![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() Beste kijkers (die met een tv, Uncle !),
Hedenavond, maandag twaalf maart tweeduizend en zeven, Weg-Van-Belgiek-avond. Ingeluid door de roadmovie waarin Bart Dewever en Marc Reynebeau door dat ozo onbegrepen Waalse land van onze ozo goede Waalse vrienden rondtoeren. http://www.canvas.be/canvas_master/p...ie/index.shtml Ook Ter Zake en Morgen Beter zouden het onderwerp behandelen. Misschien kunnen ook wij, al dan niet verzuurde digibroeders, nadien alhier lekker gezellig over die uitzendingen nakletsen ? -- KZ |
![]() |
#2 |
|
![]() "Kapitein Zeppos" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Beste kijkers (die met een tv, Uncle !), > > Hedenavond, maandag twaalf maart tweeduizend en zeven, > Weg-Van-Belgiek-avond. > Ingeluid door de roadmovie waarin Bart Dewever en > Marc Reynebeau door dat ozo onbegrepen Waalse land van onze ozo > goede Waalse vrienden rondtoeren. > http://www.canvas.be/canvas_master/p...ie/index.shtml > > Ook Ter Zake en Morgen Beter zouden het onderwerp behandelen. > > Misschien kunnen ook wij, al dan niet verzuurde digibroeders, nadien > alhier > lekker gezellig over die uitzendingen nakletsen ? Ik hoef het niet te bekijken, maar zal het zeker doen. Elke nacht werk ik samen met toffe collega's in Wallonië. Spijtig is mijn tweede landstaal niet zo schitterend, maar ik doe mijn best. De enige collega waar ik moeilijkhden mee heb is toevallig een vlaming. De rest: Mohamed, Hassan, Yoeseff, Pierre, Alexander, Marc, etc..zijn toffe collega's die ik graag help, en die mij ook helpen. Ik geef respect, en ik krijg er tiendubbel terug. Ik ken mijn land en landgenoten, en het is zo slecht niet hoor...staat in schril contrast met wat ik hier -door sommigen- soms lees. |
![]() |
#3 |
|
![]() nico <[email protected]> schreef in berichtnieuws [email protected]... > > "Kapitein Zeppos" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > > Beste kijkers (die met een tv, Uncle !), > > > > Hedenavond, maandag twaalf maart tweeduizend en zeven, > > Weg-Van-Belgiek-avond. > > Ingeluid door de roadmovie waarin Bart Dewever en > > Marc Reynebeau door dat ozo onbegrepen Waalse land van onze ozo > > goede Waalse vrienden rondtoeren. > > http://www.canvas.be/canvas_master/p...als_wegvanbelg ie/index.shtml > > > > Ook Ter Zake en Morgen Beter zouden het onderwerp behandelen. > > > > Misschien kunnen ook wij, al dan niet verzuurde digibroeders, nadien > > alhier > > lekker gezellig over die uitzendingen nakletsen ? > > > Ik hoef het niet te bekijken, maar zal het zeker doen. > Elke nacht werk ik samen met toffe collega's in Wallonië. Spijtig is mijn > tweede landstaal niet zo schitterend, maar ik doe mijn best. De enige > collega waar ik moeilijkhden mee heb is toevallig een vlaming. De rest: > Mohamed, Hassan, Yoeseff, Pierre, Alexander, Marc, etc..zijn toffe collega's > die ik graag help, en die mij ook helpen. > Ik geef respect, en ik krijg er tiendubbel terug. > > Ik ken mijn land en landgenoten, en het is zo slecht niet hoor...staat in > schril contrast met wat ik hier -door sommigen- soms lees. > > Wat noem jij "niet slecht" ? Dat wij als Vlaams volk jaarlijks voor miljoenen Euros worden bestolen, inderdaad niet zo slecht, je moet het maar doen. WT |
![]() |
#4 |
|
![]() "WT" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... >> > Wat noem jij "niet slecht" ? > Dat wij als Vlaams volk jaarlijks voor miljoenen Euros worden bestolen, > inderdaad niet zo slecht, > je moet het maar doen. > WT Klopt, de lange wapper gaat ons veel kosten ja. > > |
![]() |
#5 |
|
![]() nico wrote:
