Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: gelooft u dat werklozen over t algemeen te lui zijn om te werken ?
ja 20 39,22%
nee 31 60,78%
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 25 januari 2007, 19:09   #1
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard zijn werklozen lui ?

Volgens de Vld moeten langdurig werklozen geactiveerd worden

Dat is hetzelfde als zeggen dat de werklozen lui zijn en komt neer op het aanbrengen van een stigma op een ( groeiende ) minderheid - het getuigt ook van tribaal collectief denken waarbij er een opdeling gemaakt wordt in wij; de goeden en zij; de slechten.

De Vld begint ook steeds over de luie werklozen indien haar vragen gesteld worden over de economie die maar niet echt terug in gang wil geraken.

Is het niet een beetje laf dat de VLD, waarvan zowat alle mandatarissen uitgesproken rijk zijn, niet durft toegeven dat het de problemen gewoon niet opgelost krijgt en de schuld dan maar op de werklozen ( veelal toch maar weerloze armen en kansarmen ) steekt ?

Lijkt heel die haatcampagne tegen werklozen niet een beetje op wat de nazis deden met de joden ter voorbereiding van de holocaust destijds ?

Ook zij gaven de joden om de duitsers tegen ze op te zetten immers de schuld van de economische malaise.

Graag uw reactie
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 25 januari 2007 om 19:22.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 19:48   #2
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

80% van de doppers zijn profiteurs. Gij ook.
Oud 25 januari 2007, 19:53   #3
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
slechts 80%?
wat ben je mild vandaag.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 04:01   #4
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Als het over mijn omgeving moest gaan dan klopt het.
En naar mijn mening veel te weinig controle...heb zelf ook eens even aan 'den dop' gestaan, een verademing was het. Betaalde vakantie, maar na een tijdje was ik het beu dat thuis zitten

En kansen worden er genoeg geboden, je kan naar de VDAB stappen om je daar bij te scholen. Knelpunt beroepen genoeg.
Maar bij de mensen die ik ken ontbreekt de interesse blijkbaar om terug actief te worden. En hier faalt de VDAB compleet er moet dringend meer begeleiding komen en desnoods harder kunnen optreden tegen werkonwilligen.
Maximaal 3 jaar dop en dan er af...heb je tijd genoeg gehad om je bij te scholen en werk te zoeken.
Dan naar het OCMW waar alle inkomsten en bezit moet worden aangegeven...en eerst dat opsoeperen alvorens nog een uitkering te krijgen.
Zelfs als men een huiseigenaar is, boel verkopen en een OCMW huisje/flat in.
Dat is mijn idee erover...en ik heb het ook ervaren via de VDAB...je hebt het zelf in handen...want blijkbaar zijn ze met te weinig ofzo en roepen ze je heel weinig tot bij hun.
Dus ja, xx% van de werklozen is lui als ik mijn omgeving bekijk.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 06:48   #5
Revolutie
Parlementslid

Revolutie's schermafbeelding

Standaard

ik zou niet willen doppen, ik heb een half maand zonder werk gezeten.
De eerste beste interim heeft mij aan werk geholpen waar ik nog steeds ben.
Oud 26 januari 2007, 07:29   #6
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Als het over mijn omgeving moest gaan dan klopt het.
En naar mijn mening veel te weinig controle...heb zelf ook eens even aan 'den dop' gestaan, een verademing was het. Betaalde vakantie, maar na een tijdje was ik het beu dat thuis zitten .
Ik weet waarover je spreekt. Ik heb ooit eens bijna een heel jaar zonder werk gezeten. En achteraf bekeken denk ik dat ik veel sneller weer aan het werk was geweest zonder het 'sociale vangnet' dat hier hangt.

Werkloosuitkeringen werken volgens mijn mening dus inderdaad luiheid in de hand. Natuurlijk kan het altijd voorvallen dat je zonder werk valt en dan een tijdje steun kunt gebruiken, maar op een schaal dat sommigen jaren thuis zitten, is er meer aan de hand.

Sedertdien heb ik tegen mijzelf gezegd 'nooit meer' en heb ik nog liever een interimbaan beneden mijn diploma aan te nemen dan thuis te zitten niksen en kieskeurig te zitten wachten tot ik de ideale job gevonden heb waarvoor ik wel eens terug wil aan de slag gaan.

Dus aangezien ik uit eigen ervaring spreek, zeg ik hier ronduit: ja, een groot deel van de werklozen is te lui om te werken. En de uitkeringen mogen van mij gerust in de tijd beperkt worden.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 08:29   #7
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Mensen die zich schamen omdat ze doppen, hebben een ego-probleem.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 10:33   #8
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

niet akkoord hoor met het verplaatsen van deze draad uit de forumsessies.

vandaar http://forum.politics.be/showthread.php?t=77461

ik stel gewoon een vraag aan Deheer Claude Marinower.

mvg
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 januari 2007 om 10:34.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 15:37   #9
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Ik heb nee gestemt maar dan wel onder bepaalde voorwaardens,men moet willen werken hé
Oud 26 januari 2007, 16:40   #10
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Als werkloosheid te lang duurt, komt de werkloze volgens mij wel in een deemoedigheid terecht waarin hij/zij niet veel zin meer heeft om wat dan ook te doen.

