Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 maart 2007, 10:42   #1
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard Temsamani pleit voor leerplicht anderstalige ouders

Uit GVA

Vlaams minister van Onderwijs Frank Vandenbroucke (SP.A) wil anderstalige ouders een gratis cursus Nederlands aanbieden.

Maar volgens Vlaams parlementslid en partijgenote Anissa Temsamani is dat te vrijblijvend. "Ik vind dat we daar een leerplicht voor anderstalige ouders moeten van maken", zo zegt ze. "Soms is verplichting nodig om mensen te emanciperen".

Ook het plan van Vandenbroucke om de leerplicht via een omweg te verlagen tot vijf jaar vindt ze onvoldoende. "Wie pas vanaf de derde kleuterklas school loopt, haalt die achterstand niet meer in. Ik vind dat iedereen vanaf de tweede kleuterklas naar school moet", aldus Temsamani.

Het SP.A-parlementslid is zelf een Mechelse van Marokkaanse oorsprong.

------------------------------------------------------

Het is opvallend dat enkel onze allochtoonse volksvertegenwoordigers hun mond mogen opendoen over de pijnpunten van de multiculturele maatschappij. Zie vb. ook de nieuwe wet op het verbod van uithuwelijken: volgens mij ook ingediend door ofwel Naima Lanjri of Mimount Boussakla.

Deze mensen weten exact wat er loos is, (andere mensen niet-allo weten dat ook, maar dat zijn dan racisten als ze er iets op durven aanmerken).

Maar enfin: Temsamani wil dus verstrengen en verplichten. Zij heeft overschot van gelijk!
Als men niks wil doen aan de gezinsVEReniging, dan moeten er andere strenge maatregelen komen. Vermits 75% hun partner uit het moederland haalt moet men beseffen dat die nieuwe verenigers weerom een plaatsje op de arbeidsmarkt zullen moeten vervullen.
Vrijblijvende lessen Nederlands zijn géén oplossing: ze schrijven zich voor de fliem in en blijven na een tijdje gewoon weg (rechtstreekse ervaringen van twee lesgeefsters). Bovendien wordt er totaal geen moeite gedaan om privé ook verder bij te scholen en te oefenen. Op volwassen leeftijd een tweede taal aanleren op twee uurtjes per week is onbegonnen werk als men thuis de heimweeschotel opzet en geen contacten wil (of mag) hebben met aboriginals.

Velen van deze geïmporteerden hebben helem�*�*l geen scholing gehad: het is niet enkel de kennis van het Nederlands die ontbreekt, maar verder ook gewoon de basislesjes uit het eerste studiejaar! Weten hoeveel 2+3 is bijvoorbeeld!

Een leerPLICHT opleggen voor deze mensen is dus een noodzaak.

Waar ik niet mee akkoord ga is dat Temsamani de leerPLICHT wil verlagen voor �*lle kinderen: 95% van de autochtone kinderen gaan al naar de kleuterklas, deze hoeven geen leerplicht waardoor vb. de ouders niet meer buiten seizoen met hun kinderen op verlof kunnen.

Zelfs al wil men uitgaan van het gelijkheidsprincipe: er IS geen gelijkheid vanaf de start. Indien thuis het Nederlands de voertaal is, hoeft men geen leerplicht te hebben voor de kleuterklas.
Echter, net die bevolkingsgroep die het het meeste nodig heeft sturen hun kinderen niét naar de kleuterklas: waarom niet enkel een verplichting instellen voor mensen waar thuis het Nederlands niét de voertaal is?
Ik baalde er al van toen FVDB in de 7de ergens opperde dat kinderen thuis te weinig Nederlands horen.... ze kijken TMF en spreken thuis dialect zei hij! Raar genoeg was dat "dialect-spreken" nooit een probleem vroeger! De dialecten ZIJN een vorm van Nederlands Frank! Zelfs een vorm waardoor de woordenschat veel verder kan worden uitgebreid.
Maar het "klinkt" weeral racistisch zeker als je bedoelt dat Turks, Berbers, Arabisch, Frans of enige andere niet-nederlandse taal de oorzaak van de problemen vormt?

Citaat:
Het SP.A-parlementslid is zelf een Mechelse van Marokkaanse oorsprong.

