![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Politie dient klacht in tegen Belang-raadslid
l Beringen. Gemeenteraadslid Lowie Tielens (Vlaams Belang) vergeleek het optreden van de Beringse politie met dat van de nazi's. Aanleiding voor de klacht zijn Tielens' uitspraken in de gemeenteraadszitting van 12maart. Tielens vergeleek toen het optreden van de Beringse politie bij de incidenten tussen moslimjongeren en Joodse scholieren op 30 november vorig jaar met het optreden van de nazi's tijdens de Jodenvervolging. De agent die aan de basis van de klacht ligt, was op die raadszitting aanwezig als ordehandhaver. Tielens werd op 29maart over deze uitlatingen ondervraagd door de federale gerechtelijke politie. Volgens Vlaams Belang-woordvoerder Bert Schoofs werden de uitspraken van Tielens verkeerd begrepen. Schoofs vindt het ongehoord dat een ordehandhaver, die geacht wordt neutraal te zijn, een klacht indient tegen een gemeenteraadslid. Schoofs zegt dat de agent in kwestie banden heeft met SP.A. Zijn vrouw zou voor die partij kandidaat geweest zijn bij de jongste gemeenteraadsverkiezingen. Eerste schepen Maurice Webers (SP.A) zegt in een reactie niet te begrijpen wat dat met de zaak te maken heeft. Burgemeester Marcel Mondelaers (CD&V) was niet bereikbaar voor commentaar. Schoofs heeft op zijn beurt klacht ingediend tegen de agent en zal in het parlement minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael (Open VLD) interpelleren. Hij wil ook dat het ComitéP (dat de politiediensten controleert,red.) zich over de zaak buigt. Het ComitéP is daar trouwens al mee bezig omdat het stadsbestuur eerder om een onderzoek verzocht. Politiewoordvoerder Geert Wouters stelt dat de politie bereid is het eigen optreden kritisch te bekijken, maar ook hij wil het resultaat van het onderzoek van het ComitéP afwachten. ,,De vergelijking op de gemeenteraad gaat te ver'', vindt hij. ,,Vandaar dat we een klacht hebben ingediend: ook de politie heeft het recht zich te verdedigen.'' (pbvm) Mag een politie-agent dit doen als hij beledigd wordt of moet hij ten allen tijde neutraal blijven?
The poster formerly known as kay-gell Laatst gewijzigd door Kay_ : 2 april 2007 om 08:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Die agent mag wat mij betreft zeker klacht indienen. Ook een 'persoon in gemeenschapsdienst' heeft zijn individuele vrijheid.
Het is in elk geval een zware en domme uitspraak. Of zijn vrouw nu SP.A-gemeenteraadslid is doet eigenlijk minder ter zake. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus telkens iemand iemand anders beschuldigt van nazi-praktijken of fascisme, dan moet men klacht neerleggen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Het is nogal onduidelijk;wat bedoeld de man er nu juist mee?Dat lees ik nergens zenne.
Dat die flik klacht indient is zijn goed recht maar lijkt mij helemaal niet slim en tja,als z'n vrouw al sp-a gezind is moeten we er geen tekeningetje bij maken dat deze maar al te graag klacht neerdient tegen een vb'er natuurlijk. Deze zaak zal volgens mij niemand gelijk in krijgen. Weer iets voor niets,wat een futuliteiten,pf. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() opmerkelijk dat meneer agent de enige was die zich geroepen voelde klacht neer te leggen ... burgemeester (toch ook hoofd van de Beringse politie) vond dat blijkbaar niet nodig ...
Laatst gewijzigd door Anna List : 2 april 2007 om 09:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De grote vraag is natuurlijk of de uitspraak van de vb'er enige vorm van waarheid bevatte? Misschien sprak hij wel gewoon de waarheid...
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() Waarom gebruikt U de avatar van een zwarte pedofiel?
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarom komt er niets zinnigs uit u?
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
*geeuw* Als je dan toch niets on topic te zeggen hebt.... ![]() Ps: ik heb speciaal de draad over de SPa burgermeester opnieuw gepost nadat die ik K&K werd gedumpt,ben ik nu ook plots anti-Spa???
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je dan toch vind dat anderen iets verkeerds doen;waarom lees ik dat dan nergens?Waarom zie ik u daar dan nooit een topic over starten?Stop toch eens met liegen en belachelijk doen en zeg tenminste vlakaf je gedacht inplaats van te liegen. Ocharme ja,om de schijn op te houden heb je eens vlug één topic geopend om dan zoals nu te kunnen zeggen,ziet ge wel dat ik ook over andere een topic heb geopend ![]() ![]() Mij voor de zot houden,daar ben ik ondertussen al te oud voor geworden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ah,nu open ik topics om de schijn hoog te houden ![]() Ik was ook één van de eerste die bij dat incident sprak van het feit dat er misschien alcohol mee gemoeid zou kunnen zijn. Over de VLD heb ik in één van de topics hier ook mijn niet al te positieve mening gegeven, ik heb mij zelfs uitgesproken tegen het vandalisme in Oudenaarde. Maar dat is allemaal om de schijn hoog te houden hoor, gelukkig trap jij daar niet in hé. ![]() Maar (onterecht) op de boodschapper schieten is altijd makkelijker dan op de boodschap zelf he.
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Tuurlijk, en heimelijk wens ik mijn buurman (een VB-lid) ook de dood in als ik er een babbeltje mee sla ![]()
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat ik nu ga zeggen is welgemeend;weet je buurman dat je onverdraagzaam iemand bent?Je het vb haat?Je op sites als deze steeds dag in dag uit op het vb zit te kakken? |
|
![]() |
![]() |