> > "WT" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >>> >> Wat noem jij "niet slecht" ? >> Dat wij als Vlaams volk jaarlijks voor miljoenen Euros worden bestolen, >> inderdaad niet zo slecht, >> je moet het maar doen. >> WT > > Klopt, de lange wapper gaat ons veel kosten ja. >> >> Dat ontwikkelingsgebied in het zuiden van de regio die men België placht te noemen kost meer dan de rest van de ontwikkelingshulp die België geeft, en het is net zozeer weggesmeten geld als dat wat naar Congo en consoorten gaat. Dat gecombineerd met de hautaine houding van de professionele bedelaars in het zuiden is helemaal niet slecht dus. Tja, meningen verschillen. -- Micro$oft What do you want to patch today? |
![]() |
#6 |
|
![]() "nico" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Kapitein Zeppos" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> Beste kijkers (die met een tv, Uncle !), >> >> Hedenavond, maandag twaalf maart tweeduizend en zeven, >> Weg-Van-Belgiek-avond. >> Ingeluid door de roadmovie waarin Bart Dewever en >> Marc Reynebeau door dat ozo onbegrepen Waalse land van onze ozo >> goede Waalse vrienden rondtoeren. >> http://www.canvas.be/canvas_master/p...ie/index.shtml >> >> Ook Ter Zake en Morgen Beter zouden het onderwerp behandelen. >> >> Misschien kunnen ook wij, al dan niet verzuurde digibroeders, nadien >> alhier >> lekker gezellig over die uitzendingen nakletsen ? > > > Ik hoef het niet te bekijken, maar zal het zeker doen. > Elke nacht werk ik samen met toffe collega's in Wallonië. Spijtig is mijn > tweede landstaal niet zo schitterend, maar ik doe mijn best. De enige > collega waar ik moeilijkhden mee heb is toevallig een vlaming. De rest: > Mohamed, Hassan, Yoeseff, Pierre, Alexander, Marc, etc..zijn toffe > collega's die ik graag help, en die mij ook helpen. > Ik geef respect, en ik krijg er tiendubbel terug. > > Ik ken mijn land en landgenoten, en het is zo slecht niet hoor...staat in > schril contrast met wat ik hier -door sommigen- soms lees. Yeps......zolang je tegen je collega's frans spreekt en tegen de ali's zwijgt over hun Koran. Zo ken ik er nog, ik noem ze gewoon **Volksverraders** -- Ghingis Khan http://www.lotuschild.org/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#7 |
|
![]() "nico" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "WT" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >>> >> Wat noem jij "niet slecht" ? >> Dat wij als Vlaams volk jaarlijks voor miljoenen Euros worden bestolen, >> inderdaad niet zo slecht, >> je moet het maar doen. >> WT > > Klopt, de lange wapper gaat ons veel kosten ja. En de walen geen cent, in tegenstelling met de **transfers** van noord naar zuid, 15 Miljard euro jaarlijks. -- Ghingis Khan http://www.lotuschild.org/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#8 |
|
![]() >> Ik hoef het niet te bekijken, maar zal het zeker doen. >> Elke nacht werk ik samen met toffe collega's in Wallonië. Spijtig is mijn >> tweede landstaal niet zo schitterend, maar ik doe mijn best. De enige >> collega waar ik moeilijkhden mee heb is toevallig een vlaming. De rest: >> Mohamed, Hassan, Yoeseff, Pierre, Alexander, Marc, etc..zijn toffe >> collega's die ik graag help, en die mij ook helpen. >> Ik geef respect, en ik krijg er tiendubbel terug. >> >> Ik ken mijn land en landgenoten, en het is zo slecht niet hoor...staat in >> schril contrast met wat ik hier -door sommigen- soms lees. > > Yeps......zolang je tegen je collega's frans spreekt en tegen > de ali's zwijgt over hun Koran. > > Zo ken ik er nog, ik noem ze gewoon **Volksverraders** Zo zie je maar dat je geen enkele marokkaan kent. Ook geen Congolees of Waal. Jij moet zeker naar dat programma kijken. En ik ben geen volksverader.Welk volk bedoel je eigenlijk? En waarom denk je bij dat volk moet behoren ? Ik ken maar één enkel volk. Een wereldvolk. |
