![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() Belgacom heeft de afgelopen periode 23,75 miljoen aandelen ingekocht... daar is geld voor nodig, natuurlijk..
Belgacom kondigt 1500 afvloeiingen aan voor de komende jaren... dat spaart geld uit natuurlijk... Gewoon een vaststelling... maar nu komt het... De overheid is meerderheidsaandeelhouder van Belgacom... en heeft (1) geld nodig om schulden af te bouwen (2) geld nodig om de begroting te dichten die al te lek is Wat stellen we vast? Belgacom vernietigt de 23,75 aandelen... Hierdoor verkleint het totaal aantal uitstaande aandelen op de markt dus... zonder de controle over Belgacom te verliezen PAARS plots 12 miljoen aandelen verkopen met een geschatte waarde van 380 miljoen euro .. te gebruiken voor... de schuldafbouw Vraag: moeten hiervoor 1500 jobs sneuvelen of is dit "toeval"? Vraag: zou het niet extreem hypocriet zijn om "voor de mensen" dergelijke operatie uit te voeren waarvoor dan 1500 jobs voor sneuvelen? Korte-termijn denken? Het wordt nog beter: Plots schrijft Belgacom bovenop z'n interim-dividend van 0,29 euro een dividend uit van 1,6 euro per aandeel (cash dat voor jobbehoud had kunnen gebruikt worden) wat PAARS plots weer 342 miljoen euro oplevert... goed voor... het dichten van de begroting... Toeval? Ik laat het oordeel aan u over. Of hoe PAARS een loopje neemt met z'n burgers. En hoe Belgacom gegijzeld wordt door z'n immorele hoofdaandeelhouder: PAARS.
------------------------------------------------------- Niet geven is geen vorm van geweld, anderen verplichten te geven is dat duidelijk wel. ------------------------------------------------------- Sovjet Rusland en vergelijkbare totalitaire landen zijn voorbeelden van naties die getracht hebben de vrijheid te elimineren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nu weet ik met zekerheid dat de mensen bij Belgacom onderbemand zijn,en alle nieuwe systemen nog bij lange na niet optimaal werken,velen klagen van de overvloed aan werk die men er heeft,maar wat doet men ? Reeds meer dan 11.000 mensen heeft men doen afvloeien,en met het peterschap(vanaf 54/55 jaarlijks 1 dag minder werken per week)) gaat men nog eens mensen aan de kant schuiven. Dan nog eens 1500 mensen met hun nieuwe plan. En ik die dacht dat de overheid het goede voorbeeld moest geven! Men gaat zolang melken tot de koe leeg is. Denk ook maar eens aan de 5 miljard euro van hun pensioenfonds dat reeds naar de overheid gegaan is. Onder de noemer van overname Telindus,en het reeds bestaande skynet,proximus en Belgacom zal men nog maar wat mensen doen afvloeien. Ik denk dat de volgende regering(hopelijk zonder VLD)nog veel werk en onprettige maatregelen zal moeten nemen,want het potje dat er was in 1999 is reeds lang op. Dat de Sp.a daar aan meewerkt versta ik niet goed.
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer Laatst gewijzigd door BitterSweet : 14 maart 2007 om 22:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus van die onderbemanning niets te merken...de mensen zullen misschien wel hard moeten werken, maar wie niet? Het is niet meer de RTT van vroeger ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() Waarom moet ik nu ineens aan Sabena en Swissair denken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
*kuch* |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat het typische voorbeelden zijn van mis management, op verkeerde paarden wedden en er teveel personeel is, ...
Ah ja, en er natuurlijk geld genoeg aan de pollekes moet blijven plakken van een paar dikkoppen. Ik heb ooit een paar weken in de gebouwen van Proximus en Belgacom doorgebracht, wat een hemelsbreed verschil, in efficientie en bedrijfscultuur... En Belgacom is inderdaad een goeie provider voor professionele klanten, maar Colt en BT bvb zijn dat ook, en dan zijn er nog wel een paar spelers op de broadband markt, ... Verder zie je dat de vaste telefoniemarkt altijd maar kleiner wordt, (skype, voice over IP (bij grote multinationals een serieuse besparing... ) en dan zit je daar met zo'n reuzenbedrijf, dat weliswaar een hoop koper in de belgische grond bezit, maar dat is alleen maar in belgische grond , kwestie van een paar jaar eer France Telecom of BT heel de winkel overkoopt en de helft van 't personeel buitengooit. Of zij moeten zelf een paar europese concurenten gaan opkopen, maar daar zijn ze zelf wel wat kleintjes voor vrees ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() rechts denken is redelijk simpel.
