![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: Is islamofobie een misdaad? | |||
JA |
![]() ![]() ![]() |
13 | 13,54% |
NEEN |
![]() ![]() ![]() |
78 | 81,25% |
geen mening |
![]() ![]() ![]() |
5 | 5,21% |
Aantal stemmers: 96. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Het VB staat voor een uitzonderingsrechtbank ( nl de raad van state) van franstalige PS rechters en liberale beroepscriminelen.
De aanleiding van deze zaak is het feit dat FDW bij de zoveelste beschulidiging van xenophobie zei=" ... als het dan toch persé een fobie moet zijn( wat het dus niet moet zijn) laat het dan islamofobie zijn."Wat uiteindelijk niet hetzelfde is als zegegn wij zijn islamofoob. Maar los daarvan dus deze vraag. Er zijn echter duizend en één redenen om islamofoob te zijn. Dus de vraag is . Is islamofobie een misdaad of een normale reactie gezien de duizend en één doden en slachtoffers die wereldwijd dag na dag vallen onder invloed van islamgeweld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Het is geen misdaad, maar ik vraag me af of de topicstarter de werkelijke betekenis van fobie kent. Een fobie is namelijke een ziekelijke angst en dus een psychische aandoening, het is dus geen normale reactie.
Islamkritisch zijn is dan weer een ander verhaal.
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Daarom ook dat FDW uitdrukkelijk zei... als het al een fobie moet zijn. Wat het dus niet is. u spreekt terecht over islamkritisch.
Maar het is in het geval vand e islam dus zeker geen ziekelijk angst of overdreven angst. maar een angst gebaseerd op de realiteit. Maar het is wel degelijk een angst. FDW en het Vb worden dus vervolgd niet omdat ze zeggen dat ze islamofoob zijn , maar wel omdat we kritisch zijn voor de islam en bovendien een mijns inziens terechte angst hebben voor de islam. trouwens al heeft men daadwerkelijk een fobie, dan is dat uietraard nog geen reden om iemand te vervolgen. Anders zou heel de linkerzijde met hun VB-fobie vervolgd moeten worden. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Rechtzaken worden aangespannen op basis van uitingen. Het VB kan die als fobisch omschrijven, het gerecht vond dat dat niet het geval was.
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() We gaan met deze peiling weer de krant halen zeker, als racistisch forum of zullen ze deze keer iets origineler zijn!
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() heb ik iets gemist?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Hoe kun jij nu weten dat de moslims hier in de grootsteden er geen angst voor hebben? Ik durf zelfs beweren dat ze er méér angst voor hebben dan de moslims daar omdat ze in een geweldloze wereld zijn opgegroeid. Ze zijn dat soort geweld niet gewend, of ze er nu uitzien als een moslim of niet...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Ik ben conservative islamofoob. Ik ben ook conservative christian-foob. Sluit mij maar op of stuur me naar de psychiater. Maar voor mij kunnen beide religies en hun aanhangers de pot op.
Laatst gewijzigd door longhorn : 27 februari 2007 om 18:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als er al hier al moslims schrik hebebn dan zijn zij het die ofwel een westerse partner hebebn of zij die de islam niet volgen. Zij hebebns chrik vand e respresailles die soms gewoon de dodostraf kunnen zijn; De islam daar kan je niet uitstappen , het is een dwangbuis die als je ze verwijdert je leven riskeert aangezien de andere dwangbuis aanhangers je dan willen kelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Mensen die leiden aan islamofobie zijn ziek maar misdoen in feite niks op zich,
dat is wel een heel verschil met moslim-moe, dan heb je niks tegen die godsdienst op zich, maar wel tegen de constante verheerlijkingvan iets wat op zich achterlijk is namelijk een godsdienst ... 'k probeer dat hier toch allang duidelijk te maken met m'n onderschrift denk ik dan.
![]() |
#17 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() IK WIL STEMMEN!!!
Dat ging toch vanaf 100 postings? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() een fobie is een ongegronde angst voor iets: hoe kan men nu bestraft worden voor een ongegronde angst?
Het is wel zo dat men vanuit de Raad van Europa (waar ook Turkije bijzit) reeds heeft aangeraden om "islamfobie" strafbaar te maken. Ook in Engeland stond het ooit op het programma, maar heeft het niet gehaald (slechts één zetel tekort!) Indien islamfobie strafbaar is, wat dan met nazifobie? Of is nazifobie geen fobie omdat er een reëel gevaar achter zit? Op welke manier gaat men dan bewijzen dat de totalitaire ideologie, die islam is, waarvan apartheid (gelovigen - vs. nietgelovigen) een inherent deel uitmaakt, waarbij aan bepaalde bevolkingsgroepen een tweederangsstatuut wordt toegekend, waarbij de vrouw in een ondergeschikte positie staat waarbij ongelovigen zouden moeten gedood worden waarbij het verlaten van die ideologie met de dood moet bestraft worden etc. etc.. Op welke manier gaat men dan bewijzen dat het een FOBIE is als men angst heeft voor de verdere opmars van islam?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Parlementslid
|
![]() Als zelfs de politie angst heeft van islamieten, waarom zou de gewone burger dan geen angst (zgn fobie) mogen hebben?
Ik herinner mij nog medio februari 2006 in Antwerpen op de Grote Markt. Moslims hielden daar een onaangekondigde en niet toegelaten (spontane) betoging. Ik zag daar groepjes politiemensen in gevechtskledij op de loop gaan, achternagezeten door uitzinnige moslims richting binnenstad, een spoor van vernieling achterlatend!
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
![]() |
![]() |