![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
|
Lijden Minsters Flahaut en Onkelinckx aan acute intelligente bloedarmoede ?
Dat de Ministers Flahaut en Onkelinckx nu niet precies intelligente mensen zijn hebben ze in het verleden meer dan eens getoond. Het verwondert me niet helemaal toen ik hoorde dat het wetsontwerp i.v.m. met undercover agenten en wat die eventueel mogen doen van hen uitging. Het ontwerp toont duidelijk dat deze mensen absoluut geen enkel benul hebben van ethische basis principes. Door dit ontwerp begaan ze wat in de filosofie doorgaat voor een contradictio in actu exercitu.Om de rechtstaat te verdedigen en te beschermen mag men de rechtstaat ondermijnen met criminele praktijken. Het illustreert bovendien hoe het machiavelistisch principe van het doel wettigt de middelen in de handen van domme mensen bijzonder gevaarlijk is. Om de criminaliteit te bestrijden mag men de medeburger bedriegen. Om een grote misdaad te bestrijden is een klein misdrijfje geoorloofd. Het zal bijzonder boeiend worden om zich als rechtvaardige burger in zo'n samenleving te handhaven en zijn kinderen op te voeden. Tenslotte refereer ik naar E.Kant,- misschien hebben Mr Flahaut en Mevr Onkelinckx een vaag idee wie die man wel kan zijn - die heeft aangetoond dat een daad moreel verantwoord is als je hem kunt universaliseren, d.w.z. dat hij voor iedereen gelijk wanneer gelijk waarvoor geldig is. Veranderen van identiteit, een klein bedrijfje met een valse boekhouding opzetten enz... zou dan voor alle burgers een straffeloze daad worden. Dat is natuurlijk niet de bedoeling van beide ministers. Het wetsontwerp zou enkel een zeer specifieke groep van mensen de toelating geven om misdaden te begaan. Een soort SS in een modern kleedje ? Misschien wil Mr Flahaut en soort elite groep creeren die zich bepaalde dingen mag veroorloven, een beetje zoals de Zanu partij in Zimbabwe met Mugabe op kop.Het effect is bijzonder spectaculair. Misschieen heeft Minister Flahaut iets geleerd van zijn collega's in de Congolese Democratische Republiek en wil hij dit mordicus in ons land invoeren ? Dit wetsontwerp zal iedere burger nogal wat vrijheden veroorloven. Ik hoop dat de entourage van de Ministers over een zekere kwaliteit beschikt , een gezonde dosis gezond verstand heeft en over een zekere autoriteit beschikt zodat ze beide ministers beschermen tegen hun eigen domheid. Domheid blijft nog steeds gevaarlijker dan het kwade. Mischien moeten beide ministers nog meer naar goedkope amerikaanse politiefilmpjes kijken zodat ze hun wetsontwerp nog iets beter vorm kunnen geven. F.C. -- Ghingis Khan http://www.lotuschild.org/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |