![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
nl.politiek Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep nl.politiek. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() Ik vraag me af of daar in de praktijk wel voldoende op wordt
toegezien, en ik denk het niet: Artikel 9 1. Het verzoek van een vreemdeling die voldoet aan de artikelen 7 en 8 wordt niettemin afgewezen, indien b. de verzoeker die een andere nationaliteit bezit, niet het mogelijke heeft gedaan om die nationaliteit te verliezen dan wel niet bereid is het mogelijke te zullen doen om, na de totstandkoming van de naturalisatie, die nationaliteit te verliezen, tenzij dit redelijkerwijs niet kan worden verlangd; "DEN HAAG - De beoogd staatssecretaris van Justitie, Nebahat Albayrak, behoudt haar dubbele nationaliteit. De Nederlandse van Turkse komaf is niet van plan haar tweede nationaliteit op te geven, zei ze vrijdag voorafgaande aan haar gesprek met formateur Jan Peter Balkenende." -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
![]() |
#2 |
|
![]() On Mon, 19 Mar 2007 09:32:51 +0100, Sjoerd Bakker <[email protected]>
wrote: >Ik vraag me af of daar in de praktijk wel voldoende op wordt >toegezien, en ik denk het niet: Corrupte, incompetente, Haagse klote-kliek. > >Artikel 9 > >1. >Het verzoek van een vreemdeling die voldoet aan de artikelen 7 en 8 >wordt niettemin afgewezen, indien > >b. de verzoeker die een andere nationaliteit bezit, niet het mogelijke >heeft gedaan om die nationaliteit te verliezen dan wel niet bereid is >het mogelijke te zullen doen om, na de totstandkoming van de >naturalisatie, die nationaliteit te verliezen, tenzij dit >redelijkerwijs niet kan worden verlangd; > > >"DEN HAAG - De beoogd staatssecretaris van Justitie, Nebahat Albayrak, >behoudt haar dubbele nationaliteit. De Nederlandse van Turkse komaf is >niet van plan haar tweede nationaliteit op te geven, zei ze vrijdag >voorafgaande aan haar gesprek met formateur Jan Peter Balkenende." -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
![]() |
#3 |
|
![]() "Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Mon, 19 Mar 2007 09:32:51 +0100, Sjoerd Bakker <[email protected]> > wrote: > >>Ik vraag me af of daar in de praktijk wel voldoende op wordt >>toegezien, en ik denk het niet: > > Corrupte, incompetente, Haagse klote-kliek. > > ach, was je even vergeten te schuimbekken? |
![]() |
#4 |
|
![]() On Mon, 19 Mar 2007 10:18:40 +0100, "joh" <[email protected]> wrote:
> >"Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected].. . >> On Mon, 19 Mar 2007 09:32:51 +0100, Sjoerd Bakker <[email protected]> >> wrote: >> >>>Ik vraag me af of daar in de praktijk wel voldoende op wordt >>>toegezien, en ik denk het niet: >> >> Corrupte, incompetente, Haagse klote-kliek. >> >> >ach, was je even vergeten te schuimbekken? De boodscahpper aanvallen is nooit zo'n geloofwaardige discussie-strategie. Dit is politiek dynamiet. -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
![]() |
#5 |
|
![]() On Mon, 19 Mar 2007 10:20:25 +0100, Bird <[email protected]> wrote:
>On Mon, 19 Mar 2007 09:48:22 +0100, Sjoerd Bakker <[email protected]> >wrote: > >>On Mon, 19 Mar 2007 09:32:51 +0100, Sjoerd Bakker <[email protected]> >>wrote: > >>Corrupte, incompetente, Haagse klote-kliek. > >Doe er dan wat aan, span een rechtszaak aan. > >Wat let je? Mijn ervaringen met het bureau voor rechtshulp in Zwolle zijn niet goed; anders zou ik het misschien wel overwegen. En ik heb zelf gewoon te weinig geld om het risico te nemen om bijvoorbeeld een kort geding te verliezen. -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
![]() |
#6 |
|
![]() On Mon, 19 Mar 2007 09:48:22 +0100, Sjoerd Bakker <[email protected]>
wrote: >On Mon, 19 Mar 2007 09:32:51 +0100, Sjoerd Bakker <[email protected]> >wrote: >Corrupte, incompetente, Haagse klote-kliek. Doe er dan wat aan, span een rechtszaak aan. Wat let je? Gr, Arne Vogel. |
![]() |
#7 |
|
