Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 maart 2007, 23:11   #1
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard Centrum Simon Wiesenthal in Parijs veroordeeld voor laster

Citaat:
08.03.2007 18:41
Centrum Simon Wiesenthal in Parijs veroordeeld voor laster

Het centrum Simon Wiesenthal Europe, de internationale organisatie tegen het antisemitisme, is donderdag in Parijs veroordeeld voor laster jegens een organisatie die zich inzet voor de Palestijnse zaak: het Comité voor liefdadigheid en hulp aan de Palestijnen (CBSP).
Het CBSP zegt dat het Wiesenthalcentrum hun organisatie in november 2004 kwalificeerde als "een Franse organisatie die het terrorisme financiert en die verboden is in de Verenigde Staten." Het Centrum Simon Wiesenthal beschuldigde het CBSP ervan via een campagne voor Palestijnse weeskinderen "geld in te zamelen voor de families van zelfmoordterroristen van Hamas." De correctionele rechtbank in Parijs veroordeelde een van de verantwoordelijken van het centrum, Stanley Trevor Samuels, directeur internationale relaties, tot een boete van 1.000 euro met uitstel en een euro schadevergoeding voor CBSP. De rechtbank oordeelde dat het om zware laster ging en dat niet kon aangetoond worden dat de organisatie direct of indirect betrokken was bij de financiering van terrorisme. (SVR)

Met alle respect voor genoemd centrum en de Joodse gemeenschap, maar persoonlijk ga ik er van uit dat als je beweringen maakt, je ze ook hard moet kunnen maken.

Ik heb eerder het gevoel dat de Palestijnse kwestie bij sommigen zwaar op de maag ligt.
Oud 9 maart 2007, 16:49   #2
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

big, VERY BIG surprise !

Zionisten proberen op alle manieren hun kolonisatie experiment nog te redden, als ze daar dergelijke , ooit degelijke, organisaties voor dienen te misbruiken met dergelijke smeerlapperijen, zullen ze het niet laten!

Nog maar een bewijs dat zionisten en leugens hetzelfde is, ze MOETEN wel liegen, de waarheid staat nu eenmaal niet aan hun kant. Het is wel verheugend dat ze steeds vaker ontmaskerd worden !
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 19:23   #3
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Met alle respect voor genoemd centrum en de Joodse gemeenschap, maar persoonlijk ga ik er van uit dat als je beweringen maakt, je ze ook hard moet kunnen maken.

Ik heb eerder het gevoel dat de Palestijnse kwestie bij sommigen zwaar op de maag ligt.
De antizionisten spreken weeral eens met dubbele tong. Beweren dat zij zich verzetten zogezegde "kolonisatie experimenten" en anti-racisme als hoogstaande moraal beschouwen maar intussen wel proberen om een organisatie als het Simon Wiesenthal-centrum, een organisatie die zich nochtans al bijna meer dan 40 jaar inzet tegen haat en onverdraagzaamheid te laten veroordelen wegens laster. Het is duidelijk dat de vuile oorlog tegen het Joodse volk onverhinderd doorgaat met medeweten en goedkeuring van deze "zogenaamde verdraagzamen". Wat die banden betreft, als men de antizionistische lobby bekijkt vindt men blijkbaar steeds dezelfde soorten van mensen en personen die ofterwel moslim-fundamentalist of neonazi zijn.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2007, 01:41   #4
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
...intussen wel proberen om een organisatie als het Simon Wiesenthal-centrum, een organisatie die zich nochtans al bijna meer dan 40 jaar inzet tegen haat en onverdraagzaamheid te laten veroordelen wegens laster. Het is duidelijk dat de vuile oorlog tegen het Joodse volk onverhinderd doorgaat met medeweten en goedkeuring van deze "zogenaamde verdraagzamen".
Het Wiesenthal centrum is veroordeeld Sinistra! Het Simon Wiesenthal centrum heeft gedurende jaren een mooie reputatie opgebouwd als racismebestrijder maar als men die reputatie op bepaald moment gaat misbruiken om politieke tegenstanders te belasteren, loopt zelfs een Wiesenthalcentrum vroeg of laat tegen de lamp. Het was trouwens niet de eerste keer dat het Wiesenthal centrum zich verlaagde tot zulke lastercampagnes tegen organisaties die de rechten van het Palestijnse volk verdedigen. Hopelijk mag deze veroordeling een les zijn en begrijpt men bij het Wiesenthal centrum dat lastercampagnes niet echt in de lijn liggen van de oorspronkelijke boodschap van verdraagzaamheid en antiracisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra
Wat die banden betreft, als men de antizionistische lobby bekijkt vindt men blijkbaar steeds dezelfde soorten van mensen en personen die ofterwel moslim-fundamentalist of neonazi zijn.
Je weet duidelijk niet over wat je praat, Sinistra. De meeste antizionisten zijn ofwel gewone nationalisten óf linksen. Een echte professionele antizionistische lobby bestaat trouwens amper.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2007, 02:39   #5
willem1940NLD

