![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() "Een Britse tiener heeft een koopje gedaan op ebay. Hij kocht er een playstation 2 en toen hij het pakje ontving, zat er nog eens 65 000 euro extra in.
De BBC meldde het nieuws. De poltie zoekt vanwaar het pakket komt en wie de eigenaar is van het geld. De jongen miste twee spelletjes in zijn pakket, maar 65 000 euro was een ruime compensatie. De politie kan het geld tot 22 september voor zich houden, daarna is het in handen van het gerecht. De familie van de jongen kan dan het geld opeisen." Der zijn toch nog brave mensen eh, zo maar 65 000 euro niet bijhouden....
![]() |
#2 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze hadden dat geld zelf op een spaarrekening moeten zetten en dan pas aan de politie moeten melden. Dan hadden ze tenminste nog de interst gehad, nu mogen ze later nog eens naar de rechtbank lopen en als het misdaad geld blijkt te zijn, kunnen ze zelf ook nog vervolgd worden wegens koerier spelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik heb ooit eens 5 frank onderin een potje pudding gevonden.
normaal zat daar een stukje ananas ofzo. ik heb dat toen echter niet aan de politie gemeld. loop ik nu het gevaar opgepakt te worden? P.s. 'kalf' is het juiste woord voor die ouders. Zet dat geld gewoon op een paar rekeningen en zwijg erover. Als de eigenaar van dat geld ooit toch opdaagt gebaar je van krommen aas.
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() Ik denk dat ik ook niets zou doen, gewoon afwachten of de verkoper van de PS ernaar vraagt, zoniet blijft het gewoon waar het is.
Denk ik he... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Uiteraard. We spreken hier ook niet over 20 eur, wat een jammerlijke vergissing kan zijn. Dat zou ik spontaan teruggeven. Maar 42 500 ponden!!! Dat steek je niet per ongeluk in een playstation twee. Goeiemorgen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vond op de tram eens 100 euro. Ik heb het laten liggen.
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Carter geeft het graf van Toetankamon ook gevonden en niet meegenomen.
![]()
Laatst gewijzigd door lombas : 20 juli 2007 om 16:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou het geld houden. Op een spaarrekening gooien. In het slechtste geval vraagt de vorige eigenaar ernaar en dan geef ik het terug (heb ik toch de rente gehad), if not,
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou die PS doorverkopen voor 67000 euro
![]()
![]() |
![]() |
#17 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Den tram of die 100 euro?
![]() |
![]() |
#19 |
Staatssecretaris
|
![]() Toen ik nog een rebelse tiener was en de eerste shop-o-matics ook in de plaatselijke dorpjes hun intrede deden, functioneerde die in ons dorp niet echt naar behoren. Je stak er bijvoorbeeld, destijds nog franken, één biljet van honderd belgische franken in, kreeg je 100 BEF aan klein geld terug en plots ook een vier tot vijftal vrij verfrommelde briefjes van 100 BEF. Ik denk dat ik na 1500 BEF winstmarge gestopt ben.
Laatst gewijzigd door Spliff : 20 juli 2007 om 22:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, dat is zelfs niet strafbaar als het geen misdaadgeld is, want jij bent de eigenaar van de volledige inhoud van een aan jou geadresseerd postpakket.
En justitie gaat daar ,wereldwijd, zelf zo ver in, dat als de douane het pakket hadden opengedaan en dat geld gevonden hadden. De geadresseerde gewoon word opgepakt, ondervraagd word en een ver doorgedreven huiszoeking krijgt. Een dergelijke grap kan je dus nog veel last bezorgen ook. En wees maar gerust, die ouders zouden het zich nog wel eens flink kunnen gaan beklagen dat ze naar de politie zijn gegaan. Want deze hebben nu in het VK de geadresseerd te verdenken van terrorisme, want er is ginder geen enkele wet die hen daar nog tegen beschermt. |
![]() |
![]() |