Tiens tiens, sinds wanneer is "Mechelse" een nationaliteit?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 18 maart 2007 om 10:44.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2007, 11:07   #2
Banneling

Standaard

[quote=circe;
Ik baalde er al van toen FVDB in de 7de ergens opperde dat kinderen thuis te weinig Nederlands horen.... ze kijken TMF en spreken thuis dialect zei hij! Raar genoeg was dat "dialect-spreken" nooit een probleem vroeger! De dialecten ZIJN een vorm van Nederlands Frank! Zelfs een vorm waardoor de woordenschat veel verder kan worden uitgebreid.
Maar het "klinkt" weeral racistisch zeker als je bedoelt dat Turks, Berbers, Arabisch, Frans of enige andere niet-nederlandse taal de oorzaak van de problemen vormt?
[/QUOTE]

Ik zag dat HYPOCRIETE stukje ook. Belachelijk gewoon en uiteraard onmiddellijk doorprikt door elke nuchtere kijker. Blijkbaar heeft Frank angst om het slachtoffer te worden van de demoniseringscultuur die de zijnen hebben ingesteld en moet hij zijn woorden 539 keer wikken en wegen om te vermijden dat hij door zijn eigen inquisitie-instituut de mantel uitgeveegd wordt. Het wordt moeilijk voor de poco's om de problemen bij naam te noemen, en is dat nu net niet een basisvereiste om een oplossing te kunnen aanreiken. Door de inquisitiementaliteit die ze ingevoerd hebben, zijn ze nu zelf verplicht een excuustruus-allo te laten opdraven om de problematiek te mogen uitbrengen, anders is het "racistisch" ... volgens hun eigen logica.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2007, 13:54   #3
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is opvallend dat enkel onze allochtoonse volksvertegenwoordigers hun mond mogen opendoen over de pijnpunten van de multiculturele maatschappij. Zie vb. ook de nieuwe wet op het verbod van uithuwelijken: volgens mij ook ingediend door ofwel Naima Lanjri of Mimount Boussakla.
Hopelijk dringt die wet ook door in de geïslamiseerde Brusselse gemeente Sint-Joost. En anders zullen we op Edina moeten rekenen om de 'juiste' interpretatie van de islam te gaan uitleggen.

Marokkaanse vrouw ontvoerd door eigen familie

In de Brusselse gemeente Sint-Joost-ten-Node is zaterdag een vrouw ontvoerd door haar eigen familie omdat die het niet eens was met de relatie en de partner van de vrouw. Dat meldt het parket van Brussel.

De moeder van de vrouw maakte een afspraak met haar dochter maar daagde op met de hele familie. Die dwongen haar mee te gaan in een auto. De partner verwittigde daarop de politie die het slachtoffer bij de familie aantrof.

De vrouw en een aantal familieleden werden meegenomen voor verhoor. Het is voorlopig onduidelijk of er strafbare feiten zijn begaan. (belga) HLN 19/3
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2007, 21:04   #4
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Dat Temsamani pleit voor meer scholing verbaast mij niet. Zij reed zich zelf vast met pretenties over een onbestaand diploma. Zij kent de problematiek van binnen uit.
Soit, t'is vergeven, zeker als ze nu ijverig bij de vreemden aandringt op Nederlands onderwijs en integratie.
Oud 18 maart 2007, 23:37   #5
Zonlicht
Lokaal Raadslid

Zonlicht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Hopelijk dringt die wet ook door in de geïslamiseerde Brusselse gemeente Sint-Joost. En anders zullen we op Edina moeten rekenen om de 'juiste' interpretatie van de islam te gaan uitleggen.

Marokkaanse vrouw ontvoerd door eigen familie

In de Brusselse gemeente Sint-Joost-ten-Node is zaterdag een vrouw ontvoerd door haar eigen familie omdat die het niet eens was met de relatie en de partner van de vrouw. Dat meldt het parket van Brussel.

De moeder van de vrouw maakte een afspraak met haar dochter maar daagde op met de hele familie. Die dwongen haar mee te gaan in een auto. De partner verwittigde daarop de politie die het slachtoffer bij de familie aantrof.