![]() |
#9 |
|
![]() "nico" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > >>> Ik hoef het niet te bekijken, maar zal het zeker doen. >>> Elke nacht werk ik samen met toffe collega's in Wallonië. Spijtig is >>> mijn tweede landstaal niet zo schitterend, maar ik doe mijn best. De >>> enige collega waar ik moeilijkhden mee heb is toevallig een vlaming. De >>> rest: Mohamed, Hassan, Yoeseff, Pierre, Alexander, Marc, etc..zijn toffe >>> collega's die ik graag help, en die mij ook helpen. >>> Ik geef respect, en ik krijg er tiendubbel terug. >>> >>> Ik ken mijn land en landgenoten, en het is zo slecht niet hoor...staat >>> in schril contrast met wat ik hier -door sommigen- soms lees. >> >> Yeps......zolang je tegen je collega's frans spreekt en tegen >> de ali's zwijgt over hun Koran. >> >> Zo ken ik er nog, ik noem ze gewoon **Volksverraders** > > Zo zie je maar dat je geen enkele marokkaan kent. Ook geen Congolees of > Waal. > Jij moet zeker naar dat programma kijken. > En ik ben geen volksverader.Welk volk bedoel je eigenlijk? En waarom denk > je bij dat volk moet behoren ? > Ik ken maar één enkel volk. Een wereldvolk. Ik ken marocs, maar zwijger zedig over hun Koran als ik er mee praat, ik hou niet van een paar messteken in de rug. Ik ken meer volkeren, en ook **Volksverraders** -- Ghingis Khan http://www.lotuschild.org/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#10 |
|
![]() nico wrote:
> >>> Ik hoef het niet te bekijken, maar zal het zeker doen. >>> Elke nacht werk ik samen met toffe collega's in Wallonië. Spijtig is >>> mijn tweede landstaal niet zo schitterend, maar ik doe mijn best. De >>> enige collega waar ik moeilijkhden mee heb is toevallig een vlaming. De >>> rest: Mohamed, Hassan, Yoeseff, Pierre, Alexander, Marc, etc..zijn toffe >>> collega's die ik graag help, en die mij ook helpen. >>> Ik geef respect, en ik krijg er tiendubbel terug. >>> >>> Ik ken mijn land en landgenoten, en het is zo slecht niet hoor...staat >>> in schril contrast met wat ik hier -door sommigen- soms lees. >> >> Yeps......zolang je tegen je collega's frans spreekt en tegen >> de ali's zwijgt over hun Koran. >> >> Zo ken ik er nog, ik noem ze gewoon **Volksverraders** > > Zo zie je maar dat je geen enkele marokkaan kent. Ook geen Congolees of > Waal. > Jij moet zeker naar dat programma kijken. > En ik ben geen volksverader.Welk volk bedoel je eigenlijk? En waarom denk > je bij dat volk moet behoren ? > Ik ken maar één enkel volk. Een wereldvolk. Een wereldvolk is net zo onnatuurlijk als een sos die niet met zijn pollen in de staatskas zit. Bekijk de Vlamingen en de Walen en kom dan nog eens af met je wereldvolk. -- Micro$oft What do you want to patch today? |
![]() |
#11 |
|
![]() nico <[email protected]> schreef in berichtnieuws [email protected]... > > >> Ik hoef het niet te bekijken, maar zal het zeker doen. > >> Elke nacht werk ik samen met toffe collega's in Wallonië. Spijtig is mijn > >> tweede landstaal niet zo schitterend, maar ik doe mijn best. De enige > >> collega waar ik moeilijkhden mee heb is toevallig een vlaming. De rest: > >> Mohamed, Hassan, Yoeseff, Pierre, Alexander, Marc, etc..zijn toffe > >> collega's die ik graag help, en die mij ook helpen. > >> Ik geef respect, en ik krijg er tiendubbel terug. > >> > >> Ik ken mijn land en landgenoten, en het is zo slecht niet hoor...staat in > >> schril contrast met wat ik hier -door sommigen- soms lees. > > > > Yeps......zolang je tegen je collega's