![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Als ik een tekst om te posten tik in Ms Word of Wordpad op mijn pc verschijnen bij het posten een hele reeks typo-en opmaak instructies (vnl. betreffende fonttype en -maat)
Het kost steeds even tijd om die te verwijderen. Met welk font en font punt maakt men een tekst het best op om dit te vermijden? Welk zijn de door het programma zomaar aanvaarde fonts en maten? Vooral voor het plaatsen van een antwoord met citaten met copy/paste kan dit tijd vragen(en tijd om een repliek te posten is beperkt vanaf het moment dat ik de antwoordeditor open).. Nu copieer ik een tekst eerst naar de editor, neem de preview, met alle opmaakaanduidingen, en copiëer die terug naar een tekstverwerker om hem "op te kuisen": wel wat omslachtig. (ik proeerde al arial, tahoma en verdana, in .8 tot .12, zonder merkbaar verschil) Is gebruik van html ipv bb-code een oplossing? Laatst gewijzigd door filosoof : 3 maart 2007 om 14:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() Het volstaat om even te copy-pasten naar kladblok, zodat de opmaak vanzelf verdwijnt.
Ook de knop 'tekst opmaak verwijderen' links boven in de editor kan dit probleem verhelpen. Gewoon je tekst selecteren en op de knop klikken. Al begrijp ik niet goed waarom u niet meteen antwoordt in de editor. Dat lijkt me efficiënter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Efficiënter, inderdaad, en voor korte teksten doe ik dat ook. Tijd om een repliek te posten is beperkt vanaf het moment dat ik de antwoordeditor open (of is het bij wijziging van bericht?) Ik ben een aantal maal een tekst kwijtgespeeld zo, dus als 't lang wordt werk ik in Word of Wordpad -meestal Wordpad, die laadt vlugger op dan Word) Laatst gewijzigd door filosoof : 6 maart 2007 om 01:57. |
|
![]() |
![]() |