![]() "Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Mon, 19 Mar 2007 10:18:40 +0100, "joh" <[email protected]> wrote: > >> >>"Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht >>news:[email protected]. .. >>> On Mon, 19 Mar 2007 09:32:51 +0100, Sjoerd Bakker <[email protected]> >>> wrote: >>> >>>>Ik vraag me af of daar in de praktijk wel voldoende op wordt >>>>toegezien, en ik denk het niet: >>> >>> Corrupte, incompetente, Haagse klote-kliek. >>> >>> >>ach, was je even vergeten te schuimbekken? > > De boodscahpper aanvallen is nooit zo'n geloofwaardige > discussie-strategie. Dit is politiek dynamiet. > schuimbekken doet het vaak ook niet zo goed |
![]() |
#8 |
|
![]() On Mon, 19 Mar 2007 10:24:48 +0100, Sjoerd Bakker <[email protected]>
wrote: >Mijn ervaringen met het bureau voor rechtshulp in Zwolle zijn niet >goed; anders zou ik het misschien wel overwegen. Als je de zaak werkelijk zo belangrijk en duidelijk vindt als je doet voorkomen, dan laat je je hierdoor niet uit het veld slaan. Nee Sjoerd, een grote bek maar heel slappe knieën. (en luie knieën, dat ook) Gr, Arne Vogel. |
![]() |
#9 |
|
![]() Sjoerd Bakker wrote: > Mijn ervaringen met het bureau voor rechtshulp in Zwolle zijn niet > goed; Ja dat kennen we nu wel van je. > anders zou ik het misschien wel overwegen. En ik heb zelf gewoon > te weinig geld om het risico te nemen om bijvoorbeeld een kort geding > te verliezen. Dat los je dan als volgt op, Je gaat werken, waardoor je een hoger inkomen hebt, waarbij hypothetisch gezien je geen enkel risico meer hebt als je mocht verliezen. |
![]() |
#10 |
|
![]() On Mon, 19 Mar 2007 10:34:03 +0100, "joh" <[email protected]> wrote:
> >"Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected].. . >> On Mon, 19 Mar 2007 10:18:40 +0100, "joh" <[email protected]> wrote: >> >>> >>>"Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht >>>news:[email protected] ... >>>> On Mon, 19 Mar 2007 09:32:51 +0100, Sjoerd Bakker <[email protected]> >>>> wrote: >>>> >>>>>Ik vraag me af of daar in de praktijk wel voldoende op wordt >>>>>toegezien, en ik denk het niet: >>>> >>>> Corrupte, incompetente, Haagse klote-kliek. >>>> >>>> >>>ach, was je even vergeten te schuimbekken? >> >> De boodscahpper aanvallen is nooit zo'n geloofwaardige >> discussie-strategie. Dit is politiek dynamiet. >> > >schuimbekken doet het vaak ook niet zo goed Ik maakte me er enorm druk om dat dat artikel kennelijk *iedereen* is ontgaan, en ik ermee aan moet komen terwijl het mijn vak helemaal niet is. Ze zijn dan toch incompetent in Den Haag?! -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
![]() |
#11 |
|
![]() joh wrote:
> "Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> On Mon, 19 Mar 2007 10:18:40 +0100, "joh" <[email protected]> wrote: >> >>> "Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht >>> news:[email protected]... >>>> On Mon, 19 Mar 2007 09:32:51 +0100, Sjoerd Bakker <[email protected]> >>>> wrote: >>>> >>>>> Ik vraag me af of daar in de praktijk wel voldoende op wordt >>>>> toegezien, en ik denk het niet: >>>> Corrupte, incompetente, Haagse klote-kliek. >>>> >>>> >>> ach, was je even vergeten te schuimbekken? >> De boodscahpper aanvallen is nooit zo'n geloofwaardige >> discussie-strategie. Dit is politiek dynamiet. >> > > schuimbekken doet het vaak ook niet zo goed > Inderdaad, maar wat schiet je er mee op om op dat geschuimbek te reageren? |
![]() |
#12 |
|
![]() On Mon, 19 Mar 2007 10:34:21 +0100, Bird <[email protected]> wrote:
>On Mon, 19 Mar 2007 10:24:48 +0100, Sjoerd Bakker <[email protected]> >wrote: > >>Mijn ervaringen met het bureau voor rechtshulp in Zwolle zijn niet >>goed; anders zou ik het misschien wel overwegen. > >Als je de zaak werkelijk zo belangrijk en duidelijk vindt als je doet >voorkomen, dan laat je je hierdoor niet uit het veld slaan. Het is een argument tegen de dubbele nationaliteiten erbij; ik vind dat vrij belangrijk maar om voor in actie te komen is het vooralsnog niet belangrijk genoeg. En het is gewoon niet mijn vak. Ik hoop dat de politiek en/of de media het oppikken. Als ze dat nalaten wordt het een andere zaak. -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
