

Dus de iets meer dan 30 tegenbetogers die werden opgepakt zijn allemaal leden van het klein extreem links marginaal clubje LSP of sympathisanten?

PS: Ik heb zelf gezien hoe een iets oudere blonde dame met haar zoon werden opgepakt, gewoon omdat ze mee opgestapt hadden met NSV en nadien nog even op de Stadswaag bleven. Uitleg politie ... preventieve aanhouding.
Oud 9 maart 2007, 16:12   #13
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde

Lao Tzu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
PS: Ik heb zelf gezien hoe een iets oudere blonde dame met haar zoon werden opgepakt, gewoon omdat ze mee opgestapt hadden met NSV en nadien nog even op de Stadswaag bleven. Uitleg politie ... preventieve aanhouding.
En die dame was... Rita De Bont. Voormalig VVB voorzitster en doodbrave huismoeder.
Oud 9 maart 2007, 16:19   #14
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Niet-lieve kay-gell,
Dat is beter.

Citaat:
Dus de iets meer dan 30 tegenbetogers die werden opgepakt zijn allemaal leden van het klein extreem links marginaal clubje LSP of sympathisanten?
Ja

Citaat:
Zoals ik al zei ben jij geen objectieve bron en zal dat met linkse tegenbetogers evenzeer gebeuren.
Oud 9 maart 2007, 16:22   #15
An VdS
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lao Tzu Bekijk bericht
En die dame was... Rita De Bont. Voormalig VVB voorzitster en doodbrave huismoeder.
Inderdaad!
Oud 9 maart 2007, 16:25   #16
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Hier is wat je letterlijk schreef

Je zegt dus de kranten, niet een aantal kranten of Krant X. Maar de kranten en dan ga je andere mensen verwijten dat ze niet begrijpend kunnen lezen.
Ja,de kranten.Ik heb idd nergens gezegd welke dus daar alleen al mee zou je moeten beseffen dat ik daar niet alle kranten mee bedoelde.

Je haalt het echt niet,geef het op.
Oud 9 maart 2007, 16:28   #17
Mecheleir
Partijlid

Mecheleir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad!
Het was gewoon een klucht van jewelste. Ik stond daar met Rita en haar zoon, waren nog bij een paar mensen goeiendag aant zeggen om dan door te gaan naar de tram ( ik naar de trein). Toen al het crapuul al gaan lopen was pakten ze maar iedereen op die zich nog in de buurt van het café bevond. Wederom een zéér onnodige en dure actie van de politie. Proficiat.
Mecheleir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 16:28   #18
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja,de kranten.Ik heb idd nergens gezegd welke dus daar alleen al mee zou je moeten beseffen dat ik daar niet alle kranten mee bedoelde.

Je haalt het echt niet,geef het op.

Wat halen?
Als ik vandaag schrijf. De VB-verkozenen zijn vervelend ga je dan ook denken dat ik maar enkelen bedoel?
(Niet dat dat mijn mening is, maar het is om mijn punt aan te tonen)
Oud 9 maart 2007, 16:30   #19
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mecheleir Bekijk bericht
Het was gewoon een klucht van jewelste. Ik stond daar met Rita en haar zoon, waren nog bij een paar mensen goeiendag aant zeggen om dan door te gaan naar de tram ( ik naar de trein). Toen al het crapuul al gaan lopen was pakten ze maar iedereen op die zich nog in de buurt van het café bevond. Wederom een zéér onnodige en dure actie van de politie. Proficiat.

Toen ze hun fout inzagen hebben ze dat wellicht proberen recht te zetten door een tram tegen te houden om iedereen die er "links" uitzag op te pakken. De "preventive strike" doctrine is blijkbaar ook gearriveerd in Jansania....ik bedoel Antwerpen.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 9 maart 2007 om 16:31.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 16:38   #20
Mecheleir
Partijlid

Mecheleir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Toen ze hun fout inzagen hebben ze dat wellicht proberen recht te zetten door een tram tegen te houden om iedereen die er "links" uitzag op te pakken. De "preventive strike" doctrine is blijkbaar ook gearriveerd in Jansania....ik bedoel Antwerpen.
Mm raar, de linksen zaten al in hun cel toen wij daar aankwamen met de bus. Hilarische momenten op het einde. Elke linkse moest vlak voor onze neus gaan aftekenen en mocht dan vertrekken. Die flikken waren zelf aan het lachen met de commentaar die we gaven, enkele linksen hadden zelfs zelfspot.
Mecheleir is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be