De vrouw en een aantal familieleden werden meegenomen voor verhoor. Het is voorlopig onduidelijk of er strafbare feiten zijn begaan. (belga) HLN 19/3
Lol een zware ontvoering!
En ze troffen het slachtoffer aan bij haar familie of wat? Echt bij haar familie? Gho dat zijn wel zware feiten, die een artikel in die dagelijkse Dag Allemaal, het Laatste Nieuws, verdienen!
Zonlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2007, 23:45   #6
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zonlicht Bekijk bericht
En ze troffen het slachtoffer aan bij haar familie of wat? Echt bij haar familie? Gho dat zijn wel zware feiten, die een artikel in die dagelijkse Dag Allemaal, het Laatste Nieuws, verdienen!
Klopt, zelfs uw eigen familie moogt ge niet ontvoeren, straf hé.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 00:53   #7
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Klopt, zelfs uw eigen familie moogt ge niet ontvoeren, straf hé.
Enkele jarn geleden dacht een rechter daar anders over, maarja, het ging over allochtonen en die mogen dat volgens die rechter.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 01:01   #8
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Maar enfin: Temsamani wil dus verstrengen en verplichten. Zij heeft overschot van gelijk!
Heb je daar een hele post vol scheldwoorden voor nodig, om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat ze gelijk heeft?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 01:20   #9
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Heb je daar een hele post vol scheldwoorden voor nodig, om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat ze gelijk heeft?
Jij kent circe blijkbaar nog niet.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 01:34   #10
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Jij kent circe blijkbaar nog niet.
Spijtig genoeg ken ik haar maar al te goed. Op één vraag van mij is ze altijd het antwoord schuldig gebleven: waarom deze passionele "haat op het eerste gezicht" t.o.v. de moslims? Waarom tien posts per dag over een bevolkingsgroep die men niet graag heeft? Een merkwaardige paradox, nietwaar...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 19 maart 2007 om 01:34.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 09:05   #11
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Lees nog eens? ik ben begonnen met te zeggen dat ze gelijkheeft.
Over welke scheldwoorden heb je het?

Maar to the point: vind JIJ dat ze gelijk heeft?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 11:46   #12
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Lees nog eens? ik ben begonnen met te zeggen dat ze gelijkheeft.
Over welke scheldwoorden heb je het?

Maar to the point: vind JIJ dat ze gelijk heeft?
Dat was de vraag die ik juist wilde stellen... maar je was me voor! Toch zo handig van links (...what's in a word) te laten liggen wat niet past in het kraam...
Heb zopas "allochtonen en onderwijs" op het forum gezet. Misschien ook daar eventjes nuttige commentaar van de heren/dames hierboven, want dit sluit hierbij een beetje aan.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 11:51   #13
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een allochtoonse die ontvoerd wordt door haar eigen familie? Helemaal niet om te lachen zou ik zeggen... men zou ze daar wel eens héél serieus kunnen aanpakken om ze weer op het juiste "islam-spoor" te zetten, en de vluchthuizen zitten al overvol! Je moet eigenlijk je ruzie en je opvang al van maanden tevoren plannen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 15:34   #14
frituur oswald
Partijlid

Standaard

Citaat:
Het mag u verbazen, Zonlicht, maar in België is het niet toegelaten om iemand te ontvoeren, ook niet als het een vrouw betreft. Wat je ook mag denken, Zonlicht, dit verbod is niet ingegeven door racisme. Al zou je als moslim kunnen stellen dat dit wèl het geval is; een verbod op vrijheidsberoving van een vrouw kan inderdaad als anti-islamitisch verbod beschouwd worden. Maar geloof mij, de wetgever heeft het zo niet bedoeld.
frituur oswald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 19:30   #15
Zonlicht
Lokaal Raadslid

Zonlicht's schermafbeelding

Standaard

Die feiten zijn toch overduidelijk zwaar overroepen... als alle banale feitjes zo worden uitgesmeerd, is het wel erg.
Zonlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 19:54   #16
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die feiten zijn toch overduidelijk zwaar overroepen... als alle banale feitjes zo worden uitgesmeerd, is het wel erg.
Bedankt voor deze schitterende voorzet...
Het is inderdaad erg...alle 'banale feitjes' die autochtonen tov allochtonen plegen worden inderdaad zeer mooi uitgesmeerd

Laatst gewijzigd door jurgen79 : 19 maart 2007 om 19:54.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be