frans spreekt en tegen > > de ali's zwijgt over hun Koran. > > > > Zo ken ik er nog, ik noem ze gewoon **Volksverraders** > > Zo zie je maar dat je geen enkele marokkaan kent. Ook geen Congolees of > Waal. > Jij moet zeker naar dat programma kijken. > En ik ben geen volksverader.Welk volk bedoel je eigenlijk? En waarom denk je > bij dat volk moet behoren ? > Ik ken maar één enkel volk. Een wereldvolk. > > "Wereldvolk" ? iedereen is toch van deze wereld of ben jij een Marsmannetje ? En wat heeft dat wereldvolk al gepresteerd ??? Niets dan oorlogen, dat mijn beste kan je van de Vlamingen niet zeggen of schrijven. WT |
![]() |
#12 |
|
![]() "nico" <[email protected]> schreef in bericht
news:[email protected]... > > >> Ik hoef het niet te bekijken, maar zal het zeker doen. > >> Elke nacht werk ik samen met toffe collega's in Wallonië. Spijtig is mijn > >> tweede landstaal niet zo schitterend, maar ik doe mijn best. De enige > >> collega waar ik moeilijkhden mee heb is toevallig een vlaming. De rest: > >> Mohamed, Hassan, Yoeseff, Pierre, Alexander, Marc, etc..zijn toffe > >> collega's die ik graag help, en die mij ook helpen. > >> Ik geef respect, en ik krijg er tiendubbel terug. > >> > >> Ik ken mijn land en landgenoten, en het is zo slecht niet hoor...staat in > >> schril contrast met wat ik hier -door sommigen- soms lees. > > > > Yeps......zolang je tegen je collega's frans spreekt en tegen > > de ali's zwijgt over hun Koran. > > > > Zo ken ik er nog, ik noem ze gewoon **Volksverraders** > > Zo zie je maar dat je geen enkele marokkaan kent. Ook geen Congolees of > Waal. > Jij moet zeker naar dat programma kijken. > En ik ben geen volksverader.Welk volk bedoel je eigenlijk? En waarom denk je > bij dat volk moet behoren ? > Ik ken maar één enkel volk. Een wereldvolk. Dat wordt ons ingelepeld door de populaire politiek-correcte linkse pers en de politicaille klasse. Een wereldvolk bestaat niet. Een wereldvolk is zoals Joegoslavië, waar Tito het deksel op de explosieve pot was. Een mens is een diersoort en daar heb je ook allerlei ondersoorten in. Je hebt zoveel verschillende soorten dolfijnen, maar je ziet ze allemaal enkel in hun scholen, nooit onder elkaar, en als de ene te dicht bij een andere soort komt wordt hij verdreven. . Ooit heeft men in Nederland een experiment gedaan door apen van dezelfde soort komende van elk continent bij elkaar te zetten. Het gevolg was een bloedige veldslag. In Amerika heb je blanke wijken, zwarte wijken, Latino wijken.... Een wereldvolk is zoiets als een communistische uitvinding. Het is van moeten of je krijgt een Siberische behandeling. Een wereldvolk bestaat niet. Het is slechts een idee dat ons wordt opgedrongen. |
![]() |
#13 |
|
![]() "nico" <[email protected]> schreef in
news:[email protected] op ma 12 mrt 2007 11:40:38a > > "Kapitein Zeppos" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> Beste kijkers (die met een tv, Uncle !), >> >> Hedenavond, maandag twaalf maart tweeduizend en zeven, >> Weg-Van-Belgiek-avond. >> Ingeluid door de roadmovie waarin Bart Dewever en >> Marc Reynebeau door dat ozo onbegrepen Waalse land van onze ozo >> goede Waalse vrienden rondtoeren. >> http://www.canvas.be/canvas_master/p...pecials_wegvan >> belgie/index.shtml >> >> Ook Ter Zake en Morgen Beter zouden het onderwerp behandelen. >> >> Misschien kunnen ook wij, al dan niet verzuurde digibroeders, nadien >> alhier >> lekker gezellig over die uitzendingen nakletsen ? > > > Ik hoef het niet te bekijken, maar zal het zeker doen. > Elke nacht werk ik samen met toffe collega's in Wallonië. Spijtig is > mijn tweede landstaal niet zo schitterend, maar ik