![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Al een geruime tijd volg ik politics.be maar nu voelde ik me toch geroepen om ook eens te posten. Ik zit namelijk met een probleem. Ik moet een seminariewerk schrijven over een bepaalde wet uit de 19e eeuw, nl. die van 5 mei 1888.
Om aan de opmerkingen van mijn assistent te voldoen, moet ik uitzoeken wat de visies waren van de personen die aan bod komen in de parlementaire voorbereidingen. Ik heb al ongeveer gevonden tot welke partij (Katholieken/Liberalen) ze behoorden maar ik moet dus ook nog uitzoeken of ze binnen die partijen eerder tot de progressieve dan wel tot de conservatieve strekking behoorden. Het gaat om Carlier (Kamer), Devolder (minister), De Brouckere (Senaat) en Van Cleemputte (raporteur van de Middenafdeling, dus ik veronderstel ook een lid van de kamer). Jammer genoeg beschik ik niet over voornamen, dus dat maakt het m.i. ook al moeilijker. Kan iemand me hier eventueel verder helpen? Zou het de moeite lonen om naar de CD&V of de Open VLD te mailen met mijn vraag, onder het motto "baat het niet, dan schaadt het niet"? Alvast bedankt! PS: Mijn excuses aan de moderatoren mocht deze topic verkeerd geplaatst zijn.
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() De meeste archieven zitten niet meer bij de partijen hoor. Ik heb zelf een paar jaar geleden het VU-archief nog klaargemaakt om overgedragen te worden aan het ADVN.
Voor het archief van de katholieke partij kan je je best tot het KADOC in Leuven wenden, het archief van de liberale partij zit in Gent op het Liberale Archief. Al vrees ik dat de partijstructuren uit die periode zo zwak zijn dat er weinig archiefmateriaal over parlementaire activiteiten zal bestaan. Als je meer wil weten moet je maar eens een PM sturen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() Bedankt voor de reactie Zorroaster en voor de PM Yucagira. Ik heb toch wat info gevonden. Het zal moeten volstaan, uiteindelijk waren het toch maar enigszins details.
![]() |
#4 | |
Parlementslid
|
![]() Beste Triar,
Je kan je altijd wenden tot : Citaat:
Beste Groeten.
![]() |