![]() |
#13 |
|
![]() On Mon, 19 Mar 2007 10:51:02 +0100, Gekleurde Medelander ®
<water@pijp> wrote: > > >Sjoerd Bakker wrote: > >> Ik vraag me af of daar in de praktijk wel voldoende op wordt >> toegezien, en ik denk het niet: > > >http://www.culture.gouv.fr/entreelib...rlandstxt.html Wat is hier de bedoeling van?! -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
![]() |
#14 |
|
![]() Sjoerd Bakker wrote: > Ik vraag me af of daar in de praktijk wel voldoende op wordt > toegezien, en ik denk het niet: http://www.culture.gouv.fr/entreelib...rlandstxt.html |
![]() |
#15 |
|
![]() Sjoerd Bakker wrote:
> Ik vraag me af of daar in de praktijk wel voldoende op wordt > toegezien, en ik denk het niet: > > Artikel 9 > > 1. > Het verzoek van een vreemdeling die voldoet aan de artikelen 7 en 8 > wordt niettemin afgewezen, indien > > b. de verzoeker die een andere nationaliteit bezit, niet het mogelijke > heeft gedaan om die nationaliteit te verliezen dan wel niet bereid is > het mogelijke te zullen doen om, na de totstandkoming van de > naturalisatie, die nationaliteit te verliezen, tenzij dit > redelijkerwijs niet kan worden verlangd; Echter, in het vervolg erop: (artikel 9.3 dus) 3. Het eerste lid, aanhef en onder b, is niet van toepassing op a. de verzoeker die onderdaan is van een Staat die Partij is bij het op 2 februari 1993 te Straatsburg tot stand gekomen Tweede Protocol tot wijziging van het Verdrag betreffende de beperking van gevallen van meervoudige nationaliteit en betreffende militaire verplichtingen in geval van meervoudige nationaliteit (Trb. 1994, 265); b. de verzoeker die in Nederland, de Nederlandse Antillen of Aruba is geboren en daar ten tijde van het verzoek zijn hoofdverblijf heeft; c. de verzoeker die voor het bereiken van de meerderjarige leeftijd gedurende een periode van vijf jaar onafgebroken in Nederland, de Nederlandse Antillen of Aruba zijn hoofdverblijf gehad heeft; d. de verzoeker die gehuwd is met een Nederlander; e. de verzoeker die in Nederland, de Nederlandse Antillen of Aruba erkend is als vluchteling. Dat is het "leuke" van onze wetteksten. Altijd is op een andere plek wel weer een uitzondering te vinden. Toevallig staan deze uitzonderingen in hetzelfde artikel.. /Eilko. |
![]() |
#16 |
|
![]() Sjoerd Bakker wrote: > Wat is hier de bedoeling van?! > Wat denk je zelf. |
![]() |
#17 |
|
![]() On Mon, 19 Mar 2007 10:53:51 +0100, Eilko Nijboer
<[email protected]> wrote: >Sjoerd Bakker wrote: >> Ik vraag me af of daar in de praktijk wel voldoende op wordt >> toegezien, en ik denk het niet: >> >> Artikel 9 >> >> 1. >> Het verzoek van een vreemdeling die voldoet aan de artikelen 7 en 8 >> wordt niettemin afgewezen, indien >> >> b. de verzoeker die een andere nationaliteit bezit, niet het mogelijke >> heeft gedaan om die nationaliteit te verliezen dan wel niet bereid is >> het mogelijke te zullen doen om, na de totstandkoming van de >> naturalisatie, die nationaliteit te verliezen, tenzij dit >> redelijkerwijs niet kan worden verlangd; > >Echter, in het vervolg erop: (artikel 9.3 dus) \ > >3. Het eerste lid, aanhef en onder b, is niet van toepassing op > > a. de verzoeker die onderdaan is van een Staat die Partij is bij >het op 2 februari 1993 te Straatsburg tot stand gekomen Tweede Protocol >tot wijziging van het Verdrag betreffende de beperking van gevallen van >meervoudige nationaliteit en betreffende militaire verplichtingen in >geval van meervoudige nationaliteit (Trb. 1994, 265); > > b. de verzoeker die in Nederland, de Nederlandse Antillen of Aruba >is geboren en daar ten tijde van het verzoek zijn hoofdverblijf heeft; > > c. de verzoeker die voor het bereiken van de meerderjarige leeftijd >gedurende een periode van vijf jaar onafgebroken in Nederland, de >Nederlandse Antillen of Aruba zijn hoofdverblijf gehad heeft; > > d. de verzoeker die gehuwd is met een Nederlander; > > e. de verzoeker die in Nederland, de Nederlandse Antillen of Aruba >erkend is als vluchteling. > >Dat is het "leuke" van onze wetteksten. Altijd