Standaard

Merkwaardig; komt dat Centrum met verkeerde informatie op de proppen òf zijn ze alleen maar politiek-incorrect, ik bedoel, dat ze eventueel gelijk hebben maar het zó niet mogen zeggen?
Oud 10 maart 2007, 08:54   #6
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat dat "centrum" maar kruipt waar de oude nazi's ook liggen....in de grond....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2007, 09:03   #7
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Merkwaardig; komt dat Centrum met verkeerde informatie op de proppen òf zijn ze alleen maar politiek-incorrect, ik bedoel, dat ze eventueel gelijk hebben maar het zó niet mogen zeggen?
Er wordt duidelijk gesproken van laster dus...
Oud 10 maart 2007, 15:33   #8
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Er wordt duidelijk gesproken van laster dus...
't Zal wellicht nog blijken; er worden veel van dergelijke termen, ook in Nederland, gebruikt tegen boodschappers van waarheden.

Ik kan mij niet goed voorstellen dat de besproken groep slordig, dom of naïef genoeg zou zijn om met iets onwaarachtigs ophef te maken.
Oud 10 maart 2007, 15:43   #9
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:
't Zal wellicht nog blijken; er worden veel van dergelijke termen, ook in Nederland, gebruikt tegen boodschappers van waarheden..
er valt helemaal NIETS "te blijken". Men HEEFT veroordeeld.
Het vonnis staat jouw zionistisch gedachtengoed niet aan, dus kan je het maar moeilijk verwerken

Citaat:
Ik kan mij niet goed voorstellen dat de besproken groep slordig, dom of naïef genoeg zou zijn om met iets onwaarachtigs ophef te maken
die besproken groep ? wie is dat ?
joden of het Wiesental centrum ? Of de zionisten die het geïnfiltreerd hebben ?

Is één van die besproken groepen dan ZO SUPERIEUR ?

tiss tiss, weer eens eentje die door de mand valt.

De "besproken groep" heeft gewoon GELOGEN.
Zoals de zionisten nu eenmaal behoren te doen.
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
Oud 10 maart 2007, 16:06   #10
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
er valt helemaal NIETS "te blijken". Men HEEFT veroordeeld.
Het vonnis staat jouw zionistisch gedachtengoed niet aan, dus kan je het maar moeilijk verwerken

die besproken groep ? wie is dat ?
joden of het Wiesental centrum ? Of de zionisten die het geïnfiltreerd hebben ?

Is één van die besproken groepen dan ZO SUPERIEUR ?

tiss tiss, weer eens eentje die door de mand valt.

De "besproken groep" heeft gewoon GELOGEN.
Zoals de zionisten nu eenmaal behoren te doen.
"Zionistisch gedachtengoed"?

Is verder alles in orde met je?

Misschien voortaan je tabletten beter op kleurvolgorde houden.
Oud 10 maart 2007, 16:36   #11
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:
"Zionistisch gedachtengoed"?

Is verder alles in orde met je?

Misschien voortaan je tabletten beter op kleurvolgorde houden.
ja, hoor. Willempie is op zijn zionistische teentjes getrapt en kan niets meer inbrengen dan wat kinderlijke persoonlijke aanvalletjes. Als het over "medicatie" gaat...Wel daar ben je zeker een ervaringsdeskundige in vermits je zelfs geeneens doorhad dat er een VONNIS is

De "besproken groep" en de automatische koppeling met : "kan niet"...
Oud 11 maart 2007, 13:52   #12
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja, hoor. Willempie is op zijn zionistische teentjes getrapt en kan niets meer inbrengen dan wat kinderlijke persoonlijke aanvalletjes.
Persoonlijke aanvallen...de pot verwijt de ketel zeker....
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2007, 15:56   #13
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
't Zal wellicht nog blijken; er worden veel van dergelijke termen, ook in Nederland, gebruikt tegen boodschappers van waarheden.

Ik kan mij niet goed voorstellen dat de besproken groep slordig, dom of naïef genoeg zou zijn om met iets onwaarachtigs ophef te maken.
Wel, ik heb vroeger altijd enig respect gehad voor het Simon Wiesenthal Centrum maar, en het spijt mij om dat te moeten zeggen, blijkbaar is het Simon Wiesenthal Centrum zich de laatste jaren gaan profileren als de grote pleitbezorger van de Israëlische politiek. En blijkbaar gebeurt dat op een heel agressieve manier.

Jij bent misschien verbaasd door deze veroordeling maar dit is geen alleenstaand incident. Een voorbeeld: De NGO OXFAM bijvoorbeeld, had enkele jaren terug een actie, waarbij opgeroepen werd niet langer Israëlische producten te kopen uit protest tegen de Israëlische politiek. Het Simon Wiesenthal Center reageerde daarop door die actie te vergelijken met anti-joodse Nazi-campagnes uit de jaren dertig.