het gaat als volgt: als de overheid mensen afdankt is het de schuld van paars. maar anderzijds heeft de overheid ook teveel ambtenaren: ook de schuld van paars. en als volkswagen vorst mensen ontslaat is het ook de schuld van paars. en de vakbonden natuurlijk. en dan krijgen de ontslagen werknemers weer teveel opslagvergoeding. schuld van paars/vakbond. paars is te liberaal en te links tegelijk. te wit én te zwart. te hoog én te laag. te recht en te krom. en we dansen vrolijk verder op het ritme van het liedje. Laatst gewijzigd door Mitgard : 15 maart 2007 om 13:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is elke aansluiting op zich apart. Zijn er nog voldoende paren in de kabel?,is uw capaciteit voor adsl goed? woont ge niet te ver van de centrale voor adsl(verzwakking van de lijnenz...,moeten er eerst geen laswerken(kabelwerken gebeuren)nieuwe kabels leggen en aansluiten,zijn er geen storingen op de lijn,kan u aangesloten worden langs de kant van uw huis? Het is dikwijls moeilijk uit te leggen aan de klant wat juist de vertraging meebrengt,maar slechte wil zal het zeker niet zijn. Het is soms moeilijk te bepalen waarom een klant die naast u woont wel adsl kan krijgen en u niet,het hangt af de lengte van het koperpaar komt u lijn rechtstreeks of loopt ze eerst over de kop van de kabel,dat moet allemaal eerst uitgemeten worden en gemeten,ligt er naast uw koperpaar ook een adsllijn dan kan dat verlies betekenen,en met een slechte lijn bent u niet gediend. Maar ja, soms loopt het al is mis en dan is het zaak om de klant te verzekeren dat ze er alles voor doen om het in orde te brengen.
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anyway een lokale kabelboer kan niet op tegen al dat buitenlands geweld, heeft allemaal te maken met "interconnectie" kosten en andere technische dingskes uit den datacomwereld. Voor locale connectie gaat dat nog, maar van zodra er internationale breedband connecties om de hoek komen kijken, spreken we enkel nog met de grote jongens mee. Een verbinding Rome - London bv, ga je toch bij BT kopen, die hebben het complete netwerk in handen over heel die verbinding, juist the last mile kan nog in handen zijn van Telecom, (alhoewel dat dat al niet overal meer het geval is. ) En dit is nog maar het begin van de veranderingen in Telecom land, draadloze netwerken over IP enz komen eraan, zelf GSM operatoren gaan moeten uitkijken wat ze gaan doen en hoe ze verder investeren, het is een wereldje dat constant in beweging is en waar miljarden in omgaan en waar de tijd absoluut niet stilstaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn inderdaad een pak goeie belgacom techniekers, en de redenen die u hier opnoemt kloppen inderdaad allemaal... Normaal gezien kan men echter direct zeggen of u te ver van de centrale woont, of de mux in de centrale vol zit of niet. Ook of er nog 1000 wachtenden voor u zijn, Dat kan al heel wat "communicatieproblemen" verhelpen. Ik ben zelf technieker en als ze zeggen, het switchbord zit vol, weet ik ook dat het switchbord vol zit, en dat het dan best een paar maand of jaar kan duren voor ik geholpen kan worden, maar dan mag men dat wel zeggen. (ik was in dat geval hier in Italië) Nu heb ik een andere provider gevonden met zijn eigen centrales die wel nog capaciteit hadden. Je vraagt aan en dan heb je de typische telecom provider problemen, (en geloof me ik heb er al heel wat versleten zowel privé als professioneel... ) eerst een lijn activeren, dan ne modem sturen, dan nen technieker sturen om de lijn te activeren , dan die modem aansluiten en een activatie van uwe modem vragen, en dan eindelijk, ja het werkt, hopelijk hebt ge daarnaa nooit meer vragen, anders hebben ze u gegarandeerd weer met uw pietjen... Ik werk nu rechtstreeks met salesmanagers van het telecombedrijf, 't is te zeggen, mijnen baas met de comercieel , ik met den technische manager, da werkt heel goed nu, die mannen staan immers zelf hoog genoeg om wat te gaan zagen , maar als ge die nie hebt, zijde dus ferm gepakt. Ik zal u effe schetsen wat verloop is om een point to point HDSL verbinding te krijgen is : Aanvragen, een paar weken later, afspraakske maken, dan komt er nen technieker nekeer kijken, daarna komen er een paar techniekers wa koper trekken, en zetten ze ne modem, dan komt er een andere firma da is nie om te installeren nee ze komen kijken wat voor ne router etc ze moeten brengen... dan sturen ze die routers op, dan komt er nen technieker die routers installeren, pas op, er werkt nog niks hé, die router is immers maar een lege doos... Dan komt er enen een nieuwe ADSL lijn trekken, dan sturen ze nen adsl modem op, dan komt er eenen om dien ADSL modem op die router aan te sluiten, (pas op da is wel ne speciale van CISCO die kost ongeveer een klein maandloon) dan als da gedaan is kunnen ze van bij de provider, die router configureren via dien ADSL modem, ... Heel die procedure heeft 2 maand geduurd, pas op 1 serieuze technieker kan da allemaal op 1 of 2 dagen doen hé. Gewoon om uw bloot.... van te laten zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat is nu eenmaal zo als ge via een koperpaar gaat he,ondertussen hebben ze veel ldc's bijgezet en speciale verdeelkasten om de afstanden beter te overbruggen ,maar ja ik ben er ook al meer dan 3 jaar weg hoor,ondertussen hebben ze nog switching bijgekregen en Belgacom tv en ik moet eerlijk zeggen met de nieuwste technieken ben ik niet meer bij.
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer Laatst gewijzigd door BitterSweet : 15 maart 2007 om 17:50. |
|
![]() |
![]() |