Ik ben niet werkloos en ik ben een echte luierik. Lui zijn is trouwens niet negatief, integendeel. Luiheid verplicht je voortdurend te zoeken naar de gemakkelijkste oplossingen. Luiheid betekent dus dat je hersens voortdurend moeten werken.
Oud 26 januari 2007, 16:57   #11
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Wie wil werken vindt werk, kijk maar naar mij!
Oud 26 januari 2007, 17:24   #12
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Wie wil werken vindt werk, kijk maar naar mij!
Moet je eens uit leggen aan onze vrienden van het VWS
Oud 26 januari 2007, 17:42   #13
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

1) Een dure machine die, indien verkeerd gebruikt zware lichamelijke letsels kan veroorzaken, vertrouw je niet toe aan een sociaal geval.

In een maatschappij waar zulke constructies net het manuele werk overnemen, en de productie-arbeid voornamelijk gericht is op een goede werking van apparatuur, en vooral, een snelle, juiste interventie bij het falen ervan, vallen de laaggeschoolde werklozen tot tweemaal toe uit de boot.

2) Ieder zelf-respecterend bedrijf laat "graduat level" taken uitvoeren door middel van outsourcing naar bv Algerije ( ) of Polen. Die gastjes kunnen dat evengoed of beter dan de graduaten van hier, en zijn veel goedkoper. Mijn eerste punt gaat zeker niet op voor deze middelniveau geschoolde mensen, maar ik denk niet dat ik een graduaat informatica kan overtuigen om s'nachts te komen kijken naar de goede werking van mijn UltraSort 2000-fabricatie die automatisch kranten & tijdschriften verdeelt

3) Hooggeschoolden zijn er veel te weinig. Het bedrijf waar ik nu voor werk, krijgt haar vacatures bijlangge niet ingevuld, en is verplicht bijzondere dure internationale hooggeschoolden aan te trekken. De ingenieursrichting in België bijvoorbeeld, KRIMPT!

Dat maar rap dat soort richtingen op de knelpunt beroepen komen. Want de Vlamingen studeren daar toch niet voor.

3 redenen dus, waarom er zoveel werklozen zijn.
Oud 26 januari 2007, 17:46   #14
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik kn hier niet stemmen, want sommige zijn idd luiaards en andere zijn gewoon pechvogels.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 17:48   #15
Marlboro
Banneling

Standaard

Zucht,tis toch simpel;men kan zeer makkelijk zien/nagaan of iemand wil werken of niet.
Ik weet iemand en deze heeft in 10j tijd nog nooit vast werk gehad en werkt in een heel jaar mss max paar weekskes.

Als iemand al zo lang thuis zit en je ziet dat deze in feite nog nooit eens vast gewerkt heeft ergens + daarbovenop slechts 1-3 weken in een jaar werkt en dan nog eens zo goed als alles van interimbureau's weigert;tja,die kunnen ze er dus makkelijk uithalen en hun dopgeld afnemen.

Vele doppers zijn inderdaad zo lui als iets.
Ik heb eerlijk gezegd ook geen zin om te gaan werken,steekt mij tegen,ik heb steeds pijn aan m'n voeten en vooral m'n rug.Maarja,ik moet wel want zonder geld kan je je niets permitteren.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 17:52   #16
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Moet je eens uit leggen aan onze vrienden van het VWS
Is limburgse leeuw dan geen echt werkende limburger?Werken is niet per defintie een middel om geld te ontvangen!LL is zeker niet lui,he.

Laatst gewijzigd door guerin : 26 januari 2007 om 17:55.
guerin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 17:53   #17
Sylvia
Banneling

Standaard

"Dé werklozen"?

Er zijn veel verschillende werklozen: de hooggeschoolden, de jongeren, deeltijds werklozen, arbeidsgehandicapten, ...
En het individu niet vergeten natuurlijk.

Maar er zijn er inderdaad luie figuren tussen. die moeten hun les maar leren.
Hier in België hebben ze in ieder geval het geluk om iets of wat te kiezen wat ze zouden willen doen...
Sylvia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 18:02   #18
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sylvia Bekijk bericht
"Dé werklozen"?

Er zijn veel verschillende werklozen: de hooggeschoolden, de jongeren, deeltijds werklozen, arbeidsgehandicapten, ...
En het individu niet vergeten natuurlijk.

Maar er zijn er inderdaad luie figuren tussen. die moeten hun les maar leren.
Hier in België hebben ze in ieder geval het geluk om iets of wat te kiezen wat ze zouden willen doen...
Uw vrienden de moslims zijn de grootste beroepsdoppers.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 18:03   #19
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Id limburgse leeuw dan geen echt werkende limburger?Werken is niet per defintie een middel om geld te ontvangen!LL is zeker niet lui,he.
querin,daar moet ik U overschot van gelijk in geven,iemand als de Limburge Leeuw die onderneemt echt iets tegen de armoede,die gast zouden ze nog veel moeten betalen wat mij betreft Het VWS is eigenlijk iets waar veel toekomst in zat,vol goede ideeën,enkel de woordvoerders zijn niet ok,vergelijk het maar gerust met het VB, daar zijn bepaalde ideeën ook wel ok(niet wat vreemdelingen aangaat) maar de top van de partij deugd ook niet hé
Oud 26 januari 2007, 18:29   #20
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
querin,daar moet ik U overschot van gelijk in geven,iemand als de Limburge Leeuw die onderneemt echt iets tegen de armoede,die gast zouden ze nog veel moeten betalen wat mij betreft Het VWS is eigenlijk iets waar veel toekomst in zat,vol goede ideeën,enkel de woordvoerders zijn niet ok,vergelijk het maar gerust met het VB, daar zijn bepaalde ideeën ook wel ok(niet wat vreemdelingen aangaat) maar de top van de partij deugd ook niet hé
Het is net omgekeerd.
Vroeger was het VWS goed maar nu is het nog beter, sinds er een rotte appel vertrokken is.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be