Je kan van mening verschillen maar dit soort manier om een politieke tegenstander onderuit te halen, is er wél een beetje over, denk ik.
Oud 11 maart 2007, 15:57   #14
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
ja, hoor. Willempie is op zijn zionistische teentjes getrapt en kan niets meer inbrengen dan wat kinderlijke persoonlijke aanvalletjes. Als het over "medicatie" gaat...Wel daar ben je zeker een ervaringsdeskundige in vermits je zelfs geeneens doorhad dat er een VONNIS is

De "besproken groep" en de automatische koppeling met : "kan niet"...
Ik houd rekening met de mogelijkheid van een politiek(-correct) "vonnis", vooral omdat ik uit berichtgeving in de afgelopen decennia de indruk overhield dat de besproken (misschien wel zionistische, ik ken geen zulke lieden van nabij) groepering doorgaans over zeer goede informatie beschikt.

Zou zoiets aan de hand zijn dan zal de tijd het wel uitwijzen want overduidelijk is dat de Wiesenthal-clan nooit berust in enig haar aangedaan onrecht.
Oud 11 maart 2007, 16:02   #15
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik houd rekening met de mogelijkheid van een politiek(-correct) "vonnis", vooral omdat ik uit berichtgeving in de afgelopen decennia de indruk overhield dat de besproken (misschien wel zionistische, ik ken geen zulke lieden van nabij) groepering doorgaans over zeer goede informatie beschikt.

Zou zoiets aan de hand zijn dan zal de tijd het wel uitwijzen want overduidelijk is dat de Wiesenthal-clan nooit berust in enig haar aangedaan onrecht.
Willem, Het Simon Wiesenthal Centrum is een centrum met een stevige reputatie. Als zo'n centrum veroordeeld wordt, moet er wel een degelijke grond zijn he.
Oud 11 maart 2007, 16:04   #16
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Wel, ik heb vroeger altijd enig respect gehad voor het Simon Wiesenthal Centrum maar, en het spijt mij om dat te moeten zeggen, blijkbaar is het Simon Wiesenthal Centrum zich de laatste jaren gaan profileren als de grote pleitbezorger van de Israëlische politiek. En blijkbaar gebeurt dat op een heel agressieve manier.

Jij bent misschien verbaasd door deze veroordeling maar dit is geen alleenstaand incident. Een voorbeeld: De NGO OXFAM bijvoorbeeld, had enkele jaren terug een actie, waarbij opgeroepen werd niet langer Israëlische producten te kopen uit protest tegen de Israëlische politiek. Het Simon Wiesenthal Center reageerde daarop door die actie te vergelijken met anti-joodse Nazi-campagnes uit de jaren dertig.

Je kan van mening verschillen maar dit soort manier om een politieke tegenstander onderuit te halen, is er wél een beetje over, denk ik.
Gebruikte "slogans", ook als die mij minder aanspreken, verwerk ik wel op mijn eigen manier sinds ik meekreeg dat bijvoorbeeld heel politiek-correct Nederland eerst Fortuyn en momenteel Wilders demoniseerde en als "racist" neerlegde/neerzet; tamelijk succesvol zelfs, want No.1 is al dood.
Oud 11 maart 2007, 16:09   #17
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Willem, Het Simon Wiesenthal Centrum is een centrum met een stevige reputatie. Als zo'n centrum veroordeeld wordt, moet er wel een degelijke grond zijn he.
Ik ben niet in de gelegenheid deze zaak voldoende te doorzien maar behoud voorlopig mijn wantrouwen.
Zoals ik al uitlegde, zie ik de Wiesenthal-groep voor te verstandig aan om een leugen-blunder van zulk formaat aan te vangen.

Wederom: de tijd zal 't leren.
Oud 11 maart 2007, 16:09   #18
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Gebruikte "slogans", ook als die mij minder aanspreken, verwerk ik wel op mijn eigen manier sinds ik meekreeg dat bijvoorbeeld heel politiek-correct Nederland eerst Fortuyn en momenteel Wilders demoniseerde en als "racist" neerlegde/neerzet; tamelijk succesvol zelfs, want No.1 is al dood.
Sorry, maar het is niet omdat Pim Fortuyn vermoord is, dat we opeens allemaal akkoord moeten gaan met zijn ideeëngoed hé. In een normale democratie moet altijd discussie mogelijk zijn en ik denk dan ook niet dat de moord op Pim Fortuyn het gevolg was van de felle discussie die aan zijn dood vooraf ging. Personen met kwade bedoelingen vinden altijd wel een manier om hun plannen door te drijven, óók zonder felle discussie.

Wat dat vonnis betreft: ik neem aan dat er de volgende dagen wel één en ander zal over opduiken in de media. Daar zal je waarschijnlijk meer over de zaak kunnen lezen.

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 11 maart 2007 om 16:11.
Oud 11 maart 2007, 16:13   #19
willem1940NLD

Standaard

Ik laat het hierbij in deze draad, mijn twijfels duren voort.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be