doe mijn best. De > enige collega waar ik moeilijkhden mee heb is toevallig een vlaming. De > rest: Mohamed, Hassan, Yoeseff, Pierre, Alexander, Marc, etc..zijn toffe > collega's die ik graag help, en die mij ook helpen. > Ik geef respect, en ik krijg er tiendubbel terug. > > Ik ken mijn land en landgenoten, en het is zo slecht niet hoor...staat > in schril contrast met wat ik hier -door sommigen- soms lees. > > Ik weet het allemaal niet ... Ik heb de uitzendingen alsnog nog niet kunnen bekijken, maar ze zijn opgenomen. Misschien geef ik de komende dagen mijn indrukken weer. Over dat vriendelijk en broederlijk met mekaar samenleven, kan ik alvast zeggen dat ik het vreemd vind dat het ineens zo'n hoogstdringend thema is als het initiatief tot meer begrip voor de overkant van de Franstalige kant uitgaat. Ik bedoel maar: zowat sinds 1830 worden de Vlamingen in dit land héél dikwijls misprijzend, welhaast racistisch, geconsidereerd door al wie de taal van Molière beheerst. Opeens, wanneer de Vlamingen de kans zien om zich eindelijk te onthechten, om eindelijk soeverein, vrij en zichzelf te zijn, dient er alles aan gedaan om dat quasi-natuurlijke proces te verhinderen ... 'Meer begrip voor de overkant vanwege de Franstalige kant' is trouwens relatief. Een deel van dat zogenaamde begrip bestaat er o.a. in dat ze zich, bijvoorbeeld die onbegrepen Franstalige minderheden in Vlaanderen, alweer de vraag stellen waarom ze niet overal in Vlaanderen hun moedertaal kunnen bezigen. En elke Vlaming daar vanzelfsprekend 'adequaat' op reageert met datzelfde, andere taalgebruik. Van de scheiding tussen Nederland en Vlaanderen ten behoeve van de nieuwe staat Belgique, 'scheen' niemand zich in het verleden aan te trekken. Waarom zou het vredevol uiteengaan van bevolkingsgroepen die mekaar alleen al linguïstisch niet begrijpen dan vandaag zo'n groot probleem zijn ? Het zijn maar vragen en stellingen hoor. Ik heb die uitzendingen nog niet gezien (niet dat dat zoveel aan mijn gedachtengang zou veranderen). -- KZ |
![]() |
#14 |
|
![]() "nico" <[email protected]> schreef in
news:[email protected] op ma 12 mrt 2007 11:40:38a > > "Kapitein Zeppos" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> Beste kijkers (die met een tv, Uncle !), >> >> Hedenavond, maandag twaalf maart tweeduizend en zeven, >> Weg-Van-Belgiek-avond. >> Ingeluid door de roadmovie waarin Bart Dewever en >> Marc Reynebeau door dat ozo onbegrepen Waalse land van onze ozo >> goede Waalse vrienden rondtoeren. >> http://www.canvas.be/canvas_master/p...pecials_wegvan >> belgie/index.shtml >> >> Ook Ter Zake en Morgen Beter zouden het onderwerp behandelen. >> >> Misschien kunnen ook wij, al dan niet verzuurde digibroeders, nadien >> alhier >> lekker gezellig over die uitzendingen nakletsen ? > > > Ik hoef het niet te bekijken, maar zal het zeker doen. Ik vond het eigenlijk een beetje slap. De wegfilm werd gefilmd vanuit het standpunt van de verteller, Marc (met c) Reynebeau wiens standpunt iedereen eigenlijk al langer kent. Vanuit dat zogenaamde 'verfijnde' standpunt kwam Bart eruit als een extreme, Vlaams-nationalistische (een zonde t.o.v. het felgeprezen Belgische partriottisme dat eigenlijk ook een vervormde vorm van nationalisme is) oerang-oetang. Maar allee, ze kwamen ongeveer zowat een beetje overeen, Marc en Bart. T.t.z., Dhr. Dewever werd 'getolereerd'. Ik ga niet ontkennen dat het wel de bedoeling zal geweest zijn de extremen te extrapoleren. Toch kon ik mij weer niet van de indruk ontdoen dat de indruk gewekt werd dat de extremen in 1 exclusieve, niet overdreven België-gezinde hoek verondersteld werden te worden gezocht. -- KZ |