is op een andere plek >wel weer een uitzondering te vinden. Toevallig staan deze uitzonderingen >in hetzelfde artikel.. Is dat artikel 9.3 een recente toevoeging?! Het staat niet in de link die "Gekleurde Medelander" gaf, maar er kan inderdaad een wijziging zijn geweest. Achteraf wellicht een minder verstandige denk ik. Dus voor het bereiken van de meerderjarige leeftijd vijf jaar in Nederland wonen, en dan hoef je je andere nationaliteit niet op te geven?! Vreemd. De enige achterliggende reden die ik kan bedenken is dat is men dan voldoende ingeburgerd zou zijn om geen loyaliteiten naar het andere land toe te hebben, maar dat vind ik erg discutabel. -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
![]() |
#18 |
|
![]() "Arya" <-@-> schreef in bericht news:[email protected] reenews.net... > joh wrote: >> "Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> On Mon, 19 Mar 2007 10:18:40 +0100, "joh" <[email protected]> wrote: >>> >>>> "Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht >>>> news:[email protected]... >>>>> On Mon, 19 Mar 2007 09:32:51 +0100, Sjoerd Bakker <[email protected]> >>>>> wrote: >>>>> >>>>>> Ik vraag me af of daar in de praktijk wel voldoende op wordt >>>>>> toegezien, en ik denk het niet: >>>>> Corrupte, incompetente, Haagse klote-kliek. >>>>> >>>>> >>>> ach, was je even vergeten te schuimbekken? >>> De boodscahpper aanvallen is nooit zo'n geloofwaardige >>> discussie-strategie. Dit is politiek dynamiet. >>> >> >> schuimbekken doet het vaak ook niet zo goed >> > > Inderdaad, maar wat schiet je er mee op om op dat geschuimbek te reageren? niets, maar ik heb niet het idee dat er hier uberhaupt veel opgeschoten wordt dat dingen vaak volledig over the top aan de orde gesteld worden helpt daarbij naar mijn mening niet erg |
![]() |
#19 |
|
![]() On Mon, 19 Mar 2007 09:32:51 +0100, Sjoerd Bakker <[email protected]>
wrote: >Ik vraag me af of daar in de praktijk wel voldoende op wordt >toegezien, en ik denk het niet: > > >Artikel 9 > >1. >Het verzoek van een vreemdeling die voldoet aan de artikelen 7 en 8 >wordt niettemin afgewezen, indien > >b. de verzoeker die een andere nationaliteit bezit, niet het mogelijke >heeft gedaan om die nationaliteit te verliezen dan wel niet bereid is >het mogelijke te zullen doen om, na de totstandkoming van de >naturalisatie, die nationaliteit te verliezen, tenzij dit >redelijkerwijs niet kan worden verlangd; > > >"DEN HAAG - De beoogd staatssecretaris van Justitie, Nebahat Albayrak, >behoudt haar dubbele nationaliteit. De Nederlandse van Turkse komaf is >niet van plan haar tweede nationaliteit op te geven, zei ze vrijdag >voorafgaande aan haar gesprek met formateur Jan Peter Balkenende." Als toevoeging werd ik er op gewezen dat er uitzonderingen zijn, en wellicht valt Albayrak daaronder. Maar ik vind wel dat je kunt stellen dat de Rijkswet niet automatisch mensen met een dubbele nationaliteit tot Nederlander rekent, en dat is in deze discussie altijd de kern van mijn betoog geweest. In artikel 2 van de grondwet wordt voor de definitie van het Nederlanderschap immers naar deze Rijkswet verwezen. -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
![]() |
#20 |
|
![]() Sjoerd Bakker wrote:
> > Is dat artikel 9.3 een recente toevoeging?! Nee. De integrale tekst staat o.a. op http://www.st-ab.nl/wetten/0252_Rijk...rschap_RWN.htm Daar kun je ook vinden dat dit de wettekst is van 1984, met als opmerking: "Tekst geldend op: 18 januari 2007". De website lijkt het eigendom te zijn van een of ander juristen-bureau, je mag zelf conclusies trekken omtrent de betrouwbaarheid c.q. geldigheid van de teksten op dit moment. Ik vermoed dat de teksten op dit moment nog geldig zijn. > Het staat niet in de link die "Gekleurde Medelander" gaf, maar er kan > inderdaad een wijziging zijn geweest. Achteraf wellicht een minder > verstandige denk ik. In ieder geval een aanwijzing om, als een politiek gekleurde bron aan wetteksten refereert, zelf altijd even op onderzoek uit te gaan voordat je te expliciet stelling neemt... /Eilko. |