![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Op het NOS journaal van 20 uur was dit het eerste onderwerp:
http://www.nos.nl/nosjournaal/artike...leemjeugd.html "Ze zijn erger dan de oudere jongens van 15, 16 die op straat hangen", zegt de medewerker van de patatzaak op het plein." "Kinderen", jonger dan 15 die erger zijn... aan wie ligt dat? En wat gaat er aan gedaan worden? Het is gewoon triestig. Rondhangen en storend zijn voor iedereen. Maar als ik de coördinatoren van het Limburgs Steunpunt Straathoekwerk, Filip Sleurs en The Christoffels mag geloven over wat zij zeggen over 'rondhangende jongeren' is het rondhangen op zichzelf positief: http://www.rimo.be/artikels/TS2005_1...%20met%20u.doc Voor mij is het allemaal wat verwarrend. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Niet mogen rondhangen = geen beweginsgvrijheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() Die kinderen worden door hun ouders overdag volkomen aan hun lot overgelaten en buurthuizen zijn er niet, niet open, te ver weg of al bezig met de pubers. Die kinderen hangen 's zomers tot 1.30u rond op straat, echt ongelofelijk. Daardoor is het 's zomers in die wijken vòòr de middag doodstil! De werkenden veroorzaken 's morgens de herrie, de niet-werkenden gaan pas rond 2 uur slapen. Troosteloos!
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() BewegingsVRIJHEID, Bobke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Supervlaming heeft groot gelijk met te zeggen dat die kinderen in de zomer veel te laat opblijven. En die onnozelheden van "het is toch vakantie", of "het is te warm", dat moet ik niet weten. Kinderen van die leeftijd horen thuis te zijn vanaf een bepaald uur. Vakantie of geen vakantie, zomer of niet. Het is belangrijk dat kinderen een bepaald schema hebben waaraan zich te houden. Uur van opstaan > school > 's avonds thuis > huiswerk > eten > leren en ontspanning > slapen. Zonder commentaar. De problemen in Utrecht zijn hier natuurlijk ook het geval. Maar elk jaar worden die kinderen jonger en stijgt hun aantal. Belangrijk is dus de verantwoordelijkheid van de ouders. Ik vind dat ouders van zulke jonge relschoppers ook gestraft moeten worden. Peter |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Binnenkort zullen het de zesjarigen zijn waar we last met hebben, het positieve daaraan is natuurlijk dat we die wel baas zullen kunnen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Die ouders zijn overigens zelden allebei voltijds werkend, om alvast die suggestie voor te wezen. Meestal zijn ze wel te arm om kinderopvang te betalen, naast hun traditionalistische achtergronden die ze daarvan ook wel zal weerhouden.
![]() |
![]() |
#9 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Die kinderen in die buurten groeien op zonder positieve aandacht van volwassenen. De meest simpele zaken weten ze niet omdat niemand het ze laat zien of uitlegt. Het verschil tussen mijn en dijn redeneren de grootste ratjes weg met "Je bent toch verzekerd" of "Dan ga je toch naar de gemeente" of "Dan bel je toch de politie" of "Jij bent toch rijk". Het ergste is dat niemand serieus om die kinderen lijkt te geven, totdat ...
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Idd, dus ook beslissen of ge al dan niet beweegt.
Gij wilt dat natuurlijk als voorwaarde verplichten... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() behalve als ze vuurwapens hebben.Ik keek laatst naar een film, gebaseerd op ware gebeurtenissen.Speelt zich af in de favela's, de Braziliaanse bidonvilles, waar heelder bendes kinderen zonder ouders op straat overleven."La cité de dieu" is de film's titel.Daar zie je piepjonge gastjes van 6 tot 12 jaar de boel overnemen van ouder geworden, half onnozel gedrogeerde collega's-bandieten.Ze knallen die gewoon omver...Ge moet daarvoor niet sterk zijn hoor.Enkel met zo een pistool of revolver kunnen schieten.Dat kan elke idioot leren...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Coekie
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Domme opmerking.
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() 6 tot 12-jarigen die bij gebrek aan een (degelijke) opvoeding zomaar rel kunnen schoppen... Als men de kinderbijstand bv zou afnemen voor ouders van kinderen die criminele feiten plegen, dan zou dit probleem zich vanzelf oplossen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Gouverneur
|
![]() Denk het niet gezien nu al het gebrek aan verantwoordelijkheid van die ouders. Doet mij juist vrezen voor nog erger, zich prostituerende kinderen, straatroof, bedelen enz.
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou me trouwens verbazen als al die relschoppers zich ineens zouden gaan prostitueren ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De hierna nog komende kinderen van nalatige opvoedende ouders die geen kindgeld krijgen zie ik inderdaad nog wel eens uit armoede in de prostitutie gezet worden. Het ontbrekende eergevoel bij die ouders doet me het ergste vrezen, ja, voor die kinders.
![]() |